Topic: Traseele de transport din Sibiu
11 posts, 8077 views- Costin
-
Posted:
-
Traseele de transport din Sibiu
Costin
In ultimii ani, pe fondul desfiintarii treptate a tuturor traseelor de troleibuz, au fost facute multe modificari la reteaua de transport public. Pana la prezentarea traseelor din prezent, voi realiza o scurta retrospectiva a evolutiei traseelor de troleibuz din Sibiu.
In anul 1983 a fost introdus troleibuzul in Sibiu, pe traseele T1 Cimitir-Gara si T2 Rahova - Gara. Cu mici variatii aceste trasee au ramas pana in momentul desfiintarii totale a transportului cu troleibuze, in 15.11.2009.
In 1986 se introduce reteaua de la Gara spre cheiul Cibinului (strazile Raului, Malului, Cibinului si Metalurgistilor. Pentru cei ce nu cunosc Sibiul, cheiul Cibinului este organizat precum un splai, cu strazi cu sens unic de o parte si de alta a raului) pana la Autogara ITA2, cu intoarcere peste podul sos.Alba Iulia, pe celalalt mal al raului. Raman tot traseele T1 si T2, prelungite de la Gara, prin Piata Cibin, pana la Autogara Turnisor (pe atunci, "Autogara ITA 2"). Se infiinteaza T1barat si T2barat, pe variantele de traseu scurte (din 1983).
In 1988 T1 s T2 revin la traseele initiale din 1983 (Cimitir/Rahova - Gara) si se infiinteaza T3 pe relatia Gara - Autogara ITA 2.
In 1989 se extinde reteaua in cartierele Vasile Aaron si in zona industriala din estul orasului, pe strazile Rahova, Semaforului, H. Coanda, Otelarilor (pana la Balanta) si pe strada Stefan cel Mare (pana la ICEMENERG). Se infiinteaza traseele T4 si T5 pe relatia Han Dumbrava - Cimitir - Rahova - Semaforului apoi T4 la Balanta prin H. Coanda si T5 la ICEMENERG prin St. cel Mare. T1 se prelungeste de la Cimitir la Hanul Dumbrava, dar sufera modificari succesive la capatul de la Gara, ajungand, la un moment dat, sa fie scurtate la Spitalul Judetean (din cauza unor lucrari).
In 1991 se infiinteaza traseele T4 si T4b in sistem circuit, astfel: T4: Dumbrava - Cimitir - Rahovei - Semaforului - Balanta - Centru - Dumbravii - Cimitir - Dumbrava si T4b pe circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin Rahova. Apar si traseele T6 si T6b, tot circuit, ca o varianta a T4 si T4b. T6: Piata Rahova - V. Aaron - Balanta - Centru - M. Viteazu - Piata Rahova si T6b pe circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin V. Aaron. T6b este desfiintat la scurt timp din cauza unui accident grav ce a avariat reteaua (practic, a fost smulsa in toata intersectia M. Viteazu - Rahovei).
In 1992 se introduce reteaua in Valea Aurie si in Strand, prin Calea Poplacii, de la str Cristianului pana la iesirea din oras (intoarcere prin str. Poiana). T5 se muta de la Hanul Dumbrava cu capatul la Valea Aurie prin Calea Poplacii - Argesului - Rahovei si apoi traseul de baza. Se infiinteaza un traseu fara indicativ (!!) pe relatia Gara - Centru - Dumbravii - Argesului - Poplacii - V. Aurie.
In 1993 se introduce reteaua in cartierul Strand, pe str. Maramuresului si str. Cristianului, iar traseul fara indicativ devine circuit, cu numele T7, prin V. Aurie - Piata Cibin - Gara - Centru - Argesului - V. Aurie. T7b este circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin Piata Cibin. T6 se desfiinteaza. Se introduce T5b prin V. Aurie - Argesului - Centru - Balanta - H. Coanda - Rahovei - Argesului - V. Aurie.
In 1994 se introduce traseul direct T3 V. Aurie - Piata Cibin - Gara cu acelasi traseu la intoarcere, fara circuit. Inexplicabil, raman T7 si T7b care pe partea Pietei Cibin dubleaza 100% pe T3, pe Argesului dubleaza 100% pe T5 si pe relatia Calea Dumbravii (de la intersectia cu Argesului) - Centru - Gara dubleaza 100% pe T1.
In 1998 se introduce troleibuzul in Turnisor, pe Sos. Alba Iulia, de la Autogara ITA2 pana la Comat (acum, magazin de bricolaj numit Bricomat). Apare traseul T8 Bricomat - A. Iulia - Piata Cibin - Gara.
Aceasta perioada reprezinta apogeul transportului sibian cu troleibuzul. Avem traseele T1, T2, T3, T4, T4b, T5, T7, T7b si T8 care acopera cea mai mare parte a orasului. Ca numar de calatori, troleibuzul este de departe mai rentabil decat autobuzul. Avem troleibuze elvetiene confortabile si Rocaruri intretinute binisor, in timp ce parcul de autobuze se prezinta mai rau, cu multe Rocaruri si Ikarusuri jerpelite si doar 6 vehicule mai aratoase - autobuzele Iveco si Volvo.
In 2001 se interzice circulatia vehiculelor grele pe Podul Garii, pana la reabilitare. Dispar circuitele T4 si T4b, aparand un traseu direct T4 Dumbrava - Cimitir - Rahovei - H. Coanda - Balanta.
In 2002 dispare T7b, T7 devine traseu direct pe relatia V. Aurie - Argesului - Centru - Gara. Se desfiinteaza T2 (Piata Rahova - Centru - Gara) iar T1 circula Dumbrava - Cimitir - Rahova - Piata Rahovei - M. Viteazu - Centru - Gara. Se acopera astfel cu un singur traseu atat T1 cat si T2 iar legatura Caii Dumbravii cu Gara o asigura T7. Apare o varianta a traseului T4, care la ore de varf circula de la Balanta pana la Valea Aurie (o combinatie intre T4 si T5).
