Topic: Parcul Regele Mihai I (Parcul Herăstrău)
249 posts, 76725 views
📖 Pagination options
- George
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
George
Oameni buni, acolo trebuie facut un pod pietonal!!! Restul sunt detalii si pierderi de vreme! Oare forumul, Asociatia Metrouusor etc nu ar putea face o petitie pe tema asta?
Oameni buni, acolo trebuie facut un pod pietonal!!! Restul sunt detalii si pierderi de vreme! Oare forumul, Asociatia Metrouusor etc nu ar putea face o petitie pe tema asta?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
ByOnu
Am facut personal acum 3 ani, cred, o petitie in acest sens pe care am trimis-o la PS1, PMB si ALPAB. Raspunsul a fost clar: problema le este cunoscuta si fac demersurile necesare pentru asta.
Necesitatea pasarelei este atat de cunoscuta incat a si fost o promisiune de campanie anul trecut.
Am facut personal acum 3 ani, cred, o petitie in acest sens pe care am trimis-o la PS1, PMB si ALPAB. Raspunsul a fost clar: problema le este cunoscuta si fac demersurile necesare pentru asta.
Necesitatea pasarelei este atat de cunoscuta incat a si fost o promisiune de campanie anul trecut.
- George
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
George
O petitie semnata de multi membri ai forumului ar fi mult mai vizibila decat o cerere pe persoana fizica ce primeste un raspuns pur formal ca sa bifeze ei acolo in registrul de petitii...
O petitie semnata de multi membri ai forumului ar fi mult mai vizibila decat o cerere pe persoana fizica ce primeste un raspuns pur formal ca sa bifeze ei acolo in registrul de petitii...
- ClaudiuL
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
ClaudiuL
O petitie este o idee foarte buna.
Acolo este o alee care se infige direct in calea ferata.
Exista si niste norme de amenajare a trecerilor de cale ferata (se poate traversa in partea cealalta a parcului) precum si de semnalizare pericol retea de inalta tensiune (ati vazut prin gari). Zicea cineva pe aici ca MT nu are nicio treaba. Corect. Are in schimb CFR infrastructura.
O CF magistrala echivaleaza cu o autostrada deci ar trebui imprejmuita macar in zonele urbane. Nu stiu daca este vreo obligatie legala sau de alta natura.
Trenurile de calatori trec pe acolo cam cu 80 km pe ora dupa aprecierea mea, oricum senzatia este interesanta daca stai pe margine
Unii de pe aici trebuie sa se hotareasca daca vor CF in Herastrau sau vor CF de centura reactivata.
O pasarela se poate face si la 10m de pod si la 20m si la 50m etc.
O petitie este o idee foarte buna.
Acolo este o alee care se infige direct in calea ferata.
Exista si niste norme de amenajare a trecerilor de cale ferata (se poate traversa in partea cealalta a parcului) precum si de semnalizare pericol retea de inalta tensiune (ati vazut prin gari). Zicea cineva pe aici ca MT nu are nicio treaba. Corect. Are in schimb CFR infrastructura.
O CF magistrala echivaleaza cu o autostrada deci ar trebui imprejmuita macar in zonele urbane. Nu stiu daca este vreo obligatie legala sau de alta natura.
Trenurile de calatori trec pe acolo cam cu 80 km pe ora dupa aprecierea mea, oricum senzatia este interesanta daca stai pe margine
Unii de pe aici trebuie sa se hotareasca daca vor CF in Herastrau sau vor CF de centura reactivata.
O pasarela se poate face si la 10m de pod si la 20m si la 50m etc.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
shoppy
Andrei, teoretic accesul pe peron este permis doar persoanelor cu bilet, si in momentul in care cumperi bilet se incheie un contract intre parti, deci sunt acoperiti.
Da, hai sa intrebe MT pe toti specialistii care CF ii deranjeaza prin trafic, prin parcuri, prin prejurul caselor lor, sau pe oriunde le bubuie lor mintea sa-si faca selfi; tot asa ziceau niste destepti ca vin ei cu excavatorul sa smulga gardurile de la 41, ca ce e aia sa nu traversezi sau sa nu mergi cu masina pe linia de tramvai.
