Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Reactivarea centurii feroviare

52 posts, 28999 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • ADY881
  • Posted:
  •  

Reactivarea centurii feroviare ADY881

Ce parere aveti despre proiectul folosirii centurii feroviare, pentru traficul de pasageri?
Eu personal consider ca odata cu realizarea proiectului, ar aprea un nou mod de transport comod si civilizat, util atat populatiei celor din suburbii, cat si populatiei din oras. De ce ar fi utila calea ferata de centura locuitorilor din suburbii, presupun ca e inteles tuturor, insa centura ar putea fi utila si locuitorilor din oras, doar in urmatoarele  conditii:
a)crearea noilor statii, care sa fie bine plasate in raport cu zone populate, industriale, dar si crearea noilor statii intermodale, la intersesctia centruii feroviare cu marele artere rutiere ce vin din oras(Iuliu Maniu, DN1,Colentina, Theodor Pallady, Pantelimon, Oltenitei, Giurgiului, Alexandriei, Prel.Ghencea, Tmisoarei).
b)prelungirea liniilor RATB pana la centura.
c)pozitionarea liniei de centura(deci si a statiilor) intre sensurile rutiere a centurii, ca aici http://old.wikimapia.org/#lat=32.0541292&lon=34.7847736&z=17&l=0&m=b. Astfel se elimina multe conflicte intre linia ferta si DNCB, ce astazi incurca la constructia unor intersectii normale.
De ce sa fie realizate aceste modificari? Deoarece locuitorii orasului, dar si aia din suburbii, ar primi astfel o alternativa mai rapida(din cauza statiilor mai putine in comparatie cu o linie de metrou) de a ajunge din un capat, in altul al orasului. Un ex. multi locuitori din Drumul Taberei , muncesc in Pipera, acum in orele de varf ei se urca in metrou pentru a ajunge la munca si inapoi, odata cu relizarea proiectului, toti acesti oameni ar avea o alternativa, adica tramvai=> tren de centura=> autobuz sau tramvai pana in Pipera.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Centura feroviara Mircea G

ADY881 wrote:
..................
Eu personal consider ca odata cu realizarea proiectului, ar aprea un nou mod de transport comod si civilizat, util atat populatiei celor din suburbii, cat si populatiei din oras............. Un ex. multi locuitori din Drumul Taberei , muncesc in Pipera, acum in orele de varf ei se urca in metrou pentru a ajunge la munca si inapoi, odata cu relizarea proiectului, toti acesti oameni ar avea o alternativa, adica tramvai=> tren de centura=> autobuz sau tramvai pana in Pipera.

Un transport pe centura nu este agreat . Ar dura mult si statiile sint neinteresante fata de punctele calde ale orasului .
Care este treaba cu cei care muncesc in alte parti ale orasului , si ce vina are municipalitatea ??? Sa se mute linga servici .
Ca alternativa la ratb si metrou , nu rezolva absolut nimic , nu este interesant .

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Centura feroviara ADY881

Mircea G wrote:
Un transport pe centura nu este agreat .

Cum nu ar fi straniu, in afara limitelor administrtive a orasului nu traiesc pigmei :lol: , si cetatenii de acolo au nevoie de transport public civilizat, sau poate te temi, ca din cauza trenului pe centru, nu vor mai avea loc masinile?    :lol:

Mircea G wrote:
Ar dura mult

Ca sa ne lamurim, cand vorbesc de proiectul modernizarii centurii feroviare, am in vedere urmatoarele chestii:
a)reabilitarea liniilor + electrificare = viteza maxima admisibila 160km/h
b)material rulant modern (care sa poata circula cu viteze pana in 160km/h)
c) distantele intre statii vor fi de cel putin 1km, insa in majoritatea cazurilor distanta medie intre statii ar fi de 2km, deci se va merge repede

Mircea G wrote:
si statiile sint neinteresante fata de punctele calde ale orasului .

Pot sa remarc ca esti foarte "falocentric" :lol: , totul la tine se invarte in jurul centrului vechi, insa chiar daca primaria face pasaje in buricul targului, asta nu inseamna ca locuitorii suburbiilor trebuie ignorati, acum centura in zona nordica devine o concentratie de diferite firme, deci o platforma industriala, no fi o idee oare sa se asigure si muncitorilor de acolo un transport public civilizat? Nu crezi ca odata cu realizarea acestui proiect, investitiile in zona centruii ar creste?

