Regiunile RomânieiCrișanaJudețul Arad

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

110 posts, 66001 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Licitaţie pentru tramvaie noi. Se doreşte achiziţionarea a şase garnituri noi de tramvai

În municipiul Arad vor circula în următorii ani, şase tramvaie moderne. Autorităţile locale au anunţat că licitaţia pentru achiziţia de tramvaie moderne pentru municipiu a fost publicată pe SEAP iar ofertele sunt aşteptate până în data de 1 iulie 2013.
Primarul Gheorghe Falcă a precizat că până la acest moment au fost cumpărate 5 caiete de sarcini. Municipiul Arad îşi propune să cumpere 6 garnituri noi de tramvai, ca parte a programului de modernizare a transportului public pe şine derulat în parteneriat cu Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Primele două etape ale programului au vizat reabilitarea infrastructurii pe principala axă de transport urban, lucrările derulate în perioada 2007-2012 fiind finanţate prin două credite BERD în valoare de 20, respectiv 13 milioane de euro. A treia etapă în programul de asistenţa financiară a BERD pentru modernizarea transportului public vizează achiziţia de tramvaie noi, modernizarea depoului de tramvaie şi consultanţă pentru implementarea unui sistem e-ticketing pentru transportul în comun în municipiul Arad. Bugetul pentru achiziţia de tramvaie noi este de 8,7 milioane euro, fiind solicitate 6 garnituri moderne, eficiente energetic, cu o durată de exploatare de minim 30 de ani şi 600 000 km.
„Cu asistenţa financiară BERD şi cu investiţiile derulate din bugetul local am reuşit ca în ultimii 8 ani să modernizăm aproximativ 80% din infrastructura reţelei de transport public din muncipiu, achiziţia de tramvaie noi este următorul pas pentru creşterea calităţii serviciului. În urma licitaţiei sperăm ca în această toamnă să putem semna contractul iar anul viitor să avem deja în circulaţie unul-două tramvaie moderne. Toate achiziţiile din cadrul proiectului sunt internaţionale şi se desfăşoară în conformitate cu politicile şi regulile BERD, sub îndrumarea şi supravegherea departamentului de achiziţii al Băncii şi pe baza aprobării acestuia” a declarat primarul Municipiului Arad, Gheorghe Falcă.

http://adevarul.ro/locale/arad/licitati ... index.html

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

PANICĂ LA ARAD: Un tramvai a luat foc în centrul oraşului

Un incendiu a izbucnit, joi, într-un tramvai aflat în trafic în apropierea unei staţii din centrul municipiului Arad, călătorii fiind alertaţi de fumul care ieşea din zona bordului, astfel că au coborât din vehicul şi au aşteptat intervenţia pompierilor pentru singerea flăcărilor.

Incendiul a izbucnit în jurul orei 12.30, tramvaiul aflându-se în zona centrală a municipiului Arad şi transportând aproximativ 20 de călători, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Martorii au precizat că s-a văzut un fum dens ieşind din zona cabinei vatmanului, acesta oprind tramvaiul în prima staţie, care se afla la câţiva metri distanţă şi a solicitat intervenţia pompierilor.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Arad, George Pleşca, pompierii au ajuns în scurt timp şi au deconectat vagonul de la reţeaua electrică, intervenind cu stingătoare cu spumă, pentru lichidarea flăcărilor.

Conform sursei citate, incendiul a izbucnit în zona cabinei vatmanului, cel mai probabil în urma unui scurtcircuit, arzând conductori electrici şi componente de bord.
Intervenţia a durat câteva minute, iar tramvaiul a rămas blocat pe şine, în spatele acestuia adunându-se alte vagoane care nu puteau înainta.

Sursa: REALITATEA.NET



 


Re: Stiri, noutati, perspective georgica2704

Două tramvaie s-au ciocnit în Arad, două femei fiind rănite uşor.

Două tramvaie care circulau unul în spatele celuilalt s-au ciocnit, vineri după-amiază, în municipiul Arad, iar două femei au fost rănite uşor şi transportate la spital, martorii afirmând că primul vatman a accelerat pentru a prinde culoarea verde la semafor, după care a frânat brusc.

