Topic: Gara Centrală din București - un vis neîmplinit
97 posts, 63961 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
shoppy
In fiecare an e cate unu care scoate Gara de Nord din oras, neinteresant.
In fiecare an e cate unu care scoate Gara de Nord din oras, neinteresant.
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
E gară la Ploieşti. Cât de greu poate fi să te duci cu maşina până acolo?
E gară la Ploieşti. Cât de greu poate fi să te duci cu maşina până acolo?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ByOnu
Dpmdv, cel mai potrivit loc pentru o Gara Centrala este Esplanada (aka Cartierul Justitiei... fâs). Acolo se poate face o gara integral subterana cu parc la suprafata.
Poate fi gara terminus sau.. nu.
Nu vad insa rostul unei gari la Izvor, ar fi mult prea aproape de GdN.
Dpmdv, cel mai potrivit loc pentru o Gara Centrala este Esplanada (aka Cartierul Justitiei... fâs). Acolo se poate face o gara integral subterana cu parc la suprafata.
Poate fi gara terminus sau.. nu.
Nu vad insa rostul unei gari la Izvor, ar fi mult prea aproape de GdN.
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Bani pentru o gara subterana nu avem. Bani pentru linii subterane iar nu avem. Nici macar in Berlin nu sunt in subteran toate liniile care ajung la Berlin Hauptbahnhof iar cele care sunt, sunt partial in subteran.
Bani pentru o gara subterana nu avem. Bani pentru linii subterane iar nu avem. Nici macar in Berlin nu sunt in subteran toate liniile care ajung la Berlin Hauptbahnhof iar cele care sunt, sunt partial in subteran.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
Am înțeles că e căldură mare, dar zău așa, aer condiționat nu aveți ?
Am înțeles că e căldură mare, dar zău așa, aer condiționat nu aveți ?
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Beaver_27
În contextul în care avem metrou, nu văd rostul unei gări centrale. Poate dacă era spațiu la suprafață, dar în subteran nu.
În contextul în care avem metrou, nu văd rostul unei gări centrale. Poate dacă era spațiu la suprafață, dar în subteran nu.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
shoppy
Cum ziceam in alta parte, liniile pe estacade de la Berlin s-au construit de foarte mult timp si orasul a avut timp sa le inglobeze(si nu cu foarte mare succes dupa parerea mea, Berlinul mi se pare foarte inghesuit in zonele cu estacade).
Cum ziceam in alta parte, liniile pe estacade de la Berlin s-au construit de foarte mult timp si orasul a avut timp sa le inglobeze(si nu cu foarte mare succes dupa parerea mea, Berlinul mi se pare foarte inghesuit in zonele cu estacade).
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Pana la urma, GdN nu are o pozitie proasta. Daca ar rezolva cu jegul din si de pe langa gara si ar asigura un transport ceva mai eficient pana acolo, eu m-as declara multumit.
Pana la urma, GdN nu are o pozitie proasta. Daca ar rezolva cu jegul din si de pe langa gara si ar asigura un transport ceva mai eficient pana acolo, eu m-as declara multumit.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
TibiV
andrei11 wrote:
Am înțeles că e căldură mare, dar zău așa, aer condiționat nu aveți ?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
ByOnu
Voi va auziti cand spuneti ca "nu sunt bani"? Romania nu de bani duce lipsa, ci un bun management al acestora. Cu milioane de euro date la catedrala, biserici, targuri 'culturale' discutabile, vouchere fara numar si excursii cadou in Grecia, nu faci treaba!! Prieteni, suntem in UE, avem acces la fonduri partiale nerambursabile!
Intr-un viitor indepartat tind sa cred ca vom avea o gara centrala. Dar, in situatia in care se prezinta CFR azi, o modernizare serioasa a GdN ar fi chiar suficienta. Ba chiar poate o extindere in subteran cu un nivel -1 si desfiintata astfel "Gara" Basarab.
Voi va auziti cand spuneti ca "nu sunt bani"? Romania nu de bani duce lipsa, ci un bun management al acestora. Cu milioane de euro date la catedrala, biserici, targuri 'culturale' discutabile, vouchere fara numar si excursii cadou in Grecia, nu faci treaba!! Prieteni, suntem in UE, avem acces la fonduri partiale nerambursabile!