Mircea G wrote:
Care este treaba cu cei care muncesc in alte parti ale orasului , ... Sa se mute linga servici .

Presupun ca nu prea ai treaba cu transportul public, si mai mult calatoresti in oras cu masina, ca altfel ai fi stiut ca in orele de varf, toti angajatii de pe platforma Pipera, contribuie si mai mult la atmosfera irespirabila in metrouri (din cauza ca niste tovarasi au "economisit" pe AC la Bombardiere :(  ), posibil multi ar fi ales in loc de supra-aglomerata M2, linia de centura.
Referitor la "Sa se mute linga servici", daca tu nu ai ce face cu banii, e in regula, insa majoritatea Romaniei are o populatie saraca, care nu isi permite chiriile din zona de nord, uite din cauza saraciei, majoritatea muncitorilor din Pipera stau mai la sud(cu preferinta in Drumul Taberei), asa e mai ieftin, sa faci naveta.

Mircea G wrote:
si ce vina are municipalitatea ???

Pai la prima vedere niciuna, insa daca am fi si noi o tara normala, suburbiile demult ar fi fost trecute la oras si transformate in zona metropolitana, ca primaria sa investeasca in dezvoltarea unei infrastructuri civilizate (linii RATB + linii de tren gen TER) care sa fie integrata cu cea a orasului, astfel incat sa poti ajunge rapid spre ex din Domnesti in Piata Unirii, cu trenul via metrou. Insa acum esti nevoit sau sa te urci in o DUBA jegoasa, sau trebuie sa iti ei un cazan, cu care sa stai la coada pe centura sudica(deoarece unii primari arunca bani pe pasaje inutile in PPL, in loc sa termine centura :shock:  :?  :(  :x  :evil:  :twisted:  ).

Mircea G wrote:
Ca alternativa la ratb si metrou , nu rezolva absolut nimic , nu este interesant .

Nu este interesant daca nu ai viziune, sau daca o ai, insa si aia e din masina :lol: .

 


Re: Centura feroviara Robert24

Se vede ca cunosti extrem de bine problema Piperei.
Din ciclul "stiati ca"... Unde sunt business-center-urile din Pipera si unde este Linia de Centura? Iti spun eu Linia de Centura fata de Pipera "aglomerata" este in "No man's land".
De la centura, pana la sensul giratoriu de la OMV, unde sunt concentrate marile cladiri de birouri din "comuna" sunt 5 km. Iar de acolo si pana la statia de metrou, mai sunt inca 2,3km.
Asadar, NIMENI nu ar alege vreodata vreun posibil tren pe linia de centura, in locul lui M2! Pentru acea zona, ar fi suficienta prelungirea lui M2 pana la sensul giratoriu.
Pipera.png (180.37 KB; downloaded 12607 times)


Daca tot vorbim de trenuri, intr-adevar un sistem "S-Bahn" ar trebui implementat pe linia de Constanta, intre Gara de Nord si Gara de Est. Dar asta e alta treaba...
S-Bahn Nord.png (631.19 KB; downloaded 12596 times)


Asadar, in jurul Centurii, azi nu exista poluri nici de locuinte, nici de mari zone de birouri. Cel putin pentru urmatorii poate chiar 10 ani, chiar nu ar fi nevoie de un astfel de transport.

 


Re: Centura feroviara shoppy

ADY, daca tot ne umpli cu poze de prin Paris de parca doar tu stii unde e aia, mai bine, ca sa nu mai vorbesti prostii despre trenuri de 160km/h cu gari la 1-2km si statii interesante in camp, studiezi de-adevaratelea sistemul de transport din Paris, in special interconectarea inelului T, si o sa intelegi atuncea cam ce trebuie facut.

Robert, ce zici tu acolo cu S-Bahn deja s-a implementat si suspendat, se numea Dragonul Rosu Expres, si a picat repede (a durat vreo 5 luni ca sa opreasca si in Gara Baneasa pe care o tranzita si o petitie pentru un PO Pipera s-a nascut moarta pe site-ul CFR Calatori) fix din motivul pe care sper sa-l descopere si ADY, adica lipsa legaturilor dintre inel (oricare inel ar fi acesta) si liniile rapide spre/dinspre centrul orasului.

