Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: #205 - Primul tramvai cu acționare în curent alternativ

413 posts, 142151 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

#205 - Primul tramvai cu acționare în curent alternativ Utilizator anonim

Acesta este realizat pe caroseria fostului V3A-H #205 care a stat defect cativa ani pana la venirea fondurilor pentru realizarea prototipului. Vagonul este realizat de RATB-URAC impreuna cu ICPE-SAERP SA care au realizat invertoarele si partea de diagnoza iar RATB-URAC partea de caroserie si trenul de rulare. Tramvaiul este realizat pentru a circula pe linia 41.

Fisa tehnica a vagonului este disponibila chiar pe siteul ICPE-SAERP
http://www.saerp.ro/RO/Info/fisa_tehnica ... _V3A.pdf

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

205 in probe seara la Romprim, RATB Titan si Ghencea

 


  • marian
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ marian

Nu stiu cum ieri nu am vazut poza,chiar a inceput sa circule in 41 sau era in probe?Ma faci,sa inchid biroul si sa dau fuga pe traseu sa il vad la treaba.L am vazut ieri dimineata, dar era in probe.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

A mai facut cateva curse de rodaj pentru ca a mai primit cateva echipamente care sa ii imbunatateasca in special partea de tractiune/franare cand ramane fara tensiune in retea. Cred ca din weekend il vom vedea facand curse in regim normal pe 41.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Astazi am executat ultimele curse de rodaj cu 205, tramvaiul se comporta exceptional si cred ca va fi o reusita si sa speram ca toata lumea va fi multumita de el.In poze vedeti dulapul de echipamente de control/diagnoza al vagonului cu blocul logic tip SATREC-MMA01.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ bercenicity

astept intrebari/sugestii/propuneri legate de acest vagon

De ce s-a decis dublarea puterii motoarelor? Nu afecteaza consumul? 2x120kW nu erau de-ajuns?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Incepand de astazi ar trebui sa il gasiti aproape zilnic in traseu pe linia 41, trebuie sa faca minim 20.000 km pentru a se vedea fiabilitatea sistemului de tractiune.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

bercenicity wrote:
De ce s-a decis dublarea puterii motoarelor? Nu afecteaza consumul? 2x120kW nu erau de-ajuns?


Decizia a fost luata inca din 2003 cand a inceput proiectarea lui Bucur LF, puterea a fost marita pentru un demaraj mai bun si in special pentru o frana electrica mai buna, la consum nu este afectat prea mult pentru ca vagonul recupereaza in medie 50% din ce consuma. Totusi puterea motoarelor nu poate fi marita mai mult de atat din cauza reductoarelor proiectate pentru TN71.

De exemplu la ultima inspectie avea:
Energie consumata - 4450 Kwh
Energie recuperata - 2581 Kwh
Valori la peste 2100 km efectuati in total.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Prima zi de traseu cu calatori a noului 205 a fost 22.10.2009 pe linia 8, apoi a mai circulat o perioada pe linia 32 pana au mai fost cerute de catre RATB anumite modificari la partea de alimentare si functuonare a anumitor echipamente pe baterie.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Gabi23

Astazi am mers si eu prima data cu #205. Nu mai mersesem cu el de pe vremea cand era V3A-H si circula pe 41  :lol: . Sper sa il vad multi ani in parcul liniei 41. Apectul interior este unul placut, a fost deja mazgalit in spate in interior  dupa doar cateva ore cu calatori :shock:. In jurul orei 13-14 s-a retras fiind chemat la depou din ce am inteles, in mod normal el ar fi trebuit sa circule tur normal astazi. Cat am mers cu el am vazut ca avea o mica problema la usa 3-a se deschidea mai greu. In rest tin sa ii felicit pe cei care au contribuit la realizarea acestui vagon, si sa speram ca vor fi din ce in ce mai multe cu un astfel de sistem de tractiune. Le asteptam in parcul liniei 41 si pe 192 si 361 sa il ajute pe 205.

205 - 41 - 15.01.2010.jpg (337.97 KB; downloaded 8268 times)

205 - 41 - 15.01.2010 (9).jpg (444.08 KB; downloaded 8270 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

La schimbul 2 nu a mai iesit pentru ca nu avea om cu specializare si oricum e mai bine ca se ocupa cei din depou de transponderul care are un fir intrerupt si face probleme destul de des.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

205 circula fara probleme, sa speram ca il cel mai scurt timp vor fi luate pentru re-modernizare si 192 cu 361.

 


Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ bercenicity

Am mers si eu cu #205.
La interior: V3A de URAC - il cunoastem foarte bine. Exista o problema cu iluminatul salonului - doar 25-30% tuburi functionau.
Franeaza si accelereaza foarte frumos, o idee mai rapid ca CH-PPC-urile. 50 km/h i-a atins lejer - pare mult mai capabil de atat - doar ca nu-i permite infrastructura (si probabil nici softul nu il lasa). La accelerare/decelerare motoarele suna ca cele de la Bombardier Movia - sunet de trifazat - foarte frumos. Ma uimeste recuperara energiei de circa 60%. Lipsesc si smuciturile care se mai simt in CH-PPC-uri (care aparea cand vatmanul punea cam brusc controllerul pe neutru) - o fi si din cauza vatmanului ;) Totusi se aude un huruit ciudat de la boghiul din fata cand merge cu viteza constanta de 20-25 km/h - aduce a reductor uzat.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Primul tramvai cu actionare in curent alternativ Utilizator anonim

Problema care nu il lasa sa circule cu mai mult de 50kmh sunt reductoarele care la viteza mai mare risca sa se uzeze si sa duca la impilari ale boghiului. Este limitat electronic la 50kmh, dar s-au facut si probe la 60kmh si se descurca bine.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2331 forum members have written 425473 posts in 5292 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use