Regiunile RomânieiOlteniaJudețul Dolj

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

119 posts, 75710 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Ieri a ajuns in autobaza RAT acelasi Solaris Urbino 12 Hybrid care a poposit si in 2018 si 2019. Anul acesta a mai fost testat in Reghin, respectiv Ploiesti.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Astazi a fost afisat, pe pagina de Facebook a RAT, programul pentru perioada 31.12.2020 - 03.01.2021.

R.A.T. SRL Craiova aduce la cunoştinţa călătorilor programul de circulaţie a mijloacelor de transport în comun în perioada 31.12.2020 - 03.01.2021.
       In data de 31.12.2020 se va circula dupa un program normal de zile lucratoare 05:30 – 21:30;

       In data de 01.01.2021 orarul de circulatie va fi 10:00-18:00       ( plecari din cap de linie) dupa urmatoarele frecvente:

- Pe traseele E1T, E1R, 1, 3b, se va circula la o frecventa de 15 minute;
- Pe traseele 2b, 24 si 25 se va circula la o frecventa de 20 minute;
- Pe traseul 9 se va circula la o frecventa de 60 minute, cu plecari la fix din capetele de linie;
- Traseele 10, 20, 29b vor avea program de zile nelucratoare.
- Traseul 4 plecari din Facai 10:30-14:30-16:30, plecari din Piata Centrala 10:00-14:00-16:00
- Traseul 5b plecari Fantana Popova 11:30-12:30-17:30, plecari Piata Centrala 11:00-12:00-13:00-18:00
- Traseul 17b plecari de la Simnic 12:00-13:30-15:30, plecari de la Gara 11:30-13:00-15:00
- Pe traseele 11,13 si 23b nu se va circula

      In perioada 02.01.2021 - 03.01.2021 se va circula dupa un program de zile nelucratoare 06:00 – 21:30;

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Pe ordinea de zi a sedintei CL din 28.01, se va supune votului aprobarea planului de actiune pentru "Craiova Oras Verde", care include si cateva aspecte legate de mobilitate urbana si transportul public:

"- Extinderea serviciilor publice de autobuz și tramvai în noi zone ale orașului și la centrele intermodale. Studiu de fezabilitate urmat de investiții.
- Îmbunătățirea calitatii tramvaiului existent prin modernizarea căii de rulare, a rețelei de contact, a trackerelor și a amenajării stațiilor
- Reabilitarea depoului de autobuze al ora șului pentru a îmbunătăți serviciul oferit de flota de autobuze și eficiența.
- Achiziționarea de autovehicule noi pentru a îmbunătăți calitatea materialului rulant și pentru a oferi servicii mai bune."


De asemenea, primarul Craiovei, Olguta Vasilescu, a mentionat in cadrul unei emisiuni locale despre extinderea RAT in zona metropolitana, precum si achizitionarea a 100 de autobuze noi in acest sens. Totodata, doreste si achizitionarea a 100 de microbuze scolare (un numar fantasmagoric dpmdv).

Pe hartie suna totul bine, sa vedem si practic..

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Craiova pregătește un nou regulament pentru gospodărire locală. Printre prevederi, sunt și câteva legate de transportul public:
Craiovenii trebuie să fie civilizaţi când circulă cu mijloacele de transport în comun. Aceştia nu au voie să scuipe, să fumeze, să mănânce seminţe sau să consume alcool în autobuz. Şoferii de autobuz şi vatmanii sunt obligaţi să fie îmbrăcaţi decent, să poarte ecuson şi să se poarte civilizat cu călătorii. În staţiile RAT trebuie să fie afişat programul după care circulă mijloacele de transport în comun, adică intrevalele orare şi graficele de circulaţie. Autobuzele deteriorate care au scurgeri de ulei ori motorină şi care nu îndeplinesc condiţiile de curăţeni şi igienă nu au voie să circule.

[...]

Pentru neîndeplinirea  acestor obligaţii, Regulamentul prevede şi sancţiuni. Acestea pornesc de la 500 de lei şi ajung până la 2. 500 de lei pentru persoanele fizice. În cazul persoanelor juridice amenzile sunt mai mari, cuprinse între 1 000 de lei 2.500 de lei. Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către primar şi împuterniciţii acestuia precum şi de Poliţia Locală Craiova. Regulamentul se află în dezbatere publică on-line pe site-ul Primăriei Craiova.

Sursa: Gazeta de Sud

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Primăria Craiova începe derularea programului de transport școlar cu două zone pilot, care sunt și cele mai aglomerate dimineața.