In perioada 2004-2005 au loc ample lucrari de reabilitare a strazilor, iar ca rezultat traseele de troleibuz sufera devieri succesive. Dupa o orecare asezare a lucrurilor, situatia revine la starea de fapt din 2002. In plus, ca urmare a reabilitarii Podului Garii, se reface reteaua de troleibuz pe noul pod, pana la Balanta. Se introduce traseul T6 Valea Aurie - Argesului - Centru - (trece peste podul garii) - Balanta.
In 2006 incep lucrarile la reabilitarea Pietei Garii, care au transformat'o dintr'un nod intermodal urat dar eficient, intr'o parcare fara legaturi cu strazile importante, la fel de urata, ba chiar chelita de putinul spatiu verde. De eficienta nici nu mai poate fi vorba, cand accesul in piata se realizeaza printr'o alee pe sub Podul Garii. Evident, dispare reteaua pentru troleibuz. Traseele care intorceau la acel moment la Gara, sunt deviate "pe perioada lucrarilor" la sensul giratoriu N. Teclu - Constitutiei. Intorc acolo T1 si T7 (venind dinspre centru) si T3 si T8 venind dinspre Piata Cibin. Cum reteaua nu a mai fost nicioata introdusa la Gara, acel capat provizoriu devine definitiv. Rentabilitatea traseelor scade dramatic, pentru ca nici un troleibuz nu mai ajunge la Gara, ci lasa calatorii intr'un camp la cateva sute de metri de gara. La scurt timp T7 se desfiinteaza.
In 2007 declinul continua... Se desfiinteaza T4 pe motiv de nerentabilitate, in locul sau aparant autobuzul 9, cu traseu 80% identic si acelasi grafic de circulatie. Diferenta e ca noul 9 intoarce la Valea Aurie, nu la Dumbrava. T6 este desfiintat, T1 revine la traseul direct Dumbrava - Cimitir - Centru - Constitutiei si se infiinteaza T2 pe traseul Rahova - Centru - Podul Garii - Balanta. Pentru scurt timp T2 se intalnea cu T4 la Balanta, reteaua fiind configurata corespunzator. Tot in baza nerentabilitatii se desfiinteaza traseul T8, singura legatura Aeroport/cartier Turnisor - Gara. Manaria era evidenta - dupa ce frecventa i'a scazut pana la un vehicul pe ora, normal ca a putut fi declarat nerentabil.
In 2008 se desfiinteaza T3, fiind inlocuit cu autobuzul 51 (denumire strict popeasca), pe acelasi traseu, doar ca ajungea pana la Gara. Ramanem doar cu traseele T1, T2 si T5. Dupa cateva luni dispare si T5, in baza unei decizii complet ilogice. Desi a fost intotdeauna un traseu "muncitoresc", nerentabil in afara orelor de varf (cand avea si intervale mari), dupa desfiintarea lui T4, toti calatorii s'au reorientat spre T5, deoarece era singurul care ajungea in zona Ciresica, pe cand noul traseu 9 ocolea prin str. N. Iorga. Asadar T5 era rentabil, dar a fost desfiintat pe motiv ca... un autobuz poate parcurge traseul intr'un timp mai scurt. Care era manaria? T5 avea semicursa de 40 de minute pe care o parcurgea in maxim 25. Autobuzul inlocuitor (atentie, urmeaza un indicativ popesc) 92, avea semicursa de 30 de minute pe care o parcurgea aproximativ tot in 25. Mare economie, domnu' popa...
In 2009 ramanem doar cu T1 si T2 si cu niste trasee de autobuz cu indicative aiuritoare in locul celorlalte trasee "electrice". Avem un decent 9 in loc de T4, un 51 in loc de T3, un 92 in loc de T5 si... un 115 aproximativ in loc de T8. Ba chiar Popa a gandit mai mult si a gasit ca solutie infiintarea unei legaturi directe Aeroport - Gara, prin centru, cu numele.....201! A trait doar cateva luni...
In ultimele luni de viata, T1 si T2 devin din ce in ce mai rentabile, datorita politicii Tursib de a ametii traseele de autobuz. Cum troleibuzele au ramas constant pe acelasi traseu, cu frecvente bune, oamenii s'au obisnuit cu ele. Ele au fost desfiintate in baza adoptarii noului plan de transport, fara nici o motivatie suplimentara. Pe hartie, T2 avea o frecventa de 15 minute iar T1 de 30, dar in baza desfiintarilor succesive, ramanand multe troleibuze care nu aveau pe unde circula, adesea intalneam mai multe troleibuze pe aceste trasee, ajungand la frecvente de 10 minute (T2) si 15 minute (T1).
In ultimii ani, pe fondul desfiintarii treptate a tuturor traseelor de troleibuz, au fost facute multe modificari la reteaua de transport public. Pana la prezentarea traseelor din prezent, voi realiza o scurta retrospectiva a evolutiei traseelor de troleibuz din Sibiu.
In anul 1983 a fost introdus troleibuzul in Sibiu, pe traseele T1 Cimitir-Gara si T2 Rahova - Gara. Cu mici variatii aceste trasee au ramas pana in momentul desfiintarii totale a transportului cu troleibuze, in 15.11.2009.
In 1986 se introduce reteaua de la Gara spre cheiul Cibinului (strazile Raului, Malului, Cibinului si Metalurgistilor. Pentru cei ce nu cunosc Sibiul, cheiul Cibinului este organizat precum un splai, cu strazi cu sens unic de o parte si de alta a raului) pana la Autogara ITA2, cu intoarcere peste podul sos.Alba Iulia, pe celalalt mal al raului. Raman tot traseele T1 si T2, prelungite de la Gara, prin Piata Cibin, pana la Autogara Turnisor (pe atunci, "Autogara ITA 2"). Se infiinteaza T1barat si T2barat, pe variantele de traseu scurte (din 1983).
