Topic: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale
313 posts, 82409 views
📖 Pagination options
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Achizitii de tramvaie noi prin MDRAP
PTMZ
Licitația a fost relansată, doar că nu mai e pentru un total de 40 de tramvaie pentru 3 orașe, ci pentru 49, întrucât a fost introdus și lotul de Botoșani aici. Bugetul total alocat a crescut la 392 milioane RON. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 august 2020, cel al evaluărilor fiind 13 august 2021. Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100098694
Licitația a fost relansată, doar că nu mai e pentru un total de 40 de tramvaie pentru 3 orașe, ci pentru 49, întrucât a fost introdus și lotul de Botoșani aici. Bugetul total alocat a crescut la 392 milioane RON. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 13 august 2020, cel al evaluărilor fiind 13 august 2021. Link E-licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100098694
- PTMZ
-
Posted:
-
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
punmeister
.....
.....
contestatie fara op.pdf
contestatie fara op.pdf (411.72 KB; downloaded 296 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
VFU și PESA au depus și ei contestații la CNSC.
Loturile licitației au fost suspendate.
VFU și PESA au depus și ei contestații la CNSC.
Loturile licitației au fost suspendate.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
punmeister
Contestatia VFU :
Contestatia PESA:
Contestatia VFU :
contestatie fara op 2.pdf
contestatie fara op 2.pdf (166.23 KB; downloaded 287 times)
Contestatia PESA:
conteststie fara op 3.pdf
conteststie fara op 3.pdf (641.44 KB; downloaded 293 times)
- ticker
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ticker
Interesant ca e interesata si PESA.
In continuare nu stiu ce liciteaza VFU...
Interesant ca e interesata si PESA.
In continuare nu stiu ce liciteaza VFU...
- Puss in Boots
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Puss in Boots
Nimeni nu stie. Toti se basica de turci dar VFU-ul care nu produce tramvaie proprii nu ridica niciun semn de intrebare?
E cumva in vreo asociere?
Nimeni nu stie. Toti se basica de turci dar VFU-ul care nu produce tramvaie proprii nu ridica niciun semn de intrebare?
E cumva in vreo asociere?
- Robert
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
Robert
Le-au mai rămas ceva piese de la modernizarea pentru Timișoara. Na, au zis și ei să facă un tramvai din ele. Sper să nu le iasă tanc...
Le-au mai rămas ceva piese de la modernizarea pentru Timișoara. Na, au zis și ei să facă un tramvai din ele. Sper să nu le iasă tanc...
- ticker
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ticker
Mai e si prototipul pt Iasi, care tot o modernizare era.
Dar tramvai nou nu au. Si de asociere n-am auzit niciuna...
Mai e si prototipul pt Iasi, care tot o modernizare era.
Dar tramvai nou nu au. Si de asociere n-am auzit niciuna...
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Nu știu cât de util este, dar am găsit următoarea afirmație pe Tramclub:
Contextul e licitația de tramvaie pentru Ploiești.
După o comparație atentă a modelelor rusești de tramvaie aflate încă în producție, printre cele mai ușor de "adaptat" - dacă afirmația e adevărată - ar fi modelul 71-931 'Vityaz", produs de Metrovagonmash la Tver și proiectat de PK TS. Are 27m (27,5 varianta M) și 3 secțiuni, poate fi eliminată secțiunea centrală, dar marea problemă e faptul că diferența de lungime între secțiunea centrală și celelalte două este semnificativă, fiind necesară și scurtarea secțiunilor celelalte. Nu e exclus, însă, să recurgă la un model "dintr-o bucată", cum ar fi 71-415 (produs la Uraltransmash/UTM) sau 71-911 "City Star", produs tot de Metrovagonmash, proiectat tot de PK TS. Ambele au 16m lungime, sunt tramvaie nearticulate, pe modelul Tartelor, însă cred că modificările pentru compatibilitatea cu licitațiile românești ar fi mai complexe și costisitoare. Ar mai fi și KTM-23, dar acela nu se mai fabrică de câțiva ani și e cu PPC.
