Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Legislație rutieră

87 posts, 33919 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public Dr2005

Păi la multe hipermarketuri se scrie ,,accesul permis doar clienţilor", şi ,,în această parcare se aplică prevederile Codului Rutier", nu scrie nicăieri ,,intraţi pe un drum public".

 


Re: Despre noţiunea de drum public andrei11

Replay de saptamana trecuta
<< Parcarea unui hipermarket e domeniu privat, respectiv pe timpul noptii caile de acces sunt inchise.
Pe de alta parte, daca exista, semnele de circulatie trebuie respectate si in interiorul parcarilor.
Parcarea are un regulament de functionare care esti obligat sa-l cunosti inainte de a intra in ea.. Nu tine formula ca nu am stiut, deci nu respect. In acest regulament de functionare - care repet, sunteti obligat sa-l cunoasteti, in general este specificat ca se aplica aceleasi legi de circulatie ca si pe drumurile publice.>>

 


Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

@nightwolf:
Acum dupa accidentul de la Lujerului, ce rol aveti voi de la 'rutiera', analizati un 'eveniment feroviar'???
Ca rolul celor de la RATB, il cunoastem, ei au provocat 'evenimentul', si tot ei 'se ancheteaza' singuri...

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Accidente,incidente 133 313

subway guru wrote:
La Lujerului ce 'ancheteaza' rutiera???
Urmele de 'cauciucuri' pe sosea???...nu sunt...
Cantitatea de 'frunze' depuse pe sina de 'metrou lejer'...la astea nu se pricep...
Ori starea tehnica a 'materialului rulant'???...la asta chiar sunt 'habarnisti si pe dinafara'...
Chiar nu intzeleg de ce se baga ca musca in rahat acolo unde n-au nici-o treaba...doar ca sa se afle-n treaba si sa incurce lucrurile...ori doar pt ca 'militzianul' le stie 'pe toate'...
Singurul lucru 'relevant' pe care ni-l poate spune 'rutiera' e doar daca vatmanii au trecut 'pe rosu' la intersectie si nimic mai mult...ori daca vatmanii au 'consumat' alcohool ori au tras 'ierburi' pe nas... :lol:


Dragule, eu mi-am jurat ca te ignor dar... rogu-te opreste-te. Esti isteric! Daca indicatorul era pentru ce circula pe drumul public iar tramvaiul circula in afara acestuia inseamna ca domnul vatman are liber la destruction derby? Daca in codul rutier se expun niste prevederi legate la circulatia in pasaje lina 41 este scutita de fenomenul de obire pentru ca circula in afara drumul public? Esti bun sa infunzi puscaria impreuna cu toti vatmanii care trancanesc la mobil aiurea. Si nu sunt putini. Stai la Timpuri Noi si numara cati vatmani de pe 1 trec podul cu telefonul la ureche sustinut cu manutza intr-o singura zi.
Pentru rezolvarea acestui rahat a fost nevoie de inchiderea unui drum public. RATB-ul trebuia sa le scoata d-acolo prin teleportare, ca doar accidentul nu s-a produs pe drumul public. Daca aitilop nu are ce ancheta de ce sa inchida drumul public?
P.S. Te rog sa nu raspunzi, In tara in care "orbii" obtin permis de conducere si dementii permis de port-arma, astfel de dezbateri sunt inutile. Ce trebuia sa constate politia este ca vagoanele astea ale RATB circula fara placute de inregistrare de la primarie, circula cu un numar mazgalit pe caroserie in diverse locuri. Deci nici macar nu poti sa dai in judecata RATB daca se intampla o porcarie ca asta PE DRUMUL PUBLIC pentru ca nu ai de unde sa iei placutele sa demonstrezi ca dricul in cauza a fost implicat in accident. Una e vidul legislativ, alta e functionarea in ilegalitate.

 


Re: Accidente,incidente alex230ro

subway guru wrote:
Inca o 'cestiune'...toata lumea s-a 'focusat' pe indicatorul ala 'rutier' de limitare de viteza amplasat la intrarea in pasaj...
Atentie!, ala e valabil pentru 'soferi'...care pana acum ar fi trebuit toti 'amendati' fara exceptie, ca nimeni nu se 'uita' la el...
Daca sunteti prieteni cu sarmanul vatman, sa-i recomandati sa-si ia un avocat bun, nu sa se lase 'intimidat' de pretentiile politiei rutiere, care vrea in inconstientza ei 'sa guverneze' peste liniile de metrou lejer...
E simplu sa 'decretezi' ca s-a depasit 'viteza legala', sa-l faci pe vatman sa...recunoasca...ce? si sa ne 'spalam pe maini' ca Pilat din Pont...dar probabil ca 'sarmanul om' se va lasa 'strivit de sistem', de teama sa nu-si piarda 'painea'...
Domnul 'sindicat' Radoi...matale ce zici?

una peste alta omul a ratat franarea,si a schilodit cateva zeci de oameni din cauza asta.Macar 50% vina are daca nu mai mult,e ca si cum eu as lovi din spate cu masina alta masina si as spune domne ala a avut frane mai bune de aia l-am lovit,sau aici trebuia sa fie semafor ca nu il loveam sau mai stiu eu ce.
cat despre anchetarea de politie ,din cate imi amintesc pentru a conduce un tramvai trebuie un permis,cine acorda acest permis?si ce legislatie se aplica pentru tramvaie?

