Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovVehicule utilitare STB

 

Topic: Vehicule pentru remorcare

104 posts, 44897 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Vehicule pentru remorcare REDX

Se vede că ai ceva personal cu șoferii,la fiecare mesaj al tău ai ceva să le reproșezi.
Într-o altă ordine de idei,să știi că au fost și cazuri,în care șoferii care au fost tractați în autobază cu defect,să iasă cu altă mașină,în aceeași zi,pentru a-și completa programul pe care îl aveau în ziua respectivă.

 


Re: Vehicule pentru remorcare WT_fan06

1689 wrote here:
La un parc de 8 (?) vehicule si un timp mediu per interventie de 2 ore, teoretic ar trebui sa poata fi operate peste 60 de tractari pe zi (intre 7:00 si 23:00).

Daca STB are peste 60 de vehicule indisponibilizate in trafic in fiecare zi (ceea ce inseamna aproximativ 5% din parcul circulant), problema nu sta in numarul de remorchere, ci e mult mai grava…

Cred că 2 ore per tractare este un timp mediu optimist. Conservator, aș zice vreo 3 ore. La nivelul de vechime al flotei, procentul de vehicule defectate zilnic în zile caniculare este oarecum de așteptat, dată fiind întreținerea acordată...

Sigur că problema este complexă și trebuie combătută pe mai multe paliere. Eu personal aș externaliza complet remorcarea. Mi s-ar părea mai eficient ca acest serviciu să fie externalizat și "on-demand" (adică să plătești tractarea per km / per oră) decât să ai un număr fix de vehicule proprii pe care apoi să te chinui singur să le retragi / înlocuiești / înmulțești proporțional cu mărirea flotei de transport. Nu știu exact cum operează operatorii TfL cu contractorii, dar am să mă interesez.

 


Re: Vehicule pentru remorcare 1689

2 ore - cu o coordonare corecta a flotei - ar trebui sa fie realist (cu exceptia autobuzelor ramase in pana pe liniile suburbane).

Nu vad externalizarea o solutie potrivita la vechimea parcului, insa - categoric - exista loc de imbunatatire a eficientei.

Ma intreb cite vehicule de remorcare are STV…

 


Re: Vehicule pentru remorcare WT_fan06

1689 wrote here:
Nu vad externalizarea o solutie potrivita la vechimea parcului

De ce? Care este legătura dintre vechimea parcului și externalizarea tractărilor? Numai noi operăm un parc învechit?

 


Re: Vehicule pentru remorcare shoppy

REDX wrote here:
Se vede că ai ceva personal cu șoferii,la fiecare mesaj al tău ai ceva să le reproșezi.
Într-o altă ordine de idei,să știi că au fost și cazuri,în care șoferii care au fost tractați în autobază cu defect,să iasă cu altă mașină,în aceeași zi,pentru a-și completa programul pe care îl aveau în ziua respectivă.

Si daca am eu ceva personal cu soferii inseamna ca problemele nu exista sau nu trebuiesc discutate?
Soferul care a iesit din nou la traseu era titular? Masina rezerva pe care s-a iesit era titularizata si prin ce algoritm a fost aleasa ca rezerva?

Un serviciu se externalizeaza atunci cand chletuielile anuale daca ar fi internalizat(vehicule, salarii, service, asigurari, management) depasesc costurile contractarii serviciului din extern, daca lucrezi cu flote noi si in garantie atunci tractarile sunt si mai putine si imputabile direct producatorului impreuna cu numarul de ore de imobilizare, deci este mai bine sa fie externalizat.

 


Re: Vehicule pentru remorcare Chev Celios

1689 wrote here:
Ma intreb cite vehicule de remorcare are STV…


Un singur vehicul de tractare care sta la garajul din Voluntari. Insa la STV rezerva este trimisa cu un alt autobuz pe care il ia soferul turat si rezerva asteapta tractarea cu autobuzul defect sau daca se poate pleaca cu el la garaj.

 


Re: Vehicule pentru remorcare 1689

WT_fan06 wrote here:
1689 wrote here:
Nu vad externalizarea o solutie potrivita la vechimea parcului

De ce? Care este legătura dintre vechimea parcului și externalizarea tractărilor? Numai noi operăm un parc învechit?

Un parc imbatrinit (si uzat), precum cel al STB este mult mai predispus la imobilizari in traseu.
Iar realitatea nu face decit sa confirme cu virf si indesat aceasta presupunere.
A externaliza remorcarile in conditiile astea inseamna a accepta niste costuri suplimentare sigure - un operator privat de remorcare va adauga o marja de profit la costuri si investitii, pe cind STB - cel putin deocamdata - a facut investitiile majore in parc si trebuie (teoretic) sa suporte doar costurile operationale.
Daca STB n-ar fi avut un parc propriu de remorchere noi si daca ar fi avut un plan concret de innoire a parcului, da, poate varianta externalizarii ar fi putut fi evaluata economic pe termen mediu - lung. Dar nici una din ipoteze nu se aplica in cazul de fata…

Iar 8 vehicule de remorcare trebuie sa fie suficiente cu o planificare corespunzatoare.

