Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Trenul Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej

3 posts, 2753 views
Trenul Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej Baiazid

Trenul Prezidential Gheorghiu Dej a fost fabricat in 1950 si a fost in serviciu ca tren prezidential pana in 1972, cand a fost inlocuit de actuala garnitura, comandata de Ceausescu. In vreme ce garnitura prezidentiala actuala este foarte bine conservata, fiind activa, chiar daca nu a mai fost folosita de un Presedinte in functie din 2004, garnitura Gheorghiu Dej se degradeaza din lipsa de fonduri.

Impreuna cu Societatea de Turism Feroviar care detine garnitura in acest moment, lansam o campanie pentru reconditionarea garniturii si expunerea ei publica. Este prima dintr-o serie speram lunga de astfel de campanii prin care garniturile istorice sa fie repuse in valoare prin efortul comunitatii.

Detaliile campaniei pentru inscrieri ca voluntari si donatii sunt publicate pe Portalul Construim-Romania

Sunt multi ani de cand multi membri ai comunitatii sustin ca doresc sa salveze trenurile istorice. Acum avem ocazia sa facem ceva concret. Va astept!

 


Re: Trenul Prezidential Gheorghiu Dej Baiazid

Anuntul SFT privind campania de reconditionare a Trenului Prezidential Gheorghe Gheorghiu Dej.

 



  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Trenul Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej Gabi23

Sursa: https://bittv.info/foto-vagon-din-trenul ... CVURIU5s
Autor: Mihaela Isac

Vagon din trenul prezidențial al lui Gheorghe Gheorghiu Dej, în curs de transformare a unui muzeu la Pașcani

În gara municipiului Pașcani a ajuns vineri, 11 noiembrie, o „pagină de istorie” pe roți. O locomotivă cu aburi și două vagoane ale garniturii Trenului Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej s-au oprit în oraș. Unul dintre cele două vagoane va rămâne în municipiu și sunt planuri mari cu acesta.
Potrivit celor spuse șefului Gării, Radu Movileanu, piesa de epocă, clasată în Patrimoniul Cultural al României în categoria Tezaur și adusă dintr-o remiză din Mogoșoaia, va fi restaurat în atelierele VFU Pașcani.
Apoi, va fi așezat în zona Gării, acolo unde mai este expusă o locomotivă cu abur. Vagonul va fi amenajat ca și un muzeu al Căilor Ferate Române.
De precizat este faptul că potrivit site-urilor de profil, cele două vagoane ale garniturii Trenului Prezidențial Dej au fost produse în 1950 la uzina Flamura Roșie Arad, devenită peste timp Astra Vagoane Arad. Garnitura este blindată, mărturie stând greutatea de 64t a fiecărui vagon, mult peste cele 40t ale unui vagon modern de aceeași lungime. Acesta este și motivul pentru care fiecare dintre cele două vagoane sunt echipate cu boghiuri pe trei osii. Vagoanele au fost în serviciu ca Tren Prezidențial până în 1972, când au fost înlocuite de garnitura mult mai modernă comandată de Nicolae Ceaușescu și care îndeplinește și astăzi același rol.
Trenul GGD_001.png (1.2 MB; downloaded 202 times)
Trenul GGD_002.png (1.13 MB; downloaded 202 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385033 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use