Intr-un viitor indepartat tind sa cred ca vom avea o gara centrala. Dar, in situatia in care se prezinta CFR azi, o modernizare serioasa a GdN ar fi chiar suficienta. Ba chiar poate o extindere in subteran cu un nivel -1 si desfiintata astfel "Gara" Basarab.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
1) Lămurește-mă la ce-ți trebuie <<Gară Centrală>> ? Sună bine formularea, e mai mișto, e mai cool, e mai șic ?
2) Ce ai cu Gara Basarab ? Ar trebui adusă la standardele Secolului XXI, atâta tot.
3) Aici sunt două subpuncte :
3a) Când o să-mi explici cum au luat naștere protonii, electronii, neutronii, etc sunt de acord să nu mai dăm bani la biserici. Sau cei cu teoria Marii Explozii. Secunda 0, nașterea Universului. Dacă o să-mi explicați ce a fost la Secunda minus 1 de acord, demolăm bisericile.
3b) Când Occidentul superdezvoltat o să-și demoleze Catedralele reprezentative ale orașelor de acord să demolăm și Catedrala noastră.
4) Gara de Nord ( Gr A și Gr B ) este superok, magistrala de metrou M 4( 6 ) va lega gara de aeroport, de M 5 / M 7 / M 2 / Inelara Sud. Așadar dacă ajungem la gară cu trenul și intrăm în rețea practic cu metroul construit în totalitate avem acces la tot orașul. A, da, și pe la gară mai trece și M 1.
5) O întrebare simplă, din popor și la care râde tot deșteptul.Ce a fost mai întâi, oul sau găina ?
6) Nu înțeleg DE CE vreți voi să ÎNGROPAȚI liniile în pământ când ele pot sta, cum e și firesc, pe sol. De ce neapărat în pivniță ?
7) Deocamdată răspunde-mi la întrebările astea și după aceea dezvoltăm dacă e cazul să mai construim încă o gară în mijlocul Bucureștiului.
A, da, repet, în mijlocul Bucureștiului. Unde anume ? Că dacă e mai acana, nici cu plasamentul Gării de Nord nu mi-e rușine, nu e la periferie.
______________________
PS : Lasă punctele,subpunctele, mai mult sunt întrebări retorice, întrebarea esențială este următoarea :
Ce avantaje ar avea o Gară Centrală față de GdN și unde o vei construi ? Cu tot cu triaj, revizii vagoane, locomotive, depou locomotive, dormitoare, birouri, etc, etc. Da,și accesul de pe magistralele existente la << Centrală >>
1) Lămurește-mă la ce-ți trebuie <<Gară Centrală>> ? Sună bine formularea, e mai mișto, e mai cool, e mai șic ?
2) Ce ai cu Gara Basarab ? Ar trebui adusă la standardele Secolului XXI, atâta tot.
3) Aici sunt două subpuncte :
3a) Când o să-mi explici cum au luat naștere protonii, electronii, neutronii, etc sunt de acord să nu mai dăm bani la biserici. Sau cei cu teoria Marii Explozii. Secunda 0, nașterea Universului. Dacă o să-mi explicați ce a fost la Secunda minus 1 de acord, demolăm bisericile.
3b) Când Occidentul superdezvoltat o să-și demoleze Catedralele reprezentative ale orașelor de acord să demolăm și Catedrala noastră.
4) Gara de Nord ( Gr A și Gr B ) este superok, magistrala de metrou M 4( 6 ) va lega gara de aeroport, de M 5 / M 7 / M 2 / Inelara Sud. Așadar dacă ajungem la gară cu trenul și intrăm în rețea practic cu metroul construit în totalitate avem acces la tot orașul. A, da, și pe la gară mai trece și M 1.
5) O întrebare simplă, din popor și la care râde tot deșteptul.Ce a fost mai întâi, oul sau găina ?
6) Nu înțeleg DE CE vreți voi să ÎNGROPAȚI liniile în pământ când ele pot sta, cum e și firesc, pe sol. De ce neapărat în pivniță ?
