Regiunile RomânieiCrișanaJudețul Bihor

 

Topic: Știri, noutăti, perspective

187 posts, 74776 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 
 

📖 Pagination options
Știri, noutăti, perspective Gabi23

Un șofer OTL a fost lovit și înjurat, în timpul serviciului, de un călător beat

Un șofer angajat la Regia Autonomă de Transport Local Oradea a fost agresat luni seara, în timpul serviciului, de un călător beat. Potrivit purtătorului de cuvânt al regiei, Carmen Tocuț, incidentul s-a petrecut luni seara în jurul orei 21.35.

"Unul dintre conducătorii auto ai regiei, aflat în timpul programului de lucru pe Linia 16, la staţia Romeur, a  fost agresat de un cetăţean de etnie romă. Acesta din urmă l-a lovit în faţă pe conducătorul auto după ce în prealabil i-a adresat insulte şi injurii supărat fiind că în urmă cu câteva zile călătorind cu acelaşi autobuz, în stare de ebrietate fiind ,a fost coborât din mijlocul de transport de către conducătorul auto la solicitarea celorlalţi călători deranjaţi de comportamentul lui", povestește Carmen Tocuț.  Potrivit sursei citate, șoferul OTL nu a ripostat și a cerut ajutorul poliției, care a demarat o anchetă.  

Sursa: Adevarul.ro

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Tramvaiele din Oradea își reiau activitatea odată cu reînceperea anului școlar.

Incepând de mâine, conducerea Regiei de Transport Local Oradea va relua parțial circulația cu tramvaiele prin centrul orașului. Autobuzele, de asemenea, vor circula și ele conform graficelor din timpul școlii.
Se reia circulaţia la Linia 15 pe traseul vechi cu staţiile Gojdu, Parcul 1 Decembrie, Centrul Civic. Staţia Hotel Continental rămâne în continuare cap linie. Linia 17 va circula pe următorul traseu: Pod CFR - Pasaj II (Bulevardul Dacia) - Pasaj I (Profi) - Banca Transilvania - Muzeu - Liceul de Muzică - Magazinul Crişul - Poliţia Rutieră  - Maternitate - Piațaţa Tineretului - Congips - Complex Seleuşului - Bunexim - Muntele Gaina - Bloc Cicero - Centrul Civic - Magazinul Crişul - Muzeu - TVS - Pasaj I (Profi) - Pasaj II (B-dul Dacia) - Pod C.F.R.
Linia 18 se suplimenteză cu două curse. Orele de plecare de la Gara fiind dimineaţa la 6.00, 6.40, 7.00, 7.20 şi de pe strada Bihorului la orele 6.20, 7.00, 7.20 și7.40. Cursele care se efectuează după amiaza rămân neschimbate, iar seara se introduce o cursă la ora 20.00 cu plecare de la Gară şi la 20.30 de pe strada Bihorului.
Se înfiinţeză Linia 24 care va circula pe următorul traseu: Pasaj II (Bulevardul Dacia, în dreptul staţiei de tramvai) - Pod CFR (staţia de sub pod) - Pod CFR (staţia de pe pod) - strada Podului - UAMT - Premagro - Macon - Premagro - str.Podului - Pod CFR (staţia de pe pod) - Pasaj II (Bulevardul Dacia) - Pasaj II (Bulevardul Dacia, în dreptul staţiei de tramvai).

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Tr ... 66600.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Două autobuze OTL au fost atacate cu pietre la un interval de două zile

Un alt autobuz aparținând Regiei Autonome de Transport Local Oradea, un Volvo de această dată, a fost vandalizat din nou ieri. Incidentul are loc la două zile după ce un orădean a spart geamul unui autobuz Solaris, cu o piatră.
Potrivit unui comunicat al RA OTL Oradea, incidentul s-a petrecut pe strada Tudor Vladimirescu, din Oradea. "Autobuzului care efectua ultima cursă de la Real i-a fost spart un geam lateral, cel mai probabil cu o piatră, de către o persoană rămasă, din păcate neidentificată. Comentariile sunt de prisos. Păcat este că sunt cetăţeni care prin gesturile pe care le fac sfidează eforturile pe care toţi le facem pentru a călători în condiţii moderne şi civilizate", a spus Carmen Tocuț, purtătorul de cuvânt al regiei.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Do ... 53750.html

