Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul Cluj

 

Topic: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai (2011-2013)

12 posts, 5719 views
Lucrările de modernizare a liniei de tramvai (2011-2013) felix

De astazi 29 iunie 2011 au inceput lucrarile de modernizare a liniei de tramvai pe primul segment:
Tronson 1
(Mănăştur - Piaţa Gării):

- Bucium-Calvaria - 3 luni de la ordinul de începere a lucrărilor (luna 1-3)
- Calvaria - Pod Horea - 6 luni de la etapa precedentă (luna 4-9)
- Pod Horea - Gară - 3 luni de la etapa precedentă (luna 10-12)
Tramvaiele circula de la Piata Garii pana la podul Calvaria iar de acolo calatori,sunt transportati cu autobuze!
3 luni va circula tramvaiul 101 pt ca dupaia 9 luni nu il vom mai vedea!
Am fost astazi acolo cu bunul meu prieten rooovidiu sa vedem cum intorc tramvaiele si ce autobuze asigura transportul pasagerilor de la podul Calvaria!
Unul dintre autobuze:



Sunt 2-3 autobuze depinde de ora!
Si acuma tramvaiele si locul unde intorc ele:








 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Utilizator anonim

500 de tone de sina de tramvai au ajuns la Cluj-Napoca

Primele sine de tramvai au ajuns la Cluj-Napoca. Cele 500 de bucati vor acoperi tronsoanele Str. Bucium – Pod Calvaria, Str. Baritiu si Str. Splaiul Independentei.

Sinele au o lungime de 18 m, cataresc o tona/buc, sunt fabricate din otel si au fost aduse din Polonia si Austria. Valoarea celor 500 de bucati de sina este de aproximativ 600.000 euro.

Pana la data de 30 septembrie vor fi montate noile sine pe tronsonul Str. Bucium – Pod Calvaria.

Background

Pe tronsonul Manastur-Piata Garii proiectul de modernizare a liniei de tramvai presupune:
- refacerea a 11,77 km linie de tramvai
- construirea a 7 noi refugii pentru persoane si refacerea celor 5 deja existente
- amenjarea a 12 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
- 3.200 mp spatiu verde amenajat
- timpul va fi redus de la 48 de minute in medie la 24 de minute
- numarul de calatori va creste de la aproximativ 166.000 pe an, la peste 186.000 pe an

Pe tronsonul Piata Garii - Bd. Muncii proiectul presupune:
- refacerea a 14,18 km linie de tramvai
- construirea unui nou refugiu pentru persoane si refacerea celor 2 deja existente
- amenajarea a 3 rampe de acces pentru persoane cu dizabilitati
- 402 mp de spatiu verde amenajat
- timpul va fi redus de la 36 de minute in medie la 19,2 minute
- numarul de calatori va creste de la aproximativ 89.000 pe an, la peste 103.000 pe an

Termenul de finalizare pentru primul tronson este iulie 2012. Valoarea totala a contractului de finantare este de 163.053.903,43 lei, din care valoarea finantarii nerambursabile este 120.705.610,60 lei.

Biroul Mass-media
Primaria Cluj-Napoca

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Dominatrix

Tramvaiul aduce două noi sensuri giratorii şi sens unic pe Splaiul Independenţei

Constructorii care se ocupă de linia de tramvai au primit deja peste 34 de milioane de lei pentru lucrările de modernizare de pe tronsonul Mănăştur - Gară.

Cale separată pentru tramvai pe Splaiul Independenţei, introducerea unui sens unic pentru circulaţia rutieră pe respectiva arteră, retrageri ale liniei pe strada Primăverii, semafor pentru tramvaie în zona nodului Omega, concomitent cu amenajarea unui sens giratoriu, sunt doar câteva dintre modificările circulaţiei pe ruta Mănăştur - Gară pe care le aduce modernizarea liniei de tramvai pe respectivul tronson.

Potrivit datelor furnizate de primărie, modernizarea liniei de tramvai pe traseul Mănştur - Gară se realizează în aşa fel încât după finalizarea lucrărilor circulaţia auto să fie optimizată. Astfel, pe strada Primăverii, în zona complexului Sirena, linia de tramvai va fi translatată pe o lungime de circa 85 de metri, pentru a se asigura două benzi rutiere pentru preselecţie dreapta. Intersecţia dintre Primăverii şi Izlazului va fi amenajată ca sens giratoriu deoarece calea de rulare pentru tramvai a fost amenajată ca străpungere dublă a nodului Omega.

În zonă va fi instalat şi un semnafor pentru tramvaie, în aşa fel încât giraţia din această zonă să funcţioneze. Un alt sens giratoriu va fi amenajat în zona nodului Calvaria, unde proiectul prevede retragerea liniei cale simplă din carosabil şi organizarea acesteia grupată drept cale dublă în cadrul nodului, astfel că traficul perimetral se va degreva.

