Topic: Aspecte generale privind troleibuzele
154 posts, 74759 views
📖 Pagination options
-
- subway guru
-
Posted:
Tuesday, 18.07.2017, 20:31 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
subway guru
Fiecare mod de transport are costuri, avantaje si dezavantaje...dintre toate firobuzul e cel mai ineficient...si punct!
Ordinea de capacitate de transport e metrou, tramvai, autobuz, troleibuz...bicicleta...
Fiecare mod de transport are costuri, avantaje si dezavantaje...dintre toate firobuzul e cel mai ineficient...si punct!
Ordinea de capacitate de transport e metrou, tramvai, autobuz, troleibuz...bicicleta...
![Hai noroc! :bere:](./images/smilies/bere.gif)
- TibiV
-
Posted:
Tuesday, 18.07.2017, 21:05 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
TibiV
Ordinea "ecologica" este aproape pe dos...
Bicicleta in cap de lista, autobuzul in coada...![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
(Poate ma reabilitez cu postarea asta in fata bikerilor patimasi...
)
Ordinea "ecologica" este aproape pe dos...
Bicicleta in cap de lista, autobuzul in coada...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
(Poate ma reabilitez cu postarea asta in fata bikerilor patimasi...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- shoppy
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 06:26 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
shoppy
Beneficiul adus de scaderea poluarii la troleibuz(sau la orice vehicul electric) nu se poate calcula pertinent ca o suma de bani, deci ecuatia costurilor este incompleta.
Troleibuzul(impreuna cu tramvaiul si metroul) este o solutie / investitie pe termen lung, autobuzul cu motor termic este o carpeala(de care se chinuie sa scape toate orasele civilizate care il folosesc la scara larga).
Beneficiul adus de scaderea poluarii la troleibuz(sau la orice vehicul electric) nu se poate calcula pertinent ca o suma de bani, deci ecuatia costurilor este incompleta.
Troleibuzul(impreuna cu tramvaiul si metroul) este o solutie / investitie pe termen lung, autobuzul cu motor termic este o carpeala(de care se chinuie sa scape toate orasele civilizate care il folosesc la scara larga).
- Florinds
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 09:17 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Florinds
Daca in rest e clar, nu inteleg ce are autobuzul in plus la capacitate fata de troleibuz. In Romania are, pentru ca infrastructura e antica, dar chiar si pe aici un 336 nu a reusit sa prinda un troleibuz.![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Guru vs. restul.
@shoppy, bine zis.
Daca in rest e clar, nu inteleg ce are autobuzul in plus la capacitate fata de troleibuz. In Romania are, pentru ca infrastructura e antica, dar chiar si pe aici un 336 nu a reusit sa prinda un troleibuz.
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Guru vs. restul.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
@shoppy, bine zis.
-
- shoppy
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 10:16 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
shoppy
Vrea sa spuna ca, chiar daca ar fi vehicule de capacitate identica, o flota de autobuze se descurca mai usor in trafic si atunci are o capacitate de calatori/ora mai mare.
Vrea sa spuna ca, chiar daca ar fi vehicule de capacitate identica, o flota de autobuze se descurca mai usor in trafic si atunci are o capacitate de calatori/ora mai mare.
-
- Costin
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 10:38 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Costin
Daca il folosesti ca pe un aspirator, atunci da, are limitarile lui. Adica asa cum sunt exploatate acum in Bucuresti. Nema autonomie daca "iese din priza", cu toate ca problema asta a fost rezolvata inca din anii 80 in vest. Plus macaze pe sub care poti trece cu 50km/h, nu 5 (ca la noi)...
Daca il folosesti ca pe un aspirator, atunci da, are limitarile lui. Adica asa cum sunt exploatate acum in Bucuresti. Nema autonomie daca "iese din priza", cu toate ca problema asta a fost rezolvata inca din anii 80 in vest. Plus macaze pe sub care poti trece cu 50km/h, nu 5 (ca la noi)...
-
- Robert24
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 11:17 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Robert24
In viitor clar troleibuzele vor iesi din uz, iar autobuzele electrice le vor lua locul.