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Au ... 38541.html
După ce Oradea Transport Local (OTL) a scăpat de cele nouă autobuze Ikarus, vechi de aproape  un sfert de secol, directorul OTL a anunțat faptul că, de anul viitor, la Oradea s-ar putea fabrica autobuze sub același nume, în colaborare cu Fabrica Maghiară de Autobuze, care este proprietar al mărcii Ikarus.

Csuzi Isvan, managerul OTL, a anunțat că, în sfârșit, au fost vândute cele nouă autobuze Ikarus, din cauza cărora OTL primea mereu reclamații, pentru fumul și praful pe care/l produceau. „Autobuzele aveau o vechime cuprinsă ăntre 19 și 25 de ani. Au fost vândute cu 7.500 de lei bucata și am avut noroc, fiindcă nu a trebuit să le dezmembrăm, pentru a le vinde la fier vechi", a spus Csuzi.
Pe Aceeaşi Temă
Inaugurarea primului tramvai Siemens din România, în aprilie 2008, la Oradea
„Afacerea" Siemens îi va costa pe orădeni aproape 500.000 de euro pe an, pe lângă rate

Parc auto la nivel de capitală

În prezent, Oradea Transport Local se poate lăuda cu un parc auto impresionant, al doilea ca valoare după cel din capitală. „Avem 42 de autobuze performante, marcile Mercedes, Volvo şi Solaris, despre care am aflat că este considerată mai bună decât Mercedes, pentru că are nevoie de mentenanță la 60.000 de km", a spus Csuzi. În 2012, OTL va construi autobuze sub numele de Ikarus, printr-o colaborare cu Fabrica de Autobuze Maghiară, care este proprietar al mărcii Ikarus. „În proporţie de 40 la sută, autobuzele vor fi fabricate în Oradea, iar restul în Ungaria", a precizat directorul OTL.





----
Articolul e ilustrat cu poza mea din Bucureşti  :shock: Nu că m-ar fi contactat Dinu Patriciu sau cineva din trustul lui să-mi ceară acordul (n-aveam pretenţii, vroiam doar să îmi scrie numele sub poză)... şi uite aşa nişte aşa-zişi gazetari şi fotografi cu camere care costă cât venitul meu pe 10 ani îşi iau salariile grase fără să facă nimic.

Măcar putem afla că Dl. Csuzi ştie ce-i bun. Aşteptăm cu interes încă o serie de Solarisuri, mai ales că midibuzele Rocar şi o parte din Liaz-uri sunt într-un hal fără de hal, mai rău decât Ikarusurile şi Dac-urile de care e atât de fericit Dl. Csuzi că a scăpat.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

„Afacerea" Siemens îi va costa pe orădeni aproape 500.000 de euro pe an, pe lângă rate

Din aprilie 2012 expiră garanţia tramvaielor Siemens cumpărate din Austria, cu peste 27 de milioane de euro, la sfârşitul legislaturii trecute. Acest lucru înseamnă că vom avea de plătit 495.000 de euro pe an, pentru mentenanţa celor zece tramvaie cu podea joasă

Csuzi Istvan, directorul Oradea Transport Local (OTL) a declarat că, începând de anul viitor, plătitorii de impozite din Oradea vor simţi pe propriul buzunar ce a însemnat achiziţia tramvaielor Siemens, prin taxele pe care le vor avea de plătit municipalităţii. „De anul viitor expiră garanţia pentru aceste tramvaie", a spus Csuzi. „Suntem în negociere pentru post-garanţie, pentru o perioadă de 5 sau 8 ani. Mentenanţa celor zece tramvaie ne va costa 495.000 de euro plus TVA, pe an", a mai spus Csuzi. Acesta a subliniat că se ia în considerare ideea ca specialiştii OTL să se ocupe singuri de mentenanţa tramvaielor. „Avem o echipă foarte bună. S-ar putea să fim curajoşi şi să ne ocupăm noi de întreţinerea acestor tramvaie", a spus directorul OTL.