Accidentul a avut loc pe Calea Aurel Vlaicu din municipiul Arad, iar tramvaiele circulau în acelaşi sens, unul în spatele celuilalt, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit martorilor şi pasagerilor, primul vatman a accelerat la apropierea de un semafor, pentru a prinde culoarea verde, însă când s-a schimbat culoarea în roşu vatmanul a frânat brusc, iar cel care conducea a doua garnitură, aflată în spate, nu a mai avut timp să frâneze.

În urma impactului, două femei aflate în garnitura din spate au fost rănite, fiind transportate la spital cu o ambulanţă şi cu o maşină privată. Ambele pasagere acuzau dureri de spate şi sunt investigate medical la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă.
Poliţiştii şi reprezentanţii Companiei de Transport Public Arad au mers la faţa locului pentru cercetări.

"Din primele cercetări reiese că al doilea vatman nu a păstrat distanţa regulamentară în mers şi s-a izbit cu tramvaiul de o garnitură aflată în faţă, care oprise la semafor", a declarat purtătorul de cuvânt al Poliţiei Arad, Camelia Tuduce.

Ambele garnituri au fost avariate în zona cabinelor, pentru că tramvaiul care circula în faţă avea dublă comandă, respectiv cabine la ambele capete.

În urma accidentului, circulaţia tramvaielor a fost blocată timp de aproximativ o oră în cartierul Aurel Vlaicu.
Stirea aici :http://www.mediafax.ro/social/doua-tramvaie-s-au-ciocnit-in-arad-doua-femei-fiind-ranite-usor-11801353

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

georgica2704 wrote:
Ambele garnituri au fost avariate în zona cabinelor, pentru că tramvaiul care circula în faţă avea dublă comandă, respectiv cabine la ambele capete.

Asta inseamna ca are usi pe ambele parti ?
Pentru ce trebuie tramvaie altfel dotate ?
Exista si linie care are la cap un Kalifornian sau tramvaiul respectiv este folosit ca si tramvai normal ?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

La finala licitatiei pentru tramvaie au ramas PESA si Astra Arad. Din fericire PESA s-au retras, asa ca daca corespund total si nu se suspenda procedura vom avea Astra Imperio la Arad.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Si iata ca am scapat de PESA !  8-)

Arădenii vor circula cu tramvaie Imperio

Primăria Arad va cumpăra tramvaie Imperio, după ce licitația organizată pentru achiziţia a şase tramvaie noi a fost finalizată, iar câştigătoare a fost desemnată compania Astra Vagoane Călători Arad, care a oferit condiţii mai bune decât compania poloneză concurentă, Pojazdy Szynowe PESA.
Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a precizat pentru Mediafax, că valoarea contractului va fi dată publicităţii în momentul semnării documentelor.

http://www.actualitati-arad.ro/aradenii...e-imperio/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Doua tramvaie Imperio, in probe, de joi!

ARAD. Tramvaiul Imperio va rula, de joi, oficial, pe şinele din municipiu. Joi este programată, înainte de termenul care era stabilit oficial, de 33 de săptămâni de la semnarea contractului de achiziţie, predarea primelor două tramvaie nou-nouţe.

Primăria Arad şi Astra Vagoane Călători au semnat, în iunie, contractul prin care firma arădeană se obligă să-i furnizeze instituţiei publice un număr de şase tramvaie Imperio, la preţul de 8,3 milioane de lei.
Predarea se va face între reprezentanţii societăţii producătoare şi Compania de Transport Public Arad. Potrivit informaţiilor furnizate de primarul Gheorghe Falcă, timp de câteva săptămâni, tramvaiele Imperio vor rula „în probe”, ceea ce înseamnă că nu vor intra direct în programul obişnuit de zi cu zi al CTP. Totuşi, estimează primarul, în preajma sărbătorilor de iarnă arădenii vor avea, cu siguranţă, primele două tramvaie noi introduse în programul oficial de circulaţie. Celelalte tramvaie au termen de livrare 48 de săptămâni.

http://www.aradon.ro/doua-tramvaie-impe...oi/1472578

 


Re: Stiri, noutati, perspective Robert24

Tramvaiele Imperio vor circula pe Linia 3

ARAD. Două tramvaie Imperio pline de oficialităţi au făcut o adevărată paradă pe şinele din municipiu. La ora 12 au plecat din depoul de la UTA, au traversat centrul oraşului, au ajuns în Aradul Nou, de unde s-au reîntors spre centrul oraşului. În faţa Primăriei, administraţia locală a pregătit o predare-primire oficială a primelor două tramvaie Imperio din calupul de şase achiziţionate de Primărie de la Astra Vagoane pentru Compania de Transport Public.