 


Re: Accidente,incidente Costin

133 313 wrote:
Dragule, eu mi-am jurat ca te ignor dar... rogu-te opreste-te. Esti isteric!

De ce lansezi atacuri la adresa unei persoane pe care vrei sa o ignori? Zau ca nu inteleg, dar te rog, NU raspunde la intrebare.

 


Re: Despre noţiunea de drum public Nightwolf

Indicatorul de la intrare in pasaj este adresat tramvaiului. De unde ai scos-o ca e adresat soferilor??? ASta e cea mai tare pe ziua de azi...

 


Re: Accidente,incidente Nightwolf

alex230ro wrote:
cat despre anchetarea de politie ,din cate imi amintesc pentru a conduce un tramvai trebuie un permis,cine acorda acest permis?si ce legislatie se aplica pentru tramvaie?


BRAVO!!!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Despre noţiunea de drum public Utilizator anonim

Nightwolf wrote:
Indicatorul de la intrare in pasaj este adresat tramvaiului. De unde ai scos-o ca e adresat soferilor??? ASta e cea mai tare pe ziua de azi...


Pai aici e problema, cine decide ca trebuiesc montate acele indicatoare in baza a ce si cum sunt ele incadrate, mai ales ca sunt montate aiurea, ai indicator de 20, apoi de 30, iar 20... Mi-e greu sa cred ca indicatoarele alea devin obligatoriu de respectat in baza legala dupa ce se intalnesc cativa sefi de prin RATB si zic acolo punem restrictie 30 kmh... :?:

 


Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

Dragii mei, hai sa lamurim impreuna niste lucruri...
Mai intai as vrea sa va spun ca sunt inginer de cai ferate, drumuri si poduri si din punct de vedere tehnic mie mi-e foarte clar de unde si pana unde se intinde drumul si de unde incepe calea ferata...
Cele doua tipuri de cai de comunicatie au principii ingineresti diferite, norme de constructie si de exploatare complet diferite si reglementari si legislatie diferita...
Si doua vorbe despre tramway...
Asa cum e definit tramvaiul in codul rutier, se refera la un concept valabil acum un secol...
Ce numim noi tramvai, americanii l-au botezat foarte exact si corect 'street-car', un vehicul de transport urban pe sine 'intrus' in circulatia generala stradala...ce nu are nevoie de o cale de rulare separata (la inceputuri, sinele erau inglobate direct in caldaram), nu are nevoie nici macar de refugii pentru statii si merge la 'gramada' pe strada impreuna cu pietonii, carutele si vehiculele rutiere, are nevoie doar de un fir aerian...in aceste conditii, normal ca 'street-car-ul' trebuie sa respecte regulile generale ale circulatiei stradale...cu mici precizari de rigoare, specifice acestui tip de transport urban pe sine...
Pe masura ce necesitatile de transport urban pe sina au crescut au aparut alte 'concepte' si aceiasi americani au inventat un alt termen compus care sa arate clar diferenta aka 'light rail'...si au scos definitiv din definitie termenul 'strada'...
Daca noi ne ambitionam sa denumim doua concepte diferite cu acelasi banal termen 'tramvai' nu facem decat sa generam 'confuzii' mentale, tehnico-ingineresti, de reglementare tehnica de constructie, exploatare si functionare si nu in ultimul rand...legale...

 


Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

Si sa incercam sa folosim argumentele in mod logic...
In lumina codului rutier, vatmanii au nevoie de permis de conducere pentru a circula pe drumurile publice...adica pe strada, in carosabil...asa cum am explicat, adica sa conduca un 'street-car', chiar daca e un tramvai cu cai...
Pentru circulatia pe o cale feroviara exclusiva, e alta mancare de peste si codul rutier, asa neclar cum e el, pica...
Si daca tot folositi argumente 'colaterale', va intreb si eu, de ce nu exista un semn de circulatie care sa indice ca acel asa-zis drum e destinat exclusiv circulatiei feroviare? (situatia de la Lujerului). Raspunsul e simplu, pentru ca acela nu mai este 'drum'...mai ales ca in codul rutier se spune clar ca poti circula pe calea de rulare a tramvaiului si nu se spune ca poti circula pe calea ferata...
Acum intelegeti de ce zic ca nu se ia in considerare acel semn de circulatie rutiera?... are tot atata valabilitate cat ar fi avut un semn de navigatie fluviala...in lipsa caii navigabile...sa nu-mi spuneti ca daca am permis de barca si acolo era instalata o geamandura eram...pe garla...sper ca am redus destul la absurd ca sa vedeti cat de lipsit de valoare e 'argumentul' cu permisul...si cu respectarea semnelor de circulatie rutiera...atunci cand nu esti pe drum...
P.S. pentru bunul prieten #nightwolf:
Peronul de la Basarab se va numi refugiu doar dupa ce o masina de la rutiera va trage langa el pe linia de 'tramvai' si politaii se vor da jos din masina pe el...pana atunci ramane cum am zis...peron :lol:
Acum, la modul serios, pot sa te asigur ca e un peron construit si alcatuit 'identic' cu un peron de metrou, doar sina a 3-a mai lipseste...dar are fir aerian...
Toate cele bune si nu va mai 'frosati' ca lansez o tema de meditatie si reflectie serioasa...chiar daca uneori o fac la modul 'hazliu'...