Oficialii primăriei au declarat că pe traseul de 1,4 kilometri de pe Splaiul Independenţei tramvaiul va avea cale de rulare separată, iar circulaţia auto se va derula pe malul Someşului, în zonă urmând să se instituie un sens unic pentru traficul auto, pe două benzi. La intersecţia străzii Bariţiu cu Regele Ferdinand, linia de tramvai se va translata grupat spre Piaţa Mihai Viteazul pentru păstrarea celor trei benzi de circulaţie la ieşirea din strada Bariţiu şi pentru ca banda de intrare pe respectiva arteră să poată fi lărgită cu aproximativ 5 metri.

Pe tronson vor fi reamenajate peroanele pentru călători şi se vor crea noi peroane. Vor fi reamenajate peronul de la intersecţia Primăverii - Bucium, refugiul din staţia Minerva, pe o lungime de 70 m, până la intersecţia Primăverii - Parâng, sau peronul de îmbarcare/debarcare din zona nodului Calvaria. La intersecţia Plopilor - Şesului se va realiza câte un peron-refugiu pentru călători pe fiecare sens, prin diminuarea lăţimii trotuarelor în scopul asigurării afluirii auto pe cel puţin 4 metri liniari pe sens. Peroane noi vor fi amenajate şi pentru staţia de debarcare aflată la nordul intersecţiei străzii Primăverii cu Gr. Alexandrescu (pe o lungime de 35 de metri). În zona Cluj Arena se va translata linia de tramvai mai înspre zona sălii polivalente, pe actuala platformă liberă de sarcini aflată la intersecţia Splaiul Independenţei - Uzinei Electrice, în scopul realizării în aval de podul Garibaldi a două peroane de refugiu de 45 m lungime şi 3,5 m lăţime. Peronul existent în dreptul Operei Maghiare se va desfiinţa, urmând să fie refăcut conform traseului corectat al liniilor de tramvai, înspre parc. De asemenea, pe strada Horea vor fi realizate două noi peroane - refugiu pentru călători la nord de strada Cloşca (pentru relaţia spre Gară) şi la sud de strada Crişan (pentru relaţia spre Centru). "Concomitent cu modernizarea liniei de tramvai, se vor reface spaţiile verzi conform noului traseu în sensurile giratorii Minerva şi pasaj Calea Floreşti. De asemenea, se vor reface gardul viu şi zonele înierbate afectate, aflate pe Splaiul Independentei", au informat reprezentanţii Biroului mass-media al primăriei.

Contractul pentru modernizarea liniei de tramvai Mănăştur - B-dul Muncii a fost semnat cu asocierea Swietelsky-Astalarom-Euroconstruct-Transferoviar la valoarea de peste 104 milioane de lei, fiind vorba despre un proiect cu finanţare europeană. Constructorii au atacat doar primul tronson din linia de tramvai, Mănăştur - Gară, de 11,4 kilometri, şi trebuie să termine lucrarea într-un an de zile, adică în iunie 2012. Potrivit primăriei, până în prezent aceasta a plătit constructorilor peste 34 de milioane de lei din valoarea contractului.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 78375.html

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Dominatrix

Lucrările la tramvai “au îngheţat” până în ianuarie

Executanţii lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai au considerat de bun augur să îşi ia o vacanţă “binemeritată” de peste trei săptămâni. Această vacanţă pare cu atât mai sfidătoare cu cât muncitorii şi-au depăşit cu mult termenele impuse de Primărie.

Consorţiul condus de firma Swietelski, responsabil de modernizarea liniilor de tramvai din oraş a decis să oprească lucrările pentru luna aceasta şi în ianuarie. Vacanţa a început de trei zile. “Nu se va lucra între 16 decembrie şi 9 ianuarie”, au declarat oficialii Primăriei Cluj-Napoca, autoritatea care a angajat firma.

În prezent, sunt deschise şantiere la liniile de tramvai pe străzile Plopilor şi Splaiul Independenţei. Lucrările la şinele da tramvai pe ruta Mănăştur - Piaţa Gării - Bulevardul Muncii costă peste 24 de milioane de euro şi se vor încheia în 2013.

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ie-211289/

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Dominatrix

FOTO: Gropi în asfaltul de două luni pe linia de tramvai

La nici două luni după finalizarea lucrărilor pe linia de tramvai din zona Bucium în cartierul Mănăștur au apărut gropi în asfaltul proaspăt turnat. Asta în condiţiile în care tramvaiele nu circulă încă şi sunt înlocuite de autobuze.

În scurt timp gropile s-au transformat în adevărate cratere care le dau bătăi de cap şoferilor care circulă în această zonă. “Bani aruncaţi şi bătaie de joc, ce pot să zic?”, ne-a spus un locatar al zonei. Reprezentanţii Primăriei spun că lucrarea se află în garanţie. “Lucrarea este în garanţie şi se va remedia problema în cel mai scurt timp”, au declarat reprezentanţii Primăriei. La câteva ore de la sesizarea citynews.ro problema gropilor a fost “rezolvată”... cu câteva lopeţi de balastru aşezate peste gropi.