In 1988 T1 s T2 revin la traseele initiale din 1983 (Cimitir/Rahova - Gara) si se infiinteaza T3 pe relatia Gara - Autogara ITA 2.
In 1989 se extinde reteaua in cartierele Vasile Aaron si in zona industriala din estul orasului, pe strazile Rahova, Semaforului, H. Coanda, Otelarilor (pana la Balanta) si pe strada Stefan cel Mare (pana la ICEMENERG). Se infiinteaza traseele T4 si T5 pe relatia Han Dumbrava - Cimitir - Rahova - Semaforului apoi T4 la Balanta prin H. Coanda si T5 la ICEMENERG prin St. cel Mare. T1 se prelungeste de la Cimitir la Hanul Dumbrava, dar sufera modificari succesive la capatul de la Gara, ajungand, la un moment dat, sa fie scurtate la Spitalul Judetean (din cauza unor lucrari).
In 1991 se infiinteaza traseele T4 si T4b in sistem circuit, astfel: T4: Dumbrava - Cimitir - Rahovei - Semaforului - Balanta - Centru - Dumbravii - Cimitir - Dumbrava si T4b pe circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin Rahova. Apar si traseele T6 si T6b, tot circuit, ca o varianta a T4 si T4b. T6: Piata Rahova - V. Aaron - Balanta - Centru - M. Viteazu - Piata Rahova si T6b pe circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin V. Aaron. T6b este desfiintat la scurt timp din cauza unui accident grav ce a avariat reteaua (practic, a fost smulsa in toata intersectia M. Viteazu - Rahovei).
In 1992 se introduce reteaua in Valea Aurie si in Strand, prin Calea Poplacii, de la str Cristianului pana la iesirea din oras (intoarcere prin str. Poiana). T5 se muta de la Hanul Dumbrava cu capatul la Valea Aurie prin Calea Poplacii - Argesului - Rahovei si apoi traseul de baza. Se infiinteaza un traseu fara indicativ (!!) pe relatia Gara - Centru - Dumbravii - Argesului - Poplacii - V. Aurie.
In 1993 se introduce reteaua in cartierul Strand, pe str. Maramuresului si str. Cristianului, iar traseul fara indicativ devine circuit, cu numele T7, prin V. Aurie - Piata Cibin - Gara - Centru - Argesului - V. Aurie. T7b este circuitul complementar, cu ducere prin centru si intoarcere prin Piata Cibin. T6 se desfiinteaza. Se introduce T5b prin V. Aurie - Argesului - Centru - Balanta - H. Coanda - Rahovei - Argesului - V. Aurie.
In 1994 se introduce traseul direct T3 V. Aurie - Piata Cibin - Gara cu acelasi traseu la intoarcere, fara circuit. Inexplicabil, raman T7 si T7b care pe partea Pietei Cibin dubleaza 100% pe T3, pe Argesului dubleaza 100% pe T5 si pe relatia Calea Dumbravii (de la intersectia cu Argesului) - Centru - Gara dubleaza 100% pe T1.
In 1998 se introduce troleibuzul in Turnisor, pe Sos. Alba Iulia, de la Autogara ITA2 pana la Comat (acum, magazin de bricolaj numit Bricomat). Apare traseul T8 Bricomat - A. Iulia - Piata Cibin - Gara.
Aceasta perioada reprezinta apogeul transportului sibian cu troleibuzul. Avem traseele T1, T2, T3, T4, T4b, T5, T7, T7b si T8 care acopera cea mai mare parte a orasului. Ca numar de calatori, troleibuzul este de departe mai rentabil decat autobuzul. Avem troleibuze elvetiene confortabile si Rocaruri intretinute binisor, in timp ce parcul de autobuze se prezinta mai rau, cu multe Rocaruri si Ikarusuri jerpelite si doar 6 vehicule mai aratoase - autobuzele Iveco si Volvo.
In 2001 se interzice circulatia vehiculelor grele pe Podul Garii, pana la reabilitare. Dispar circuitele T4 si T4b, aparand un traseu direct T4 Dumbrava - Cimitir - Rahovei - H. Coanda - Balanta.
In 2002 dispare T7b, T7 devine traseu direct pe relatia V. Aurie - Argesului - Centru - Gara. Se desfiinteaza T2 (Piata Rahova - Centru - Gara) iar T1 circula Dumbrava - Cimitir - Rahova - Piata Rahovei - M. Viteazu - Centru - Gara. Se acopera astfel cu un singur traseu atat T1 cat si T2 iar legatura Caii Dumbravii cu Gara o asigura T7. Apare o varianta a traseului T4, care la ore de varf circula de la Balanta pana la Valea Aurie (o combinatie intre T4 si T5).
In perioada 2004-2005 au loc ample lucrari de reabilitare a strazilor, iar ca rezultat traseele de troleibuz sufera devieri succesive. Dupa o orecare asezare a lucrurilor, situatia revine la starea de fapt din 2002. In plus, ca urmare a reabilitarii Podului Garii, se reface reteaua de troleibuz pe noul pod, pana la Balanta. Se introduce traseul T6 Valea Aurie - Argesului - Centru - (trece peste podul garii) - Balanta.