Este vorba de zona centrală care cuprinde Colegiile Carol I si Elena Cuza și zona Brâncuși unde funcționează Școala 2 Traian, Școala Terraveda și Liceele CFR și Brâncuși.

Părinții urmează să își dea acordul pentru ca elevii din clasele primare să folosească acest tip de transport gratuit. RAT Craiova va pune la dispoziție autobuzele necesare, precum și însoțitorii elevilor pe traseul acasă-școală și retur.

Primăria va asigura finanțarea
Primăria va asigura finanțarea și va crea alveolele necesare staționării autobuzelor. Mâine urmează să fie convocată și comisia de sistematizare pentru aprobarea noilor stații.

Programul Transport școlar, aplicat pe fonduri europene
Programul Transport școlar pentru toate unitățile de învățământ va fi aplicat pe fonduri europene, urmând să depunem un proiect pentru achiziționarea autobuzelor și microbuzelor necesare.

Sursa: Gazeta de Sud

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Transport ecologic în jurul Craiovei? Primăria Craiova vrea să actualizeze Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) al Zonei Metropolitane pentru a avea o nouă viziune asupra mobilității urbane și a serviciilor de transport.

Planul ar urma să se plieze pe directivele și programele europene aferente perioadei de programare 2021-2027, iar pentru realizarea lui ar fi nevoie de consultanţă de specialitate. Un serviciu pentru care autorităţile sunt dispuse să plătească circa 100.000 de euro. Primăria are nevoie de acest Plan pentru a putea accesa ulterior fonduri europene pentru „dezvoltare urbană durabilă, smart și ecologică din prisma mobilității urbane și a serviciilor de transport“, după cum se precizează în anunţul de participare la licitaţie.

Procedura de achiziţie a serviciilor de consultanţă pentru actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a fost lansată la 1 martie de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) „Zona Metropolitană Craiova“, iar ofertele sunt aşteptate până la data de 2 aprilie. „Scopul serviciilor solicitate este de a elabora documentaţiile de planificare strategică a mobilității și transportului la nivelul zonei metropolitane, pentru realizarea unui plan investițional al proiectelor de mobilitatea urbană durabilă. Obiectivul prezentului contract este de a oferi autorității contractante un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă cu analize realiste, complete, coerente și robuste, bazate pe un model de transport robust“, se arată în anunţ.

Consultanţă de 100.000 de euro pentru transport ecologic în jurul Craiovei. Cel mai mult va conta experienţa consultanţilor
Valoarea totală estimată a contractului de consultanţă este de 430.000 de lei fără TVA. La stabilirea ofertei câştigătoare ADI „Zona Metropolitană Craiova“ va ţine cont mai puţin de componenta financiară (cel mai mic preţ va conta în procent de 30%) şi mai mult de experienţa experţilor care îşi vor oferi serviciile (70% din ofertă). „Ȋn urma acestei achiziţii trebuie să se obţină un set de documente strategice care să corespundă cu prevederile legale în vigoare, cu cadrul strategic existent și cu directivele și programele europene aferente perioadei de programare 2021-2027, şi să fie aprobat printr-o Hotărâre de Consiliu Local“, se explică în caietul de sarcini întocmit de autoritatea contractantă.


Potrivit acestuia, serviciile achiziţionate pot fi sintetizate în trei componente: pregătirea începerii proiectului; actualizarea şi operaţionalizarea modelului de transport; Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Consultantul va trebui să adune toate datele disponibile (studii, strategii, planuri relevante existente la nivel național, regional, local) referitoare la sectorul transportului şi al mobilității şi la utilizarea / amenajarea teritoriului, dar şi informaţii statistice privind caracteristicile sociale, demografice şi macro-economice la nivel regional şi detaliat la nivelul localității (inclusiv la nivel stradal pentru locurile de muncă și populație).

Tot consultanţii trebuie să facă un inventar al infrastructurii rutiere metropolitane de transport (străzi, drumuri, trotuare etc), cu specificarea caracteristicilor constructive și a stării tehnice. Infrastructura de transport public și serviciile de transport trebuie prezentate în detaliu, inclusiv caracteristicile constructive și stare tehnica a infrastructurii de tramvai şi flota destinată transportului metropolitan. Studiul trebuie să cuprindă şi programele de transport pentru fiecare rută, flota alocată fiecărei rute, precum și prestația aferentă (cu/fără călători), dar şi statistici comerciale privind numărul de călători în transportul public (detaliat la nivel de rețea, linie, statie pe an, pe lună, pe zi, în funcție de diponibilități).