Începe şi plata ratelor

Pe lângă faptul că în 2012 expiră garanţia tramvaielor, municipalitatea va începe anul viitor să ramburseze creditul luat pentru achiziționarea lor. Potrivit unor informaţii prezentate la sfârşitul lunii noiembrie de către Ilie Bolojan, primarul Oradei, și Eduard Florea, directorul economic al Primăriei Oradea, în 2007 primăria a luat un credit de 26, 5 milioane de euro, pentru achiziţionarea tramvaielor austriece. În 2008, creditul a fost refinanţat, cu ajutorul Băncii Europene pentru Investiții, urmând ca ratele să înceapă să fie achitate abia din 2012.

Primul tramvai cu podea joasă din România

Cel mai modern tramvai Siemens de tip ULF din România a fost inaugurat în luna aprilie 2008, la Oradea. Acest vehicul de generaţie nouă a fost conceput iniţial pentru infrastructura Wiener Linien, operatorul de transport local din Viena, fiind dotat cu aer condiţionat, treceri la nivel prin compartimentul pasagerilor, sisteme de informaţii şi facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi. Lung de 24 de metri, tramvaiul ULF este propulsat de 6 motoare, are 5 uşi, 45 de locuri pe scaun, o capacitate totală de 195 de pasageri, încalzire şi aer conditionat. În timpul călătoriei, pasagerii sunt informaţi cu privire la staţia care urmează.

http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Af ... 38872.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Distracţie în tramvaiul de 2,6 milioane de euro

Tinerii orădeni au ocazia să participe la un chef neobişnuit. Micky Puscas, managerul unui lanţ de cafenele din Oradea, organizează o petrecere în tramvai!
După ce, la finalul anului trecut, a organizat pentru prietenii apropiaţi un chef în tramvai, pentru a vedea reacţia oamenilor, acum pune la cale o petrecere pentru public.
„Toţi tinerii ştiu deja cum este să mergi în club, ceea ce a devenit deja o chestie anostă. Dar să te distrezi într-un tramvai este altceva.
Motiv pentru care vom instala un pupitru pentru DJ, dar şi un bar mobil, totul ca tinerii să se distreze", explică Micky Puscas.
Tramvaiul în care va fi organizată petrecerea aparţine Companiei Oradea Transport Local, iar închirierea lui costă 100 de euro, pe oră.
E cel mai modern tramvai de la Siemens şi a costat 2,6 milioane de euro.
Party-ul va avea loc în data de 10 februarie, când tinerii orădeni vor avea ocazia să vadă cum e să pui petrecerea „pe roţi".

http://www.click.ro/news/romani_in_lume ... 67267.html

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Începând din data de  18 februarie 2013, autobuzele care circulă pe linia 12 nu vor mai utiliza staţia "Centrul Civic CEC" pentru îmbarcarea-debarcarea călătorilor.
Staţia următoare după  staţia "Piaţa Cetăţii" în care vor opri autobuzele pe traseul liniei 12 va fi staţia "Emanuil Gojdu".

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/anun- ... 2-14-13-54

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Se prelungește închiderea Pasajului Vulturul Negru

Primăria Oradea implementează proiectul cu finanţare europeană „Reabilitarea Pasajului Vulturul Negru (sistem de canalizare şi pavaj interior) şi iluminat arhitectural, în vederea unei optime exploatări turistice şi  a înscrierii acestui monument în circuitul european al Secessionului Oradea". Acesta este în curs de execuţie conform contractului de execuţie lucrări nr.  134297 / 31.07.2012 şi a autorizaţiei de construire nr. 620 / 24.05.2011.