Daca chiar vreti sa aveti vreo speranta de succes in a face ceva, cel mai bine militati pentru statii intermediare pe traseul Henri Coanda Expres(adica Gara Mogosoaia, PO DN1A, PO DN7, Halta Bucuresti Triaj, Gara Pajura, PO Carpati, Halta Basarab(cel mult cu o grupa pe traseul Gara Mogosoaia - Gara Otopeni cu opriri la PO DN1 si PO Odaile)), altfel sunt vise umede si vechi rau.

 


Re: Centura feroviara Robert24

Stiu de acea "minune" de tren care a fost platita cota-parte de tanti Nadia Comaneci.
Pe acelasi traseu insa daca s-ar face acele opriri, corelate fireste si cu terminale RATB si daca ar exista trenuri la jumatate de ora, cu siguranta ar fi un succes.
Insa pe Centura, clar nu!

 


  • ADY881
  • Posted:
  •  

Re: Centura feroviara ADY881

Robert24 wrote:
Asadar, NIMENI nu ar alege vreodata vreun posibil tren pe linia de centura, in locul lui M2! Pentru acea zona, ar fi suficienta prelungirea lui M2 pana la sensul giratoriu.

Nu sunt deacord(desi e firesc ca cu metroul prin oras distanta e mai scurta), din urmatoarele motive:
a)desi metroul are o capacitate mare de transport, in orele de varuf M2-ul devine foarte aglomerat, iar vara problema se acutizeaza din cauza lipsei AC, si asta in conditiile in care trenurile merg la un interval minim,
b)zona Pipera e abia la inceputul dezvoltarii sale, cand vor termina astia A3 pana in platforma, sigur se va anima zona cu blocuri noi. In acest context va creste si cererea de transport spre platforma, respectiv o legatura cu centura feroviara ar fi utila, si ar deveni o alternativa M2.

Robert24 wrote:
Asadar, in jurul Centurii, azi nu exista poluri nici de locuinte, nici de mari zone de birouri. Cel putin pentru urmatorii poate chiar 10 ani, chiar nu ar fi nevoie de un astfel de transport.

Nu te supara, dar aici pornesti de la o premiza pur romaneasca"la inceput casa, si dupa tragem noi canalizarea si drumul", insa civilizat se face invers, la inceput faci infrastructura si apoi dupa faci blocul. Oricum chiar si acum, in zona nordica a centurii s-au deschis multe fabrici(datorita modernizarii centurii DNCB), ce dezvoltare ar fi cunoscut toata zona centurii daca atat DNCB, cat si centura feroviara ar fi fost modernizate, ramane doar sa visam.

shoppy wrote:
ADY, .... ca sa nu mai vorbesti prostii despre trenuri de 160km/h cu gari la 1-2km si statii interesante in camp,

Prin statii interesante in camp, probabil ai in vedere statiile vechi marfare, facute pe timpul comunistilor in campuri, insa eu NU ma refeream la dansele cand scriam asta:
ADY881 wrote:
De ce ar fi utila calea ferata de centura locuitorilor din suburbii, presupun ca e inteles tuturor, insa centura ar putea fi utila si locuitorilor din oras, doar in urmatoarele  conditii:
a)crearea noilor statii, care sa fie bine plasate in raport cu zone populate, industriale, dar si crearea noilor statii intermodale, la intersesctia centruii feroviare cu marele artere rutiere ce vin din oras(Iuliu Maniu, DN1,Colentina, Theodor Pallady, Pantelimon, Oltenitei, Giurgiului, Alexandriei, Prel.Ghencea, Tmisoarei).
b)prelungirea liniilor RATB pana la centura.

Exista si un proiect oficial, unde sunt planificate, toate viitoarele statii ce nu sunt deloc in camp, ci sunt cum am scris mai sus, deasupra arterelor importante + legaturi RATB.Deci daca se face proeictul pana la sfatarsit (cu puncetele a) si b) ) atunci el va avea succes, daca se face cum s-a facut trenul "express" gara de nord - aeroport, atunci va fi inca un esec al min.Transporturilor.




shoppy wrote:
studiezi de-adevaratelea sistemul de transport din Paris, in special interconectarea inelului T, si o sa intelegi atuncea cam ce trebuie facut.

