Regiunile RomânieiMoldovaJudețul GalațiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTELUL"

11 posts, 6536 views
Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTELUL" Onofrei Sergiu-Gabriel

Incepand de azi, Luni 26- Martie, 2012, s-au inceput lucrarile de reabilitare a liniilor de tramvai pe tronsonul: Terminal capat Micro-19- B-dul Otelarilor -- Str. Stadionului -- Str. Frunzei -- Str. Gheorghe Asachi ( Stadionul ,,OTELUL"). Lungimea acestui tronson este de aproximativ 5 km cale dubla. Tramvaiele nu se suspenda, ci vor circula pe aceleasi trasee doar ca vor fi scurtate iar calatorii din tramvaie vor fi preluati de autobuze care vor face legatura dintre Stadionul ,,OTELUL" si Micro-19.
In principiu, ca sa inteleaga si cei care nu au fost in Galati niciodata si nu au idee despre ce estevorba -este omeneste!- voi atasa cateva schite/harti si urmate de imagini.

Incep cu doua schite.
Prima schita, reprezinta traseele de tramvai  de drept, inainte de inceperea reparatiilor:
Ininte de reparatii
Inainte de reparatii.png (44.19 KB; downloaded 5660 times)



A doua schita, reprezinta traseele de tramvai modificate pe timpul reabilitarii:
Linia verde reprezinta linia suspendata, iar linia albastra, traseul autobuzului 38 ( transbordare) care preia calatorii de la Liceul Auto pentru Micro-19.
Pe timpul reparatiilor
Reparatii.png (47.16 KB; downloaded 5590 times)



Cu aceasta ocazie, terminalul de intoarcere al tramvaielor de la Capatul viaductului ,,SIDEX" ( Catusa): Liceul nr.9 ,,Anghel Saligny" a fost reactivat dupa 16 ani de zacut in rugina si pamant. Aici vor intoarce tramvaiele 5, 7 si 37 ca masura de extremis deoarece sensul de tramvai care vine din Piata Centrala ( traseul-7) si Bazinul Nou / Gara CFR nu are  continuitate   pe str Anghel Saligny  catre Liceul Ind. Transporturi-Auto unde se face transbordarea calatorilor. Linia dinspre Anghel Saligny face stanga pe Siderurgistilor. Pentru a se pastra legatura cu Piata Centrala si Bazinul-Nou / Gara CFR, tramvaiele vor urma traseul: Basarabiei ( 6-Martie)  --- Piata Energiei ( ,,La General") --- Magistrala ,,SIDEX" ( Str. Combinatului) --- Liceul nr.9 ,,Anghel Saligny" ---Bucla intoarcere --- Magistrala ,,SIDEX" (Str. Combinatului) --- Piata Energiei ---  stanga pe Siderurgistilor --- Str. Anghel Saligny --- Stadionul ,,Otelul" --- B-dul Siderurgistilor---Str. Anghel Saligny --- Basarabiei ( 6-Martie) si mai departe traseul obisnuit catre Piata Centrala, recte Bazinul-Nou / Gara CFR.
Iata schita cu intoarcerea la Liceul nr-9 ,,Anghel Salaigny" inainte de reparatii:
Inainte de reparatii -bucla-
Ininte de reparatii bucla.png (38.95 KB; downloaded 5576 times)


Si schita cu intoarcerea tramvaielor la Liceul nr-9 ,,Anghel Saligny" pe timpul reparatiilor:
In timpul reparatiilor -bucla-
In timpul reparatiilor bucla.png (52.39 KB; downloaded 5578 times)

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Postez si cateva imagini cu primele tramvaie care azi dimineata au urmat noile trasee si care au reactivat terminalul de intoarcere de la Capatul Viaductului ,,SIDEX".
..
DSC00669.JPG (150.49 KB; downloaded 5586 times)
...
DSC00672.JPG (163.14 KB; downloaded 5573 times)
...
IMG_0156.JPG (128.17 KB; downloaded 5579 times)

,.,
IMG_0159.JPG (179.3 KB; downloaded 5568 times)
...
IMG_0150.JPG (81.41 KB; downloaded 5567 times)
...,
IMG_0151.JPG (90.76 KB; downloaded 5567 times)