Pentru buna desfăşurare a investiţiei, datorită lucrărilor de pregătire şi turnare a pardoselii de mozaic, municipalitatea şi antreprenorul aduc la cunoştinţa locatarilor/proprietarilor din Palatul Vulturul Negru, precum şi cetăţenilor Municipiului Oradea că sunt nevoiţi, din motive obiective tehnice şi tehnologice, să limiteze şi să interzică accesul publicului în zona de lucru pe toată perioada lucrărilor.

Astfel, pe tronsonul cuprins între intrarea din Piaţa Unirii până la Zona Centrală pasaj (exclusiv), datorită faptului că mozaicul turnat pe acest tronson nu a ajuns prin uscare la gradul de maturitate pentru a putea fi deschis traficului pietonal, fără a fi periclitat întregul proces tehnologic şi investiţia financiară, se prelungeşte termenul la care se  operează  limitarea şi închiderea accesului în această zonă, până la o dată ce va fi ulterior comunicată de către Primăria Oradea.

Municipalitatea şi antreprenorul se obligă să asigure accesul doar pentrul locatari şi personalul birourilor (pe bază de listă nominală), fără accesul publicului, restul spaţiilor (baruri, cluburi, alimentaţie publică) care deservesc publicul  îşi vor suspenda activitatea în totalitate pe perioada în care se execută lucrările pe acest tronson al pasajului, pentru a nu se periclita calitatea investiţiei din fonduri europene.

Respectând normativele legale în vigoare, municipalitatea solicită înţelegerea celor afectaţi şi îşi cere scuze pentru inconvenientele generate!

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/se-pr ... urul-negru

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Cheltuielile cu reparaţiile tramvaielor din Oradea, reduse la jumătate

Refolosirea unor piese şi calificarea propriilor angajaţi au fost metodele prin care regia orădeană de transport în comun a reuşit să reducă la jumătate cheltuielile de întreţinere a tramvaielor. Chiar şi aşa, a fost nevoie ca unele piese să fie cumpărate cu mii de euro din străinătate. Anul trecut, OTL a plătit peste 130 de mii de lei pentru reparaţiile garniturilor.
Pentru a face economii, conducerea societăţii orădene de transport în comun a schimbat strategia. La vechile tramvaie au fost refolosite unele materiale şi nu au mai fost cumpărate piese noi, mai scumpe.
"La tramvaiele Tatra, la care am achiziţionat câteva second hand-uri din Europa de Vest, am reuşit cu circa 40% să reducem costurile de mentenanţă, refolosind materiale recondiţionate. Nu mai trebuie să cumpărăm piese noi pentru acele tramvaie Tatra", spune Istvan Csuzi, directorul regiei orădene de transport în comun.
În cazul modernelor tramvaie Siemens, şefii societăţii au preferat să apeleze încă din 2008 la propriii specialişti.
"Pentru tramvaiele Siemens, la momentul aducerii acestora în Oradea, a fost adusă o echipă la Viena pentru specializare. Din acel moment, numai noi reparăm aceste tramvaie", susţine Liviu Tuduc, șeful secției tramvaie din cadrul OTL.
Chiar şi aşa, ieşirea din garanţie a garniturilor a făcut ca unele piese să fie cumpărate pe bani grei din străinătate. Un singur bandaj pentru roţi costă 1400 de euro, în timp ce repararea unuia dintre tramvaiele Siemens a costat 8 mii de euro.
"La tramvaiele noi probleme nu au existat, în afara unor probleme electronice pe un tramvai. La aceste tramvaie costurile sunt destul de mari", dezvăluie Viorel Pop, directorul tehnic al regiei orădene de transport.
Cheltuielile cu repararea tramvaielor din Oradea s-au redus la jumătate şi datorită laboratorului de mecatronică, în funcțiune de doi ani. Acesta a permis gestionarea eficientă a problemelor tehnice.