Andrei, teoretic accesul pe peron este permis doar persoanelor cu bilet, si in momentul in care cumperi bilet se incheie un contract intre parti, deci sunt acoperiti.
Da, hai sa intrebe MT pe toti specialistii care CF ii deranjeaza prin trafic, prin parcuri, prin prejurul caselor lor, sau pe oriunde le bubuie lor mintea sa-si faca selfi; tot asa ziceau niste destepti ca vin ei cu excavatorul sa smulga gardurile de la 41, ca ce e aia sa nu traversezi sau sa nu mergi cu masina pe linia de tramvai.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
andrei11
Nu o sa ma poti lamuri ca odata cu podul nou CFR nu se puteau construi si 2 trotuare de o parte si de alta suficient de late si care sa nu aiba legatura cu calea ferata. Nu s-a vrut, nu ca nu s-a putut.
Iti reamintesc ca statia de metrou Victoriei / M 1 are deasupra un pasaj rutier. Si inainte de 1989 pasajul rutier a apartinut de PGB iar metroul de MT. La Piata Sudului ceea ce se construieste acum a fost gandit cu mult timp inainte de 1989 si s-a avut grija ca tunelele de metrou sa aiba adancimea necesara. Tot din proiect a fost prevazuta si intersectia intre M 3 si pasajul rutier + tramvai + linie ferata de la Lujerului. Cum de au putut sa fie construite ca si proiect unitar ceea ce am prezentat eu mai sus ?
In era posttotalitara acelasi lucru s-a pus in discutie si la Academia Militara, dar a iesit un fiasco total.( Statie de metrou si doua pasaje rutiere )
Un fiasco ( aproape ) total o sa fie si la Universitate unde trebuiau construite statia de metrou M 5 si parcarea ca si un proiect unitar. Si mai am exemple daca vrei sa-ti dau.
Nu o sa ma poti lamuri ca odata cu podul nou CFR nu se puteau construi si 2 trotuare de o parte si de alta suficient de late si care sa nu aiba legatura cu calea ferata. Nu s-a vrut, nu ca nu s-a putut.
Iti reamintesc ca statia de metrou Victoriei / M 1 are deasupra un pasaj rutier. Si inainte de 1989 pasajul rutier a apartinut de PGB iar metroul de MT. La Piata Sudului ceea ce se construieste acum a fost gandit cu mult timp inainte de 1989 si s-a avut grija ca tunelele de metrou sa aiba adancimea necesara. Tot din proiect a fost prevazuta si intersectia intre M 3 si pasajul rutier + tramvai + linie ferata de la Lujerului. Cum de au putut sa fie construite ca si proiect unitar ceea ce am prezentat eu mai sus ?
In era posttotalitara acelasi lucru s-a pus in discutie si la Academia Militara, dar a iesit un fiasco total.( Statie de metrou si doua pasaje rutiere )
Un fiasco ( aproape ) total o sa fie si la Universitate unde trebuiau construite statia de metrou M 5 si parcarea ca si un proiect unitar. Si mai am exemple daca vrei sa-ti dau.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
abc_XC
Eu zic ca nu are rost sa ne intrebam care a fost primul: parcul sau trenul? E posibil sa gasim acelasi raspuns ca la intrebarea cu oul si gaina Iar despre desfintarea caii ferate, mutarea ei pe langa centura, nici nu vreau sa discut, dupa ce am investit multe milioane de euro ca sa modernizam acest traseu.
Problema actuala consta in lipsa unei legaturi intre cele 2 maluri ale lacului Herastrau. Varianta cu utilizarea trotuarului de langa DN1 pana la Fantana Miorita pentru a ocoli podul de cale ferata o consider foarte proasta din pricina zgomotului, prafului si a masinilor care zboara cu 80-100km/h la cativa metri de tine, asa ca nu o iau in calcul deoarece iti strica toata plimbarea prin parc.