Am studiat, insa sa iei ca un cliseu un sistem din vest, si sa il aplici exact la fel, fara sa il adaptezi la zona(cum sa intamplat cu M5 unde sunt statii din 400 in 400m, sau motivatia pentru M6 este ca asa sunt in unele capitale europene), inseamna sa arunci banii pe fereastra, cum va fi in cazul M6.

shoppy wrote:
Robert, ce zici tu acolo cu S-Bahn deja s-a implementat si suspendat, se numea Dragonul Rosu Expres, si a picat repede (a durat vreo 5 luni ca sa opreasca si in Gara Baneasa pe care o tranzita si o petitie pentru un PO Pipera s-a nascut moarta pe site-ul CFR Calatori) fix din motivul pe care sper sa-l descopere  si ADY, adica lipsa legaturilor dintre inel (oricare inel ar fi acesta) si liniile rapide spre/dinspre centrul orasului

Lipsa statiilor care sa faca liniile de tren urbane, folosite de catre populatie, am remarcat-o, de aia si am scris despre ele in puncetele a) si b). Iar Dragonul Rosu Expres, este o mizerie, ca si trenul "express" ACTUAL intre Gara de Nord si Aeroport, niste  improvizatii triste demne de o tara bananiera. Decat sa faci 2 linii in bataie de joc, mai bine deloc.

shoppy wrote:
Daca chiar vreti sa aveti vreo speranta de succes in a face ceva, cel mai bine militati pentru statii intermediare pe traseul Henri Coanda Expres(adica Gara Mogosoaia, PO DN1A, PO DN7, Halta Bucuresti Triaj, Gara Pajura, PO Carpati, Halta Basarab(cel mult cu o grupa pe traseul Gara Mogosoaia - Gara Otopeni cu opriri la PO DN1 si PO Odaile)), altfel sunt vise umede si vechi rau.

Daca s-ar face asa ceva, s-ar primi o struto-camila, ce nu face treaba bine, nici de express, nici de tren suburban. Aeroportul are nevoie de o legatura rapida, deci EXPRESS, dar si suburbiile au nevoie de transport civilizat, si aceste 2 chestii e bine sa fie facute separat, fiecare cu trenutul sau, sa le contopesti, ar fi o greseala.

 


Re: Centura feroviara andreimetrou

Azi pe la 12:30 un tren C.F.R mergea pe c.f spre triajul de pe langa A2. Mergea destul de incet ! Ma mir cum !

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti TibiV

http://www.agerpres.ro/economie/2016/10/03/autoritatile-vin-cu-un-proiect-de-metrou-de-suprafata-ca-alternativa-la-magistrala-6-ce-va-fi-gata-abia-in-2021-20-03-12

Autoritățile de resort se gândesc la un metrou de suprafață care să faciliteze legătura între București și Aeroportul Henri Coandă, în condițiile în care Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni - n.r.) de metrou se va termina în 2021, la un an după Campionatul European de Fotbal.

"Din nou se pune problema campionatului de fotbal și faptul că realizarea metroului va depăși data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe și nu vrem să accelerăm în detrimentul calității. Am o altă veste bună pe care o anunț acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între București și Aeroportul Otopeni. L-aș numi un metrou de suprafață. Este o soluție foarte creativă și foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internațional, am impresia chiar premiat, care este ușor de realizat, cu un termen de execuție foarte scurt", a spus Bușe, în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".

Potrivit acestuia, proiectul are două etape.

"În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureștiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă — și acolo poate fi cadențat, garniturile de tren pot fi cadențate la 15 minute, în funcție de traficul de la Otopeni — se pot orienta înspre București și spre țară. Avantajul față de metrou este că poate funcționa și noaptea, la o cadență mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosință, în 2021, cadența poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre București și spre țară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Brașov, din Ploiești, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a explicat ministrul.

Șeful de la Transporturi a precizat că acest tren ar putea fi conectat la rețeaua de gări existente, inclusiv cu cea de la Măgurele care "mai trebuie puțin upgradată".

