Topic: TGV
22 posts, 9174 views
📖 Pagination options
- Robert24
-
Posted:
-
TGV
Robert24
TGV (Train à Grande Vitesse) reprezinta serviciul feroviar de mare viteza francez, operat de SNCF Voyages.
A fost dezvoltat in anii 70 de GEC-Alsthom (azi Alstom) impreuna cu SNCF. Servivul inaugural a avut loc intre Paris si Lyon in 1981 pe linia LGV Sud-Est (LGV = Ligne à Grande Vitesse).
TGV detine in prezent recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007. Viteza normala de operare a TGV-urilor este de 320 km/h pe liniile LGV Est si LGV Méditerranée.
De-a lungul anilor reteaua s-a dezvoltat catre sud (LGV Rhône-Alpes si LGV Méditerranée), vest (LGV Atlantique), nord (LGV Nord) si est (LGV Est). TGV opereaza de asemenea legaturi cu tari vecine: Elvetia, Italia, Germania si Belgia. Catre Belgia, Germania si Olanda se mai opereaza prin serviciul Thalys, iar catre Marea Britanie si Belgia prin serviciul Eurostar.
Material rulant
Sunt 8 tipuri de TGV:
- TGV Sud-Est - prima generatie de TGV (2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 111 garnituri construite - numere in intervalul 01-118)
- TGV Atlantique - (2 locomotive + 10 vagoane, viteza max 300km/h, 105 garnituri construite - numere 301-405)
- TGV Réseau (similar cu Atlantique, 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 60 garnituri construite - numere in intervalele 501-550 / 4501-4551)
- Eurostar/TGV TMST (Three Capitals si North of London) - (2 locomotive + 18/14 vagoane, viteza max 300km/h, 31+7 garnituri construite - numere 3xxx)
- TGV Duplex (etajat 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 160 garnituri construite - numere 2xx, 6xx, 7xx)
- Thalys PBA (Paris, Bruxelles, Amsterdam) / PBKA (Paris, Bruxelles, Koln, Amsterdam / 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 17 garnituri construite - numere 43xx)
- TGV POS (catre Germania, numere 44xx).
- TGV 2N2 / Euroduplex (noua generatie Duplex construita incepand cu 2011, viteza max 320km/h, numere 8xx / 47xx)
TGV (Train à Grande Vitesse) reprezinta serviciul feroviar de mare viteza francez, operat de SNCF Voyages.
A fost dezvoltat in anii 70 de GEC-Alsthom (azi Alstom) impreuna cu SNCF. Servivul inaugural a avut loc intre Paris si Lyon in 1981 pe linia LGV Sud-Est (LGV = Ligne à Grande Vitesse).
TGV detine in prezent recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007. Viteza normala de operare a TGV-urilor este de 320 km/h pe liniile LGV Est si LGV Méditerranée.
De-a lungul anilor reteaua s-a dezvoltat catre sud (LGV Rhône-Alpes si LGV Méditerranée), vest (LGV Atlantique), nord (LGV Nord) si est (LGV Est). TGV opereaza de asemenea legaturi cu tari vecine: Elvetia, Italia, Germania si Belgia. Catre Belgia, Germania si Olanda se mai opereaza prin serviciul Thalys, iar catre Marea Britanie si Belgia prin serviciul Eurostar.
Material rulant
Sunt 8 tipuri de TGV:
- TGV Sud-Est - prima generatie de TGV (2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 111 garnituri construite - numere in intervalul 01-118)
- TGV Atlantique - (2 locomotive + 10 vagoane, viteza max 300km/h, 105 garnituri construite - numere 301-405)
- TGV Réseau (similar cu Atlantique, 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 60 garnituri construite - numere in intervalele 501-550 / 4501-4551)
- Eurostar/TGV TMST (Three Capitals si North of London) - (2 locomotive + 18/14 vagoane, viteza max 300km/h, 31+7 garnituri construite - numere 3xxx)
- TGV Duplex (etajat 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 320km/h, 160 garnituri construite - numere 2xx, 6xx, 7xx)
- Thalys PBA (Paris, Bruxelles, Amsterdam) / PBKA (Paris, Bruxelles, Koln, Amsterdam / 2 locomotive + 8 vagoane, viteza max 300km/h, 17 garnituri construite - numere 43xx)
- TGV POS (catre Germania, numere 44xx).
- TGV 2N2 / Euroduplex (noua generatie Duplex construita incepand cu 2011, viteza max 320km/h, numere 8xx / 47xx)
- Robert24
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Robert24
Doua garnituri TGV Duplex in Gara Lyon Perrache
608
731
Doua garnituri TGV Duplex in Gara Lyon Perrache
608
tgv 608.jpg (303.2 KB; downloaded 5147 times)
731
tgv 731.jpg (336.14 KB; downloaded 5153 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Robert24
Recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007
Recordul de cea mai mare viteza obtinut cu un tren pe sine - 574.8 km/h in data de 3 aprilie 2007
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Robert24
Doua trenuri TGV din prima generatie in Paris Nord
Doua trenuri TGV din prima generatie in Paris Nord
tgv07.jpg (421.78 KB; downloaded 4794 times)
tgv14.jpg (373.35 KB; downloaded 4812 times)
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Robert24
Si o rama din ultima generatie "Euroduplex"
Si o rama din ultima generatie "Euroduplex"
tgv4726.jpg (469.66 KB; downloaded 4802 times)
- Robert24
-
Posted:
-
- Hawkuletz
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Hawkuletz
Apropos de Thalys, nu stiam ce e cu domul care se afla pe unul din vagoane. Acel dom adaposteste o antena de satelit care se orienteaza automat pentru a tine permanent legatura cu un satelit geostationar, pentru asigurarea accesului la Internet in tren fara a folosi reteaua de comunicatii terestre (GSM).