Reporter: Mariana Gurgu
http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig...use+la+jum

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Tramvaiele nu mai circulă pe perioada lucrărilor din Piaţa Unirii - Traseele liniilor de autobuz

Începând de luni, 16 februarie a.c., Primăria Oradea a început lucrările din cadrul proiectului "Reabilitare, modernizare și refacere scuaruri în Piața Unirii". O dată cu începerea lucrărilor de reabilitare a pieței, circulaţia tramvaielor a fost înlocuită de cea cu autobuze, pe tronsoanele Casa de Cultură - Biserica Emanuel - sens giratoriu, intersecţie B-dul Decebal cu B-dul Dacia şi Cap linie Ioşia - Biserica Emanuel.

De asemenea, traseele liniilor de autobuz care tranzitau zona Pieţei Unirii au fost reconfigurate pentru a permite desfăşurarea lucrărilor. Liniile de autobuz ale căror trasee au fost modificate sunt 10, 12, 14, 20 și 23.Tramvaiele continuă să circule pe tronsoanele Nufărul - Piaţa Cetăţii - str. Gen. Magheru - str. Republicii - str. C. Coposu - str. Transilvaniei - B-dul Dacia - Pod CFR şi Calea Borşului până la Sinteza şi retur.

Liniile de autobuz care au înlocuit tramvaiele sunt organizate pe două trasee, respectiv: Traseul 1 (pe Decebal): - Piaţa 1 Decembrie - str. T. Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - B-dul Decebal, cu întoarcere în sensul giratoriu B-dul Dacia şi retur B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu- str. T. Moşoiu - Centrul Civic - Piaţa 1 Decembrie;

Traseul 2 (spre Ioşia): - Decebal (Biserica Emanuel) - Calea Aradului - str. Aviatorilor - str. Lipovei şi retur str. Lipovei - str. Aviatorilor - Calea Aradului - Decebal.

Traseele liniilor de autobuz modificate sunt:

Linia 10 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T. Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - str. S.Bărnuţiu - str. Sulyok István - T. Vladimirescu şi sensul de deplasare dinspre Ioşia se deviază din str. Lăpuşului pe str. Oneştilor - str. Ştefan Octavian Iosif - (staţie nouă: Kaufland Ioşia ) - B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu - str. T. Moşoiu - Piaţa 1 Decembrie.

Linia 12 - Se scurtează până la Parcul 1 Decembrie, având staţie comună cu linia 16 şi se deviază pe străzile - M. Viteazul - Sucevei - Horea.

Linia 14 Universitate - Str. Podului - str. Ovid Densuşianu - str. Al Cazaban - str. T. Vladimirescu - B-dul Decebal (staţii noi: Biserica Emanuel şi Grădina Zoologică) - Aleea Matei Basarab - str. Armatei Române şi retur pe str. Armatei Române - str. Sucevei - B-dul Decebal - str. S.Bărnuţiu - str. Sulyok István - str. T.Vladimirescu - str. Al.Cazaban - str. Ovid Densuşianu - str. Podului.

Linia 14 Centru - Piaţa Ioşia (sens giratoriu) - str. Al.Cazaban - str. T. Vladimirescu cu întoarcere la Bancpost şi retur.

Linia 20 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T. Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - str. Calea Aradului şi sensul de deplasare dinspre str. Calea Aradului se deviază pe B-dul Decebal - str. Iuliu Maniu - str. T.Moşoiu.

Linia 23 - Sensul de deplasare dinspre Piaţa 1 Decembrie se deviază pe str. T.Moşoiu - str. Iuliu Maniu - str. Jean Calvin - str. Primăriei - B-dul Decebal.


sursa: http://www.crisana.ro/stiri/social-15/t...51880.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

O treime din tramvaiele moderne din ţară circulă prin Oradea

O treime din tramvaiele moderne care circulă în marile oraşe din România se află în Oradea. 27 de milioane de euro au plătit acum nouă ani autorităţile locale pentru 10 garnituri noi, cumpărate din Austria. Ca să le menţină în stare perfectă de funcţionare, dar şi ca să prelungească viaţa celor mai vechi, societatea de transport din oraş a amenajat cu 4 milioane de euro, bani europeni, cel mai modern depou din estul Europei.