Eu vad 2 solutii posibile, una cum a fost schitata de ByOnu care propune o alee prin curtea celor de la ALPAB care au acolo o baza de reparatie a vaporaselor si unde le adapostesc iarna cand lacul este golit. nu cred ca ar fi imposibil de trasat o alee, chiar daca nu exact pe malul lacului, dar e posibil sa lipseasca bunavointa.
Varianta a doua este construirea unui pod pietonal peste lacul Herastrau care sa uneasca cele 2 maluri. Un lucru destul de simplu, inginereste e perfect realizabil, in plus acel pod ar putea deveni chiar un punct de atractie, de unde lacul si parcul sa poata fi admirate, etc.
Problema e ca PMB vrea sa faca podul pietonal fix langa podul CFR pentru a avea niste costuri cat mai mici. Hai sa vedem ce spune lege si de unde a pornit problema cu pasarela primariei:
Mai multe detalii aici:http://legeaz.net/oug-12-1998-transport-cfr-reorganizare-sncfr/art-29-siguranta-si-protectia-infrastructurii-feroviare.
Daca PMB insista sa construiasca in zona de siguranta trebuie sa obtina un aviz special, care se da in urma unei analize intr-o comisie specializata:
Aparent PMB nu a obtinut avizul si nu poate construi in zona de protectie feroviara. Insa PMB poate alege un alt amplasament, obtine avizele de mediu si ce mai trebuie si poate sa faca alt pod, mai mare si mai frumos, dar pe lac un pic mai jos. Evident, cel mai simplu acum este sa spui ca tu ai vrut(PMB) dar altii nu te-au lasat(CFR) iar cu scuza asta luata in brate te speli pe maini si nu mai faci nimic
Solutii sunt, doar ca autoritatiile locale nu le cauta si s-au cramponat de primul refuz primit.
PS: Oamenii care traverseaza podul pe platforma metalica a acestuia de la nivel cu calea ferata nu au patit nimic, toti cei care au murit s-au catarat pe structura de tip grinda cu zabrele si au ajuns in campul firelor de contact, asa ca pericolul cel mare il face omul cu mana lui
Eu zic ca nu are rost sa ne intrebam care a fost primul: parcul sau trenul? E posibil sa gasim acelasi raspuns ca la intrebarea cu oul si gaina Iar despre desfintarea caii ferate, mutarea ei pe langa centura, nici nu vreau sa discut, dupa ce am investit multe milioane de euro ca sa modernizam acest traseu.
Problema actuala consta in lipsa unei legaturi intre cele 2 maluri ale lacului Herastrau. Varianta cu utilizarea trotuarului de langa DN1 pana la Fantana Miorita pentru a ocoli podul de cale ferata o consider foarte proasta din pricina zgomotului, prafului si a masinilor care zboara cu 80-100km/h la cativa metri de tine, asa ca nu o iau in calcul deoarece iti strica toata plimbarea prin parc.
Eu vad 2 solutii posibile, una cum a fost schitata de ByOnu care propune o alee prin curtea celor de la ALPAB care au acolo o baza de reparatie a vaporaselor si unde le adapostesc iarna cand lacul este golit. nu cred ca ar fi imposibil de trasat o alee, chiar daca nu exact pe malul lacului, dar e posibil sa lipseasca bunavointa.
Varianta a doua este construirea unui pod pietonal peste lacul Herastrau care sa uneasca cele 2 maluri. Un lucru destul de simplu, inginereste e perfect realizabil, in plus acel pod ar putea deveni chiar un punct de atractie, de unde lacul si parcul sa poata fi admirate, etc.
Problema e ca PMB vrea sa faca podul pietonal fix langa podul CFR pentru a avea niste costuri cat mai mici. Hai sa vedem ce spune lege si de unde a pornit problema cu pasarela primariei:
CAPITOLUL IV
Siguranţa şi protecţia infrastructurii feroviare
Art. 29
(1) În scopul desfăşurării în bune condiţii a circulaţiei feroviare şi al prevenirii evenimentelor de cale ferată, se instituie zona de siguranţă şi zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice.
(2)Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limită de 20 metri fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţa circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului.
Mai multe detalii aici:http://legeaz.net/oug-12-1998-transport-cfr-reorganizare-sncfr/art-29-siguranta-si-protectia-infrastructurii-feroviare.