Dar, IN PREZENT, autobuzele electrice nu sunt deloc productive. Nu au autonomie suficienta in orasele aglomerate. Plus ca iarna nu fac fata deloc. Din acei acumulatori mai trebuie sa si incalzesti salonul, iar asta consuma.
Troleibuzele moderne sunt foarte eficiente si au un TCO mult mai bun. Daca infrastructura este si ea moderna si pusa la punct (vezi Salzburg, Esslingen, Eberswalde, Sollingen, Lyon, Zurich, etc etc etc)...
Cand ai blocaj / lucrari, exista acumulatori / motor termic auxiliar etc.
In viitor clar troleibuzele vor iesi din uz, iar autobuzele electrice le vor lua locul.
Dar, IN PREZENT, autobuzele electrice nu sunt deloc productive. Nu au autonomie suficienta in orasele aglomerate. Plus ca iarna nu fac fata deloc. Din acei acumulatori mai trebuie sa si incalzesti salonul, iar asta consuma.
Troleibuzele moderne sunt foarte eficiente si au un TCO mult mai bun. Daca infrastructura este si ea moderna si pusa la punct (vezi Salzburg, Esslingen, Eberswalde, Sollingen, Lyon, Zurich, etc etc etc)...
Cand ai blocaj / lucrari, exista acumulatori / motor termic auxiliar etc.
-
- subway guru
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 22:23 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
subway guru
Dragi prieteni, problema e muuult mai complexa decat pare la prima vedere 'superficiala'
Daca sunteti dispusi sa discutam 'la rece' putem continua sa despicam firul in 'paishpe' fara 'talibanisme' tampe...chiar daca e oarecum off-topic...
Dati un semn ca sa stiu daca e utila continuarea...
Cred ca ar putea fi utila si instructiva probabil pentru toti cei realmente interesati despre aceste aspecte mai profunde si arareori dezbatute si explicate...
Dragi prieteni, problema e muuult mai complexa decat pare la prima vedere 'superficiala'
Daca sunteti dispusi sa discutam 'la rece' putem continua sa despicam firul in 'paishpe' fara 'talibanisme' tampe...chiar daca e oarecum off-topic...
Dati un semn ca sa stiu daca e utila continuarea...
Cred ca ar putea fi utila si instructiva probabil pentru toti cei realmente interesati despre aceste aspecte mai profunde si arareori dezbatute si explicate...
- iliutu
-
Posted:
Wednesday, 19.07.2017, 23:24 -
-
- subway guru
-
Posted:
Thursday, 20.07.2017, 00:01 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
subway guru
Primul lucru ar fi ca am omis intentionat din enumerare 'falsul rege' automobilul si adevaratul rege, sfantul rege pedestru 'apostolorum'...
Din punct de vedere oportunist 'ecologic' acesta din urma ar fi cel mai 'eco'...oare???
Un punct de plecare 'ingineresc' ar fi sa socotim care e 'energia consumata' de fiecare mod de transport pentru fiecare calator-kilometru si apoi sa vedem de unde provine aceasta si care ar fi 'amprenta' de carbon' aferenta...ca orice 'deplasare' inseamna 'lucru mecanic' adica energie consumata mai mult sau mai putin eficient...
P.S.
Orice pe pamant in lumea asta e masurabil in cifre si in bani...pe lumea 'ailalta' sunt 'alte reguli' care,intereseaza mai mult sau mai putin...mai degraba 'morale' si nu 'reale'
Eu va doresc si-mi doresc sa 'facem umbra pamantului' toti cat mai mult timp posibil, mai sanatos si mai eficient, ca in raiul 'de dupa' e doar treaba sfintilor si a ingerilor...
Va mai ridic o minge 'la fileu', un alt aspect al 'poluarii' e gradul inutil de 'ocupare' a suprafetei'...
V-ati gandit vreo data cam ce ar insemna echivalentul sa zicem al metroului cu bikeri?
