Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti

 

Topic: Statia Brâncoveanu - observatii si comentarii

15 posts, 6431 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Author: sab
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou sab

Eu sincer tot nu inteleg de ce la Sudului si Brancoveanu avem nevoie de grinzi din metru in metru (poate chiar din 50 in 50 cm).  :?
O explicatie care imi vine rapid in minte ar fi ca o constructie din prefabricate are rezistenta mai "slaba" si atunci este nevoie de aceasta padure de grinzi sa sustina un simplu planseu.
Grinzile astea subtiri sunt legate de grinzile mai groase (ma refer la armatura) sau doar se sprijina pe acestea ?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou andrei11

Problema este extrem de simpla  si este o conlucrare intre arhitect si structurist, de faptarhitectul dicteaza si structuristul calculeaza.
Se da planseul, distanta intre stalpi, modul de a se lega planseul de stalp ( prin grinzi sau nu ), in cazul nostru prin grinzi.
Se calculeaza cele 4 grinzi care leaga cei 4 stalpi, se dimensioneaza de catre structurist.
Acum vine din nou arhitectul si spune nu, eu nu vreau 4 grinzi, ci 2 mari si o multime de grinzi mici, iar vine structuristul si din 2 grinzi mari face o multime de grinzi mici, asa cum e dorinta arhitectului. De  exemplu structuristul face din 2 grinzi mari 6 mici, vine din nou arhitectul, nu, eu nu  vreau 6, vreau vreo 9, iar se calculeaza, si pana la urma ajung la varianta de 10 grinzi mici ( ca la Brancoveanu ) sau de 7 grinzi mici, ca la Sudului.
Asadar cele 10 grinzi mici de la Brancoveanu sunt de fapt cele 2 grinzi mari lipsa. Daca te uiti mai atent o sa vezi ca grinzile mici de la Sudului si de la Brancoveanu nici nu sunt identice, numai aparent sunt acelasi grinzi, ca si sectiune vorbesc.
Dupa ce se calculeaza sectiunea grinzilor ( a tuturor grinzilor, si mari, si mici ) se iau dimensiunile minime admisibile ( ca si sectiune vorbesc ), apoi arhitectul le da "o fata comerciala" daca aceste grinzi se vad, deci daca  fac parte din arhitectura statiei.
Iar se calculeaza, pentru ca grinzile cu fata comerciala sunt in general mai grele ca si grinzile teoretice, se calculeaza stalpii, armaturile, blablabla, blablabla. Se ajunge la forma stalpilor, iar vine arhitectul, iar vine structuristul, pana la urma se ajunge la forma finala.
Apoi structuristul calculeaza nodul de cadru, iar forma, iar arhitectul, se da forma finala,
Se executa.
Da, armaturile sunt legate intre ele, adica a grinzilor mari cu cele mici.
De fapt nu sunt legate fizic, ci sunt "innodate" intr-o forma extrem de precisa si de calculata. ( celebrele "mustati" - iar se supara guru pe noi ) Apoi se toarna beton peste acest nod si totul devine un tot unitar si se comporta ca un tot unitar.
Grinzile dese - la vedere a fost o cerinta a arhitectului. A ambilor arhitecti, cel de la Sudului si cel de la Brancoveanu. Daca au fost doi. Deobicei fiecare statie a avut arhitectul ei, asa stiu eu.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Reţeaua de metrou din Bucureşti  • 
Choose destination

Since , our 1926 forum members have written 372381 posts in 4517 topics and 449 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use