S-a tăiat panglica
În faţa Primăriei s-a tăiat panglica tricoloră, s-au dat câteva declaraţii, iar primarul a primit de la Valer Blidar o… cheie-gigant „a tramvaiului”.
„Acum 10 ani nimeni nu credea că vom reuşi să modernizăm infrastructura de transport din Arad, sau că vom putea circula cu tramvaie de ultimă generaţie. Ne bucurăm că azi a câştigat şi industria arădeană, şi oraşul Arad, cât şi arădenii care, sperăm ca pe zi ce trece, să devină clienţi ai transportului în comun, un transport ecologic”, a subliniat primarul Gheorghe Falcă. Acesta a mai precizat că ultimul tramvai nou a fost cumpărat în Arad în anul 1982.

Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători Arad, a precizat: „Începând de azi, tramvaiul Imperio va circula în Arad”, şi şi-a exprimat speranţa ca nivelul calităţii produsului pus la dispoziţia arădenilor să răspundă pretenţiilor publicului călător. Nu în utlimul rând, a subliniat că preţul la care tramvaiele au fost vândute Primăriei a fost unul promoţional, la licitaţiile următoare unde va participa societatea urmând ca acesta să fie mai mare. Mariana Birău, directorul Companiei de Transport Public, a subliniat că tramvaiele Imperio vor circula pe Linia 3, care a fost recent modernizată prin creditul BERD.

Date tehnice
Tramvaiul este unul cu consum de energie scăzut. În plus, beneficiază şi de un sistem de recuperare a energiei la frânare. Un vagon are lungimea de 27 metri şi lăţimea de 2,5 metri. Capacitatea totală este de 216 călători, dintre care 44 au locuri pe scaune.

12 tramvaie noi în 2019
Primarul Gheorghe Falcă a precizat că în perioada 2014-2020 există posibilitatea atragerii de fonduri europene pentru achiziţia de tramvaie noi. „Sperăm ca în 2018-2019 să avem 12 tramvaie noi în municipiul Arad”, a precizat edilul.

http://www.aradon.ro/imperio-la-prima-c...la/1472821



 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristy

Din fotografiile gasite pe diferite site-uri am observat ca au schimbat putin designul partii frontale, mutand tamponul mai jos:



tramvai-5 by Craisti, on Flickr

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristian333

Ce-ți pasă ție, CTP? Cum ajung arădenii vârstnici sau cu probleme de sănătate mai ușor din Micălaca în Aradul Nou? Între timp… a venit și răspunsul Companiei!

Faptul că organizarea rețelei de linii de tramvai și a traseului autobuzelor nu e punctul forte al Companiei de Transport Public Arad nu e o noutate. Problema e că de aceste dificultăți se lovesc călătorii arădeni, zi de zi. Special Arad a mai scris despre aparatele de bilete care ori lipsesc cu desăvârșire în majoritatea stațiilor de tramvai, ori nu funcționează, dar asta nu e tot. Dintr-un cartier în altul, sau până la Spitalul Județean, arădeanul de rând nu are cum să ajungă decât dacă schimbă tramvaiul la mijlocul drumului, ori dacă o ia pe jos de la un anumit punct (și nu e puțin de mers). Ca să nu mai vorbim de faptul că se ocolește, astfel, jumătate din oraș, pierzând timp și acumulând nervi. CTP trebuie să ia în calcul faptul că nu toată lumea este dispusă să meargă atât de mult pe jos, fie din motive de sănătate, vârstă sau timp. Pe unde o mai pui că mulți habar n-au că există varianta autobuzului, „din an în Paști”, pentru că nu există niciun panou informativ în acest sens, în afară de rutele către județ…

„Nu înțeleg de ce nu există interes pentru promovarea și dezvoltarea transportului în comun cu autobuze și tramvaie, respectiv încurajarea și convingerea cetățeanului arădean de a le folosi. Atât de greu este să se facă legătura directă între cartierul Micălaca și Aradul Nou cu o linie de autobuz care să circule regulat? Nu cum este linia 19, cu doar trei curse pe zi, de luni până vineri! La fel, nu ai cu ce ajunge la Spitalul Județean doar cu câteva curse cu linia 20 pe zi. În plus, în afara acestor curse, și mai ales în weekend – deloc, mulți cetățeni habar nu au de ele, pentru că nu au de unde afla”. Așa își începe arădeanul Eugen M. scrisoarea trimisă redacției Special Arad, în care semnalează multiplele probleme ale transportului în comun din orașul nostru.