 


Re: Vehicule pentru remorcare Gabi23

Nu sunt utilizate toate cele 8 vehicule pentru remorcare! Sunt zile când sunt disponibile 5 vehicule, alte zile sunt 3 vehicule, iar în general sunt 4 vehicule.
Unul din cele 3 de astăzi este MKN.
La STB nu mai există de mulți ani șoferi-rezervă pregătiți în garaje să iasă la schimb în locul „defectelor”. Astfel se pierde enorm de mult timp până duci vehiculul defect la garaj, dacă nu există altul disponibil aștepți reparația sau chiar în final este „redus-tehnic”.
B 89 MKN + 5324 - Bd. Timișoara - 05.08.2024.jpg (337.68 KB; downloaded 1077 times)

 


Re: Vehicule pentru remorcare 1689

Intr-adevar, cu 3 (chiar 5…) vehicule operationale in conditiile actuale e greu sa se faca fata…
Dar de ce sint doar 3 cind parcul a fost innoit relativ recent ?!?
Un CUP de sub 50% era - poate - de inteles cind era o flota depasita tehnologic si cu peste 20 de ani vechime, dar aici e vorba de vehicule moderne de citiva ani vechime, poate unele chiar in garantie (extinsa) !

PS: pina si in vremurile cele mai sumbre ale ITB-ului existau “rezerve”, acum de ce nu se mai poate ?!

 


Re: Vehicule pentru remorcare Andrei98

Degeaba sunt noi daca ele nu sunt de vreo calitate iesita din comun. S-au luat cele mai ieftine Iveco care oricum printre camioane nu au o reputatie prea buna.

 


Re: Vehicule pentru remorcare 1689

Aici nu vorbim inca de sute de mii de kilometri rulaj. Chiar si marcile mai putin renumite in lumea vehiculelor de transport fac fata 3-400 000 de km fara probleme.
Bineinteles, avind o intretinere regulata corespunzatoare.

 


Re: Vehicule pentru remorcare WT_fan06

1689 wrote here:
WT_fan06 wrote here:
1689 wrote here:
Nu vad externalizarea o solutie potrivita la vechimea parcului

De ce? Care este legătura dintre vechimea parcului și externalizarea tractărilor? Numai noi operăm un parc învechit?

Un parc imbatrinit (si uzat), precum cel al STB este mult mai predispus la imobilizari in traseu.
Iar realitatea nu face decit sa confirme cu virf si indesat aceasta presupunere.
A externaliza remorcarile in conditiile astea inseamna a accepta niste costuri suplimentare sigure - un operator privat de remorcare va adauga o marja de profit la costuri si investitii, pe cind STB - cel putin deocamdata - a facut investitiile majore in parc si trebuie (teoretic) sa suporte doar costurile operationale.
Daca STB n-ar fi avut un parc propriu de remorchere noi si daca ar fi avut un plan concret de innoire a parcului, da, poate varianta externalizarii ar fi putut fi evaluata economic pe termen mediu - lung. Dar nici una din ipoteze nu se aplica in cazul de fata…

Iar 8 vehicule de remorcare trebuie sa fie suficiente cu o planificare corespunzatoare.

Problema nu stă numai în bani. Că așa cum e în prezent, pe hârtie serviciul este, TEORETIC, cel mai ieftin. Dar și cel mai prost - dovadă că șoferii stau ore în șir să fie tractați, iar pe forum s-a povestit inclusiv că au stat și o noapte întreagă.

E bine cum e acum?

Între timp aflăm că din 8 vehicule se folosesc uzual 3-4. Cum, Doamne iartă-mă, e mai ieftin de operat așa în condițiile în care ai asset-uri care posibil să nu-și amortieze costul inițial de cumpărare, dar apoi de întreținere, dar apoi să satisfacă acele criterii de performanță pentru care au fost achiziționate inițial, și atenție, nu am pus la socoteală cheltuielile din ținutul vehiculelor în pană în drum, încurcând în anumite situații alte vehicule în serviciu comercial. Este halucinant că șoferii stau ore în șir în drum așteptând tractarea, iar CUP de autospeciale este ~50%.

Deci trag linie și înțeleg că nu avem nici serviciu ieftin, nici serviciu bun. Rog să mă contrazică oricine, dacă greșesc în raționament.

 


Re: Vehicule pentru remorcare shoppy

Evident ca este scump si prost, ca orice lucru facut de STB.

 


Re: Vehicule pentru remorcare 1689

Daca alternativa la a activa si utiliza eficient cele 8 vehicule este externalizarea - pentru ca STB = ineficienta + dezinteres + …+ n-avem ce le face, atunci solutia problemei fundamentale e cea pe care am propus-o cu multi ani in urma atit eu, cit si @andrei11 : privatizarea transportului in comun.
Ia sa vedem daca Arriva sau Transdev sau mai stiu eu care o sa mai lase jumatate de flota sa zaca prin garaje in timp ce plateste subcontractori…
Sau sa piarda bani in timp ce soferii stau si se uita pe tictoc cu orele asteptind depanarea…

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Vehicule utilitare STB  • 
Choose destination

Since our 2460 forum members have written 437204 posts in 5460 topics and 520 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use