Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4749 posts, 1254831 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 340
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

De ce la Opelul cu care ma plimb se recomanda sa se schimbe freonul la 2 - 3 ani ? Bine, Opelul asta e de  9 ani, nu s-a umblat la AC niciodata si raceste   in continuare fara probleme...

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

Nu o sa stau sa citesc toata asta  :lol:
Eu am spus doar ca nu e motorina singurul motiv. Aerul nu merge din multe motive. Toate cele enumerate de mine, dupa un anumit timp trebuie schimbate. Sa ne gandim ca marea majoritate a autobuzelor au peste 400 de mii de KM.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Da, deci curelele se scot pentru ca aerul asta conditionat functioneaza in medie insumat nici 1,5 luni pe an. In restul anului nu functioneaza deci se decupleaza "mecanic" (ca la romani) de la actionare. SI curelele s-au depozitat "in siguranta" absoluta astfel incat nu mai exista.
andrei11 wrote:
Opelul[...]

Wir leben A̶u̶t̶o̶s̶ Euros.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

Am o intrebare si gata 133 313. Autobuzele Citaro euro 4, cate alternatoare au? Daca tot vorbim de partea tehnica ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Nu stiu si nici nu ma intereseaza. Sper doar ca nu se demonteaza din ele pentru economie, ca se pierd pe drum.  :P

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

Da. Stiam eu  :lol:
Autobuzul are o instalatie, frigiderul alta  ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Nefiind vehicule speciale, doar vehicule comerciale banale mai mult de unul bine gandit si dimensionat nu ar trebui sa aiba. Deci cate au si de ce?
P.S. Vezi ca frigidere sunt toate, indiferent daca racesc carne sau cartofi... Generic se cheama "pompe de caldura". Principiul de functionare este banal de unic, indiferent de geometria componentelor.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

ikarus13 wrote:
Da. Stiam eu  
Autobuzul are o instalatie, frigiderul alta.

:?:  :!:
N-am inteles nimic  :roll:
Fac si eu ca 133 313, daca e dimensionat corect  nu ar trebui sa aiba mai multe alternatoare. Nu stiu, habar nu am cum arata un motor din acesta de Mercedes.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

3. Doua pentru instalatia electrica si unul pentru aerul conditionat. Cand se strica unul din cele doua pentru instalatia electrica, se inlocuieste cu cel de la aerul conditionat pentru buna functionare a masinii. De 3 ani nu s-a luat un bec. Lipsa pieselor de schimb a facut ca parcul RATB sa circule in regim de avarie care a adus la aceste probleme.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Nasol. Nu ma asteptam ca Mercedes sa construiasca pe principiul "daca unul se strica...". Dar fiind o comanda pentru Romania...
Da, alternator deidcat pentru alimentat electromotorul compresorului si ventilatoarele unitatii AC. Si i s-a scos cureaua din septembrie pana in mai si s-a depozitat... la gunoi. Nu mai ie...  :(
ikarus13 wrote:
3. Doua pentru instalatia electrica si unul pentru aerul conditionat. Cand se strica unul din cele doua pentru instalatia electrica, se inlocuieste cu cel de la aerul conditionat pentru buna functionare a masinii.

Asta este este o afirmatie care ma da pe spate. Adica masinile astea au alternator identic pentru unitatea AC si partea tractiune?

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

Am inteles ca nu cunoasteti principiile de functionare ale motorului cu ardere interna. Nu mai pot sta, am de repetat pentru BAC. Va multumesc si o zi buna  :)
P.S.-Compresorul nu are electromotor. ;)

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

Este imperios necesar sa ramaneti. Daca compresorul nu are electromotor inseamna ca este actionat mecanic direct, deci necesitatea unui alternator pentru unitatea AC nu exista, deci existenta acestui alternator devine un mister.
Functionarea motorului diesel este la indemana oricui pe google.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ikarus13

Da. Autobuzele au alternator identic pentru unitatea AC si pentru instalatia electrica. Totusi cred ca am depasit de ceva vreme subiectul si o sa ne contrazicem pana maine. Concluzia e ca nu au fost  piese ce tot ne chinuim sa ne punem intrebari. Acum s-au adus niste piese. Sa vedem cate autobuze o sa revina in zilele ce urmeaza. Sa speram ca la anul o sa avem mai multe vehicule cu aerul conditionat functional.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective 133 313

http://www.konvekta.ro/climatizari-m.html
Facand abstractie de reclama. Ar fi inutil sa spun ca instalatiile astea ar trebui sa functioneze si din septembrie pana in mai pentru partea de dezumidificare, sa nu mai curga condensul din tavan. La RATB mai greu...
Deci compresorul are electromotor, la ce consum afiseaza astia pe site. Ar fi foarte geu sa te trambalezi cu tubulatura prin autobuz de dragul de a avea compresorul in compartimentul motor unde sa fie actionat mecanic cu curea. Pierderi termice inutile si interferente termice inutile.
Acum intelegeti diferenta intre AC-ul de Opel , cu compresor actionat la curea si un agregat tip Konvekta de pe Citaro. Pe Citaro daca imi permiteti o asimilare grosiera aveti "un frigider" independent, interschimbabil, care sa se poata atasa independent pe oricare vehicul echipat cu un alternator care sa il alimenteze.
Am mai invatat ceva azi. Toate cele bune. Si mult succes la BAC celor care il sustin. Am trecut si noi prin aceleasi emotii.  :)

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 340
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2340 forum members have written 426206 posts in 5298 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use