"Am folosit București și nu Gara de Nord pentru că acest tren poate fi conectat în rețea cu rețeaua de gări care există, inclusiv cu gara de la Măgurele, care mai trebuie puțin upgradată. Acesta este proiectul nostru. Dar nu numai cu gara din Măgurele. Este o hartă pe care o voi arăta atunci când voi confirma demararea acestui proiect", a subliniat el.

În plus, Ministerul Transporturilor are în studiu un alt proiect ce vizează conectarea câtorva dintre stațiile terminale de metrou cu linii de tren, pentru preluarea navetiștilor.

"Avem în studiu un alt proiect prin care dorim să conectăm cel puțin câteva din stațiile terminale de metrou cu linii de tren, astfel încât cei care fac acum naveta din comune limitrofe, chiar din periferia Bucureștiului și folosesc maxi taxi în condiții relativ dificile sau sunt forțați pe DN1 sau pe alte șosele sau pe aceste șosele de centură să poată veni cu un tren, ca un tren de navetă, și să ajungă direct la o stație de metrou", a adăugat Sorin Bușe.

 


Re: Centura feroviara TibiV

Acesta este un topic "mort" de prin 2013...

Sa il "reanimam"... :D

Miercuri, 26 aprilie 2017...

Primele poze sunt de aici: https://goo.gl/maps/UPFMSq39wZD2
Vedere in lungul DNCB spre Voluntari / DN2



Vedere in acelasi sens dar in lungul CF CB



Vedere spre CF 800. Atentie! Ambele linii din poza dau in CF 800, spre Fetesti.



Imagine perpendiculara pe linii, spre padure



Prin hatisuri se zareste ceva...



... nu stiti ce ? Va spun eu: sina liniei simple care a devenit CF CB din acest punct spre Pantelimon



Atentie, in imaginea de mai sus nu este linia care duce spre CF 800 sensul spre Pantelimon. Linia aia s-a desprins in urma, mai spre Voluntari...

Dupa ce trec pasajul peste CF 800 ma intalnesc iar cu CF CB aici: https://goo.gl/maps/P9GTW7FJ9Uz
Vedere spre CF 800 si DN2. In dreapta se termina rampa pasajului rutier DNCB peste CF 800...






 


Re: Centura feroviara TibiV

Ne rotim spre stanga ...



... spre DN3 / Pantelimon / Cernica




Continuam spre DN3 din acest punct https://goo.gl/maps/Hx41C1DH64G2



Pe masura ce ne apropiem de Pantelimon apar casele... Multe sunt in constructie, dar nu le-am prins (au iesit miscate rau...)



Aici este clar ca o eventuala dublare a liniei ferate se mai poate face doar cu exproprieri grele... Si este asa pe vreo 2 km...




Imagine de pe pasajul DN3 peste DNCB si CF CB, vedere spre DN2
Se vede cat se chinuie camionul din stanga sa faca virajul la stanga spre A2... :(



Ultima poza, in care se vede mai bine calea ferata...




Parerea mea este ca folosirea CF CB pentru trenuri de calatori dese, la maxim 30 de minutre, nu se poate face fara dublarea si electrificarea portiunii cu un singur fir... Care, dupa cum bine stiti, este asa pana in Jilava...

 


Re: Reactivarea centurii feroviare pentru trafic de calatori Chev Celios

Au inceput lucrarile de refacere a catenarei intre Voluntari si Otopeni.

 


Re: Reactivarea centurii feroviare pentru trafic de calatori drbm

Ieri, 27.10, am trecut prin zonă.
Au apărut ceva izolatori electrici noi în zona triajului dintre Magistrala 800 și DN2. Catenara este întinsă doar pe un fir, pe sensul M800 -> Otopeni. Celalalt sens, de la triajul amintit spre Otopeni nu are decât o parte din elementele de susținere a catenarei. Semafoarele nu sunt funcționale. S-a defrișat tufărișul crescut pe linie. Nu am văzut niciun utilaj și nicio echipă în lucru, de la intersecția DNCB cu A2 până la DNCB cu DJ200.
Impresia este că se lucrează după ureche și la întâmplare.

 


Re: Reactivarea centurii feroviare pentru trafic de calatori Chev Celios

Din cate am vazut eu se lucreaza tare pe sectorul Gara Otopeni<->Gara Voluntari.

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use