Sigure, confortabile şi rapide, cele 10 garnituri Siemens care circulă din 2006 prin Oradea continuă să fie apreciate de călători.
"Mi se pare modern și are toate condițiile ca să putem călători cât mai mult și cât mai bine."
"Îmi plac aerul condiţionat, confortul, curățenia."
"Sunt condițiile foarte bune, e răcoare."
Pe lângă cele 10 garnituri moderne, celelalte 70 de tramvaie din parcul societăţii locale de transport au peste 30 de ani de funcţionare. Situaţia nu este mai bună nici în celelalte zece municipii din ţară în care este folosit tramvaiul.
"În total, sunt aproximativ 1350 de tramvaie din care, din păcate, doar 30 de tramvaie noi sunt actualmente. Oradea a deschis circuitul tramvaielor noi prin achiziția a zece tramvaie Siemens", susţine Istvan Csuzi, directorul OTL şi vicepreședintele Uniunii Internaționale a Transporturilor Publice.
Ca să întreţină noile tramvaie, dar şi ca să facă faţă numărului tot mai mare de defecţiuni intervenite la vechile garnituri, acum trei ani au fost accesate fonduri europene pentru construirea unui depou modern. 4 milioane de euro au fost investiţi în dotarea unui laborator de mecatronică.
"Din Viena în est nu există un astfel de laborator. Nu numai în țară, nici în Europa de Est astfel de echipamente performante încă nu există", susţine Csuzi. Viorel Pop, directorul tehnic al OTL, completează: "Principalul dispozitiv este strungul de alezat bandajele de la roți, care a costat peste un milion de euro."
Este vorba despre un utilaj capabil să ridice garnituri de zeci de tone, pentru a le ajusta milimetric roțile. În acest fel, e nevoie de doar trei muncitori, iar reparaţiile sunt terminate în câteva ore.
"Procedeul clasic cu demontare, cu reprofilare pe strungul clasic aveam la dispoziție 3 zile și un necesar de 6-7 oameni", susţine Ioan Mureșan, șeful de atelier al OTL.
Datorită aparaturii moderne, cheltuielile cu repararea tramvaielor din Oradea au fost reduse la jumătate.


Sursa: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig...+la+Oradea
Reporter: Mariana Gurgu
Operator: Tiberiu Catrişcău

ulf.jpg (31.99 KB; downloaded 11376 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective stefan_br

Zilele acestea s-au facut probe la reteaua de tramvai din zona P-ta Unirii iar de astazi tramvaiele ar trebui sa circule iar.

Foto: Primaria Municipiului Oradea

11990527_1041890955829705_5073992148052864388_n.jpg (71.37 KB; downloaded 11179 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Oradea va avea o noua linie de tramvai pe un traseu de 5 km.

Primarul Ilie Bolojan a prezentat în cadrul conferinţei de presă de azi, 24 martie 2016, proiectul traseului unei noi linii de tramvai în municipiul Oradea, care va lega Calea Aradului de Cantemir, trecând pe lângă Auchan şi Universitate.

Una dintre componentele planului de mobilitate urbană este extinderea liniilor de tramvai din municipiul Oradea. „Această extindere se va face prin creşterea accesului în zona comercială, sala de sport, Universitatea Oradea, deci prin închiderea inelului de tramvai care ar pleca din zona Calea Aradului de astăzi, de unde tramvaiul intră pe str. Aviatorilor în zona Ioşia – case, pe mijlocul străzii Calea Aradului – unde este acel rondou verde, linia de tramvai se duce către pasajul care a fost realizat recent în Calea Aradului şi imediat cum trece Peţa, cum ieşim din Oradea către Arad, virează la stânga şi merge pe malul Peţei, având staţie în zona Auchan, astfel ca cei care doresc să vină în acestă zonă comercială să aibă un acces facil. Linia va avea staţii la noua sală polivalentă, la piaţa Obor, unde este intersecţia cu fosta str Abatorului; la intersecţia cu str Universităţii;  în zona Cartierului Ceyrat, după care linia se duce către giraţia de la intersecţia str. Ronald Reagan cu str. Ceyrat, unde are de asemenea staţie, după care intră prin depou, cu următoarea staţie în Cantemir, unde se închide bucla. Linia are aprox 5 km, cu cale dublă de rulare, iar cea mai mare parte a terenurilor sunt proprietatea oraşului, astfel că vor fi foarte puţine expropieri”, a spus primarul Ilie Bolojan.