Planul trebuie să pună accent şi pe infrastructura feroviară
În Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Zonei Metropolitane Craiova trebuie să fie inclusă şi infrastructura feroviară. Astfel, studiul va conţine şi descrierea caracteristicilor tehnice şi a stării tehnice a infrastructurii feroviare care traversează Zona Metropolitană Craiova. De asemenea, ADI „Zona Metropolitană Craiova“ vrea să aibă şi o statistică a vânzării de bilete pentru transportul feroviar între staţiile/haltele din zona metropolitană şi/sau statistica numărului de călători care urcă/coboară în stațiile/haltele de cale ferată din zona metropolitană (pe an, lună, zi în funcție de disponibilități).

„În culegerea datelor, consultantul va ține cont de lipsa de reprezentativitate a datelor aferente anului 2020, datorită pandemiei COVID-19 și de necesitatea considerării impactului pe termen scurt a acestei pandemii. Astfel, datele existente se vor solicita cel puțin pe o perioadă statistică de cel puțin 3 ani, maxim 5 ani (până maxim în 2015 – la momentul realizării PMUD anterior)“, se mai specifică în caietul de sarcini.

Se vrea transport ecologic în jurul Craiovei. Apare trenul periurban?
Care este obiectivul final al acestui demers? Obţinerea de fonduri europene pentru modernizarea şi extinderea infrastructurii de transport din jurul Craiovei. Vorbim aici, printre altele, şi de varianta acelor trenuri periurbane, care să facă legătura între Craiova şi localităţile limitrofe, de care pomenea fostul primar Mihail Genoiu.

„Se vorbește tot mai mult de acel tren periurban. Este un lucru modern, un lucru de care orice oraș modern are nevoie. Poate nu acum, dar în viitor sigur are nevoie. Important este însă că sunt bani în noul exercițiu financiar, iar ei se pot obține prin Programul Operațional de Transport. Se prefigurează deja o importantă cale de legătură pe axa Ford – Aeroport – Gară – Spitalul Regional – intersecția cu Drumul Expres Craiova-Pitești. Toate aceste puncte de interes sunt legate cu zona cea mai activă, din câte se pare, cea dinspre Filiași. Practic, aici ar fi un culoar pe care să circule trenul periurban“, explica actualul senator PSD de Dolj într-un interviu acordat GdS la finalul mandatului de primar.

„Tot ceea ce însemnă accesare de fonduri europene pe axele viitoare trebuie să fie proiecte care să fie prinse în Strategia Integrată de Dezvoltare a Orașului. Nu le ai în strategie, nu te poți duce să obții foduri pe nu știu ce axă, pentru că așa vrei tu“, mai spunea Mihail Genoiu.

Zona Metropolitană cuprinde 24 de localităţi
Zona Metropolitană Craiova reprezintă o entitate asociativă al cărui teritoriu este format din municipiul Craiova şi 23 de localităţi învecinate. Este vorba de orașele Filiași şi Segarcea şi comunele Almăj, Brădești, Breasta, Bucovăț, Calopăr, Coțofenii din Față, Ghercești, Ișalnița, Mischii, Murgași, Pielești, Predești, Şimnicu de Sus, Terpezița, Țuglui, Vârvoru de Jos, Cârcea, Coșoveni, Vela, Teasc şi Malu Mare. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Zonei Metropolitane va cuprinde însă doar localităţile limitrofe Craiovei, cele care pot fi legate prin noua variantă de transport ecologic.

Sursa: Gazeta de Sud

 


Re: Stiri, noutati, perspective Darian

Azi a apărut un tramvai reconditionat și din câte am văzut a mers în spatele altor tramvaie și nu oprea în stații și ma întrebam dacă știe cineva ceva
20210311_111818.jpg (502.4 KB; downloaded 3870 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

Nu e nici 207, nici 209. Am verificat acum, trecând pe langa depou, pesemne ca e vorba de un al treilea tramvai Tatra care a fost reactivat si urmeaza sa intre in circulatie cat de curand.

 


Re: Stiri, noutati, perspective CA 205

Este vorba de 203. Deocamdata este in probe. In cateva zile va intra pe trasee.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andreir14

"RAT Craiova scumpeşte biletele şi abonamentele. Societatea care gestionează transportul public în comun din Bănie a solicitat primăriei majorarea tarifelor de călătorie, invocând creșterea prețului la combustibili şi piese de schimb şi creșterile repetate ale salariului minim pe economie.
Noile tarife stabilite de RAT ar acoperi costurile actuale de operare, după cum se menţionează în raportul ataşat proiectului de hotărâre.

