Topic: Diverse
2 posts, 2171 views-
- cris_m
- Moderator forum
-
Posted:
-
Diverse
cris_m
Câteva chestii care mi-au atras atenţia în Deva. Pentru cei ce vor posta în continuare, după mine, topicul nu este limitat doar la acest oraş!
În centru au reabilitat bulevardul Iuliu Maniu (în special trotuarele care erau praf), făcând o pistă de biciclete (nu prea folosită) şi lărgind puţin parcările pentru ca maşinile să nu mai ocupe jumătate din banda 1...
Pista cu pricina:

20160704_104836 by Cristi M, on Flickr
Trotuarul venea cam până în dreptul trunchiului pomului... Dacă sunteţi în trecere prin oraş şi vreţi să mâncaţi bine, recomand pizzeria Veneţia din fundal. Nu veţi regreta alegerea

20160704_143412 by Cristi M, on Flickr
Deşi nu au cine ştie ce parc imens în oraş, iată că deţin un utilaj de curăţat aleile, utilaj ce prin alte oraşe este evitat. Şi chiar dacă există, este folosit restrâns (Sectorul 3 - Parcul Cuza/IOR):

20160704_122229 by Cristi M, on Flickr
Şi ca să vadă bucureştenii de ce sunt în stare "provincialii" ăştia: cişmele funcţionale cu apă rece şi cristalină
Deva, bulevardul Iuliu Maniu:

20160704_130441 by Cristi M, on Flickr

20160704_145120 by Cristi M, on Flickr
Câteva chestii care mi-au atras atenţia în Deva. Pentru cei ce vor posta în continuare, după mine, topicul nu este limitat doar la acest oraş!
În centru au reabilitat bulevardul Iuliu Maniu (în special trotuarele care erau praf), făcând o pistă de biciclete (nu prea folosită) şi lărgind puţin parcările pentru ca maşinile să nu mai ocupe jumătate din banda 1...
Pista cu pricina:

20160704_104836 by Cristi M, on Flickr
Trotuarul venea cam până în dreptul trunchiului pomului... Dacă sunteţi în trecere prin oraş şi vreţi să mâncaţi bine, recomand pizzeria Veneţia din fundal. Nu veţi regreta alegerea


20160704_143412 by Cristi M, on Flickr
Deşi nu au cine ştie ce parc imens în oraş, iată că deţin un utilaj de curăţat aleile, utilaj ce prin alte oraşe este evitat. Şi chiar dacă există, este folosit restrâns (Sectorul 3 - Parcul Cuza/IOR):

20160704_122229 by Cristi M, on Flickr
Şi ca să vadă bucureştenii de ce sunt în stare "provincialii" ăştia: cişmele funcţionale cu apă rece şi cristalină

Deva, bulevardul Iuliu Maniu:

20160704_130441 by Cristi M, on Flickr

20160704_145120 by Cristi M, on Flickr
-
- cris_m
- Moderator forum
-
Posted:
-
Funicularul Cetăţii Deva
cris_m
Continui seria de diverse cu câteva poze de la funicalurul cetăţii, cetate care a fost redeschisă publicului după mulţi ani de lucrări de refacere. Începem cu 2 poze comparative cu cetatea, una din 23 iulie 2009, cealaltă din 4 iulie 2016... asta ca să vedem că dacă se vrea, se poate!

DSC_1813 by Cristi M, on Flickr

DSC_7080 by Cristi M, on Flickr
Întâi, să vedem funicularul:

DSC_7083 by Cristi M, on Flickr
Şi o poză de sus cu cabina. Aceasta este destul de ermetică, geamurile fiind extrem de mici (unul din ele a fost scos chiar...), iar trapa ca şi inexistentă... deci cu aerul mai greu. Cu toate că în ziua când am urcat erau 26 de grade şi bătea ceva vântul, tot a fost destul de cald înauntru.

DSC_7103 by Cristi M, on Flickr
Acum poze cu şina:
De jos, din staţie:

20160704_111737 by Cristi M, on Flickr
La început cam asta e panta şinei:

20160704_111749 by Cristi M, on Flickr
Aici începe să fie mai abruptă panta şinei:

20160704_111853 by Cristi M, on Flickr
Cam aşa adică:

20160704_111905 by Cristi M, on Flickr
Staţia de sus:

20160704_111952 by Cristi M, on Flickr
Şi cu şina invers:

DSC_7100 by Cristi M, on Flickr
Continui seria de diverse cu câteva poze de la funicalurul cetăţii, cetate care a fost redeschisă publicului după mulţi ani de lucrări de refacere. Începem cu 2 poze comparative cu cetatea, una din 23 iulie 2009, cealaltă din 4 iulie 2016... asta ca să vedem că dacă se vrea, se poate!

