Transportul feroviar în RomâniaPrezentări și discuții - material rulantRame electrice și automotoare

 

Topic: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream)

172 posts, 45651 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

Asta nu stiu. Bine, un trafo care sa duca 15kV si 25kV nu este foarte scump fata de unul monotensiune.

Teste de poligon nu, doar daca chiar vor sa-i faca un stress-test pe bune pe Rübelandbahn unde alimentarea la 25kV.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Nu cred ca ne-au pus transformatoare bisistem pe rame, totusi este un cost, dar un centru de teste ar putea foarte usor sa aiba transformatoare pentru mai multe tensiuni de medie ca apoi intre 10kV si 30kV poate fi folosita aceeasi catenara.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) Robert

A trecut Crăciunul, imediat trece și Paștele, dar nici urmă de ramă/rame.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

Ultimul termen observat în presă este la toamnă:
Practic, în acest moment, ARF rămâne doar cu contractul pentru 37 de trenuri noi de lung parcurs de la Alstom (primul tren, în teste la Făurei, fiind estimat să intre în circulație de-abia la toamnă).

Sursa: Economedia

Oricum, ținând cont de ce au pățit olandezii cu ICNG-urile, nu mi-aș face speranțe mari că acest termen va fi respectat.

Pentru context, olandezii au comandat în 2016 un număr de 109 de Coradia de la Alstom, toate fabricate la Katowice, care au început să fie livrate din mai 2020. În circulație au început să fie introduse de anul trecut, iar acum, în aprilie 2024, abia dacă sunt 10 simultan la traseu.

Problema este că un număr de vreo 10 rame a fost identificat cu probleme tehnice grave, precum sudură de foarte proastă calitate, roți pătrate și finisaje execrabile, plus câteva elemente de design incompatibile cu cerințele NS ("nasul" galben în proporție aiurea, un buton suplimentar pe bord care era redundant etc). Aceste rame au fost refuzate de olandezi și trebuie întoarse la fabrică, în Chorzów, pentru a li se face modificările de rigoare. Momentan, însă, fabrica poloneză este foarte aglomerată, așa că ramele sunt abandonate în Dresda și alte câteva depouri germane, unde au început să fie năpădite de graffiti.

Dacă olandezii au avut asemenea probleme și dacă luăm în calcul că a durat 3 ani pentru ca primul cuplu Coradia să poată rula cu pasageri, eu zic să ne temperăm așteptările legate de ramele noastre. Sigur, lucrurile pot merge mult mai bine decât în Olanda, dar și mult mai prost.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

ICNG este un proiect more or less custom, fata de noi care avem rame similare cu FS doar ca la 25kV AC fata de 3kV DC cat e in Italia.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

Irelevant. Platforma e aceeași, iar problemele de îmbinare, roți pătrate etc. nu au legătură cu customizarea.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Roata patrata se rectifica la strungul de osii si daca se poate demonstra ca materialul este neconform atunci se inlocuieste.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) Robert

Un lucru este sigur. Primele estimări au fost de aproximativ o lună, iar comunicate ulterioare subtile au dat un termen de 1 an. Din nou autoritățile și-au bătut joc de alegători...interes și seriozitate 0.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Si MT si PMB s-au intrecut in promisiuni ca fac trenuri urbane in Bucuresti, nu au facut nimic si oamenii au uitat, ce mai conteaza niste trenuri ca vin peste peste 1 sau peste 3 ani.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) bogdan88

N-au facut nimic tot din cauza CFR-ului/MT. 4 ani mai tarziu centura feroviara tot nu e modernizata si nici macar n-au introdus primul tronson din proiect (Bucuresti Nord - Bucuresti Obor daca tin bine minte). La CFR e o dorinta interna demna de Caragiale ca sa se pastreze status quo-ul.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) shoppy

Ca o sa faca PMB trenuri locale este o tampenie, dar ca o sa le faca MT, care detine CFR, nu ii opreste nimei, si Infra si Calatori sunt ale lor, deci nu au nici un obstacol imposibil.

Trenul Nord - Obor exista si este folosit la dus vagoanele din Grivita in Obor, doar ca este inutil pentru ca pierde timpul rebrusand in Pantelimon si nici nu s-a amenajat nici o oprire noua pe drum, oprese doar in Baneasa si Pantelimon.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) PTMZ

De la moderator citire
Vă invit să vă mutați cu discuția despre trenurile metropolitane bucureștene în topicul potrivit (acesta), mențineți discuția de aici, vă rog, strict în legătură cu ramele Coradia. Vă mulțumesc pentru înțelegere.