„În majoritatea stațiilor nu există panouri de informare. Vorbind de stații, nu sunt amenajate corespunzător, nu este copertină, refugiu, stația îi undeva printre mașinile parcate, noroaie, bălți după ploaie, tufișuri, iarbă sau chiar și lângă tomberoane. Plătim bilete, abonamente și, nu în ultimul rând, taxe și impozite care s-au mărit, suntem o țară europeană, dați dovadă de acest lucru!”, ne scrie Eugen M., referindu-se, cel mai probabil, la situația cartierului Micălaca.

Bun. Dar ce e de făcut?

Arădeanul care ne-a trimis această scrisoare – și care, suntem siguri, nu vorbește doar în nume propriu, ci în numele unei întregi comunități din Micălaca – vine și cu idei pentru remedierea acestei probleme. O idee cât se poate de simplă, ce ar trebui să fie luată-n considerare de către Compania de Transport Public Arad:

„Sugestia mea și a altor cetățeni ar fi următoarea: cuplarea liniei 19 cu 20 și prelungirea acesteia până la Fortuna (asta rezultând următorul traseu: Fortuna – Piața UTA – Spitalul Județean – Kaufland – Podgoria – Billa/Zona 2-3 – Subcetate – Aradul Nou – Sânicolaul Mic), introducerea unui program regulat, cu cel puțin 2 autobuze pe zi (dacă este necesar, și un al treilea, la ore de vârf), unul să plece din Piața Uta, iar celălat de la Sânicolau Mic. În acest fel, ar fi o linie eficientă care ar face legătura între 3 cartiere, Spitalul Județean și centrele comerciale”.

Exemple de situații în care se poate afla orice arădean:
1 – sunt în Micălaca și vreau să ajung în Aradul Nou. Trebuie schimbate două tramvaie și timpul ar ajunge aprox. la 50 de minute / o oră, cu tot cu așteptatul.
2 – sunt în Micalaca/Vlaicu și vreau să ajung la Spitalul Județean, Autogara de lângă Kaufland sau chiar la acest supermarket. Nu am de ales decât să o iau pe jos, fie de la UTA, fie de la Podgoria.
3 – sunt în Aradul Nou/Sânicolau Mic și vreau să ajung în Micălaca. Trebuie să merg pe jos din Sânicolau Mic pâna la Gara Aradul Nou, apoi cu două tramvaie până în Micălaca.
4 – sunt în Aradul Nou/Sânicolaul Mic și vreau să ajung la Spitalul Județean, Autogară și/sau Kaufland etc. trebuie să merg pe jos din Sânicolau Mic până la Gara Aradul Nou, apoi cu tramvaiul, iar de la Podgoria sau UTA, pe jos.

„Dacă ați face această legătură importantă despre care vorbeam (ne scrie arădeanul, adresându-se prin intermediul Special Arad Companiei de Transport Public Arad), ati demonstra că vă pasă de arădeni și, în același timp, de transportul în comun. Ar avea numai de câștigat atât CTP-ul, cât și Primăria (și arădenii care întâmpină aceste probleme, am adăuga noi)”, își încheie scrisoarea Eugen M.

Poziția oficială CTP Arad

Am sunat la Compania de Transport Public Arad pentru a ne confirma veridicitatea celor semnalate de către cititorul Special Arad și, nu în ultimul rând, pentru a ne oferi un răspuns oficial din partea companiei. Asta a fost, prima dată, vineri… și dacă cumva te lovește ideea să faci o reclamație la CTP, trebuie să știi că e o experiență rapidă, atât de rapidă încât rămâi efectiv „mască” după convorbirea telefonică. Problema e că ești lăsat așa, probabil, până după Paști. Ori alegeri locale… ori, cine știe, poate până uiți de tot ce voiai.

La dispecerat nu e nevoie decât să rostești cuvântul „reclamații” și ești imediat „azvârlit” pe o altă linie (de telefon, nu de tramvai! :)), lăsându-te să vorbești singur. Nu pentru mult timp, pentru că imediat ești întrerupt de un domn care înțelege problema din câteva cuvinte, chiar dacă ai o zi mai proastă și te exprimi mai greu. Ești asigurat că problema e „under control”, că experții în comunicare de la CTP vor analiza situația și te vor rezolva în cel mai scurt timp cu un comunicat.