http://www.spacedaily.com/news/internet-05zi.html
Apropos de Thalys, nu stiam ce e cu domul care se afla pe unul din vagoane. Acel dom adaposteste o antena de satelit care se orienteaza automat pentru a tine permanent legatura cu un satelit geostationar, pentru asigurarea accesului la Internet in tren fara a folosi reteaua de comunicatii terestre (GSM).
http://www.spacedaily.com/news/internet-05zi.html
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
bercenicity
Cum se construieste faza a doua a LGV Est Europeene - calea de rulare, retea contact, instalatii, etc
Pe canalul https://www.youtube.com/channel/UCSuw8B...6FQ/videos si https://www.youtube.com/user/groupeETF/videos sunt si alte clipuri legate de constructia tronsonului
Cum se construieste faza a doua a LGV Est Europeene - calea de rulare, retea contact, instalatii, etc
Pe canalul https://www.youtube.com/channel/UCSuw8B...6FQ/videos si https://www.youtube.com/user/groupeETF/videos sunt si alte clipuri legate de constructia tronsonului
- andrei11
-
Posted:
-
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
shoppy
Da, frumos, sudura in fabrica la fiecare 101m si in site la fiecare 404m, 2 sisteme separate de semnalizare, prisma de balast verificata cu raze x, si nu au zis nimic de profilul ciupercii, parametrii catenarei sau alte detalii tehnice. Poate intelege si colegu declarat nespecialist dar neincrezator in specialisti ce e acela un LGV.
Inainte faceau altfel, intai montau firul 1 din panouri standard de 8m prinse cu eclise, apoi trenurile de lucru circulau pe firul 1 si montau firul 2 direct cu linie de 100m, dupa ce terminau firul 2 trenul de lucru se muta pe firul 2 si schimba liniile de 8m de pe firul 1 cu linii finale de 100m, se pare ca au gasit o metoda si mai eficienta . Deci metoda lor abandonata e sf pentru noi, ce sa mai zicem de aia curenta .
Da, frumos, sudura in fabrica la fiecare 101m si in site la fiecare 404m, 2 sisteme separate de semnalizare, prisma de balast verificata cu raze x, si nu au zis nimic de profilul ciupercii, parametrii catenarei sau alte detalii tehnice. Poate intelege si colegu declarat nespecialist dar neincrezator in specialisti ce e acela un LGV.
Inainte faceau altfel, intai montau firul 1 din panouri standard de 8m prinse cu eclise, apoi trenurile de lucru circulau pe firul 1 si montau firul 2 direct cu linie de 100m, dupa ce terminau firul 2 trenul de lucru se muta pe firul 2 si schimba liniile de 8m de pe firul 1 cu linii finale de 100m, se pare ca au gasit o metoda si mai eficienta . Deci metoda lor abandonata e sf pentru noi, ce sa mai zicem de aia curenta .
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
WT_fan06
Va propun acest articol: http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/...twork.html
O mica dezbatere: Ce parere aveti? Trenurile sunt in proces de a deveni o "fita", sau ceva exotic pentru pasionati? Transportul feroviar de mare viteza si cel aerian vizeaza aceeasi clienti? Ce efecte credeti ca ar avea un astfel de tren in Romania?
Va propun acest articol: http://www.lowtechmagazine.com/2013/12/...twork.html
O mica dezbatere: Ce parere aveti? Trenurile sunt in proces de a deveni o "fita", sau ceva exotic pentru pasionati? Transportul feroviar de mare viteza si cel aerian vizeaza aceeasi clienti? Ce efecte credeti ca ar avea un astfel de tren in Romania?
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Franta - TGV
Puss in Boots
Mi-ar placea un tren de mare viteza in Romania si eu unul l-as folosi. Ca si in strainatate, avionul nu te duce peste tot, si-n plus garile sunt in mijlocul orasului de unde ai tot soiul de mijloace de transport sau alternative ca sa te deplasezi mult mai usor. Sper sa prind ziua sa vad asa ceva si la noi si sa ajung intr-o ora, o ora si putin la Brasov sau in 45min la Sinaia. Si pana la Iasi sa nu fac 7h, 7h30.
Mi-ar placea un tren de mare viteza in Romania si eu unul l-as folosi. Ca si in strainatate, avionul nu te duce peste tot, si-n plus garile sunt in mijlocul orasului de unde ai tot soiul de mijloace de transport sau alternative ca sa te deplasezi mult mai usor. Sper sa prind ziua sa vad asa ceva si la noi si sa ajung intr-o ora, o ora si putin la Brasov sau in 45min la Sinaia. Si pana la Iasi sa nu fac 7h, 7h30.
- cris_m
-
Posted:
-
📖 Pagination options