In 2006 incep lucrarile la reabilitarea Pietei Garii, care au transformat'o dintr'un nod intermodal urat dar eficient, intr'o parcare fara legaturi cu strazile importante, la fel de urata, ba chiar chelita de putinul spatiu verde. De eficienta nici nu mai poate fi vorba, cand accesul in piata se realizeaza printr'o alee pe sub Podul Garii. Evident, dispare reteaua pentru troleibuz. Traseele care intorceau la acel moment la Gara, sunt deviate "pe perioada lucrarilor" la sensul giratoriu N. Teclu - Constitutiei. Intorc acolo T1 si T7 (venind dinspre centru) si T3 si T8 venind dinspre Piata Cibin. Cum reteaua nu a mai fost nicioata introdusa la Gara, acel capat provizoriu devine definitiv. Rentabilitatea traseelor scade dramatic, pentru ca nici un troleibuz nu mai ajunge la Gara, ci lasa calatorii intr'un camp la cateva sute de metri de gara. La scurt timp T7 se desfiinteaza.
In 2007 declinul continua... Se desfiinteaza T4 pe motiv de nerentabilitate, in locul sau aparant autobuzul 9, cu traseu 80% identic si acelasi grafic de circulatie. Diferenta e ca noul 9 intoarce la Valea Aurie, nu la Dumbrava. T6 este desfiintat, T1 revine la traseul direct Dumbrava - Cimitir - Centru - Constitutiei si se infiinteaza T2 pe traseul Rahova - Centru - Podul Garii - Balanta. Pentru scurt timp T2 se intalnea cu T4 la Balanta, reteaua fiind configurata corespunzator. Tot in baza nerentabilitatii se desfiinteaza traseul T8, singura legatura Aeroport/cartier Turnisor - Gara. Manaria era evidenta - dupa ce frecventa i'a scazut pana la un vehicul pe ora, normal ca a putut fi declarat nerentabil.
In 2008 se desfiinteaza T3, fiind inlocuit cu autobuzul 51 (denumire strict popeasca), pe acelasi traseu, doar ca ajungea pana la Gara. Ramanem doar cu traseele T1, T2 si T5. Dupa cateva luni dispare si T5, in baza unei decizii complet ilogice. Desi a fost intotdeauna un traseu "muncitoresc", nerentabil in afara orelor de varf (cand avea si intervale mari), dupa desfiintarea lui T4, toti calatorii s'au reorientat spre T5, deoarece era singurul care ajungea in zona Ciresica, pe cand noul traseu 9 ocolea prin str. N. Iorga. Asadar T5 era rentabil, dar a fost desfiintat pe motiv ca... un autobuz poate parcurge traseul intr'un timp mai scurt. Care era manaria? T5 avea semicursa de 40 de minute pe care o parcurgea in maxim 25. Autobuzul inlocuitor (atentie, urmeaza un indicativ popesc) 92, avea semicursa de 30 de minute pe care o parcurgea aproximativ tot in 25. Mare economie, domnu' popa...
In 2009 ramanem doar cu T1 si T2 si cu niste trasee de autobuz cu indicative aiuritoare in locul celorlalte trasee "electrice". Avem un decent 9 in loc de T4, un 51 in loc de T3, un 92 in loc de T5 si... un 115 aproximativ in loc de T8. Ba chiar Popa a gandit mai mult si a gasit ca solutie infiintarea unei legaturi directe Aeroport - Gara, prin centru, cu numele.....201! A trait doar cateva luni...
In ultimele luni de viata, T1 si T2 devin din ce in ce mai rentabile, datorita politicii Tursib de a ametii traseele de autobuz. Cum troleibuzele au ramas constant pe acelasi traseu, cu frecvente bune, oamenii s'au obisnuit cu ele. Ele au fost desfiintate in baza adoptarii noului plan de transport, fara nici o motivatie suplimentara. Pe hartie, T2 avea o frecventa de 15 minute iar T1 de 30, dar in baza desfiintarilor succesive, ramanand multe troleibuze care nu aveau pe unde circula, adesea intalneam mai multe troleibuze pe aceste trasee, ajungand la frecvente de 10 minute (T2) si 15 minute (T1).
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
In perioada 1982 - 2009 traseele de autobuz nu au suferit modificari majore, directia generala a evolutiei lor a fost renuntarea la circuite si la barate si reorientarea traseelor de tip "cartier-cartier" in trasee de tip "cartier-centru[-cartier]" sau "cartier-gara[-cartier]". Evolutia a fost relativ fireasca, pe masura ce platformele industriale din oras au inceput sa genereze din ce in ce mai putini calatori, traficul orientandu'se spre zonele centrale sau de interes general, precum gara, aeroportul sau centrele comerciale concentrate in anumite zone compacte. Cateva modificari importante au aparut in timpul "domniei" lui Popa, si anume:
-infiintarea traseelor profesionale, cu indicativ 11x, pe masura ce in vestul orasului s'a dezvoltat exploziv o noua zona industriala. Aceste trasee, desi accesibile oricarui calator, circula in regim de conventie, pe trasee directe si cu statii putine. Frecventele lor sunt concentrate in orele de varf cand pleaca, adesea, si cate doua autobuze unul dupa altul pe acelasi traseu, apoi urmand fie o "gaura" destul de mare pana la urmatoarea ora de varf, fie o perioada de cateva ore in care autobuzul are frecvente de o ora sau mai mult.
-derularea programului "premium" in care au fost selectate 3 trasee (T2, 5, 12) care sa aiba constant intervale de succedare de 10-15 minute. Ironia face ca aceste intervale sa fie considerate "premium", in conditiile in care multe trasee (in special cele care intra in zone cu trafic scazut de calatori), au la ore de varf frecvente de 20-40 de minute si in afara lor mai mari de o ora (si nu intra in discutie traseele 11x). Acest program a avut mai multe efecte secundare care nu au fost luate in seama de Popa in noul plan de transport:
-T2 a devenit foarte atractiv, cu un interval de 10-15 minute era in permanenta solicitat. Inlocuitorul sau, autobuzul 12, vine, acum la 20 de minute in ore de varf.
