Topic: Discuții diverse despre Metrorex
5439 posts, 1070784 views
📖 Pagination options
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Diferenta este ca la metrou nu ai ce sa cauti pe sine, punct. In domeniul rutier trebuie sa fii atent pentru ca in situatia in care calci un pieton, poti fi vinovat chiar daca acesta nu era pe trecere, sau traversa pe rosu.
Parerea mea ar fi sa nu ducem discutia asta mai departe decat atat pentru ca nu isi are sensul...
Diferenta este ca la metrou nu ai ce sa cauti pe sine, punct. In domeniul rutier trebuie sa fii atent pentru ca in situatia in care calci un pieton, poti fi vinovat chiar daca acesta nu era pe trecere, sau traversa pe rosu.
Parerea mea ar fi sa nu ducem discutia asta mai departe decat atat pentru ca nu isi are sensul...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Cum adica nu am ce cauta pe sine? Nu vad nici un indicator care sa imi interzica sa astept trenul acolo.
Cum adica nu am ce cauta pe sine? Nu vad nici un indicator care sa imi interzica sa astept trenul acolo.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Ba da, exista. Banda de la marginea peronului nu trebuie depasita decat in momentul in care este parcat la peron Scrie asta si in regulament si tipa si tanti aia prin boxele din statii sa "nu stationam dincolo de banda de siguranta marcata la marginea peronului"
Ba da, exista. Banda de la marginea peronului nu trebuie depasita decat in momentul in care este parcat la peron Scrie asta si in regulament si tipa si tanti aia prin boxele din statii sa "nu stationam dincolo de banda de siguranta marcata la marginea peronului"
- sss
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
sss
N-ar fi de mirare! Ei au un statut special in orice pozitie, traiasca sindicatele lucratorilor la stat!!! Noi suntem cu totii razna ca societate, daca am ajuns sa discutam dreptul angajatului sa stea pe telefon sau mutrabook atunci cand ar trebui sa munceasca...
mcosmin wrote:
Situatii diferite...este discutabila treaba dar cred ca au un statut aparte care le da voie sa faca asa ceva.
N-ar fi de mirare! Ei au un statut special in orice pozitie, traiasca sindicatele lucratorilor la stat!!! Noi suntem cu totii razna ca societate, daca am ajuns sa discutam dreptul angajatului sa stea pe telefon sau mutrabook atunci cand ar trebui sa munceasca...
- florin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
florin
Da, doar că acolo unde se întâmplă asta există geam + uși de-a lungul peronului. Nu m-ar deranja să se renunțe la mecanici, să se pună geamurile și ușile și gata. Să vedeți ce zice d. Rădoi dacă aude de asta...
Până atunci mi se pare normal ca conducătorul metroului să fie atent măcar când intră în stație. Argumentul cu nu ar trebui să aștepți metroul pe șine este de-a dreptul pueril, oamenii pot ajunge acolo din diverse motive. Chiar acum câteva săptămâni a fot un caz cu un domn căruia i s-a făcut rău și a căzut pe șine:
A salvat un bărbat căzut pe şine la metrou la Unirii şi a intrat trenul în staţie
andrei11 wrote:
Eu stiu ca deja se circula fara mecanic prin Europa si nu numai...
Da, doar că acolo unde se întâmplă asta există geam + uși de-a lungul peronului. Nu m-ar deranja să se renunțe la mecanici, să se pună geamurile și ușile și gata. Să vedeți ce zice d. Rădoi dacă aude de asta...
Până atunci mi se pare normal ca conducătorul metroului să fie atent măcar când intră în stație. Argumentul cu nu ar trebui să aștepți metroul pe șine este de-a dreptul pueril, oamenii pot ajunge acolo din diverse motive. Chiar acum câteva săptămâni a fot un caz cu un domn căruia i s-a făcut rău și a căzut pe șine:
A salvat un bărbat căzut pe şine la metrou la Unirii şi a intrat trenul în staţie
Un bărbat care căzut pe şinele de metrou în staţia Piaţa Unirii a fost salvat, în ultima clipă, de un alt călător. Salvatorul nu a apucat să urce pe peron înainte de sosirea garniturii în staţie şi, ca să nu fie strivit de tren, s-a pus la pământ, într-un refugiu.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Daca s-ar fi actionat sistemele de alarma din statii, trenul ar fi fost franat de ATP inainte sa intre in statie. Pun pariu ca unul a sarit sa ajute si restul au facut poze sa le puna pe facebook (ala argentinienii care au omorat un pui de delfin rar esuat facand selfiuri in loc sa-l puna la loc in apa).