Daca PMB insista sa construiasca in zona de siguranta trebuie sa obtina un aviz special, care se da in urma unei analize intr-o comisie specializata:
Conținutul documentației în vederea obținerii avizului CFR de amplasare pe zona de protecție feroviară:
1. Cerere de eliberare a avizului CFR cu persoană de contact și date pentru întocmire factură;
2. Copie a Certificatului de Urbanism, în termen de valabilitate sau Autorizația de Construire;
3. Proces verbal al comisiei întrunită la fața locului pentru constatare, încheiat de Secția Linii pe a cărei rază teritorială se execută lucrarea;
4. Plan de situație vizat de Serviciul Cadastru al Sucursalei Regionale de Căi Ferate;
5. Avizul de principiu al Sucursalei Regionale de Căi Ferate;
6. Copie a actelor de proprietate pentru terenul pe care se execută lucrarea;
7. Documentație tehnică (memoriu tehnic și piese desenate).
În funcție de situația din teren și tipul de documentație (construcții civile, construcții industriale, obiective cu risc pentru calea ferată, drumuri, etc.), CNCF ,,CFR”- SA poate solicita completarea documentației și cu alte acte, piese scrise sau desenate, de la caz la caz.
Documentația va fi înaintată în 3 exemplare care pot fi trimise prin poștă sau pot fi depuse de beneficiar, în zilele de marți și joi, între orele 10-14, la sediul CNCF „CFR”- SA din Bd. Dinicu Golescu nr. 38, Sector 1, București, Poarta A, Parter, camera 15.
Conform prevederilor Ordinului Ministrului Transporturilor nr. 158/1996, privind emiterea acordurilor Ministerului Transporturilor la documentațiile tehnico-economice ale investițiilor sau la documentațiile tehnice de sistematizare pentru terți, beneficiarul investiției trebuie să se adreseze mai întâi Sucursalei Regionale de Căi Ferate pe a cărei rază teritorială se află amplasamentul, pentru obținerea avizului de principiu a planului de situație și a procesului verbal al comisiei întrunită la fața locului.
Aparent PMB nu a obtinut avizul si nu poate construi in zona de protectie feroviara. Insa PMB poate alege un alt amplasament, obtine avizele de mediu si ce mai trebuie si poate sa faca alt pod, mai mare si mai frumos, dar pe lac un pic mai jos. Evident, cel mai simplu acum este sa spui ca tu ai vrut(PMB) dar altii nu te-au lasat(CFR) iar cu scuza asta luata in brate te speli pe maini si nu mai faci nimic
Solutii sunt, doar ca autoritatiile locale nu le cauta si s-au cramponat de primul refuz primit.
PS: Oamenii care traverseaza podul pe platforma metalica a acestuia de la nivel cu calea ferata nu au patit nimic, toti cei care au murit s-au catarat pe structura de tip grinda cu zabrele si au ajuns in campul firelor de contact, asa ca pericolul cel mare il face omul cu mana lui
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
andrei11
Mai am si alte exemple, dar iti dau doar două.
1) Pe noile poduri de la Fetesti / Cernavoda ai asa : 2 trotuare, 4 benzi de circulatie toate amplasate la mai putin de 20 m de axul caii ferate. ( Tot podul nu cred ca are nici 40 m lăţime ).
2) CF si soseaua in zona Comarnic.
Cum rezolvi ?
Mai am si alte exemple de pe Valea Prahovei / Valea Oltului, etc, etc. Chiar sunt foarte multe exemple unde CF e f. aproape de sosea.
Continuare ( si ma opresc aici, daca caut gasesc sute de exemple ).
3) Orasul Bacau
4) Bucuresti / Obor
Mai am si alte exemple, dar iti dau doar două.
1) Pe noile poduri de la Fetesti / Cernavoda ai asa : 2 trotuare, 4 benzi de circulatie toate amplasate la mai putin de 20 m de axul caii ferate. ( Tot podul nu cred ca are nici 40 m lăţime ).
2) CF si soseaua in zona Comarnic.