Imagini cu primul tramvai care a avut onoarea de a framanta cu rotile, pamantul depus timp de 16 ani de stagnare in curba de la Viaductul SIDEX. Ultima oara, aceasta bucla a fost folosita in 1996 cand viaductul SIDEX era in Reparatii Capitale iar tramvaiele intorceau in aceasta bucla. Pe cat de ruginita a fost atatia ani, pe atat luciu va recapata pe timpul a doi ani cat dureaza reabilitarile pe tronsonul amintit! La mai mare, caci tramvaiul NU MOARE!! Nu are voie!!!
...
DSC00677.JPG (139.77 KB; downloaded 5578 times)
.,.,
DSC00678.JPG (159.17 KB; downloaded 5568 times)
.,.
DSC00679.JPG (137.66 KB; downloaded 5584 times)
,,,.
DSC00680.JPG (144.7 KB; downloaded 5567 times)

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Sinele buclei de intoarcere, dupa trecerea primului tramvai,  dupa o pauza de 16 ani de inactivitate... Ce poate fi mai frumos  decat o linie parasita, RESUSCITATA de nervoasele roti ale tramvaiului care azvarle cu ura pamantul depus de trecerea timpului...??
...,
DSC00683.JPG (99.61 KB; downloaded 5565 times)
..,.
DSC00682.JPG (137.18 KB; downloaded 5562 times)

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Alte imagini:
..,.
IMG_0148.JPG (125.22 KB; downloaded 5559 times)
..,.,
IMG_0149.JPG (124.61 KB; downloaded 5582 times)



Pe strada Frunzei, deja se demonteaza firul de contact si s-au inceput procesele de demontare ale sinelor de rulare!
.,
DSC00674.JPG (105.96 KB; downloaded 5558 times)
,.
DSC00673.JPG (103.83 KB; downloaded 5560 times)
,.,
DSC00675.JPG (123.36 KB; downloaded 5555 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Dr2005

S-a realizat curăţarea buclei înaintea devierii?
La Bucureşti se practică, de la o vreme, ,,curăţarea cu tramvaiul" a tronsoanelor nefolosite mult timp (când se doreşte reactivarea lor) ori a celor noi, ceea ce duce la scântei (de la contactul imperfect), patinaje, locuri plane pe roţi şi consumuri mari de curent, că doar n-o să iasă Dorel cu peria să cureţe canalul şinei de praf şi, uneori, mastic, smoală sau asfalt.

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Chev Celios

Eu din cate am inteles dragos la Bucuresti se folosete o echipa intreaga care vine asa: doi Doreli cu rangile care trec prin sina-> o freza -> si un tramvai. Am vazut asta odata cand au curatat linia din Zona Tei.

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

A foat curate doar macazele si depunerile/aluviunile  de pe marginea strazii care erau in strat gros ( depuneri de pamant aruncat de masinile care veneau la sau de la Combinat). In curba nu a fost nevoie caci  pamantul nu era depus in strat gros. Ci vreo 2-3 cm. cel mult. Tramvaiul a rulat cu grija, usor fara bruscari. In schimb scartaia foarte mult deoarece linia era ruginita si rugoasa datorita ruginii si a pamantului. Dar ulterior, treptat nu se mai auzea nimic. Dar ce ma surprinde, aceasta curba este perfecta: nu se simte nimic din tramvai! Nu se zgaltaie tramvaiul, nu se clatina, nu se balangane, nu zdruncinaturi nu huruieli sau trepidatii. Linia este perfecta, nu uzata si nefolosita mai deloc. A fost construita in 1970 cand s-au adus tramvaiele Tatra T3-R. Aici intorceau pe timpul cat viaductul SIDEX era in plina constructie. Apoi linia s-a continuat la Combinat iar bucla a ramas. Si bine au facut ca nu au scos-o caci, acum este folosita.

