Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Validator deosebit

12 posts, 6864 views
Validator deosebit DanCld

Acesta pare a fi un validator de cartele - folosit in anii '90 la liniile expres si apoi pe linia care leaga orasul de aeroportul Otopeni. Ce nu mi-e clar:

1. ce reprezinta acele butoane de pe validator?

2. se mai folosesc cartele magnetice la RATB in 2010?

 


Re: Validator deosebit autob368

Poza respectiva e facuta intr-un autobuz de la Floreasca (linia 780) sau Pipera (linia 783).  Inclin insa pentru a doua varianta, dupa aspect... (in special poza aceea cu "promotia" RATB-BCR), desi si pe un autobuz care a circulat in linia 368 acum circa 2 luni (era al expresului 780) am vazut asa ceva. Cartele magnetice nu stiu exact daca se mai gasesc (exact ca biletele de hartie, care la anumite tonete le gasesti, la altele nu). Butoanele acelea nu stiu exact ce reprezinta, poate Andrei ne lamureste... eu cred ca ar fi pentru validare multipla insa e posibil sa ma insel  :roll:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Validator deosebit Dr2005

Butoanele sunt acoperite cu o bucată de plastic.

E posibil să fi fost pentru validare pe zone, dar RATB nu a ştiut să folosească sistemul ăsta nici când avea linii preorăşeneşti.€

 


Re: Validator deosebit Costin

Eu din cate tin minte, butoanele acelea nu au fost folosite niciodata de cand au fost introduse cartelele magnetice. Acestea se validau ca si biletul de hartie sau cartela de metrou - o introduceai in validator si iti 'manca' o calatorie. Nici vorba de validare pe zone la RATB. In prezent cartelele magnetice mai exista, pentru 780 si 783, dar e posibil sa se gaseasca mai greu sau, daca ceri una, casiera sa iti recomande sa incarci portofelul electronic.

 


Re: Validator deosebit DanCld

Poza e facuta acum cateva zile intr-un autobuz de pe linia 135 (de la autobaza Pipera). Oricum, nu acest detaliu conteaza.

 


Re: Validator deosebit autob368

Exact cum am banuit... e de la autobaza Pipera. Inseamna ca a fost trimis (ca si cele de la Floreasca) pe linii urbane. Mai stii ce numar avea?
Azi am circulat in linia 368 cu #4570 (turul 4), autobuz al liniei expres 780. Avea acel  validator iar pe geamul dintre cabina si salon erau 2 autocolante, unul in romana si altul in engleza, cu instructiuni privind validarea cardurilor activ respectiv cartele magnetice pentru liniile 780 si 783. Apropo de #4570... el a apartinut din totdeauna de Floreasca sau a fost adus de la Pipera?
Al doilea autobuz expres de astazi turat in linia 368 a fost #4857 (turul 5). Ce s-o fi intamplat cu linia 780? Cred ca e prima data cand 2 autobuze expres sunt turate in aceeasi linie urbana (exemplu 368).

 


Re: Validator deosebit Chev Celios

Pai la oara actuala linia 780 are doar 4 ture si 6 masini licentiate pentru ea.La inceput au fost in jur de 8 masini licentiate insa cu timpul au mai scazut 2 pentru ca practic erau cam degeaba.Cat despre faza cu cele doua masini de expres, nu cred ca este prima oara cand sunt ambele rezerve turate pe vro linie.Am inpresia ca le-am mai vazut pe ambele turate in 282 sau in 253.In 253 mai tot timpul vezi cate o masina de expres.

 


Re: Validator deosebit Gabi23

autob368 wrote:
Apropo de #4570... el a apartinut din totdeauna de Floreasca sau a fost adus de la Pipera?

4570 a sosit la Autobaza Floreasca in anul 2008 de la Autobaza Titan.
autob368 wrote:
Al doilea autobuz expres de astazi turat in linia 368 a fost #4857 (turul 5). Ce s-o fi intamplat cu linia 780? Cred ca e prima data cand 2 autobuze expres sunt turate in aceeasi linie urbana (exemplu 368).