-5, care asigura legatura Valea Aurie - centru - Gara, a luat foarte multi clienti ai traseului T3, care, cu o frecventa de 30 de minute toata ziua, mai avea calatori doar pe relatia Valea aurie - Piata Cibin, mai ales ca in 2006 a fost scos din Piata Garii, pentru a intoarce intr'o zona pustie. Conform noului plan de transport, T3 nu a fost inlocuit cu nimic, existand doar traseul 16 pe relatia Valea Aurie - Piata Cibin - Terezian. La fel de pagubos.
-12 cu o frecventa de 10 minute toata ziua nu a facut decat sa se aglomereze si mai tare. La ore de varf pur si simplu nu mai incap calatorii din statie in autobuz. In noul plan de transport, 12 (devenit 2) are acum o frecventa de 10 minute doar la ore de varf, pe cand in afara lor ajunge sa circule la frecvente de pana la 20 de minute. In weekend e si mai rau - frecvente de 20-40 de minute. Imbunatatire? Din parti.
In perioada 1982 - 2009 traseele de autobuz nu au suferit modificari majore, directia generala a evolutiei lor a fost renuntarea la circuite si la barate si reorientarea traseelor de tip "cartier-cartier" in trasee de tip "cartier-centru[-cartier]" sau "cartier-gara[-cartier]". Evolutia a fost relativ fireasca, pe masura ce platformele industriale din oras au inceput sa genereze din ce in ce mai putini calatori, traficul orientandu'se spre zonele centrale sau de interes general, precum gara, aeroportul sau centrele comerciale concentrate in anumite zone compacte. Cateva modificari importante au aparut in timpul "domniei" lui Popa, si anume:
-infiintarea traseelor profesionale, cu indicativ 11x, pe masura ce in vestul orasului s'a dezvoltat exploziv o noua zona industriala. Aceste trasee, desi accesibile oricarui calator, circula in regim de conventie, pe trasee directe si cu statii putine. Frecventele lor sunt concentrate in orele de varf cand pleaca, adesea, si cate doua autobuze unul dupa altul pe acelasi traseu, apoi urmand fie o "gaura" destul de mare pana la urmatoarea ora de varf, fie o perioada de cateva ore in care autobuzul are frecvente de o ora sau mai mult.
-derularea programului "premium" in care au fost selectate 3 trasee (T2, 5, 12) care sa aiba constant intervale de succedare de 10-15 minute. Ironia face ca aceste intervale sa fie considerate "premium", in conditiile in care multe trasee (in special cele care intra in zone cu trafic scazut de calatori), au la ore de varf frecvente de 20-40 de minute si in afara lor mai mari de o ora (si nu intra in discutie traseele 11x). Acest program a avut mai multe efecte secundare care nu au fost luate in seama de Popa in noul plan de transport:
-T2 a devenit foarte atractiv, cu un interval de 10-15 minute era in permanenta solicitat. Inlocuitorul sau, autobuzul 12, vine, acum la 20 de minute in ore de varf.
-5, care asigura legatura Valea Aurie - centru - Gara, a luat foarte multi clienti ai traseului T3, care, cu o frecventa de 30 de minute toata ziua, mai avea calatori doar pe relatia Valea aurie - Piata Cibin, mai ales ca in 2006 a fost scos din Piata Garii, pentru a intoarce intr'o zona pustie. Conform noului plan de transport, T3 nu a fost inlocuit cu nimic, existand doar traseul 16 pe relatia Valea Aurie - Piata Cibin - Terezian. La fel de pagubos.
-12 cu o frecventa de 10 minute toata ziua nu a facut decat sa se aglomereze si mai tare. La ore de varf pur si simplu nu mai incap calatorii din statie in autobuz. In noul plan de transport, 12 (devenit 2) are acum o frecventa de 10 minute doar la ore de varf, pe cand in afara lor ajunge sa circule la frecvente de pana la 20 de minute. In weekend e si mai rau - frecvente de 20-40 de minute. Imbunatatire? Din parti.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Adoptarea noului plan de transport local a schimbat complet transportul in comun din Sibiu. Pe langa renuntarea la troleibuze, noile trasee au fost gandite astfel:
-trasee principale (cu o frecventa de 10 minute la ore de varf) - indicativ cu o cifra
-trasee secundare (cu o frecventa de 20 minute la ore de varf) - indicativ cu doua cifre
-trasee profesionale - indicativ cu 3 cifre
Aceasta logica a condus la schimbarea majoritatii indicativelor traseelor, pentru a se incadra conform noii reguli. Astfel, azi avem traseele:
Trasee principale:
1 (fost 17) Cimitir - Obor (Viile Sibiului) si retur
2 (fost 12) Zona Industriala Est - Piata Cibin si retur
5 (acelasi indicativ) Valea Aurie – Gara si retur
Trasee secundare:
10 (fost 8barat) Turnisor - SC Compa - Gusterita si retur
11 (acelasi indicativ) Cedonia - SC Continental si retur
12 (fost T2) Piata Rahova – Sembraz si retur
13 (fost T1) Dumbrava (Muzeul Satului) - Gara si retur
14 (fost 9, fost T4) Valea Aurie - Hotel Libra si retur
15 (variatie a fostului 92, fost T5) Valea Aurie - Shopping City - Gara si retur
16 (variatie a fostului 51, fost T3) Valea Aurie - Terezian si retur
17 (variatie a fostului 10) Strand - Gara si retur
18 (variatie a fostului 4) Gara - Tiglari blocuri si retur
Trasee profesionale: (rutele si indicativele sunt neschimbate)
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 Zona Industriala Est - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 Zona Industriala Est - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - SC Continental si retur
117 Obor - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Adoptarea noului plan de transport local a schimbat complet transportul in comun din Sibiu. Pe langa renuntarea la troleibuze, noile trasee au fost gandite astfel:
-trasee principale (cu o frecventa de 10 minute la ore de varf) - indicativ cu o cifra
-trasee secundare (cu o frecventa de 20 minute la ore de varf) - indicativ cu doua cifre
-trasee profesionale - indicativ cu 3 cifre
Aceasta logica a condus la schimbarea majoritatii indicativelor traseelor, pentru a se incadra conform noii reguli. Astfel, azi avem traseele:
Trasee principale:
1 (fost 17) Cimitir - Obor (Viile Sibiului) si retur
2 (fost 12) Zona Industriala Est - Piata Cibin si retur
5 (acelasi indicativ) Valea Aurie – Gara si retur
Trasee secundare:
10 (fost 8barat) Turnisor - SC Compa - Gusterita si retur