Si chiar daca mencaicul vede si pune frana de urgenta, trenul nu se opreste pe loc, este fizic imposibil. Deci faptul ca mecanicul vorbese sau nu la telefon este irelevant, pentru ca in astfel de situatii, avem o conjunctura de mai multi factori care duc la un rezultat, iar oricine identifica problema ca fiind mecanicul neatent, nu stie ce vorbeste.
@sss, fiecare cu norocul lui.
Daca s-ar fi actionat sistemele de alarma din statii, trenul ar fi fost franat de ATP inainte sa intre in statie. Pun pariu ca unul a sarit sa ajute si restul au facut poze sa le puna pe facebook (ala argentinienii care au omorat un pui de delfin rar esuat facand selfiuri in loc sa-l puna la loc in apa).
Si chiar daca mencaicul vede si pune frana de urgenta, trenul nu se opreste pe loc, este fizic imposibil. Deci faptul ca mecanicul vorbese sau nu la telefon este irelevant, pentru ca in astfel de situatii, avem o conjunctura de mai multi factori care duc la un rezultat, iar oricine identifica problema ca fiind mecanicul neatent, nu stie ce vorbeste.
@sss, fiecare cu norocul lui.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
aztec
Mai oameni buni...daca vorbeste la telefon, macar are o mana libera si vede in fata... daca citeste cu privirea in foi.. e degeaba acolo...
Si la volan, esti distras putin de convorbire, dar de cele mai multe ori faci fata, dar daca citesti si conduci...
Mai oameni buni...daca vorbeste la telefon, macar are o mana libera si vede in fata... daca citeste cu privirea in foi.. e degeaba acolo...
Si la volan, esti distras putin de convorbire, dar de cele mai multe ori faci fata, dar daca citesti si conduci...
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Ca tot veni vorba de foi, am observat ca unii din ei mai si complteaza ceva din cand in cand. Sunt curios daca acele foi au un rol administrativ...
Ca tot veni vorba de foi, am observat ca unii din ei mai si complteaza ceva din cand in cand. Sunt curios daca acele foi au un rol administrativ...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Am văzut mecanici făcând diverse chestii la intrarea în stație, orice altceva decât să fie atenți la peron și la frână (scroll pe telefonul fixat în bord, mâncat din punga de Lay's, citit presa), dar și mecanici agățați de butonul de urgență și super atenți. Depinde cât creier are omul.
Foi administrative există dar cred că e cazul de completat așa ceva doar la capăt de linie.
Hmm... din câte știu eu butoanele roșii mici din imediata vecinătate a peronului taie curentul șinei a treia din dreptul acestuia. Informația am dedus-o citind eticheta de pe unul dintre aceste butoane mici roșii cu casete pătrate de plastic „ÎNTRERUPE TENSIUNE 750VCC”. Sau scria alimentare, oricum ceva asemănător. Și bornele mari SOS fac legătura la dispecerat, deci nu știu care din ele ar avea legătură cu ATP. Probabil indirect, dispeceratul alertat prin borna SOS ar comanda oprirea trenului (presupun că se poate din terminalele de control).
Linii de metrou complet automate și fără supraveghere umană la bord se folosesc cu succes în Europa (Barcelona, Copenhaga, Roma, Milano) dar nu numai (Dubai). În ce privește trenurile e mai mult o schimbare de soft, că principiile ATO tot alea sunt. Și problema adormiților și/sau a sinucigașilor în general e rezolvată prin adăugarea unor porți mari la peron, de obicei de sticlă, care se deschid doar când e trenul în stație.
Dacă tot suntem la capitolul ăsta, ATO-ul nostru Bombardier ar fi cam grad de automatizare (GoA) 2, corect? Adică destul de departe de ceva ce ar putea merge „driverless”.
Am văzut mecanici făcând diverse chestii la intrarea în stație, orice altceva decât să fie atenți la peron și la frână (scroll pe telefonul fixat în bord, mâncat din punga de Lay's, citit presa), dar și mecanici agățați de butonul de urgență și super atenți. Depinde cât creier are omul.