4857 nu circula de regula pe linia expres 780. Eu din ce stiu de luni bune "titulare" pe expres sunt 4547, 4570, 4572, 4798, 4799, 4803, 4899, 4933 (sigur circula cu randul nu toate o data). Eu astea le-am vazut cu placutele de la RAR si acea licenta in geam. Eu vad de explemlu masini de expres prin 368, care banuiesc ca este linia de elita a autobazei.
Chev Celios nu vreau sa zici ca te contrazic cu masinile dar astea 8 masini le vad constant circuland pe aceasta liniei.Pe 4803 de exemplu am vazut-o de mai multe ori si noaptea cu transport personal, deci aduna km la greu.  

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Validator deosebit Tom

A fost la un moment dat o discutie pe un forum (unul din ele sau ambele din celelalte doua mai cunoscute) legat de acele butoane. In orice caz, pot confirma faptul ca soferul apasa pe acele butoane dupa plecarea din statie si parea ca o face intr'o anumita ordine.
Nu stiu daca prin ele programa ceva, daca autobuzele aveau GPS, transponder sau altceva, desi ma indoiesc, sau poate ca pur si simplu in validator mai erau si informatii interne legate de cursa, pe care soferul le actualiza manual.

 


Re: Validator deosebit Chev Celios

O fi greseala mea nu prea ma intersat linia 780.
Da il stiu bine pe soferul de pe 4857 circula cel mai mult pe linia 368 fiind turat cu lunile pe acolo.
De cele mai multe ori si chiar cele mai mari sanse de a vedea masini de expres in liniile 368 si 253 pentru ca la inceput cand s-a facut 780 au fost luate in principal ture din 253 si 368,pe urma si-au dat seama ca este nevoie de acele masini inapoi in liniile respective si au venit lotul acela de 5 Euro 3-uri de la Pipera dupa care au venit cele 10 Euro4 seria 62XX.Acum linia 780 are parcul sau de masini  dar nu circula toate cele licentiate.Care nu circula ori e liber ori e rezerva.Dar s-au nimerit si cazuri in care au fost turati toata luna in alta linie in afara de 780. Spre exemplu in luna Iunie 4933 a fost turat in linia 143.

 


Re: Validator deosebit Dominatrix

Dr2005 wrote:
E posibil să fi fost pentru validare pe zone, dar RATB nu a ştiut să folosească sistemul ăsta nici când avea linii preorăşeneşti.€
Trix wrote:
A fost la un moment dat o discutie pe un forum (unul din ele sau ambele din celelalte doua mai cunoscute) legat de acele butoane. In orice caz, pot confirma faptul ca soferul apasa pe acele butoane dupa plecarea din statie si parea ca o face intr'o anumita ordine.
Nu stiu daca prin ele programa ceva, daca autobuzele aveau GPS, transponder sau altceva, desi ma indoiesc, sau poate ca pur si simplu in validator mai erau si informatii interne legate de cursa, pe care soferul le actualiza manual.
Trix are dreptate. Butoanele acelea nu au nici o legatura cu o posibila validare pe zone (de altfel, nici nu cred ca la RATB  s-a pus vreodata problema serios de asa ceva), ci sunt numai pentru setarea corecta a validatorului. N ustiu exact functia fiecarui buton, dar stiu ca unul dintre ele comanda afisarea liniei pe care circula autobuzul, altul reseta memoria validatorului, altul era folosit pentru selectarea sensului dorit la capat de linie, altul pentru introducerea numarului de parc al autobuzului in sistem (pe cartelele magnetice se imprima si numarul de parc al autobuzului in care se facea validarea – nu stiu daca pe liniile expres deservite de Saviem era tot asa, dar pe DAF-urile de pe 783 sigur se proceda asa) etc.

 


Re: Validator deosebit autob368

Validatoarele pentru cartele magnetice pentru liniile Expres au fost intr-adevar luate de pe Saviemuri si mutate pe Daf-uri, apoi pe Citaro. Mai ales de cand s-au introdus cardurile activ si s-a pus problema renuntarii definitive la biletele de hartie (absurd totusi pt cine vine in Bucuresti sa isi cumpere si bilet si sa platească si plasticul cardului...), nu au mai fost realizate alte validatoare de acest tip.

 


Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420532 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use