Va imaginati cumva cum ar arata o sosea ocupata de 1200 de tzoacle si cum s-ar deplasa 'ecologicii' astia cu 80km/h???...probabil doar daca v-ati transpune in Vitnamul comunist unde o bicicleta inlocuieste cu brio doua carutze cu coviltir hipo-tractate...
Cei 'orbi' or sa sara din 'baie de sub dus' sa-mi spuna ca pedestrul (care in realitate e cel mai 'mobil' dar si mai ineficient) dar si biciclistul nu consuma energie si sunt total 'nepoluanti'...fals, complet fals...consuma energie 'musculara' care se 'alimenteaza' din agricultura, zootehnie, industrie alimentara, etc, mari consumatoare de combustibili fosili si randamente extrem de scazute...chiar daca la baza au energia solara 'gratis', nepoluanta si regenerabila...
Singurul lucru pozitiv e ca astia transpira si fac miscare cu efecte benefice asupra starii lor de sanatate spre deosebire de 'sedentari'...
Sunt doar cateva aspecte, fara o,'ordonare' stiintifica',doar,cu scopul de a demonta cateva idei fixe total false si fara suport real dar 'profund impamantenite' in opinia publica nestiutoare...
Daca ziceti ca sunt lucruri semnificative si interesante continuam ca am tolba plina, daca nu...nu ca nu am niciun chef sa consum gloante impuscand muste si nici sa irosesc orzul pe gaste in loc de taratze...
Primul lucru ar fi ca am omis intentionat din enumerare 'falsul rege' automobilul si adevaratul rege, sfantul rege pedestru 'apostolorum'...
Din punct de vedere oportunist 'ecologic' acesta din urma ar fi cel mai 'eco'...oare???
Un punct de plecare 'ingineresc' ar fi sa socotim care e 'energia consumata' de fiecare mod de transport pentru fiecare calator-kilometru si apoi sa vedem de unde provine aceasta si care ar fi 'amprenta' de carbon' aferenta...ca orice 'deplasare' inseamna 'lucru mecanic' adica energie consumata mai mult sau mai putin eficient...
P.S.
Orice pe pamant in lumea asta e masurabil in cifre si in bani...pe lumea 'ailalta' sunt 'alte reguli' care,intereseaza mai mult sau mai putin...mai degraba 'morale' si nu 'reale'
Eu va doresc si-mi doresc sa 'facem umbra pamantului' toti cat mai mult timp posibil, mai sanatos si mai eficient, ca in raiul 'de dupa' e doar treaba sfintilor si a ingerilor...
Va mai ridic o minge 'la fileu', un alt aspect al 'poluarii' e gradul inutil de 'ocupare' a suprafetei'...
V-ati gandit vreo data cam ce ar insemna echivalentul sa zicem al metroului cu bikeri?
Va imaginati cumva cum ar arata o sosea ocupata de 1200 de tzoacle si cum s-ar deplasa 'ecologicii' astia cu 80km/h???...probabil doar daca v-ati transpune in Vitnamul comunist unde o bicicleta inlocuieste cu brio doua carutze cu coviltir hipo-tractate...
Cei 'orbi' or sa sara din 'baie de sub dus' sa-mi spuna ca pedestrul (care in realitate e cel mai 'mobil' dar si mai ineficient) dar si biciclistul nu consuma energie si sunt total 'nepoluanti'...fals, complet fals...consuma energie 'musculara' care se 'alimenteaza' din agricultura, zootehnie, industrie alimentara, etc, mari consumatoare de combustibili fosili si randamente extrem de scazute...chiar daca la baza au energia solara 'gratis', nepoluanta si regenerabila...
Singurul lucru pozitiv e ca astia transpira si fac miscare cu efecte benefice asupra starii lor de sanatate spre deosebire de 'sedentari'...
Sunt doar cateva aspecte, fara o,'ordonare' stiintifica',doar,cu scopul de a demonta cateva idei fixe total false si fara suport real dar 'profund impamantenite' in opinia publica nestiutoare...