7) Deocamdată răspunde-mi la întrebările astea și după aceea dezvoltăm dacă e cazul să mai construim încă o gară în mijlocul Bucureștiului.
A, da, repet, în mijlocul Bucureștiului. Unde anume ? Că dacă e mai acana, nici cu plasamentul Gării de Nord nu mi-e rușine, nu e la periferie.
______________________
PS : Lasă punctele,subpunctele, mai mult sunt întrebări retorice, întrebarea esențială este următoarea :
Ce avantaje ar avea o Gară Centrală față de GdN și unde o vei construi ? Cu tot cu triaj, revizii vagoane, locomotive, depou locomotive, dormitoare, birouri, etc, etc. Da,și accesul de pe magistralele existente la << Centrală >>
- neur000
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
neur000
Şi cu un management bun al banilor, am avea altele de făcut. Am electrificat toate liniile, se merge cu viteză decentă pe toate principalele magistrale feroviare? Trenurile sunt decente? Gările nu arată ca nişte găuri împuţite şi jegoase? Avem tren de mare viteză de la Constanţa la Bucureşti?
Şi aşa, din ce în ce mai puţină lume ia trenul. Pentru că trenurile au frecvenţă redusă, pentru că fac mult. Pentru că sunt jegoase.
După ce rezolvăm astea, mutăm şi gara unde vreţi. În Berlin au construit Gara Centrală abia după ce Germania a avut un sistem de transport decent.
ByOnu wrote:
Voi va auziti cand spuneti ca "nu sunt bani"? Romania nu de bani duce lipsa, ci un bun management al acestora. Cu milioane de euro date la catedrala, biserici, targuri 'culturale' discutabile, vouchere fara numar si excursii cadou in Grecia, nu faci treaba!! Prieteni, suntem in UE, avem acces la fonduri partiale nerambursabile!
Şi cu un management bun al banilor, am avea altele de făcut. Am electrificat toate liniile, se merge cu viteză decentă pe toate principalele magistrale feroviare? Trenurile sunt decente? Gările nu arată ca nişte găuri împuţite şi jegoase? Avem tren de mare viteză de la Constanţa la Bucureşti?
Şi aşa, din ce în ce mai puţină lume ia trenul. Pentru că trenurile au frecvenţă redusă, pentru că fac mult. Pentru că sunt jegoase.
După ce rezolvăm astea, mutăm şi gara unde vreţi. În Berlin au construit Gara Centrală abia după ce Germania a avut un sistem de transport decent.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
andrei11
+ 1. Voi v-ați uitat la trenurile din GdN ? Sunt din ce în ce mai puține vagoane trase de locomotive...În curând propun să vină / să plece numai locomotiva singură...
București - Constanța NU e linie de mare viteză, e linie de viteză normală.
Prin anii 1950 - 1960 - până prin anii '70 pe București - Constanța la tracțiune erau aburoase. 100 - 110 km / h ( mai puțin pe podurile lui Saligny ). Bine că ne comparăm cu vitezele de acum 60 de ani, bravo nouă !
În timpul războiului ( WW2 ) un accelerat București - Pitești ( se mai oprea la Chitila, Titu, Golești ) făcea vreo oră și douăzeci de minute.
Iar București - Câmpulung vreo 2 ore. ( Tot în timpul războiului )
+ 1. Voi v-ați uitat la trenurile din GdN ? Sunt din ce în ce mai puține vagoane trase de locomotive...În curând propun să vină / să plece numai locomotiva singură...
București - Constanța NU e linie de mare viteză, e linie de viteză normală.
Prin anii 1950 - 1960 - până prin anii '70 pe București - Constanța la tracțiune erau aburoase. 100 - 110 km / h ( mai puțin pe podurile lui Saligny ). Bine că ne comparăm cu vitezele de acum 60 de ani, bravo nouă !
În timpul războiului ( WW2 ) un accelerat București - Pitești ( se mai oprea la Chitila, Titu, Golești ) făcea vreo oră și douăzeci de minute.
