Topic: Discuții diverse
103 posts, 58561 views
📖 Pagination options
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
Goldmund
- TibiV
-
Posted:
-
Discutii diverse
TibiV
Doar ca informare, plecand de la alt topic....
Asa-numitele "cutii negre" (care de fapt sunt foarte portocalii, pentru a fi usor de gasit dupa accident...) ale oricarui avion sunt pozitionate in coada avionului, la baza derivei (ampenajul vertical fix) la toate avioanele...
Zona aia "supravietuieste" aproape intacta in 95% dintre accidente...
Eu "la vremea mea" (adica pana in urma cu 24 de ani) am avut de-a face doar cu tehnica aviatica URSS (Ilyushin, Antonov...)
Cutiile negre erau de fapt niste sfere portocalii...
Doua pe avion, una pentru date, alta pentru inregistratorul de voce...
Cutii negre care erau de fapt niste "sfere" metalice cu diamnetrul de vreo 40 de centimetri...
In bile era un fel de "polistiren" ultra-special (cu temperatura de topire la peste 800 grade Celsius....)
Iar in mijlocul polistirenului termo-rezistent era inregistratorul propriu-zis.
Un mic "casetofon"...
Daaaaar !... Atentie !
"Casetofonul" nu avea banda traditionala "din plastic".
In loc de asta, inregistrarea se facea pe un fir metalic....
Evident, foarte greu de topit chiar si intr-un incendiu...
In pozele cu dezastre aeriene, veti vedea imagini cu corpuri si bagaje intinse pe sute de metri...
Si, UNDEVA separat, coada avionului...
PS
Cutiile "negre/portocalii" despre care vorbesc sunt al naibii de tari...
Pe vremea cand lucram in domeniu, din cauza lor ma alegeam cu 2-3 cucuie pe saptamana...
"Spatiile tehnice" dintr-un avion sunt ingrozitor de inghesuite...
Doar ca informare, plecand de la alt topic....
Asa-numitele "cutii negre" (care de fapt sunt foarte portocalii, pentru a fi usor de gasit dupa accident...) ale oricarui avion sunt pozitionate in coada avionului, la baza derivei (ampenajul vertical fix) la toate avioanele...
Zona aia "supravietuieste" aproape intacta in 95% dintre accidente...
Eu "la vremea mea" (adica pana in urma cu 24 de ani) am avut de-a face doar cu tehnica aviatica URSS (Ilyushin, Antonov...)
Cutiile negre erau de fapt niste sfere portocalii...
Doua pe avion, una pentru date, alta pentru inregistratorul de voce...
Cutii negre care erau de fapt niste "sfere" metalice cu diamnetrul de vreo 40 de centimetri...
In bile era un fel de "polistiren" ultra-special (cu temperatura de topire la peste 800 grade Celsius....)
Iar in mijlocul polistirenului termo-rezistent era inregistratorul propriu-zis.
Un mic "casetofon"...
Daaaaar !... Atentie !
"Casetofonul" nu avea banda traditionala "din plastic".
In loc de asta, inregistrarea se facea pe un fir metalic....
Evident, foarte greu de topit chiar si intr-un incendiu...
In pozele cu dezastre aeriene, veti vedea imagini cu corpuri si bagaje intinse pe sute de metri...
Si, UNDEVA separat, coada avionului...
PS
Cutiile "negre/portocalii" despre care vorbesc sunt al naibii de tari...
Pe vremea cand lucram in domeniu, din cauza lor ma alegeam cu 2-3 cucuie pe saptamana...
"Spatiile tehnice" dintr-un avion sunt ingrozitor de inghesuite...
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Spuneti-mi si mie de ce de la un timp ( de destul de mult timp ) cursele Chisinau - Moscova ( si retur ) ocolesc Ucraina ? O iau pe deasupra Romaniei / Ungariei / Slovaciei ? Acum dupa Slovacia ( spre Moscova ) nu mai stiu exact care e traseul lor.
Spuneti-mi si mie de ce de la un timp ( de destul de mult timp ) cursele Chisinau - Moscova ( si retur ) ocolesc Ucraina ? O iau pe deasupra Romaniei / Ungariei / Slovaciei ? Acum dupa Slovacia ( spre Moscova ) nu mai stiu exact care e traseul lor.
- aztec
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
aztec
Din motiv de Buk..si război.
De fapt din câte știam, e de motiv bilateral Rusia-Ucraina si închiderea spațiului aerian pt aeronave rusești pe deasupra Ucrainei
Din motiv de Buk..si război.
De fapt din câte știam, e de motiv bilateral Rusia-Ucraina si închiderea spațiului aerian pt aeronave rusești pe deasupra Ucrainei
- zapacitu
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
zapacitu
Da, motivul e "Buk" - sistemul anti-aer care bate la 25km, inclusiv direct in sus daca e nevoie.