Daca ziceti ca sunt lucruri semnificative si interesante continuam ca am tolba plina, daca nu...nu ca nu am niciun chef sa consum gloante impuscand muste si nici sa irosesc orzul pe gaste in loc de taratze...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
- shoppy
-
Posted:
Thursday, 20.07.2017, 07:38 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
shoppy
Aia cu bicicletele a fost o gluma, problema este cu autobuzul cu motor termic.
Aia cu bicicletele a fost o gluma, problema este cu autobuzul cu motor termic.
-
- Robert24
-
Posted:
Thursday, 20.07.2017, 08:18 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Robert24
Comparatiile corecte se pot face doar cu autobuzele (cu motor termic, hibride si electrice). E absurd sa compari un troleibuz cu un tramvai, nu mai zic cu un metrou...
Comparatiile corecte se pot face doar cu autobuzele (cu motor termic, hibride si electrice). E absurd sa compari un troleibuz cu un tramvai, nu mai zic cu un metrou...
- Florinds
-
Posted:
Thursday, 20.07.2017, 09:25 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
Florinds
Deci, in discutie era comparatia intre troleibuze si autobuze, ultimele fie cu motor termic, fie electric. De ce sa preferam autobuzele troleibuzelor, guru?
Hai sa nu divagam cu alte comparatii, ca nu are sens, e clar ca metroul > tramvaiul > autobuzele/troleibuzele > autoturismele > bicicleta.
Deci, in discutie era comparatia intre troleibuze si autobuze, ultimele fie cu motor termic, fie electric. De ce sa preferam autobuzele troleibuzelor, guru?
Hai sa nu divagam cu alte comparatii, ca nu are sens, e clar ca metroul > tramvaiul > autobuzele/troleibuzele > autoturismele > bicicleta.
-
- subway guru
-
Posted:
Thursday, 20.07.2017, 18:23 -
Re: Aspecte generale privind troleibuzele
subway guru
Oricat am simpatiza cu troleibuzele trebuie sa recunoasteti ca sunt mai putin 'flexibile' in trafic, necesita o infrastructura 'suplimentara' deloc simpla si statistic demonstrat au cea mai scazuta viteza de deplasare in conditii 'comparabile'...asta e si n-ai ce-i face...
In Bucuresti s-au facut greseli urbanistice 'monumentale', de exemplu in era Dej au fost desfiintate o multime de linii de tramvai de pe bulevardele din zona centrala (desi orasul dispunea de o infrastructura 'solida',de transport electric pe sina) si inlocuita cu firobuze pe motive propagandistice model sovietic ca trebuie capitala sa fie 'oras gradina' si sa dea bine in poza de pus in vitrina...
Efectele s-au vazut dupa cativa ani si cat conta 'grija fata de om'...acel om amarastean ce-si rupea hainele alergand la serviciu agatat de jafurile comuniste ruginite si complet depasite la capitolul capacitate de transport...
Asa-i in teneshi, unde nu-i cap...vai de picioare!
Oricat am simpatiza cu troleibuzele trebuie sa recunoasteti ca sunt mai putin 'flexibile' in trafic, necesita o infrastructura 'suplimentara' deloc simpla si statistic demonstrat au cea mai scazuta viteza de deplasare in conditii 'comparabile'...asta e si n-ai ce-i face...
In Bucuresti s-au facut greseli urbanistice 'monumentale', de exemplu in era Dej au fost desfiintate o multime de linii de tramvai de pe bulevardele din zona centrala (desi orasul dispunea de o infrastructura 'solida',de transport electric pe sina) si inlocuita cu firobuze pe motive propagandistice model sovietic ca trebuie capitala sa fie 'oras gradina' si sa dea bine in poza de pus in vitrina...
Efectele s-au vazut dupa cativa ani si cat conta 'grija fata de om'...acel om amarastean ce-si rupea hainele alergand la serviciu agatat de jafurile comuniste ruginite si complet depasite la capitolul capacitate de transport...
Asa-i in teneshi, unde nu-i cap...vai de picioare!
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
📖 Pagination options