Comarnic.jpg (101.05 KB; downloaded 3459 times)
Cum rezolvi ?
Mai am si alte exemple de pe Valea Prahovei / Valea Oltului, etc, etc. Chiar sunt foarte multe exemple unde CF e f. aproape de sosea.
Continuare ( si ma opresc aici, daca caut gasesc sute de exemple ).
3) Orasul Bacau
4) Bucuresti / Obor
Bacau.jpg (184.45 KB; downloaded 3459 times)
Bucuresti Obor.jpg (176.62 KB; downloaded 3459 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
shoppy
In comunism se facea orice, daca militia avea impresia ca, careva nu face ce trebuie atunci ii administra imediat o bataie si dupaia mai vedea ce mai facea.
Hai sa zicem ca acum vine MT si construieste un pod pietonal, adica o investitie pe care nu o sa si-o amortizeze / recupereze niciodata, de unde ia bani si cum motiveaza investitia?
Sa trecem peste, cine il intretine?, continua MT sa verse bani pe care nu are cum sa-i justifice / recupereze sau ii crede pe PMB pe cuvant ca se ocupa ei si dupaia se trezesc, cu povestea trotuarului rulant reloaded? Sau si mai bine, il lasa sa rugineasca.
Sa trecem peste, vine un cretin, isi face selfie, cade de pe pod, vine familia si da in jduecata proprietarul(adica MT) ca nu era balustrada cu sarma ghimpata de a putut sa se urce tampitul, de viitor, nu?
Sa trecem peste, vine pilitia si prinde pe unu ca vinde droguri pe pod, da in judecata proprietarul(adica MT) pentru maistiueuce traznai, de vis, nu?
Parca in comunism nu prea aveam problemele astea, bine ai venit in capitalism.
Legea sigurantei feroviare nu presupune sa se demoleze toate structurile existente, ci sa nu se mai construiasca altele(drumurile din afara localitatilor nu se pun, ca alea tot la MT sunt). Accesul de asemenea nu este o problema, spune acolo ca legea nu se aplica in cazul folosirii unui drum public sau proprietate privata aflata in zona de protectie.
In comunism se facea orice, daca militia avea impresia ca, careva nu face ce trebuie atunci ii administra imediat o bataie si dupaia mai vedea ce mai facea.
Hai sa zicem ca acum vine MT si construieste un pod pietonal, adica o investitie pe care nu o sa si-o amortizeze / recupereze niciodata, de unde ia bani si cum motiveaza investitia?
Sa trecem peste, cine il intretine?, continua MT sa verse bani pe care nu are cum sa-i justifice / recupereze sau ii crede pe PMB pe cuvant ca se ocupa ei si dupaia se trezesc, cu povestea trotuarului rulant reloaded? Sau si mai bine, il lasa sa rugineasca.
Sa trecem peste, vine un cretin, isi face selfie, cade de pe pod, vine familia si da in jduecata proprietarul(adica MT) ca nu era balustrada cu sarma ghimpata de a putut sa se urce tampitul, de viitor, nu?
Sa trecem peste, vine pilitia si prinde pe unu ca vinde droguri pe pod, da in judecata proprietarul(adica MT) pentru maistiueuce traznai, de vis, nu?
Parca in comunism nu prea aveam problemele astea, bine ai venit in capitalism.
Legea sigurantei feroviare nu presupune sa se demoleze toate structurile existente, ci sa nu se mai construiasca altele(drumurile din afara localitatilor nu se pun, ca alea tot la MT sunt). Accesul de asemenea nu este o problema, spune acolo ca legea nu se aplica in cazul folosirii unui drum public sau proprietate privata aflata in zona de protectie.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
ByOnu
Eu cred ca cel putin din ultimii 3 participanti la discutie, fiecare vorbeste despre altceva. Sa le luam pe rand:
Mutarea M800? No way!!