 


Re: Despre noţiunea de drum public mradulescu

Din pacate, cam ai dreptate, in principiu, dar:

Linia lui 41, prin pasajul Lujerului, desi dedicata, nu are un sistem de semnalizare si control al traficului similar cu cel existent pe caile ferate terestre sau metrou...

Asa ca totusi, este indiscutabil ca vatmanul tramvaiului nr.3 (care a provocat ciocnirea) are totusi o culpa, intrucat:
1. La ora de varf, trebuia sa stie ca intervalul de succesdare este relativ scurt, astfel ca distanta fata de tramvaiul precedent este RELATIV mica
2. La intrarea intr-un pasaj subteran, mai ales pe timp de zi si aglomeratie, indiferent daca esti pe partea rutiera sau pe linie de tramvai "dedicata", este normal sa intri cu viteza care iti permite sa opresti "in vederea evitarii oricarui pericol" - o exprimare, din pacate foarte evaziva din Codul rutier. Asta ca poate pe linia de tramvai, fie ea si dedicata, iti poate aparea eventual un om (pentru ca nu ai un gard impenetrabil...), nu numai un tramvai oprit.
3. In acest caz oricum, linia de tramvai dedicata, cel putin dpdv al controlului de trafic, nu este PUBLICA (adica nu poate circula oricine cu o drezina sau un tramvai particular)... deci este in adminsitrarea RATB care este, cel putin in prima instanta, RESPONSABILA pentru luarea de masuri/reglementari care sa reduca la minimum riscul aparitiei unor astfel de accidente. In consecinta, chiar daca nu ar exista nicio reglementare legala care sa impuna RATB dotarea unei astfel de linii cu un sistem de semnalizare/control al traficului, macar obligatia de a da niste instructiuni corespunzatoare (de exemplu viteza redusa la INTRAREA in psaje subterane) este evidenta... Deci este clar ca si RATB este vinovata, ca administrator al traficului tramvaielor, ca nu a luat masurile preventive necesare..

 


Re: Despre noţiunea de drum public subway guru

Dragul meu,
si tu folosesti argumente 'circumstantiale' slabutze...
Pai tocmai pentru ca era la ora 'de varf', vatmanul era obligat sa pastreze intervalele de succedare 'stranse' prescrise si nu sa circule cu 10 la ora, ca atunci ar fi venit ceilalti din urma peste el si l-ar fi 'pupat in fund'...
Chestia cu 'pietonul' ratacit pe linie in pasaj e 'hazlie'...in primul rand ca nu ar fi avut ce sa caute pe acolo decat daca era vre-un sinucigas...
Nici la calea ferata 'mare' nu sunt garduri si daca se rataceste vre-un betiv pe linie, da trenul peste el 'fara remuscari', nu inseamna ca mecanicul trebuie sa circule cu 10 la ora...preventiv...
Hai, sa 'dezbatem' lucrurile, nu sa le luam ca pe un 'dat' inevitabil si cu acarul (pardon, vatmanul...) Paun singur tzap ispasitor...
Eu nu urmaresc sa 'disculp' sau sa 'acuz' pe cineva, caut sa incercam sa raspundem la intrebarea 'ce nu a functionat' ca pe viitor sa nu se mai intample...
Un lucru care sigur nu a functionat este sistemul de prioritizare la intersectii in favoarea metroului lejer, desi a fost instalat de la modernizarea liniei...sistem care ar fi permis o viteza comerciala marita la intervale de succedare mai 'rare' si in deplina siguranta la parametrii proiectati ai liniei, prin masuri 'tehnice' nu pe 'barba si raspunderea' vatmanilor...
Pana acum, toti 'feroviarii' au atras atentia ca principala cauza e de 'sistem' si nu neaparat ca a fost doar un vatman 'gura-casca'...si ca in felul asta nu se poate continua...trebuie 'facut' ceva...altfel va curge din nou sange...Doamne fereste!
Ori oprim 41, ori il facem sa functioneze in siguranta deplina...altfel ramane o 'fabrica' de bagat pasagerii in spital si vatmanii la puscarie...si ti-o spune unul care a pus tot sufletul la constructia lui...

 


Re: Despre noţiunea de drum public bercenicity

Pentru referinta, BOStrab-ul (i.e. German Federal Regulations on the construction and operation of light rail transit systems) nemtesc, tradus in engleza
BOStrab-EN_Version_2008-05-12.zip
BOStrab-EN_Version_2008-05-12.zip (818.9 KB; downloaded 370 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use