 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) oc7avian

API

Premieră: unboxing Coradia Stream, noul tren InterRegio!
Prin bunăvoința clientului ARF și a producătorului Alstom, cărora le mulțumim, acum două săptămâni am vizitat depoul de mentenanță și primul Coradia Stream ajuns în țară din cele 37 care vor deservi multiple rute InterRegio. Când vom circula cu ele? Cum sunt scaunele?
Producătorul estimează că în iunie 2024 va trimite către ONFR-AFER documentația testelor, iar autoritățile române ar avea nevoie de 5 luni pentru a da OK-ul final. Deci în decembrie ar trebui să ne plimbăm cu toții. Alstom promite că livrează 12 rame până în iunie 2025 și restul până la sfârșit de 2025.
Vedeți pozele și filmulețul. Experiența este diferită față de orice alt tren aflat în circulație astăzi în România: unul modern la care problemele cu clima sau curățenia ar trebui să fie istorie, fiind proiectat pentru o întreținere ușoară. Echipamentele principale se află pe acoperiș, astfel încât mentenanța să se facă rapid și facil.
Treptele sunt istorie, existând doar niște rampe de urcat/coborât între vagoane. Ușile au o treaptă extensibilă la nivelul peronului ca să asigure o îmbarcare fără emoții. Din păcate, vestibulul nu este separat de salonul călătorilor prin niște uși, acestea existând doar între vagoane.
Spațiile de bagaje sunt ample, permițând stocarea unor genți voluminoase. Însă la anumite locuri trebuie grijă la cap. Fiecare din cele 6 vagoane este dotat cu un ecran ce afișează diferite detalii despre călătorie, inclusiv unde se află trenul pe rută. Fiecare geam beneficiază de parasolar, însă poziția sa va fi o negociere între pasageri deoarece un geam se întinde pe multiple rânduri.
Atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, sunt folosite aceleași materiale la scaune care se pot înclina folosind o manetă, "alunecând" cu șezutul înainte. Acesta este dintr-un material foarte moale, confortabil. În schimb, cotiera este îngustă și dură, iar cei de la clasa a II-a vor trebui s-o împartă.
La clasa I spațiul la picioare este generos, însă la clasa a II-a pot apărea probleme dacă aveți 1,90 m sau mai mult. Pentru oamenii mai înalți (și/sau mai... lați) recomandăm biletul de clasa I. Spațiul disponibil la clasa a II-a este decent, însă nu recomandăm călătorii mai lungi de 4 ore.
Chiar dacă vizita pe Coradia Stream a fost "statică" în depoul Alstom din Grivița, în cadrul Comitetului de Monitorizare a Programului Transport ne-am plimbat cu o generație mai veche dar cu performanțe similare: Coradia Polyvalent.
Atât la 160 km/h pe linii modernizate recent, cât și pe cele cu joante dese (clasicul "tâdâm-tâdâm") și restricții de viteză, ținuta trenului a fost foarte bună, amortizând bine imperfecțiunile liniei, iar izolarea fonică este și ea la un nivel foarte bun.
Rezumând, rămâne frustrarea că puteam primi o ramă mai confortabilă dacă ARF făcea un caiet de sarcini optim. Dar, din fericire, scaunele oferă un confort superior multor vagoane aflate astăzi în circulație și s-a risipit temerea noastră că vom primi un tren de navetiști. Într-adevăr, unii oameni vor avea o problemă cu spațiul la picioare și cotierele chiar sunt de tren regional.
Disclaimer. Opinia despre scaune are și o doză de subiectivism. Colegul care a testat are 1,80 m înălțime și a măsurat spațiul la picioare cu palma din dotare, lungă de 18 cm. În clipul video el nu a stat cu șezutul lipit de spătar, ci a ales o poziție confortabilă.




 


Re: Rame electrice clasa 101 (Alstom Coradia Stream) punmeister

Inteleg ca Alstom vor muta productia la Salzgitter.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Rame electrice și automotoare  • 
Choose destination

Since our 2454 forum members have written 436962 posts in 5455 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use