Urmează să se execute documentaţia tehnică, iar acum se  revizuieşte planul de mobilitate urbană, care este un document obligatoriu pentru a putea accesa fonduri europene de pe Axa 4.2 – Axa de mobilitate urbană. Această axă de mobilitate urbană  este dedicată doar municipiilor reşedinţă de judeţ. „Pot să vă spun că am căzut de acord asupra împărţirii banilor pe acesată axă atât cu Asociaţia Municipiilor, cât  şi Ministerul Dezvoltării. Iniţial, ministerul a propus ca toţi banii să se împartă în mod egal, lucru incorect, pentru că una este problema de transport în municipiul Cluj Napoca cu 324.000 de locuitori şi alta este problema transportului în municipiul Zalău cu 70.000 de locuitori. Astfel, am căzut de acord ca 50% din bani să se împartă în mod egal între municipii şi 50% în funcţie de populaţia fiecăruia. Nouă ne vor reveni aprov 35 milioane de euro, plus cei 50 milioane euro pe care îi avem pe partea de termoficare reţele – etapa a II-a, sume care vor aduce lucruri foarte bune pentru Oradea în  perioada 2014-2020”, a completat primarul.

Sursa: http://www.infooradea.ro/oradea-va-avea...-statiile/

 


Re: Stiri, noutati, perspective cris_m

Turiștii care vin în Oradea se pot plimba cu o garnitură veche de aproape 100 de ani

Turiștii care trec prin Oradea vor fi plimbaţi prin oraş de un tramvai vechi de aproape 90 de ani. O garnitură fabricată la sfârşitul anilor '30 şi adusă recent de la Viena circulă de astăzi prin capitala Art-Nouveau a României. Vizitatorii oraşului au parte astfel de atmosfera perioadei interbelice, dar şi de... viteza maximă permisă în acei ani.

"Atenție, pornim!"

Acesta a fost semnalul de pornire în prima cursă a tramvaiului de epocă, asemănător celor care circulau în Oradea la începutul secolului al XX-lea. Garnitura a fost primită ca donație din partea muzeului tramvaielor din Viena și a fost restaurată de specialiștii companiei locale de transport.

"Noi am încercat pe baza documentelor originale să restaurăm pe cât posibil tramvaiul, ca un tramvai de călători. Deși motoarele și piesele sunt de 100 de ani, este perfect funcțional - în deplină siguranță putem duce călătorii", dă asigurări Istvan Csuzi, directorul companiei orădene de transport în comun.

Vagonul motor are 66 de locuri, plus cel al vatmanului, în timp ce remorca are 67 de locuri, la care se adaugă scaunul însoțitorului. Primii orădeni care au urcat în bătrâna garnitură spun că o astfel de călătorie nu se uită prea ușor.

"Este o senzație extrem de plăcută, liniștitoare, chiar îmi place."
"Eu cred că o să fie un lucru interesant mai ales pentru tânăra generație care nu s-a întâlnit cu un asemenea tip de tramvai."

Apariția ineditului mijloc de transport i-a făcut pe trecători să se oprească și să îl fotografieze.

"Tramvaiul se deplasează cu viteză de aproximativ 10 kilometri pe oră ceea ce permite turiștilor și călătorilor să admire obiectivele de pe traseu", a constatat Bogdan Costea, reporter Digi24 Oradea.

Comenzile sunt simple și pot fi învățate de un vatman în doar câteva ore. Tramvaiul va circula sâmbăta și duminica, iar călătorii își pot cumpăra bilete speciale din autogara Nufărul. Prețul unei curse este de 8 lei pentru adulți și 4 lei pentru copii.



Materialul video, aici: http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Dig...ra+veche+d

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Bihor  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419397 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use