De obicei, însă, când cineva spune "rusesc", se referă și la tot ce a fost în URSS, așadar m-aș uita și la ucraineni. Acolo, avem modelul T3L44, de 19,5m, cu 3 secțiuni, produs de Electrontrans, companie ce a încercat să intre pe piața românească (sigur, a fost Electronmash, dar tot același concern este cel care le controlează pe ambele) la licitația pentru troleibuze de 12m a M.D.R.A.P.; din acest motiv, cred că e cea mai plauzibilă colaborare cu VFU pe care aș vedea-o. Să nu uităm că VFU a participat și la Timișoara, la tramvaie de 30m, tramvaie pe care le produce și Electrontrans. Ar mai fi și Tatra Yug, dar modelul lor monoarticulat LF are 24m. Ar fi un model de 26m, cu 3 secțiuni, ce ar putea fi scurtă, dar nu știu dacă ar fi de 18m.
Nu uităm nici de bieloruși. Sigur, nu prea sunt văzuți cu ochi buni
pe aici, prin România, în domeniul mijloacelor de transport în comun, din cauza experienței anterioare cu MAZ, dar discutăm de cealaltă fabrică de material rulant, și anume Belkommunmash (BKM), cei care au mai câștigat contracte pe la Chișinău. Produc 3 tipuri de tramvaie, însă niciunul nu e full LF. Primul este 843/84300M, un tramvai articulat cu 3 secțiuni, de 25m și 84% LF. Al doilea este 802, un model cu 40% LF și 15,5m lungime. Ultimul este 62103, dar acela e doar pe ecartament rusesc.
În concluzie, dacă se adeverește afirmația de pe Tramclub, unul dintre aceste tramvaie ar putea fi ofertat - într-o variantă adaptată și cu rebrand, bineînțeles - de VFU la licitațiile din țară.
Nu știu cât de util este, dar am găsit următoarea afirmație pe Tramclub:
Si Pascaniul venea cu ceva rusesc care trebuia adaptat..
Contextul e licitația de tramvaie pentru Ploiești.
După o comparație atentă a modelelor rusești de tramvaie aflate încă în producție, printre cele mai ușor de "adaptat" - dacă afirmația e adevărată - ar fi modelul 71-931 'Vityaz", produs de Metrovagonmash la Tver și proiectat de PK TS. Are 27m (27,5 varianta M) și 3 secțiuni, poate fi eliminată secțiunea centrală, dar marea problemă e faptul că diferența de lungime între secțiunea centrală și celelalte două este semnificativă, fiind necesară și scurtarea secțiunilor celelalte. Nu e exclus, însă, să recurgă la un model "dintr-o bucată", cum ar fi 71-415 (produs la Uraltransmash/UTM) sau 71-911 "City Star", produs tot de Metrovagonmash, proiectat tot de PK TS. Ambele au 16m lungime, sunt tramvaie nearticulate, pe modelul Tartelor, însă cred că modificările pentru compatibilitatea cu licitațiile românești ar fi mai complexe și costisitoare. Ar mai fi și KTM-23, dar acela nu se mai fabrică de câțiva ani și e cu PPC.
De obicei, însă, când cineva spune "rusesc", se referă și la tot ce a fost în URSS, așadar m-aș uita și la ucraineni. Acolo, avem modelul T3L44, de 19,5m, cu 3 secțiuni, produs de Electrontrans, companie ce a încercat să intre pe piața românească (sigur, a fost Electronmash, dar tot același concern este cel care le controlează pe ambele) la licitația pentru troleibuze de 12m a M.D.R.A.P.; din acest motiv, cred că e cea mai plauzibilă colaborare cu VFU pe care aș vedea-o. Să nu uităm că VFU a participat și la Timișoara, la tramvaie de 30m, tramvaie pe care le produce și Electrontrans. Ar mai fi și Tatra Yug, dar modelul lor monoarticulat LF are 24m. Ar fi un model de 26m, cu 3 secțiuni, ce ar putea fi scurtă, dar nu știu dacă ar fi de 18m.