Termenul de finalizare a tronsonului Mănăștur - Gară este luna mai a acestui an.

Valoarea totală a proiectului european de reabilitare a liniilor de tramvai din oraş este 24 de milioane de euro, bani din finanţare europeană.

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... ai-213171/

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai DocOctavius

Puțin off topic dar dacă am tot văzut că pe acest forum se numără i-uri și se acordă atenție cratimelor aș vrea să atrag și eu atenția asupra unei greșeli care se tot propagă prin presă, și anume diferența dintre BALAST și BALASTRU:

BALÁSTRU s. n. compas dintr-un braţ, cu manşon la partea superioară, de care este legat un al doilea braţ care se arcuieşte şi poartă un creion, la trasarea de cercuri mari.

BALÁST, balasturi, s. n. 1. Încărcături de saci de nisip, pietriș etc. care reechilibrează o ambarcație sau reglează ridicarea în aer a unui aerostat; lest, savură. ♦ Cameră care se umple cu apă sau cu aer pentru a modifica greutatea unui submarin în vederea manevrei de scufundare a lui la suprafață. ♦ Fig. Ceea ce este împovărător, nefolositor. 2. Pietriș, zgură etc., folosite ca așternut pe care se montează traversele șinelor de tren; amestec de pietriș și de nisip întrebuințat la prepararea betonului, la pietruirea șoselelor etc. – Din fr. ballast.

Astfel din articolul anterior înțeleg că s-a aruncat un instrument geometric într-o groapă și problema gropilor a dispărut... În mod similar propun utilizarea de piepteni pentru reînpădurirea versanților defrișați.
sursa:aici și aici

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai andrei11

Multumim pentru precizari, sunt necesare.

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Dominatrix

Lucrările de la linia de tramvai nu vor fi întârziate

Reprezentanţii Primăriei susţin că termenele de finalizare a lucrărilor de reabilitare a liniilor de tramvai din oraş nu vor fi decalate din cauza condiţiilor meteo, asta în ciuda faptului că de câteva săptămâni şantierele sunt abandonate.

„Nu vor exista întârzieri pentru că luaseră în calcul eventualitatea acestor condiţii meteo care să sisteze lucrările pe o perioadă de timp”, au precizat reprezentanţii Primăriei.

Termenul pentru primul tronson Mănăştur – Gară este mai-iunie în acest an. Pentru acest segment municipalitatea a achitat deja peste 20 de milioane de lei. În total, lucrările costă peste 100 de milioane de lei, iar termenul de finalizare este anul 2013.

http://www.citynews.ro/cluj/din-oras-10 ... te-217002/

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Dr2005

O filmare de Radu Bialus, care lămureşte şi misterele catenarei din Cluj:




Aşadar:
- Str. Horea şi tronsonul cuprins între Pod Horea şi Splai: reţea veche
- Splai: reţea nouă
- între Splai şi Pod Calvaria: reţea veche (şi cam cârpită)
- între Pod Calvaria şi Str. Primăverii: reţea nouă
- Str. Primăverii: elemente de prindere vechi, dar cu fir nou.

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai SPA29

Unde e Scripcaru sa traga o asfaltare cum se cuvine? Vad ca nu au fost in stare sa asfalteze tot, desi era mai usor daca faceau asta deodata. Probabil vor asfalta mai incolo si strazile.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai Utilizator anonim

Tronsonul Gara - Manastur este total finalizat.

 


Re: Lucrările de modernizare a liniei de tramvai darius 23

http://www.citynews.ro/eveniment/exclus ... -fotovideo

Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare a liniei de tramvai pe tronsonul Piaţa Gării - Bulevardul Muncii, aceasta va fi funcţională începând cu săptămâna viitoare. RATUC a decis să efectueze sâmbătă o cursă-test pe întreaga lungime a liniei de tramvai, la care a participat şi Citynews.ro.

"Era şi timpul să avem o linie de tramvai modernă. Nici nu se compară cu cea de dinainte, veche de aproape 30 de ani. Păcat că nu avem o linie dedicată exclusiv tramvaiului, să putem circula şi mai rapid, ca un mini-metrou", explică vatmanul însărcinat să testeze linia pe ruta  Bucium - Bulevardul Muncii.

În total, o cursă completă durează puţin peste o oră, însă timpul poate varia în funcţie de traficul existent în oraş.

Apariţia tramvaiului a provocat entuziasm printre clujenii aflaţi pe Bulevardul Muncii, care în ultimele luni n-au văzut în faţa ochilor decât în şantier întins pe sute de metri.

Linia de tramvai complet modernizată urmează să fie inaugurată oficial la începutul săptămânii viitoare.

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420787 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use