Imprejmuirea liniei CF pe o distanta rezonabila? Absolut necesara, chit ca nu se construieste pasarela pietonala, si o spune cineva care o foloseste din cand in cand constrans de situatie. Este un real pericol. Se mai si gasesc unii care sa se aseze cu sezutul pe linie ca si cum ar sta pe banca. Trenurile de calatori abia de se aud, pur si simplu ti se pare ca ai auzit ceva si doar ce te-ai trezit cu trenul langa tine. Shoppy, nu poti sa le ceri tuturor celor care merg in parc sa cunoasca legea, mai ales cand vorbim despre ceva de nisa si mai ales cand vorbim de copii. Consider ca imprejmuirea liniei este foarte necesara si cade in ograda CFR Infra. Zona s-a urbanizat in ultimul secol.
Cat despre pasarela in sine, cred ca PMB / PS1 poate face ceva care sa functioneze de maine cu un cost zero. Pur si simplu sa deschida trotuarul imprejmuit de ALPAB pe timpul zilei si sa instaleze un indicator care sa arate noul traseu. Acesta i-ar determina pe 99,99% din cei cu bicicletele sa nu mai traverseze pe pod. Sunt foarte multi care traverseaza podul cu biciclete pentru ca singura posibilitate de a ajunge pe malul celalalt este un ocol foarte lung si neplacut pe DN1 pana la Miorita.
De fapt, chiar cred ca voi trimite aceasta propunere.
Eu cred ca cel putin din ultimii 3 participanti la discutie, fiecare vorbeste despre altceva. Sa le luam pe rand:
Mutarea M800? No way!!
Imprejmuirea liniei CF pe o distanta rezonabila? Absolut necesara, chit ca nu se construieste pasarela pietonala, si o spune cineva care o foloseste din cand in cand constrans de situatie. Este un real pericol. Se mai si gasesc unii care sa se aseze cu sezutul pe linie ca si cum ar sta pe banca. Trenurile de calatori abia de se aud, pur si simplu ti se pare ca ai auzit ceva si doar ce te-ai trezit cu trenul langa tine. Shoppy, nu poti sa le ceri tuturor celor care merg in parc sa cunoasca legea, mai ales cand vorbim despre ceva de nisa si mai ales cand vorbim de copii. Consider ca imprejmuirea liniei este foarte necesara si cade in ograda CFR Infra. Zona s-a urbanizat in ultimul secol.
Cat despre pasarela in sine, cred ca PMB / PS1 poate face ceva care sa functioneze de maine cu un cost zero. Pur si simplu sa deschida trotuarul imprejmuit de ALPAB pe timpul zilei si sa instaleze un indicator care sa arate noul traseu. Acesta i-ar determina pe 99,99% din cei cu bicicletele sa nu mai traverseze pe pod. Sunt foarte multi care traverseaza podul cu biciclete pentru ca singura posibilitate de a ajunge pe malul celalalt este un ocol foarte lung si neplacut pe DN1 pana la Miorita.
De fapt, chiar cred ca voi trimite aceasta propunere.
- abc_XC
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
abc_XC
Eu nu am zis ca in zona de protectie feroviara este strict interzisa construirea unui drum/pasaj/cladire, doar ca pentru a fi construita e nevoie de un aviz al CFR. Asa ca vecinatatea dintre DN1 si calea ferata e perfect posibila. Asa cum si pasajele peste calea ferata nu au deschiderea de minim 42 de metri, se construiesc rampe si piloni in zona de protectie, asa cum si cladirile garilor nu se afla la minim 20 metri de linie. In functie de planurile viitoarei constructii CFR poate aproba sau respinge proiectul.
Solutia unei pasarele lipite de podul CFR e cea mai buna? Eu nu reusesc sa descopar bucuria sa merg pe langa un tren care se deplaseaza cu 120km/h . Cred ca nici o mamica cu copilul dormind in carut nu ar aprecia intalnirea.
Ma bucur ca ByOnu nu a ramas blocat cu pasarela pietonala lipita de podul CFR la fel ca primaria si cauta solutii alternative.
Eu nu am zis ca in zona de protectie feroviara este strict interzisa construirea unui drum/pasaj/cladire, doar ca pentru a fi construita e nevoie de un aviz al CFR. Asa ca vecinatatea dintre DN1 si calea ferata e perfect posibila. Asa cum si pasajele peste calea ferata nu au deschiderea de minim 42 de metri, se construiesc rampe si piloni in zona de protectie, asa cum si cladirile garilor nu se afla la minim 20 metri de linie. In functie de planurile viitoarei constructii CFR poate aproba sau respinge proiectul.