11 (acelasi indicativ) Cedonia - SC Continental si retur
12 (fost T2) Piata Rahova – Sembraz si retur
13 (fost T1) Dumbrava (Muzeul Satului) - Gara si retur
14 (fost 9, fost T4) Valea Aurie - Hotel Libra si retur
15 (variatie a fostului 92, fost T5) Valea Aurie - Shopping City - Gara si retur
16 (variatie a fostului 51, fost T3) Valea Aurie - Terezian si retur
17 (variatie a fostului 10) Strand - Gara si retur
18 (variatie a fostului 4) Gara - Tiglari blocuri si retur
Trasee profesionale: (rutele si indicativele sunt neschimbate)
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 Zona Industriala Est - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 Zona Industriala Est - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - SC Continental si retur
117 Obor - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
La data de 4 iulie 2012 traseele din Sibiu sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - Terezian si retur
2 Zona Industriala Est - Piata Cibin si retur
5 Valea Aurie - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita - Gusterita si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava (Muzeul Satului) - Gara si retur
14 Valea Aurie - Hotel Libra si retur
15 Valea Aurie - Shopping City - Gara si retur
16 Valea Aurie - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Tiglari blocuri si retur
19 Terezian - Constitutiei - Stefan cel Mare - Henri Coanda - Centura Ocolitoare - Viile Sibiului si retur spre Obor, Centura apoi traseul tur.
Trasee profesionale: (rutele si indicativele sunt neschimbate)
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 Zona Industriala Est - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 Zona Industriala Est - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - SC Continental si retur
117 Terezian - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari temporare / trasee temporare.
Schimbari definitive.
La data de 4 iulie 2012 traseele din Sibiu sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - Terezian si retur
2 Zona Industriala Est - Piata Cibin si retur
5 Valea Aurie - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita - Gusterita si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava (Muzeul Satului) - Gara si retur
14 Valea Aurie - Hotel Libra si retur
15 Valea Aurie - Shopping City - Gara si retur
16 Valea Aurie - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Tiglari blocuri si retur
19 Terezian - Constitutiei - Stefan cel Mare - Henri Coanda - Centura Ocolitoare - Viile Sibiului si retur spre Obor, Centura apoi traseul tur.
Trasee profesionale: (rutele si indicativele sunt neschimbate)
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 Zona Industriala Est - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 Zona Industriala Est - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - SC Continental si retur
117 Terezian - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari temporare / trasee temporare.
Schimbari definitive.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Ca urmare a finalizarii lucrarilor de reabilitare a Viaductului "Gara Mica", traseele 1 si 117 revin la traseele de baza, iar traseul 19 se desfiinteaza. Vor urma alte devieri, avand in vedere ca va intra in reabilitare Viaductul "Vasile Aaron". De asemenea, a intrat in reabilitare Calea Poplacii, astfel incat autobuzele care circula pe aceasta strada sunt limitate la Piata Sadu.
Drept urmare, la data de 5 ianuarie 2013, traseele de transport in comun din Sibiu (si variantele fiecaruia, dupa caz) sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - OBI / Viile Sibiului* si retur
2 IRMES / Eurofoam* - Piata Cibin si retur
5 Piata Sadu - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita** - Gusterita / Tabacarie* si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului - Gara si retur
14 Valea Aurie*** - Hotel Libra si retur
15 Piata Sadu - Shopping City - Gara si retur
16 Piata Sadu - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Tiglari - Tineretului si retur
Trasee profesionale:
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 IRMES - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie*** - Calea Dumbravii - Str. Avrig - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
(***)Aceste linii nu sunt afectate de santierul de pe Calea Poplacii, ajungand in Valea Aurie prin Str. Ludos.
Ca urmare a finalizarii lucrarilor de reabilitare a Viaductului "Gara Mica", traseele 1 si 117 revin la traseele de baza, iar traseul 19 se desfiinteaza. Vor urma alte devieri, avand in vedere ca va intra in reabilitare Viaductul "Vasile Aaron". De asemenea, a intrat in reabilitare Calea Poplacii, astfel incat autobuzele care circula pe aceasta strada sunt limitate la Piata Sadu.
Drept urmare, la data de 5 ianuarie 2013, traseele de transport in comun din Sibiu (si variantele fiecaruia, dupa caz) sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - OBI / Viile Sibiului* si retur
2 IRMES / Eurofoam* - Piata Cibin si retur
5 Piata Sadu - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita** - Gusterita / Tabacarie* si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului - Gara si retur
14 Valea Aurie*** - Hotel Libra si retur
15 Piata Sadu - Shopping City - Gara si retur
16 Piata Sadu - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Tiglari - Tineretului si retur
Trasee profesionale:
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 IRMES - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie*** - Calea Dumbravii - Str. Avrig - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
(***)Aceste linii nu sunt afectate de santierul de pe Calea Poplacii, ajungand in Valea Aurie prin Str. Ludos.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Din cauza lucrarilor de reabilitare a Caii Poplacii si a Caii Cisnadiei, modificarile de mai sus au fost modificate din nou
Drept urmare, la data de 4 iulie 2013, traseele de transport in comun din Sibiu (si variantele fiecaruia, dupa caz) sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - Gh. Dima - Rahovei - OBI / Viile Sibiului* si retur tot prin Rahovei - Dima.