Iată care vor fi noile tarife pentru transportul în comun din Craiova:

- un bilet de călătorie în oraş – 2,5 lei (2 lei preţul actual);
- un bilet vândut de conducătorul auto – 3 lei (2,5 lei în prezent);
- un bilet de călătorie pentru extern – 4,5 lei (3 lei în prezent);
- un bilet cu suprataxă pentru cei care sunt depistaţi de control fără bilet sau abonament – 45 de lei (30 de lei în prezent);
- un abonament unic pentru toate traseele – 100 de lei (65 de lei în prezent);
- un abonament nenominalizat pentru toate traseele – 169 de lei (110 lei în prezent);
- un abonament pentru o zi – 9 lei (6 lei în prezent);
- abonament pentru 7 zile – 28 de lei (18 lei în prezent);
- abonament pentru 15 zile – 52 de lei (34 de lei în prezent)."


https://www.gds.ro/Local/2021-03-19/rat- ... mentele/

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Patru trasee noi destinate transportului școlar. Primăria Craiova va pune în aplicare proiectul pilot de transport şcolar anunţat luna trecută.

În opinia autorităţilor, proiectul ar duce la o scădere a valorilor de trafic din zona centrală a municipiului în perioada când elevii vin şi pleacă de la şcoală. Pentru început au fost alese patru unităţi de învăţământ, toate din centrul Craiovei: Școala Gimnazială „Traian”, Şcoala Primară „Terraveda“, Colegiul Național „Elena Cuza“ şi Colegiul Național „Carol I“.

„Au fost alese aceste unități întrucât în zonele respective se crează foarte multe blocaje rutiere generate de prezența autoturismelor proprii cu care părinții își aduc copiii la școală cât și pentru a-i prelua la finalizarea cursurilor“, se explică în proiectul de hotărâre care va fi supus la vot în şedinţa de joi a Consiliului Local. De fapt, vor fi modificate două anexe din HCL nr. 262/2018 privind atribuirea directă a gestiunii serviciului de transport public local de persoane către RAT SRL.

Patru trasee noi destinate transportului școlar. Pe unde vor circula autobuzele
În proiectul prin care se solicită aprobarea transportului școlar în municipiul Craiova sunt menţionate patru trasee destinate elevilor de la cele patru unităţi de învăţământ menţionate. În forma în care au fost stabilite, traseele ar acoperi tot orașul.

Primul traseu școlar – S1 are o distanță de 5,4 km și următorul itinerariu: bulevardul Dacia – strada 1 Decembrie 1918 – strada Doljului – strada Amaradia – strada Constantin Brâncuși (turul); Constantin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Amaradia – Doljului – 1 Decembrie 1918 – bulevardul Dacia (returul). Pe acest traseu vor exista trei stații de autobuz. Al doilea traseu – S2 va avea o distanță de 5,7 km și va pleca de la Gară. Autobuzul cu elevi va circula pe bulevardul Decebal – strada Gârlești – strada Sărari – Calea București – strada Constantin Brâncuși (turul) și pe Constantin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Sărari – Gârlești – Decebal – Gară (returul). Pe acest traseu vor fi amenajate cinci stații de autobuz.

Traseul școlar S3 va face legătura între blevardul Decebal – strada Caracal – strada Potelu – strada Nicolae Romanescu – Calea Unirii – strada Alexandru Macedonski – strada Arieș – Calea București – strada Constantin Brâncuși. Returul va porni din strada Constantin Brâncuși și va circula pe itinerariul Principatele Unite – Calea București – Arieș – Simion Bărnuțiu – Calea Unirii – Nicolae Romanescu – strada Potelu – strada Caracal – bulevardul Decebal. Acesta este cel mai lung traseu școlar – 9,1 km, aici urmând să existe șase stații de autobuz. Ultimul traseu – S4 va porni din bulevardul Ilie Balaci și va trece pe Râului – Brestei – strada Pelendava – Calea Severinului – bulevardul Nicolae Titulescu – strada Constantin Brâncuși. Returul va fi din strada Constantin Brâncuși, pe traseul Principatele Unite – Calea București – Nicolae Titulescu – Calea Severinului – strada Pelendava – Brestei – Râului – bulevardul Ilie Balaci. Traseul are o lungime de 7,6 km și un număr de cinci stații de autobuz.

Este nevoie și de acordul părinților
Pentru ca elevii să poată ajunge în timp optim la unităţile de învăţământ, propunem ca traseele S1, S2, S3 și S4 să fie deservite de câte un autobuz, se arată în referatul de aprobare.

„Pentru determinarea costului zilnic aferent prestării serviciului de transport au fost luate în considerare costul unitar pe kilometru la autobuze stabilit prin contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane cu autobuze şi tramvaie, efectuat prin curse regulate în municipiul Craiova“, se mai explică în raport.