Foi administrative există dar cred că e cazul de completat așa ceva doar la capăt de linie.
mcosmin wrote:
Daca s-ar fi actionat sistemele de alarma din statii, trenul ar fi fost franat de ATP
Hmm... din câte știu eu butoanele roșii mici din imediata vecinătate a peronului taie curentul șinei a treia din dreptul acestuia. Informația am dedus-o citind eticheta de pe unul dintre aceste butoane mici roșii cu casete pătrate de plastic „ÎNTRERUPE TENSIUNE 750VCC”. Sau scria alimentare, oricum ceva asemănător. Și bornele mari SOS fac legătura la dispecerat, deci nu știu care din ele ar avea legătură cu ATP. Probabil indirect, dispeceratul alertat prin borna SOS ar comanda oprirea trenului (presupun că se poate din terminalele de control).
Linii de metrou complet automate și fără supraveghere umană la bord se folosesc cu succes în Europa (Barcelona, Copenhaga, Roma, Milano) dar nu numai (Dubai). În ce privește trenurile e mai mult o schimbare de soft, că principiile ATO tot alea sunt. Și problema adormiților și/sau a sinucigașilor în general e rezolvată prin adăugarea unor porți mari la peron, de obicei de sticlă, care se deschid doar când e trenul în stație.
Dacă tot suntem la capitolul ăsta, ATO-ul nostru Bombardier ar fi cam grad de automatizare (GoA) 2, corect? Adică destul de departe de ceva ce ar putea merge „driverless”.
- mcosmin
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
mcosmin
Sistemul nostru ATC necesita interventia mecanicului doar la inchiderea usilor si plecarea din statie (deschiderea efeciva a usilor poate fi lasata pe "auto", dar am vazut asta mai mult in weekenduri, nu la orele de varf).
In rest trenul merge singur. Nu stiu cat de mult ar merge un tren automatizat complet la noi. Tine si de civilizatia calatorilor. Care lasa de dorit.
Sistemul nostru ATC necesita interventia mecanicului doar la inchiderea usilor si plecarea din statie (deschiderea efeciva a usilor poate fi lasata pe "auto", dar am vazut asta mai mult in weekenduri, nu la orele de varf).
In rest trenul merge singur. Nu stiu cat de mult ar merge un tren automatizat complet la noi. Tine si de civilizatia calatorilor. Care lasa de dorit.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
133 313
Pentru ca nu avem topic dedicat "mentenanta t.e.m." postez aici.
Semirama 2011 vagonul 3 (mijlocul trenului).
Semirama 2312 vagon 2 necesita strung, are cel putin o roata "patrata", se aude cel mai bine pe limitarea de viteza intre Romana si Universitate, dum-dum-dum-dum-dum-dum...
Pentru ca nu avem topic dedicat "mentenanta t.e.m." postez aici.
Semirama 2011 vagonul 3 (mijlocul trenului).
IMG540.jpg (39.56 KB; downloaded 1945 times)
Semirama 2312 vagon 2 necesita strung, are cel putin o roata "patrata", se aude cel mai bine pe limitarea de viteza intre Romana si Universitate, dum-dum-dum-dum-dum-dum...
- BodoMinea
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
BodoMinea
Azi la metrou: ziua oficiala a erorilor de soft
Le-a dat cu virgulă.. Și celor de la Mtx și de la Blitz TV.
Azi la metrou: ziua oficiala a erorilor de soft
20160222_075327.jpg (629.86 KB; downloaded 1934 times)
20160222_075350.jpg (290.66 KB; downloaded 1934 times)
Le-a dat cu virgulă.. Și celor de la Mtx și de la Blitz TV.
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
133 313
La ora 11:00 tren de la Dristor spre Victoriei via Obor la 13 minute. Tramvaiul 1 l-a luat la frecventa.
Si in alta ordine de idei... la limitarea de viteza dintre Romana si Universitate mai descoperim o roata usor "patrata" la vagonul 3 semirama 1305.
La ora 11:00 tren de la Dristor spre Victoriei via Obor la 13 minute. Tramvaiul 1 l-a luat la frecventa.
Si in alta ordine de idei... la limitarea de viteza dintre Romana si Universitate mai descoperim o roata usor "patrata" la vagonul 3 semirama 1305.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Da, da' daca numar numai semafoarele lui 1 + ca poate sa stea si un sfert de ora in Pasajul Victoriei ( ca n-are statie ) "ma scot" cu metroul.
Da, da' daca numar numai semafoarele lui 1 + ca poate sa stea si un sfert de ora in Pasajul Victoriei ( ca n-are statie ) "ma scot" cu metroul.
📖 Pagination options