2 IRMES / Scandia / Eurofoam* - Piata Cibin si retur
5 Valea Aurie - Cimitir - Argesului - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita** - Gusterita / Tabacarie* si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului* - Gara si retur
14 Valea Aurie - Hotel Libra si retur tot prin Rahovei - Dima
15 Valea Aurie - Cimitir - Shopping City - Gara si retur
16 Valea Aurie - Cimitir - Argesului - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Terezian - Pedagogilor - Reconstructiei - Magheranului - Tiglari - Tineretului si retur prin Reconstructiei - Lunga - Terezian.
Trasee profesionale:
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 IRMES - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie*** - Calea Dumbravii - Str. Avrig - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
(***)Aceste linii nu sunt afectate de santierul de pe Calea Poplacii, ajungand in Valea Aurie prin Str. Ludos.
Din cauza lucrarilor de reabilitare a Caii Poplacii si a Caii Cisnadiei, modificarile de mai sus au fost modificate din nou
Drept urmare, la data de 4 iulie 2013, traseele de transport in comun din Sibiu (si variantele fiecaruia, dupa caz) sunt urmatoarele:
Trasee principale:
1 Cimitir - Gh. Dima - Rahovei - OBI / Viile Sibiului* si retur tot prin Rahovei - Dima.
2 IRMES / Scandia / Eurofoam* - Piata Cibin si retur
5 Valea Aurie - Cimitir - Argesului - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor - SC Compa - SC Balanta - Resita** - Gusterita / Tabacarie* si retur
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului* - Gara si retur
14 Valea Aurie - Hotel Libra si retur tot prin Rahovei - Dima
15 Valea Aurie - Cimitir - Shopping City - Gara si retur
16 Valea Aurie - Cimitir - Argesului - Terezian si retur
17 Strand - Gara si retur
18 Gara - Terezian - Pedagogilor - Reconstructiei - Magheranului - Tiglari - Tineretului si retur prin Reconstructiei - Lunga - Terezian.
Trasee profesionale:
111 Calea Cisnadiei - Europa Unita - si retur
112 IRMES - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie*** - Calea Dumbravii - Str. Avrig - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
(***)Aceste linii nu sunt afectate de santierul de pe Calea Poplacii, ajungand in Valea Aurie prin Str. Ludos.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Pentru ca primaria Rasinari sa preia tramvaiele, a trebuit sa preia traseul cu totul. Astfel ca, acum, legatura Sibiu - Rasinari se realizeaza cu autobuzele Rasinariului (MANuri SH cu podea partial coborata).
Pentru ca primaria Rasinari sa preia tramvaiele, a trebuit sa preia traseul cu totul. Astfel ca, acum, legatura Sibiu - Rasinari se realizeaza cu autobuzele Rasinariului (MANuri SH cu podea partial coborata).
- autob368
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
autob368
Un site foarte bun, care mi-a facut o impresie buna si il recomand:
http://tursib.ro/trasee
Gasiti informatii actualizate despre trasee si de asemenea graficele din fiecare statie.
Un site foarte bun, care mi-a facut o impresie buna si il recomand:
http://tursib.ro/trasee
Gasiti informatii actualizate despre trasee si de asemenea graficele din fiecare statie.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Proiect de hotarare privind programele de circulatie ale autobuzelor Tursib incepand cu 16 septembrie. Cu aceasta ocazie vedeti cum arata itinerariile Tursib, precum si cate variante/ocoluri/capete de linie au unele trasee... Altminteri, nu sunt modificari spectaculoase in program.
http://www.sibiu.ro/ro2/hotarari/proiec...8.2013.pdf
Proiect de hotarare privind programele de circulatie ale autobuzelor Tursib incepand cu 16 septembrie. Cu aceasta ocazie vedeti cum arata itinerariile Tursib, precum si cate variante/ocoluri/capete de linie au unele trasee... Altminteri, nu sunt modificari spectaculoase in program.
http://www.sibiu.ro/ro2/hotarari/proiec...8.2013.pdf
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
Suplimentarea de parc din toamna se face dupa programele urmatoare: http://sibiu.ro/ro2/hotarari/prohot2014...2014/3.pdf nu prea sunt modificari fata de anul trecut (vedeti mesajul anterior), cam acesta e programul traditional Tursib...
Suplimentarea de parc din toamna se face dupa programele urmatoare: http://sibiu.ro/ro2/hotarari/prohot2014...2014/3.pdf nu prea sunt modificari fata de anul trecut (vedeti mesajul anterior), cam acesta e programul traditional Tursib...
- Costin
-
Posted:
-
Re: Traseele de transport din Sibiu
Costin
S-au cam incheiat santierele care au dat devierile din ultima prezentare a traseelor. Dar au aparut altele, pe Calea Gusteritei (afecteaza traseele 10, 118 si solutia a fost prelungirea lui 2 pana in Gusterita la anumite curse) si pe Str. Magheranului (afecteaza traseul 18, a fost deviat). Drept urmare, la 27.08.2015 avem traseele organizate astfel:
Trasee principale:
1 Cimitir - Siretului - Rahovei - M. Viteazu - Piata Unirii - Piata Cibin - Terezian - Obor / Viile Sibiului* si retur la fel pana la M. Viteazu, apoi prin N. Iorga, Cisnadiei - Siretului - Cimitir.