Primăria Craiova a mai anunțat că părinții urmează să își dea acordul pentru ca elevii din clasele primare să folosească acest tip de transport gratuit. De asemenea, RAT Craiova va pune la dispoziție nu doar autobuzele necesare, ci și însoțitorii elevilor pe traseul acasă-școală și retur. Finanțarea proiectului va fi asigurată de la bugetul local, la fel și costurile pentru amenajarea alveolelor necesare staționării autobuzelor.


Sursa: Gazeta de Sud

 


Re: Stiri, noutati, perspective Darian

203 a intrat azi pe traseu
20210401_141723.jpg (276.25 KB; downloaded 3510 times)

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

👫🚌Începand cu data de 10 mai 2021 RAT Craiova implementează în Municipiul Craiova proiectul pilot de transport școlar pentru două unități de învațământ, respectiv: Școala Gimnazială ”Traian”și Școala Primară Terraveda.
Implementarea acestui proiect se va realiza pe următoarele trasee:
📍1. Traseul școlar S1
- Tur: ora 07:20 - Bd. Dacia – 1 Decembrie 1918 – Doljului – Amaradia – C-tin Brâncuși;
- Retur: ora 12:00 C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Amaradia – Doljului – 1 Decembrie 1918 – bld. Dacia;

📍2. Traseul școlar S2
- Tur: ora 7:20- Gară – Decebal – Gârlești – Sărari – Calea București – C-tin Brâncuși;
- Retur: ora 12:00 - C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Sărari – Gârlești – Decebal – Gară;

📍3. Traseul școlar S3
- Tur: ora 07:20- B-dul Decebal – Caracal – Potelu – N. Romanescu – Calea Unirii – Alexandru Macedonski – Arieș – Calea București – C-tin Brâncuși;
- Retur: ora 12:00 - C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – Arieș – Simion Bărnuțiu – Calea Unirii – Calea Unirii – N. Romanescu – Potelu – Caracal – b-dul Decebal;

📍4. Traseul școlar S4
- Tur: 07:10- B-dul Ilie Balaci – Râului – Brestei – Pelendava – Calea Severinului – N. Titulescu – C-tin Brâncuși;
- Retur: ora 12:10 - C-tin Brâncuși – Principatele Unite – Calea București – N. Titulescu – Calea Severinului – Pelendava – Brestei – Râului – Ilie Balaci;

‼️Fiind un proiect pilot, în urma monitorizărilor ce se vor efectua în perioada următoare și în funcție de eventuale solicitări venite din partea unităților de învatământ, traseele pot fi modificate pentru a acoperi cat mai bine necesitățile elevilor.
Siguranţa şi confortul copiilor în mijloacele de transport vor fi asigurate de RAT SRL prin prezența unor însoțitori la bordul autobuzelor cât și de personal din cadrul Poliției Locale.
Obiectivul general al proiectului constă în implementarea și extinderea transportului școlar la nivelul întregului oraş, în vederea ameliorării în mod substanţial a suprasolicitării sistemului de transport public local în perioadele de vârf precum şi a diminuării volumului de autoturisme personale aflate în trafic.

Sursa: Facebook - RAT Craiova

 


Re: Stiri, noutati, perspective Victor92

Un tramvai lovit de fulger a luat foc în mers, în Craiova

Un tramvai aflat la capăt de linie a luat foc în mers, la Craiova, din cauza unui trăsnet. Potrivit primelor informaţii, niciun călător nu se afla în interior în momentul izbucnirii incendiului, iar vatmanul a reuşit să se salveze.

Incidentul a avut loc, joi, în zona Marlorex din municipiul Craiova, în timpul unei ploi torențiale care a durat aproximativ o oră. Din fericire, la momentul incidentului, în tramvai nu se aflau călători, iar vatmanul a reușit să se salveze, sărind din tramvai după ce a observat flăcările.  „Evenimentul s-a produs după ce toţi călătorii debarcaseră. ISU Dolj a intervenit la stingerea incendiului, programul de circulaţie al tramvaielor nefiind afectat!”, a transmis regia locală de transport, RAT Craiova.

Curentul electric a fost întrerupt în zonă, pentru a se putea interveni. În municipiul Craiova plouă torenţial de aproape o oră, fiind în vigoare o avertizare meteo de vreme severă, fiind prognozate fenomenele meteo extreme.

Sursa informatie si poze: https://www.libertatea.ro/stiri/un-tramv ... referral

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Dolj  • 
Choose destination

Since our 2455 forum members have written 436926 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use