În weekend, evident, nu ai nicio șansă. Așa că am sunat și ieri (luni), fiind asigurat, încă o dată, că voi primi „în cursul zilei de azi”, un răspuns. Este deja marți și – recunoaștem – începem să ne pierdem răbdarea. Ceva ne spune că suntem duși cu zăhărelul… și nu ne place să fim duși cu zăhărelul! Așa că, iată, nu mai așteptăm 30 de zile (cât ar fi termenul legal, cică, în care o Instituție de Stat este nevoită să răspundă). De-ndată ce vom primi și răspunsul lor (și urarea de Paști, din câte se pare), vom face aici un update. Până atunci, Paște Fericit, CTP!  

UPDATE

Surprinzător sau nu… la câteva ore după publicarea acestui articol, a sosit și răspunsul Companiei de Transport Public Arad pe adresa de e-mail al redacției Special Arad, pe care-l redăm integral în cele ce urmează:

Către Redacția ”SPECIAL ARAD”

Urmare comunicării dumneavoastră, vă aducem la cunoștință următoarele:

Atât Compania de Transport Public S.A. cât și Primăria Municipiului Arad suntem preocupați în permanență nu doar de promovarea și dezvoltarea transportului în comun cu autobuze și tramvaie ci și de îmbunătățirea condițiilor de siguranță și confort ale publicului călător.

În ceea ce privește stațiile de îmbarcare/debarcare utlilizate de călători, Primăria Municipiului Arad a demarat procedura de reabilitare și modernizare a stațiilor și a adăposturilor existente în acestea, iar în anul 2016 aceste lucrări vor continua pe raza întregului municipiu. În acest sens, în stațiile de tramvai au fost montate 30 de module de adăpost călători, unele înlocuind vechile copertine existente iar altele venind ca suplimentare în stațiile în care se înregistrează un flux de călători ridicat.

Totodată, Compania de Transport Public, în cadrul lucrărilor de întreținere desfășurate periodic, a procedat la efectuarea mai multor lucrări de reparare a grilajelor de protecție ale stațiilor de tramvai  precum și confecționarea și montarea unor grilaje de protecție noi acolo unde nu existau sau unde au fost distruse.

Pentru o cât mai eficientă informare a publicului călător cu privire la graficul de circulație al tramvaielor și autobuzelor au fost montate panouri pentru afișarea programelor de circulație a mijloacelor de transport în comun. În ceea ce privește aceste mijloace de comunicare, cu regret vă informăm că în multe dintre stații, programele de circulație sunt vandalizate (rupte, dezlipite) de către persoane ce nu înțeleg necesitatea și utilitatea acestor informări. Cu toate acestea, periodic societatea noastră procedează la înlocuirea acestor grafice de circulație.

În ceea ce privește propunerile de modificare a circuitului unor trasee de tramvai sau autobuz, precizăm că C.T.P. în colaborare cu Primăria Municipiului Arad analizează permanent atât rezultatele monitorizării fluxului de călători pe toate zonele orașului cât și propunerile venite din partea cetățenilor, soluțiile adoptate reprezentând o corelare cât mai optimă între nevoile călătorilor, posibilitățile tehnice de asigurare a transportului și eficientizarea costurilor.

În general, liniile de transport nu sunt eficiente pe distanțe lungi datorită fluxurilor diferite de călători în diferite zone ale orașului, pe anumite sectoare fiind necesară asigurarea unor capacități de transport diferite.  

În prezent, configurația traseelor urbane de transport în comun sunt de tip intermodal, traseele urbane de autobuz având ca și stație terminus câte unul din nodurile importante de transport cu tramvaiele (ex. Podgoria, Piața UTA, Piața Romană, Billa) unde, pentru fluidizarea circulației rutiere din zona centrală a municipiului Arad și reducerea poluării urbane, se realizează transbordarea călătorilor spre transportul electric.

Tocmai pentru a veni în sprijinul călătorilor, pentru a încuraja, a promova și a dezvolta transportul în comun, titlurile de călătorie puse în vânzare de către societatea noastră fac posibil acest transport intermodal. Astfel, biletele sunt valabile 60 de minute din momentul validării în mijlocul de transport, astfel încât schimbarea mijlocului de transport pe ruta aleasă de călător nu presupune utilizarea mai multor titluri de călătorie și nici costuri suplimentare. În ceea ce privește abonamentele, acestea sunt valabile pe toate liniile  de tramvai și autobuz pe raza municipiului Arad.

