Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.ATramvaie

 

Topic: V3A versiunea clasică (1971-2007)

181 posts, 91048 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) Tom

Nu e nimic ciudat. E un bidirecțional care merge pe sensul normal, iar în capătul opus sunt doi angajați ai ITB/RATB care stau în cabină și teoretic să supraveghează ciudățenia aia de remorcă pe care probabil că vagonul o transportă la depoul unde stătea atunci vagonul. După direcția de deplasare, vagonul pare să fi venit de undeva dinspre Buzești (posibil de la URAC, pe linia încă existentă pe str. Sevastopol), a mers până la capăt la Vasile Pârvan (deși exista macaz direct acolo spre Dinicu Golescu) și de acolo să fi intrat pe Dinicu Golescu. După linia afișată pe vagon, acesta pare să fi fost atunci la Depoul Alexandria.
Deși pe atunci erau încă în funcțiune cel puțin 25 de măgari V56, nu era neobișnuit ca un vagon de călători să tragă câte un boghiu sau o remorcă din asta, mai ales dacă ajungea cu vreo treabă pe la URAC sau se întorcea de acolo.
Ce este însă interesant este că aceste vagoane V3A2S din acea perioadă aveau majoritatea lor acea casetă unde se făceau conexiunile când vagoanele circulau cuplate. Am văzut cel puțin odată două trenuri de 2xV3A2S cuplate. Unul dintre ele era 037+038 (038 a fost o perioadă bidirecțional, dar a fost refăcut ca vagon normal). Există fotografii și cu vagoane V2A2S circulând cuplate, însă la acestea unul dintre ele nu era în funcțiune și în mod sigur acestea nici nu aveau acele prize pentru cuplare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) ADK

Vagonul 100 în anul 1976.



Sursa: arhiva STB

 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) nokia2110

Pe unde să fie făcută poza?

 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) rosetti61

Catenara de genul se afla pe sos Petricani pana la Pipera, pe fostul Ion Sulea. Nu e cu calatori ci in mars de prezentare undeva in cele doua locuri mentionate la inceput.

 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) ByOnu

Sursa: grupul de Facebook Tramclub.

Cate au avut afisaj matriceal?
FB_IMG_1571082350491.jpg (100.5 KB; downloaded 5779 times)

 


V3A versiunea clasică (1971-2007) Andrei Andraș

Fotografia a mai fost postată aici viewtopic.php?f=19&t=192&start=252#p333547, probabil pe minunatul Facebook a ajuns tot de aici.

 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) ByOnu

Foarte corect. Multumesc frumos. Dar raspuns la intrebare? :think:  :bere:

 


Re: Discutii diverse 1689

Nenea_titi wrote:
Ultimele V3A clasice au fost 131, 136, 172 și 264. Nu știu dacă erau numerele lor originale sau erau tramvaie făcute în prima parte a anilor 90 (maxim 1991), renumerotate ulterior cu numere de tramvaie ale anilor 70...[...]

Ultimele V3A 70 (de fapt 80 - pentru ca se trecuse deja la parbriz panoramic si bord adaptat de IK 4) produse de URAC au fost seria 358-362 (?), undeva prin ‘88-‘89. Economia si rabatul la calitate cu care s-au produs si-au aratat rezultatele, fiind casate inaintea altora, teoretic mai vechi.

Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.

Nu stiu sa existe undeva o lista a productiei, pe an si numar de parc pentru VxA 70.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse GPS

Acele vagoane sunt ultimele rămase, nu produse. Nu neapărat parbrizul panoramic era definitoriu, cât prezența ușii 5, și mutarea ușii corpului C la mijloc, la fel cum sunt astăzi la V3A-93. Acest concept a fost urmat după realizarea vagonului V3A-C (pentru orașul Constanța).

 


Re: Discutii diverse bogdan71

1689 wrote:
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.

Nu stiu sa existe undeva o lista a productiei, pe an si numar de parc pentru VxA 70.


  Un document ”de largă circulație” indică următoarea evoluție pe ani a producției de vagoane V3A și V2A/2B, începând din 1971 și până în 1990. Am omis anii în care aparent nu s-a produs nimic - în fapt, producția URAC-ului a fost destinată altor orașe din țară.

1971     1    001
1972     5    002-006
1973    10    007-016
1974    21    017-037
1975    52    038-089

1976    54    090-143
1977    58    144-201
1978    52    202-253
1979    40    254-293
1980    44    294-337
1981    14    338-351 + 1 V2    4001
1982    43 V2    4002-4044

1986     1    352 +  4 V2     4045-4048
1987     9    353-361 + 1 V2    4049

1990     1    362

 Se observă că lotul de 41 de vagoane ales pentru sacrificiu în 1991 cuprindea teoretic vagoane cu minimum 15 ani vechime (ultimul fiind #089). Practic, cred că s-au făcut renumerotări și unele vagoane - ca de exemplu #074 - au scăpat prin schimbarea numărului de parc. #074 a fost modernizat în 1986, circulând constant pe linia 27. Ce-i drept, nu bag mâna în foc pentru calitatea modernizării și materialelor folosite. Erau anii în care trebuia făcut din r#h#t bici. Cam toate vagoanele V3A produse în 1987 au fost printre primele la transformarea în V3A-93, excepție #353, #356 și #357.
 Din ce știu, V2A-2S (aka V2B) au fost produse astfel de la bun început. V3A-2S au fost însă transformate pe parcurs, ele nefiind prevăzute inițial cu două posturi de comandă. Au fost 15 vagoane V3A-2S, din care au rămas cele 6 de astăzi.

 


Re: Discutii diverse messe

1689 wrote:
Seria 4*** de V2A (-S) a fost produsa dupa ‘85, dar nu stiu daca au fost construite de la zero sau s-au scurtat vechi V3A-uri produse in anii ‘70-‘80.


4001 cand a aparut as putea spune ca semana cu un V3A scurt tinand cont de caseta de linie identica cu V3A (cea frontala), iar usile erau identice cu cele ale vagoanelor V3A din seria 29x. As mai putea adauga si prezenta acelor placute negre cu inscrisul de culoare alba specificand " URCARE" respectiv "COBORIRE"(scrierea anilor '80 ) deasupra usilor.

 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) 1689

Imagine cu bordul prototipului V3A-70 (din filmul Autobiografia lui Nicolae Ceausescu de Andrei Ujica).

V3A-1970-autobiografia_lui_nicolae_ceausescu-4.JPG (73.85 KB; downloaded 6894 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) ADK

172 în URAC în vara anului 1998.
Autor: phototrans.eu/hinerkduetz


 


Re: V3A versiunea clasică (1971-2007) Gabi23

#172 a mai ”supraviețuit” încă 8 ani până prin 2006. În această perioadă i-a fost modificat parbrizul.
Are idee cineva mai documentat, când s-a luat măsura modificărilor parbrizelor și casetelor de afișaj? Și s-au mai făcut ”RK-uri” la V3A clasic și după anul 2000? În anul 1999 Bucureștiul avea modernizate cel puțin 100 V3A-93 la URAC, 41 vagoane V3A-FAUR, 15 EPC/Holec. În concluzie în aproximativ 5 ani de (re)construcție pe 3 ”fronturi” aveam peste 150 de vagoane. În prezent au ”modernizat” 15 vagoane în CA între 2012-2019 și 15 LF din 2011-2016  :popa:

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie  • 
Choose destination

Since our 2420 forum members have written 433247 posts in 5392 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use