De cand cu incidentul cu MH17 din Ucraina, cam tot ce inseamna zboruri peste sud-estul europei trec peste Romania in loc sa treaca peste Ucraina. Incidentul respectiv a cam dublat pe putin veniturile Romatsa.
Da, motivul e "Buk" - sistemul anti-aer care bate la 25km, inclusiv direct in sus daca e nevoie.
De cand cu incidentul cu MH17 din Ucraina, cam tot ce inseamna zboruri peste sud-estul europei trec peste Romania in loc sa treaca peste Ucraina. Incidentul respectiv a cam dublat pe putin veniturile Romatsa.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Robert24
Pe ce te bazezi cand spui asta? De unde ai dedus ca "s-au bagat in fata"?
oache81 wrote:
Eh, cum s-a putut la Tarom sa se ia avioane bagandu-se in fata cu japca
Pe ce te bazezi cand spui asta? De unde ai dedus ca "s-au bagat in fata"?
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
oache81
Au luat avioane care erau comandate de Pegasus, o companie turceasca, au dat un ban si au stat in fata.Chiar acum cateva luni s-a intamplat.
Au luat avioane care erau comandate de Pegasus, o companie turceasca, au dat un ban si au stat in fata.Chiar acum cateva luni s-a intamplat.
- survola
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
survola
Cred ca au renuntat turcii la ele, nu le-au luat ei fata.
Erau deja vopsite in culorile Pegasus, configurate etc.
Cred ca au renuntat turcii la ele, nu le-au luat ei fata.
Erau deja vopsite in culorile Pegasus, configurate etc.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Robert24
In primul rand nu sunt luate direct de la Boeing, ca sa stai la coada, ci de la o companie de leasing.
In al doilea rand comanda a fost refuzata de Pegasus doar cu putin timp inainte de livrare, Tarom doar a preluat leasing-ul.
Compania de leasing avea nevoie de un client si Tarom a fost pe faza.
Interiorul a ramas cel comandat si personalizat pt Pegasus.
Asadar, e fals sa spui ca "s-au bagat in fata"...
In primul rand nu sunt luate direct de la Boeing, ca sa stai la coada, ci de la o companie de leasing.
In al doilea rand comanda a fost refuzata de Pegasus doar cu putin timp inainte de livrare, Tarom doar a preluat leasing-ul.
Compania de leasing avea nevoie de un client si Tarom a fost pe faza.
Interiorul a ramas cel comandat si personalizat pt Pegasus.
Asadar, e fals sa spui ca "s-au bagat in fata"...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Si daca s-au bagat in fata ce?, suntem in comunism sa stam toti cuminti aliniati la coada la ratie?, nu l-a fortat nimeni pe ala sa vanda cuiva anume, a vandut cui a vrut el, ca erau ale lui.
Si daca s-au bagat in fata ce?, suntem in comunism sa stam toti cuminti aliniati la coada la ratie?, nu l-a fortat nimeni pe ala sa vanda cuiva anume, a vandut cui a vrut el, ca erau ale lui.
- oache81
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
oache81
Ma refer, ca le-au luat:
-fara licitatie
-ce s-a nimerit
-repede ca era nevoie.
La fel ar fi bine sa faca si cu tramvaie/autobuze.
Ma refer, ca le-au luat:
-fara licitatie
-ce s-a nimerit
-repede ca era nevoie.
La fel ar fi bine sa faca si cu tramvaie/autobuze.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Aaaa, pai intai trebuie sa vrei, cum gasesc altii pot sa gaseasca si ei.
Aaaa, pai intai trebuie sa vrei, cum gasesc altii pot sa gaseasca si ei.
- Nightwolf
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Nightwolf
TAROM nu e companie de stat. MT este acționar majoritar. Așadar și prin urmare nu se supune legii achizițiilor publice. Mama ei de carte...
oache81 wrote:
Ma refer, ca le-au luat:
-fara licitatie
-ce s-a nimerit
-repede ca era nevoie.
La fel ar fi bine sa faca si cu tramvaie/autobuze.
TAROM nu e companie de stat. MT este acționar majoritar. Așadar și prin urmare nu se supune legii achizițiilor publice. Mama ei de carte...
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Mai exact, voi completa eu cu rosu...
Aia de la Fondul Proprietatea, "actionari minoritari", au niste mega-tendinte criminale fata de "actionarul majoritar"...
Daca "le-ar iesi", Nightwolf ar avea de lucru un an de zile cu "the crime scene"...
Nightwolf wrote:
TAROM nu e companie de stat. MT este acționar majoritar.
Mai exact, voi completa eu cu rosu...
Nightwolf wrote:
TAROM nu e companie de stat. MT este DOAR acționar majoritar.
Aia de la Fondul Proprietatea, "actionari minoritari", au niste mega-tendinte criminale fata de "actionarul majoritar"...
Daca "le-ar iesi", Nightwolf ar avea de lucru un an de zile cu "the crime scene"...
📖 Pagination options