Cu privire la propunerile dumneavoastră, dorim să vă aducem la cunoștință că în anul 2012, la solicitarea cetățenilor, Primăria Arad a introdus în programul de transport public din municipiul Arad,  trasee de microbuz care aveau rolul de a asigura legătura între cartiere și rețeaua principală  a liniilor de tramvai, după cum urmează:

•  L48 = Micalaca (Felix) – ANL – REAL
•  L49 = Contituției – Caraiman – Ogorului
•  L50 = Podgoria – Spitalul Municipal – Piața Spitalului – UTA
•  L51 = UTA – Gai  – Armonia
•  L52 = Petru Rareș – B. Deleanu – Mierlei – Războieni

Liniile de microbuz 49, 50, 51 și 52 s-au dovedit total ineficiente datorită numărului de călători extrem de scăzut, în unele cazuri înregistrându-se doi călători pe zi. În aceste condiții, traseele au fost suspendate.

Planul de transport public se actualizează în funcție de necesitatea de transport identificată, în cazul  cartierului  Sânicolau Mic, Compania de Transport Public împreună cu Primăria Arad se află în statdiul de analiză a necesității de transport, în vederea suplimentării programului de circulatie cu autobuzele.

Cu stimă,

Serviciul Programare Dispecerizare și Control

http://specialarad.ro/ce-ti-pasa-tie-ct...ment-78604
ug844548457.png (360.41 KB; downloaded 9402 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristian333

Linia 19, eterna problemă…

După articolul Special Arad cu titlul „Ce-ți pasă ție, CTP?”, din luna martie, în care un arădean a venit cu propunerea de a cupla liniile 19 cu 20 și de a prelungi aceasta până la Fortuna (rezultând traseul Fortuna – Piața UTA – Spitalul Județean – Kaufland – Podgoria – Billa/Zona 2-3 – Subcetate – Aradul Nou – Sânicolaul Mic), CTP a dat un răspuns oficial, cu o oarecare întârziere, după insistențele noastre, precizând că în 2012 au mai fost introduse anumite linii de microbuz (49, 50, 51 și 52), „dar s-au dovedit total ineficiente datorită numărului de călători extrem de scăzut”.

Ulterior, pe 10 aprilie, CTP a anunțat anumite modificări experimentale, reintroducând linia 52 (Podgoria – str. Petru Rareș – str. I. B. Deleanu – str. ORIENT – str. Gelu – str. Războieni – str. Petru Rareș – Podgoria), linia 49 (Caraimanul – Calea Timișorii – Posada – Constituției II – Câmpia Turzii – Economului – Coloniștilor – Constituției II – Posada – Calea Timișorii – Caraimanul – Calea Timișorii – Ogorului – Calea Timișorii – Caraimanul) și suplimentând „celebra” linie 19, însă numai până la ora 16 și până la Podgoria.

Reacțiile arădenilor nu au întârziat să apară: „Și normal că nu ține nimeni cont în totalitate de părerile și necesitățile noastre, noi am cerut un traseu Sânnicolaul Mic – Fortuna, dar ca să fim mai modești eram multumiți și până la UTA, deci cum se discuta în articolul precedent, cuplarea liniei 19 cu 20. Să fie o linie unică ca de ex. 19E (EXPRESS) UTA – SPITALUL JUDEȚEAN – PODGORIA – BILLA – ARADUL NOU – SÂNNICOLAUL MIC. S-a discutat și de zona Spitalului Județean, Calea Victoriei și Str. Banul Mărăcine, că este total lipsită de transport în comun cu program regulat, atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, din 40 min în 40 min sau 50 min în 50 min și totuși nimic în continuare.”, scria Horațiu într-un comentariu pe Special Arad.

Sau: „În articoulul «Ce-ți pasă ție, CTP» se dorea ca linia 19 să fie pe ruta Fortuna- Sânnicolaul Mic. Măcar UTA – Sânnicolaul Mic dacă ar fi. Multă lume din Sânnicolaul Mic lucrează în Vlaicu și nu are mijloc de transport. Rog conducerea CTP să ia în calcul această variantă!”, ne scria Miha.