Solutia unei pasarele lipite de podul CFR e cea mai buna? Eu nu reusesc sa descopar bucuria sa merg pe langa un tren care se deplaseaza cu 120km/h . Cred ca nici o mamica cu copilul dormind in carut nu ar aprecia intalnirea.
Ma bucur ca ByOnu nu a ramas blocat cu pasarela pietonala lipita de podul CFR la fel ca primaria si cauta solutii alternative.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
TibiV
Nu chiar...
https://ro.wikipedia.org/wiki/Parcul_Her%C4%83str%C4%83u
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_B%C4%83neasa
Au construit doar gara, deci linia ferata exista deja...
LE
Solutia a fost desenata cu cateva pagini in urma de andrei11.
Iar un arhitect bun ar putea desena ceva chiar frumos...
abc_XC wrote:
Eu zic ca nu are rost sa ne intrebam care a fost primul: parcul sau trenul? E posibil sa gasim acelasi raspuns ca la intrebarea cu oul si gaina
Nu chiar...
https://ro.wikipedia.org/wiki/Parcul_Her%C4%83str%C4%83u
Înainte de 1930, zona pe care se află astăzi parcul era o zonă mlăștinoasă care a fost asanată în perioada 1930-1935. Cu această ocazie s-a pus și problema amenajării întregii suprafețe rămase liberă, ținând cont și de faptul că în zona respectivă exista deja Arcul de Triumf. S-au expropriat câteva zeci de locuințe sărace și o întreprindere industrială, s-au trasat alei pentru a face loc în mai 1939 celui mai întins spațiu verde la acea vreme din București. Proiectele pentru acest parc au fost realizate de arhitecții Ernest Pinard și Rebhun. Fr. Rebhun a fost un talentat și prolific arhitect peisagist austriac care a contribuit la crearea compoziției vegetale (arbori, arbuști, flori), iar arhitectul român Octav Doicescu a proiectat aleile.
În 1951, parcul a fost extins, transformat și reinaugurat în forma sa actuală,
https://ro.wikipedia.org/wiki/Gara_B%C4%83neasa
Gara Băneasa este o gară din cartierul Băneasa, București. Ea a fost construită de către Direcția Generală a CFR în 1936 cu scopul de a crea un cadru solemn pentru primirile regale. Planurile au fost întocmite de arh. Duiliu Marcu, iar execuția a aparținut echipei condusă de ing. Mihai Gheorghiu. După 1950, gara este folosită de autoritățile comuniste drept gară de protocol pentru „trenurile prezidențiale” ale șefilor de stat ai României și pentru primirea oficialităților străine.
Au construit doar gara, deci linia ferata exista deja...
LE
Solutia a fost desenata cu cateva pagini in urma de andrei11.
Iar un arhitect bun ar putea desena ceva chiar frumos...
- andrei11
-
Posted:
-
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Parcul Herăstrău - trecut, prezent, viitor
TibiV
Despre aia vorbeam...
De ce se incaptaneaza primaria sa se lipeasca de podul CFR ?...
Nu este nici estetic, nici sanatos...
Sa se dea cu 30-40 de metri mai "hacana" si gata....
Jumate' trepte, jumatate rampa (care pe picioare, care cu carutul), dar nu trebuie mai mult de 4-5 metri latime.
Si, repet, un arhitect bun poate face un proiect frumos...
Despre aia vorbeam...
De ce se incaptaneaza primaria sa se lipeasca de podul CFR ?...
Nu este nici estetic, nici sanatos...
Sa se dea cu 30-40 de metri mai "hacana" si gata....
Jumate' trepte, jumatate rampa (care pe picioare, care cu carutul), dar nu trebuie mai mult de 4-5 metri latime.
Si, repet, un arhitect bun poate face un proiect frumos...
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Infrastructura pentru sport și agrement din București
•
Choose destination