Nu uităm nici de bieloruși. Sigur, nu prea sunt văzuți cu ochi buni
pe aici, prin România, în domeniul mijloacelor de transport în comun, din cauza experienței anterioare cu MAZ, dar discutăm de cealaltă fabrică de material rulant, și anume Belkommunmash (BKM), cei care au mai câștigat contracte pe la Chișinău. Produc 3 tipuri de tramvaie, însă niciunul nu e full LF. Primul este 843/84300M, un tramvai articulat cu 3 secțiuni, de 25m și 84% LF. Al doilea este 802, un model cu 40% LF și 15,5m lungime. Ultimul este 62103, dar acela e doar pe ecartament rusesc.
În concluzie, dacă se adeverește afirmația de pe Tramclub, unul dintre aceste tramvaie ar putea fi ofertat - într-o variantă adaptată și cu rebrand, bineînțeles - de VFU la licitațiile din țară.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ticker
Ma indoiesc ca se apuca sa taie/scurteze/cupleze modele existente.
Daca e sa subcontracteze unul, va fi unul de-a gata de 18m din 2 module...
sau ceva de genul... http://en.eltrans.electron.ua/trammodels_1000/264.htm
Ma indoiesc ca se apuca sa taie/scurteze/cupleze modele existente.
Daca e sa subcontracteze unul, va fi unul de-a gata de 18m din 2 module...
sau ceva de genul... http://en.eltrans.electron.ua/trammodels_1000/264.htm
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Da, acela e T3L44, pe care l-am menționat. Mi se pare puțin nepotrivit ca aspect - spatele, cel puțin, pare mai degrabă de autobuz, la fel și ușile -, dar în rest nu știu cum e, nu am auzit lucruri rele despre el. Probabil și datorită faptului că e sub licență germană (TransTec Vetschau), deci au asistență ucrainenii.
Da, acela e T3L44, pe care l-am menționat. Mi se pare puțin nepotrivit ca aspect - spatele, cel puțin, pare mai degrabă de autobuz, la fel și ușile -, dar în rest nu știu cum e, nu am auzit lucruri rele despre el. Probabil și datorită faptului că e sub licență germană (TransTec Vetschau), deci au asistență ucrainenii.
- ticker
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
ticker
Oricum mi-e greu sa gasesc utilitatea tramvaielor de 18m, cand se pot lua mai ieftin autobuze electrice/troleibuze de 18m... Daca vreo sa incurajezi folosirea tramvaiului cresti capacitatea, nu o pastrezi la fel. Adica vorbim de minimum 27m. In plus se gasesc destul de greu tramvaie noi de 18m 100% LF...
Ok, se pot cupla 2... insa tot e mai ieftin un tramvai de 36m decat 2 de 18m.
Oricum mi-e greu sa gasesc utilitatea tramvaielor de 18m, cand se pot lua mai ieftin autobuze electrice/troleibuze de 18m... Daca vreo sa incurajezi folosirea tramvaiului cresti capacitatea, nu o pastrezi la fel. Adica vorbim de minimum 27m. In plus se gasesc destul de greu tramvaie noi de 18m 100% LF...
Ok, se pot cupla 2... insa tot e mai ieftin un tramvai de 36m decat 2 de 18m.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Știri, noutăți, perspective
PTMZ
Eu nu prea înțeleg de ce s-a mai reorganizat licitația acum - și aici mă refer strict la Botoșani, nu și la celelalte 3 orașe -, din moment ce tramvaiele dispar din Botoșani pentru 5 ani cu aproximație. În vreo 2-3 ani cel mult ar trebui să fie ajunse toate 9, și ceilalți 2-3 ani ce faci cu ele? Le lași să ruginească pe undeva (că depoul va fi și el reabilitat)?
Eu nu prea înțeleg de ce s-a mai reorganizat licitația acum - și aici mă refer strict la Botoșani, nu și la celelalte 3 orașe -, din moment ce tramvaiele dispar din Botoșani pentru 5 ani cu aproximație. În vreo 2-3 ani cel mult ar trebui să fie ajunse toate 9, și ceilalți 2-3 ani ce faci cu ele? Le lași să ruginească pe undeva (că depoul va fi și el reabilitat)?
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Inițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene
•
Choose destination