Ca să nu mai vorbim de faptul că suplimentarea liniei 19 nu a fost anunțată în nicio stație, decât pe site-ul CTP (printr-un comunicat sec)… și pe Special Arad.

„În stații nu e afișat programul liniei 19, drept urmare nu știm cum circulă. Am înțeles că e până în jurul orei 16. La acea oră multă lume încă e la serviciu. Ar trebui să se prelungească programul până în jurul orei 21, 22, mai ales că vine și vara.”, ne scria Ilinca pe 13 aprilie, printr-un comentariu.


Zilele trecute, pe adresa redacției am primit o nouă scrisoare de la un arădean



De data aceasta, arădeanul din cartierul Sânnicolaul Mic nu numai că readuce în discuție cuplarea liniilor de autobuz 19 cu 20 și ne semnalează necesitatea prelungirii programului după ora 16, dar a și realizat un tabel cu programul liniei propuse, analizând programele actuale ale liniilor 19 și 20.

„Locuiesc în Sânnicolaul Mic și lucrez în zona Intim, pe schimburi, și nu există nici un mijloc de transport după ora 16. Pentru oricare cetățean este o problemă deplasarea în acea zona. Suplimentarea liniei 19 este foarte bună și îi felicit pe cei de la CTP, dar indicată ar fi și prelungirea acesteia până la UTA, prin zona Spitalului Județean, adică cuplara liniei 19 cu 20 și rezultând linia 19E (Express). Am dat această demunire deoarece ar fi o linie ce ar face legătura mai multor zone ale Aradului.

Am citit mai multe articole despre transportul în comun legat de această problemă și mulți arădeni ar fi mulțumiți de această realizare:
• CTP reintroduce două linii de autobuz urban și suplimentează cursele liniei 19. La cererea publicului!
• Ce-ți pasă ție, CTP? Cum ajung arădenii vârstnici sau cu probleme de sănătate mai ușor din Micălaca în Aradul Nou? Între timp… a venit și răspunsul Companiei!

Pentru a facilita munca celor de la CTP, atașez o variantă de program care poate fi folosi drept model în conceperea programului. Am studiat puțin programele de pe site-ul CTP, atât la linia 19, cât și la 20, am făcut în așa fel încât să includ cursele actuale a celor două linii în noul program, iar intervalul de timp să fie undeva între 40 minute, de luni până vineri și 50 minute sâmbătă și duminică, adică un autobuz să plece din UTA, iar celălalt din Sânnicolaul Mic. Sper că cineva să aprecieze, să țină cont de dorințele și nevoile călătorilor și să rezolve cu bine această problema a transportului”.


http://specialarad.ro/cititorii-special...-problema/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Cristian333

Aradul are in sfarsit o linie de autobuz urbana cu un program regulat si un traseu foarte bun, LINIA 19 Piata Uta - Spitalul Judetean - Kaufland(Str. Banu Maracine) - Podgoria - Billa(Zona 2-3) - Cartierul Subcetate - Aradul Nou - Sanicolaul Mic.
De luni 12 septembrie 2016 va intra in vigoare.

CTP ARAD: Compania de Transport Public Arad anunţă că, la solicitarea publicului călător, începând cu data de 12.09.2016, se va modifica traseul liniei 19 , după cum urmează: Sanicolau Mic - Podgoria - Piata UTA si retur.
Programul de circulaţie al liniei 19 va fi urmatorul: http://www.ctparad.ro/programe/autobuz/...0019/w.htm


Presa: Pam, pam… În sfârșit s-a rezolvat! La cerința cititorilor Special Arad, CTP modifică traseul liniei 19!
http://specialarad.ro/pam-pam-in-sfarsi...liniei-19/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Victor92

Din cauza starii precare a caii de rulare de pe Strada Petru Rares (Cartier Gradistea) - in special de dupa Pasarela CFR-, liniile de tramvai 15, 15B, 16, 16B au fost suspendate de saptamana trecuta.
In locul lor, CTP a introdus autobuze pe relatia Podogoria - Sere / CET.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Victor92

Sageata Verde circula din nou!