DSC_1813 by Cristi M, on Flickr

DSC_7080 by Cristi M, on Flickr
Întâi, să vedem funicularul:

DSC_7083 by Cristi M, on Flickr
Şi o poză de sus cu cabina. Aceasta este destul de ermetică, geamurile fiind extrem de mici (unul din ele a fost scos chiar...), iar trapa ca şi inexistentă... deci cu aerul mai greu. Cu toate că în ziua când am urcat erau 26 de grade şi bătea ceva vântul, tot a fost destul de cald înauntru.


DSC_7103 by Cristi M, on Flickr
Acum poze cu şina:
De jos, din staţie:

20160704_111737 by Cristi M, on Flickr
La început cam asta e panta şinei:

20160704_111749 by Cristi M, on Flickr
Aici începe să fie mai abruptă panta şinei:

20160704_111853 by Cristi M, on Flickr
Cam aşa adică:

20160704_111905 by Cristi M, on Flickr
Staţia de sus:

20160704_111952 by Cristi M, on Flickr
Şi cu şina invers:

DSC_7100 by Cristi M, on Flickr
-
- cris_m
- Moderator forum
-
Posted:
-
Re: Diverse
cris_m
Nu în ultimul rând, câteva informaţii despre funicular, de pe site-ul primăriei. Unde am considerat necesar, am trecut cu n.p câteva explicaţii, textul fiind puţin ambiguu...
Şi o poză nocturnă (de vara trecută), făcută cu telefonul că bătrânul DSLR nu prea se descurcă cu peisajele de noapte...

20150806_222836 by Cristi M, on Flickr
Nu în ultimul rând, câteva informaţii despre funicular, de pe site-ul primăriei. Unde am considerat necesar, am trecut cu n.p câteva explicaţii, textul fiind puţin ambiguu...
Utilajul a fost achiziţionat de la firma austriacă Doppelmayr, firmă care mai are o telegondolă instalată în ţara noastră, în staţiunea Mamaia. Lucrările au început în luna septembrie 2003 şi au fost finalizate în luna iunie 2005.
Instalaţia asigură legătura mecanică (n.p mai există una pietonală, dar nu prea este recomandată din cauza posibilităţii de a întâlni o viperă...) de la staţia de plecare, situată la cota 180,0 metri (n.p de la nivelul mării), până la platforma intermediară a Cetăţii Deva situată la cota 342,65 metri (idem), respectiv o diferenţă de nivel de circa 160,00 metri.
Cele două staţii sunt legate prin calea de rulare pe care se deplasează telecabina, având lungimea de 277 de metri, şina fiind rezemată pe 24 stâlpi metalici, cu fundaţii izolate din beton, cu talpa din beton simplu, bloc din beton armat şi piese metalice de prindere prin bulonare, iar capacitatea telecabinei este de 16 persoane.
Staţia de plecare constă în platforma de plecare, deschisă şi acoperită (n.p are acoperiş, dar nu este închisă cu geamuri), cu suprafaţa de 121,77 mp şi având şina de glisare, de asemenea, deschisă şi acoperită. (n.p aici nu mă prind ce au vrut să zică)
Staţia de sosire se amplasează la cota 361,20 metri pe platforma a doua a cetăţii, între al doilea şi al treilea zid. Staţia constă într-o încăpere cu troliu şi dispozitivele anexă, cu suprafaţa de 10,80 mp, şi platforma sosire, deschisă şi acoperită (n.p în poza 20160704_111952 se vede ce ziceam), cu o suprafaţă de 15,50 mp.
Comanda telecabinei se face prin staţie (n.p de către angajţi), dar poate fi efectuată şi prin radio şi/sau telefon, aceasta putându-se realiza chiar de la sediul firmei din Austria. Ascensorul beneficiază de trei sisteme de franare, ceea ce face să ofere siguranţă maximă celor care au plăcerea de a face o plimbare cu telecabina.
Şi o poză nocturnă (de vara trecută), făcută cu telefonul că bătrânul DSLR nu prea se descurcă cu peisajele de noapte...

20150806_222836 by Cristi M, on Flickr