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Revin dupa un an de zile cu alte fotografii despre stadiul lucrarilor de reabilitare al acestei linii de tramvai.
Intersectie str. Scanteii cu str. Gh. Asachi la stadionul ,,Otelul".
In imagine, tramvaiul se inscrie in bucla de capat, pana la reabilitarea completa a traseului. Tramvaiul este un Duewag- Holech fabricat in Germania in 1988 si a fost adus din Olanda de la RET-Rotterdam in 2006, impreuna cu alte 15 bucati. Sunt la ora actuala cele mai silentioase, ingrijite si elegante tramvaie care circula in Galati, dupa Tatra T3-R aduse in 1970 si scoase din uz in 2003. La ora actuala exista in Galati, 24 de astfel de vagoane alaturi de 68 de vagoane Tatra KT4-D si 20 de T4-D.
DSC00591.jpg (600.79 KB; downloaded 5234 times)
Se va adauga aceleiasi intersectii oa a doua bretea de legatura pe anga cea veche.
DSC00592.jpg (571.84 KB; downloaded 5231 times)
Macaze automate de legatura intre fir direct si fir fals si in prim plan macazul noii bretele de legatura intre Scanteii si Micro-19 — în Galati.
DSC00594.jpg (606.72 KB; downloaded 5231 times)
Noua bretea de legatura in lucru. — în Galati.
DSC00595.jpg (563.66 KB; downloaded 5233 times)
Una din cele doua bretele de legatura intre ,,direct"si fir-fals" in caz de avarii sau defectiuni a unui tramvai de pe traseu. In fundal fostul cinema ,,Doina"azi sediul ,,BINGO-Europa" si unul din filialele ,,Tele-Eurobingo Show"din 1999. Acest Bingo functioneaza si azi fara incetare. — în Galati.
DSC00596.jpg (529.41 KB; downloaded 5229 times)
Noua bretea de legatura in lucru. — în Galati.
DSC00597.jpg (607.2 KB; downloaded 5228 times)
Sisteme de ungere la buza de bandaj in zona de macaze si curbe! — în Galati.
DSC00598.jpg (488.89 KB; downloaded 5230 times)
Noua linie de tramvai in lucru. — în Galati.
DSC00599.jpg (477.16 KB; downloaded 5229 times)
Catre Complexul ,,Flora". — în Galati.
DSC00601.jpg (567.44 KB; downloaded 5230 times)
Noul refugiu de la ,,Flora" aproape finalizat. — în Galati.
DSC00602.jpg (559.67 KB; downloaded 5230 times)

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

...
Catre ,,Bingo Europa". — în Galati.
DSC00606.jpg (588.68 KB; downloaded 5237 times)
Noua linie mutata dinspre partea stanga ( proiectul din 1970) pe mijlocul strazii ( proiectul din 2012). — în Galati.
DSC00608.jpg (563.57 KB; downloaded 5231 times)
Noua statie de tramvai ,,Flora". ,,Flora"fiind un fost complex comercial deschis in anii 70' si care din 1993, este sediul firmei ,,VEGA-93". — în Galati.
DSC00609.jpg (457.28 KB; downloaded 5230 times)

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Lun 29 Iul 2013, s-au facut primele probe cu tramvai pe acest tronson:  Micro-19 --- B-dul Stadionului --- Str. Frunzei --- Flora --- Str. Ghe. Asachi --- Stadioan, ,,Otelul"!
Probele s-au facut cu vagonul-motor ,,Duewag" tip-L,  cu numarul de parc: #1269. Testele au trecut cu brio: fir contact, sina de rulare, macaze, incrucisari, curbe si sistemele automatizate de ungere a buzei de bandaj la inceput de curbe sau macaze si  montate in cale!! Din cate am aflat, firma TANCRAD-Galati a lucrat ca la carte in ce priveste montarea liniei de tramvai. Bravolor. Se vede ce lucrari de calitate fac. Sa speram ca si rezista...Nu casunt carcotas dar....

 


Re: Reabilitare linie de tramvai Micro-19 --- Stadion ,,OTEL Onofrei Sergiu-Gabriel

Revin cu fotografii, acum spre finalul lucrarilor la linia de tramvai. Tronsonul se prezinta impecabil. Practic liniile de tramvai sunt insesizabile in carosabil.
O sa revin cu mai multe imagini in curand cu tot tronsonul de 4 km!
Separator de comanda aferent unuia dintre macazele automate noi montate in zona Stadion ,,Otelul"
DSC02883.JPG (256.68 KB; downloaded 5086 times)
Unul dintre macazele automate dotat cu instalatii centralizate de ungere a buzei de bandaj.
DSC02884.JPG (342.72 KB; downloaded 5083 times)
Semafor indicator directie pentru tramvai in zona macazelor automate.
DSC02885.JPG (297.86 KB; downloaded 5082 times)
DSC02886.JPG (308.42 KB; downloaded 5084 times)
DSC02887.JPG (373.35 KB; downloaded 5084 times)
DSC02888.JPG (285.06 KB; downloaded 5089 times)
DSC02889.JPG (344.6 KB; downloaded 5084 times)
DSC02890.JPG (281.06 KB; downloaded 5082 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use