Celebrul tren de epocă Săgeata Verde, primul tren electric din România, va începe să circule regulat pe traseul Arad-Ghioroc, în fiecare zi de duminică, începând cu data de 18 iunie, ora 10. La începuturi, în urmă cu mai bine de 100 de ani, trenul aducea ţăranii din Podgoria Aradului în Arad ca să-şi vândă marfa, iar acum va duce turiştii de la oraş ca să descopere atracţiile Podgoriei Aradului.

Consiliul Judeţean şi-a propus să relanseze acest simbol al judeţului, «Săgeata Verde» fiind unul dintre elementele importante pentru turismul din Podgoria Aradului.

Cele 30 de bilete disponibile pentru prima cursă s-au epuizat în doar 2 zile.

Din motive de securitate şi pentru a spori confortul turiştilor, organizatorii au pus în vânzare 30 de bilete, deşi capacitatea vagonului este de 48 de locuri, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca.

Preţul unui bilet este de 20 de lei.

Turiştii care cumpără bilete călătoresc pe ruta Arad – Ghioroc cu automotorul Ganz fabricat în 1913 care a fost restaurat de Fabrica de Vagoane Astra Călători în 1995. Biletul de călătorie asigură de asemenea accesul la Muzeul Transportului Arădean şi la Muzeul Viei şi Vinului din Ghioroc, dar şi transport înapoi la Arad cu orice mijloc al companiei de transport public Arad care circulă pe relaţia Ghioroc-Arad.

Discuţiile mai vizează şi transformarea depoului de la Ghioroc într-un veritabil Muzeu al Tramvaiului arădean, având ca exponat principal Săgeata Verde. Muzeul de la Ghioroc va avea personal angajat din partea Companiei de Transport Public, fiind deschis publicului larg în week-end. Conducerea Consiliului Judeţean Arad a anunţat şi înfiinţarea, la Ghioroc, a Muzeului Transporturilor Arădene. Primele exponate şi machete ar putea să apară în muzeu către sfârşitul anului 2017.

Comuna Ghioroc se află în zona turistică Podgoria Aradului, pe traseul turistic „Drumul Vinului, la 23 de kilometri de municipiul Arad. În zonă există mai multe crame, iar din comună se poate ajunge la câteva cetăţi şi mănăstiri din zonă. Tot la Ghioroc se află şi o zonă cu lacuri rezultate în urma unor foste balastiere, unul dintre lacuri fiind special amenajat pentru agrement, ceea ce atrage mii de turişti. Lacul este prezentat de către autorităţi ca „litoralul vestului”, iar autorităţile au început procedura de a transforma comuna în staţiune turistică.

Până atunci Săgeata Verde va circula, peste vară, în fiecare weekend. Rezervări de bilete şi mai multe detalii găsiţi pe pagina pe pagina trenului, la adresa sageataverde.ro.

Săgeata Verde a făcut prima cursă pe 1 decembrie 1906, însă atunci folosea automotoare benzo-electrice, iar din 1907, două locomotive cu abur.

Pe data de 10 aprilie 1913, la Ghioroc a fost inaugurată prima cale ferată electrificată din estul Europei şi a opta din lume. Săgeata Verde a avut rolul de a transporta ţăranii din Podgoriile Aradului în oraşul Arad, pentru a-şi vinde marfa. Traseul conţinea 3 segmente: Arad – Ghioroc, Ghioroc – Pâncota şi Ghioroc – Radna. După aproape 100 ani de la inaugurare, din vechiul traseu a mai rămas doar un segment, Arad – Ghioroc, traficul realizându-se cu tramvaie. Vagoanele de epocă sunt în Muzeul Tramvaiului de la Ghioroc.

La momentul deschiderii circulaţiei, linia Arad – Podgoria avea o lungime totală de 58,3 kilometri. Traseul era împărţit în trei sectoare: Arad – Ghioroc, în lungime de 22,3 kilometri, Ghioroc – Pâncota, de 22,2 kilometri şi Ghioroc – Radna, lung de 13,9 kilometri.

Lucrarea a fost realizată de firma Henning, Hartwich & Co. din Berlin care pe lângă construcţia propriu-zisă a căii de rulare s-a ocupat şi de dotarea ei cu material rulant. Proprietar al liniei era societatea „Caile Ferate Motrice de Interes Local Arad-Podgoria S.A care avea ca acţionari oameni de afaceri din Arad şi Budapesta, persoane fizice dar şi Primării ale localităţilor de pe traseu.

Sursa: https://www.europafm.ro/arad-sageata-ve...e-din-nou/

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Arad  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use