Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Galati

6 posts, 4681 views
Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Galati Onofrei Sergiu-Gabriel

Ce am intreprins impreuna cu cativa tineri -putini dar buni- din Galati... Acum cu mult timp in urma, am propus si ne-am implicat intr-un proiect modest la prima vedere ( lipsa banilor, etc.), am avut ambitia de a opri de la autogen si asta multumita bunavointei a doi directori din cadrul RCF-Galati, SINGURA locomotiva cu aburi care a mai ramas in Depoul Galati si care zacea zeci de ani retrasa la gardul Depoului Galati prada ruginii si hotilor de fier vechi din zona.... Si am reusit! Gratie Asociatiei pentru Renasterea Galatiului  din care fac parte  condusa de un bun prieten restaurator muzeograf: Adrian Zainescu.

Citez din Asociatia pentru Renasterea Galatiului si Asociatia ,,Stejarul catre Tineri".
Un nou proiect propus de Asociatia Pentru Renasterea Galatiului, alaturi de asociatia partenera Asociatia "Stejarul catre Tineri" se va concretiza in scurt timp, gratie efortului domnului director Săndel Dumitru si domnului director Laurentiu Seceleanu.
Locomotiva, care isi traia ultimile clipe in triajul CFR, a fost restaurata la propunerea celor doua asociatii mentionate si, cu deosebitul ajutor dat de catre dl. Dumitru, ea va fi postata in fata Garii CFR Galati.
Multumim tuturor persoanelor implicate in acest demers, dl. Adrian Zăinescu, dl. Popa Laurentiu, dl. Onofrei Sergiu Gabriel, dl. Stefan Ștefan Bădiță, dl. Emil Popa, dl. Sandel Dumitru, dl. Seceleanu si tuturor celor care ne-au sustinut si va asteptam la vernisaj, la o data pe care o vom anunta in prealabil.
Aceste eforturi ne fac sa credem in Galati, in galateni si in viitorul acestui oras!
https://www.facebook.com/media/set/?set...419&type=1

****************************************
Fotografii facute azi de catre mine.




free screenshot tool



photo sharing sites



screencapture



screenshot on pc



photo storage



20mb image hosting

 


Re: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Ga Gabi23

Foarte frumoasă iniţiativa de a reda oraşului această locomotivă! Felicitări, stimă şi respect celor care s-au ocupat de această operaţiune!  :)

 


  • sss
  • Posted:
  •  

Re: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Ga sss

Felicitari, extraordinara initiativa, iar rezultatul va face cinste orasului.

Poti sa ne povestesti? Este interesant de stiut, pentru cine are ganduri similare!  ;)

 


Re: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Ga Onofrei Sergiu-Gabriel

Abia ce am venit de la servici. Haideti sa va povestesc...de unde a inceput totul.
De ceva timp -cum bine stiti- am incetat sa imi impartasesc pasiunea mea de mic copil ( transportul feroviar si tramvaiele) pe toate forumurile virtuale unde ,,insectele" ataca creand polemici, discutii inutile si altele...Am ales sa raman DOAR, aici, pe ,,Metrouusor" caci mi s-a parut  si s-a dovedit a fi cel mai serios forum! Dar nici aici nu am activat intens. Tocmai caci, am avut de foarte mult timp o ambitie: sa opresc de la casare, SINGURA aburoasa de Galati pentru ecartament normal: aburoasa cu seria 150.1051 cu tenderul 150.036. Era prin 2009/2010...Traversand o pasarela peste Depou ( este un loc ideal pentru sedinte foto), am observat o batrana aburoasa zacand, napadita de balarii, pamant depus pe copertine, si la roti, cu bielele pistoanelor demontate...,,Bai -imi zic- bijuteria asta nu trebuie omorata!!" Si i-am facut fotografii. Eu de fel urasc birocratia si hartogaraia. Asa ca am editat propuneri, petitii, scrisori, idei, etc. catre toti factorii de decizie din cadrul Regionalei CFR-Galati si le-am trimis pe e-mail, internet, etc.. Intre timp, activand intens pe Facebook, m-am imprietenit cu un restaurator de la Muzeul de Istorie ,,Al. Ioan-Cuza" din Galati, pe nume Adrian Zainescu care este fondatorul Asociatiei pentru Renasterea Galatiului. Am devenit astfel colaborator al Asociatiei si al acestui prieten...Apoi, am mai fost contactat si de alti oameni de vaza -cum se zice- din Galati si am inceput  ,,lupta"! Fa demersuri, tatoneaza, etc. Si dupa multe asteptari, iata ca visul nostru a devenit realitate. Prietenul meu -Adrian- a reusit sa intre in audienta la directorii din cadrul Regionalei CFR-Galati si le-a expus propunerile noastre -ale pasionatior de transport feroviar- pe birouri. Si, rezutatul se vede.Numai ca presa...se pare ca strica totul! Iar unde intra presa...mereu va mirosi a hoit!!! Dar, eu sunt multumit caci vad o bijuterie salvata de la autogen! O mandrete de locomotiva care impresioneaza chiar si static in fata garii Galati. Daca unii au conditionat restaurarea locomotivei DOAR pentru reclama si a da bine la ,,imagine si pe sticla", noi pasionatii nu am conditionat NIMIC !!! Orice acțiune o putem face fără presă. NU AM NEVOIE DE RECLAMA pentru a-mi duce pasiunea și hobby-urile până la capăt. Cred că în asentimentul meu sunt și alții.  Insa nici sa fim ignorati, nu acceptam. Un lucru ne este cert: LUMEA DE SUS, stabii si anumite personaje care alcatuiesc factorii de decizie de la nivel inalt, sunt Dracul pe pământ!!! Nu fac nimic de 23 ani, și când în sfârșit fac și ei ceva bun, dar la inițiativa unor ,,fraieri'' de pasionați care iubesc sincer acest oraș și vor să facă ceva, gataaa!!! Hai să ne dăm pe sticlă, să le arătăm fraierilor de rând că ,,ete bă, nu ne mai acuzați că nu facem nimic, ete: v-am facut"... Penibil! Eu ca pasionat de transport feroviar aș putea spune că am mai mulți km de cale ferată parcurși ca si calator, decât orice director de la CFR. Am curaj să bat pariu cu viața!!! Totusi, am la activ sute de călătorii a cate 1000km medie per calatorie si/sau în circuitul României de mic copil și până azi. În medie fac călătorii de 14, 18 și 24 ore de străbătut cu trenul de peste 35 de ani încoace. Și asta ca mi-a plăcut să aflu date despre istoria CFR-ului de la începuturi și până azi...  sincer si neconditionat! Cunosc date tehnice ca și călător de multe ori mai bine decât cunosc unii revizori. Dar asta este. Mergem înainte!!!
Urmatorul pas il constituie restaurarea si asezarea tot in acest parculet din fata garii Galati si a locomotivei de linie ingusta care circula pana in 1977 pe ruta: Odobesti---Burca ( linia vinului) si care azi zace la intrare in Depoul CFR-Galati.

 


Re: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Ga stefan_br

Dintr-o alta perspectiva.  :)


 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Locomotiva cu aburi: 150.1051 apartinand Depoului CFR-Ga Utilizator anonim 2

Acum am vazut si eu acest subiect. Felicitari colegului forumist Sergiu Gabriel si celorlalti implicati! Iata, vorba putina, rezultate concrete! Bravo.

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420796 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use