2 Zona Industriala Est (Statia IRMES) / Gusterita (statia Smardan via Str. Stefan cel Mare - Str Podului) / Eurofoam* - V. Aaron - Piata Unirii - Gara - Raului - Piata Cibin si retur prin Lunga - Terezian - Gara apoi traseul de ducere.
5 Valea Aurie - Bd Victoriei - Piata Unirii - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor (Statia Zavoi) - Piata Unirii - H. Coanda - SC Compa - Sembraz -Resita** - Gusterita / Tabacarie* si retur (traseul este scurtat la Sembraz).
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului* - Cimitir - Cl. Dumbravii - A. Vlaicu - Gara si retur de la A. Vlaicu prin Cl. Cisnadiei - Siretului - Cimitir apoi traseul de ducere.
14 Valea Aurie - Cimitir - Gh. Dima - Piata Rahova - V. Aaron - Hotel Libra si retur tot prin Rahovei - Dima apoi traseul de ducere
15 Valea Aurie - Cl. Poplacii - Argesului - Gh. Dima - Piata Rahovei - Shopping City - V. Aaron - Trei Brazi - Gara si retur de la Piata Rahovei prin M. Viteazu - Piata A. Vlaicu - O. Goga - Argesului si apoi traseul de ducere.
16 Valea Aurie - Cl Poplacii - Strand - Piata Cibin - Terezian si retur de la Cl Poplacii pana la Uzina de Apa apoi se intoarce la terminal V. Aurie**.
17 Strand - Moldovei - Piata Unirii - Gara si retur
18 Gara - Terezian - Pedagogilor - M. Kogalniceanu - Kiev - Lutului - Campului - Tiglari - Tineretului si retur de la M. Kogalniceanu prin Reconstructiei - Lunga - Terezian si apoi traseul de ducere.
Trasee profesionale:
111 Cimitir - Europa Unita - si retur
112 Zona Ind. Est (Statia IRMES) - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - Zona Ind. Est (Statia IRMES via Str. Podului - Str. Stefan cel Mare) - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
...si, in plus, avem si programul de circulatie propus pentru dupa 14 septembrie (marirea de parc): https://metrouusor.com/documente/pro_hot...8.2015.pdf (Atentie, are 9MB!)
S-au cam incheiat santierele care au dat devierile din ultima prezentare a traseelor. Dar au aparut altele, pe Calea Gusteritei (afecteaza traseele 10, 118 si solutia a fost prelungirea lui 2 pana in Gusterita la anumite curse) si pe Str. Magheranului (afecteaza traseul 18, a fost deviat). Drept urmare, la 27.08.2015 avem traseele organizate astfel:
Trasee principale:
1 Cimitir - Siretului - Rahovei - M. Viteazu - Piata Unirii - Piata Cibin - Terezian - Obor / Viile Sibiului* si retur la fel pana la M. Viteazu, apoi prin N. Iorga, Cisnadiei - Siretului - Cimitir.
2 Zona Industriala Est (Statia IRMES) / Gusterita (statia Smardan via Str. Stefan cel Mare - Str Podului) / Eurofoam* - V. Aaron - Piata Unirii - Gara - Raului - Piata Cibin si retur prin Lunga - Terezian - Gara apoi traseul de ducere.
5 Valea Aurie - Bd Victoriei - Piata Unirii - Gara si retur
Trasee secundare:
10 Turnisor (Statia Zavoi) - Piata Unirii - H. Coanda - SC Compa - Sembraz -
11 Calea Cisnadiei - Cedonia - SC Continental si retur
12 Piata Rahova - Sembraz si retur
13 Dumbrava / Muzeul Satului* - Cimitir - Cl. Dumbravii - A. Vlaicu - Gara si retur de la A. Vlaicu prin Cl. Cisnadiei - Siretului - Cimitir apoi traseul de ducere.
14 Valea Aurie - Cimitir - Gh. Dima - Piata Rahova - V. Aaron - Hotel Libra si retur tot prin Rahovei - Dima apoi traseul de ducere
15 Valea Aurie - Cl. Poplacii - Argesului - Gh. Dima - Piata Rahovei - Shopping City - V. Aaron - Trei Brazi - Gara si retur de la Piata Rahovei prin M. Viteazu - Piata A. Vlaicu - O. Goga - Argesului si apoi traseul de ducere.
16 Valea Aurie - Cl Poplacii - Strand - Piata Cibin - Terezian si retur de la Cl Poplacii pana la Uzina de Apa apoi se intoarce la terminal V. Aurie**.
17 Strand - Moldovei - Piata Unirii - Gara si retur
18 Gara - Terezian - Pedagogilor - M. Kogalniceanu - Kiev - Lutului - Campului - Tiglari - Tineretului si retur de la M. Kogalniceanu prin Reconstructiei - Lunga - Terezian si apoi traseul de ducere.
Trasee profesionale:
111 Cimitir - Europa Unita - si retur
112 Zona Ind. Est (Statia IRMES) - SC Continental si retur
113 Valea Aurie - Europa Unite si retur
114 IRMES - Europa Unita si retur
115 Hotel Libra - Europa Unita si retur
116 Valea Aurie - Strand - SC Continental si retur
117 OBI - SC Continental si retur
118 Gusterita - Zona Ind. Est (Statia IRMES via Str. Podului - Str. Stefan cel Mare) - SC Continental si retur
Legenda:
Schimbari / devieri temporare.
Schimbari definitive.
(*) Anumite ture din aceste linii au alt capat de linie.
(**) Anumite ture din aceste linii realizeaza un ocol de la traseul de baza, pana la zona marcata cu (**).
...si, in plus, avem si programul de circulatie propus pentru dupa 14 septembrie (marirea de parc): https://metrouusor.com/documente/pro_hot...8.2015.pdf (Atentie, are 9MB!)