Iar București - Câmpulung vreo 2 ore. ( Tot în timpul războiului )
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Gara Centrala din Bucuresti - un vis neimplinit
Valentin
Eu vad ideea de Gara Centrala in felul urmator:
1. Gara de Nord = suficient de buna - necesita modernizare + patrule de Jandarmi pentru drogatii si alcolicii anonimi
2. Daca va deranjeaza asa tare linia in sine ca este la suprafata se poate remedia partial prin mutarea atelierelor Grivita si liniile de garare inafara Bucurestiului (ar fi dragut concomitent cu modernizari daca e nevoie - pentru liniile de garare poate se construieste o hala sau mai multe ca vagoanele sau ce mai lasa ei pe acolo sa fie acoperite si ferite de boschetari, "artisti", etc) si mentinerea doar a liniilor de tren(magistralele) pentru GdN...
3. Nu stiu daca s-a mai discutat, dar Gara Basarab stiu ca are doar trenuri regionale, nu? Daca e asa, Gara Basarab poate fi perfecta pentru circulatia DOAR in interiorul DNCB (Pipera, Progresu, localitatille importante din Ilfov etc..) , iar liniile regionale care ies din zona Ilfov mutate la GdN .
3.a. Aspecte pozitive:
- O gara aproape de centru, dar separata fizic de GdN, cu liniile de oprire proprii , aflata la un mini centru intermodal (lipseste parcarea, dar s-ar putea construii in zona undeva daca e nevoie) unde avem sub pasaj mai multe linii de autobuz, tramvaiul 35,44; Pe pasaj avem 1/10 care inconjoara zona centrala, la metrou avem M1+M4 (M1 duce la Unirii deci perfect) ;
Personal, as modifica Gara Basarab astfel incat patrunderea in statiile in sine sa fie ca la metrou pe baza de bilet/cartela; statiile sa fie acoperite total si delimitata de gard/ peretii/ orice (atentie: nu cred ca ar fi nevoie de trenuri foarte lungi, deci s-ar putea scurta peronul daca e nevoie pentru a construii ceva calumea) , iar inainte sa fie zona cu informatii/ cumparat bilete + garzi daca e nevoie pentru a evita blatistii, boschetarii, etc. (oamenii care nu platesc pentru transport in esenta).... La fel as face si la celelalte statii important de pe CB (stiu ca vor creste costurile, dar in timp o sa merite... Ar fi un fel de metrou suprateran, doar ca nu are sina a 3-a si poate avea o viteza mai mare (daca se poate/ doreste) cu vagoane NOI fara toalete (metroul n-are / statiile au ; motiv: vor fi linii express doar pentru transport din B in Ilfov si invers pana in DNCB) eventual cu o aranjare diferita a scaunelor (asemanatoare cu cea de la metrou , numai ca vor fi mai late sau cu un spatiu intre scaune pentru a asigura un spatiu suficient si decent) pentru a creste capacitatea si scadea nr. de vagoane necesare.
Un peron cu o linie care pleaca din G.B. si merge spre NORD->EST- inconjurand Bucurestiul pana la Gara Progresul
Inca un peron cu o linie care pleaca din G.B. si merge spre VEST-> SUD tot pana la Gara Progresul (Gara care va fi la fel , modernizata si in viitor cu un posibil Nod multimodal si metrou)
Deci ar fi nevoie de 2 linii minim (Basarab le are cu siguranta)
& PS: Ar fi dragut daca ar exista pe aceste linii niste trenuri bidirectionale (ma rog, cu 2 locomotive la capete pentru a nu se astepta pentru schimbare/ nevoie de linii suplimentare)
3.b. Aspecte negative:
- Costuri mai mari pentru modernizarea statiilor/ garii / instalatia pentru portile de acces , etc..
- Poate incurca GdN d.p.d.v. al plecarilor/sosirilor(?)
- Trenurile regionale de acum din G.B. vor fi mutate la GdN , deci poate vor aparea intarzieri?
- se poate completa
3.c. Aspecte obligatorii pentru o buna functionare a ideii:
- Neaparat posibilitatea de a cumpara un abonament lunar (intre localitatea unde stai/vrei sa ajungi si gara sau pe o linie anume ; discutabil)
- Ar fi mai mult un bonus, dar posibilitatea de a putea cumpara un abonament lunar pentru tren+ratb sau tren+metrorex sau toate trei (ar costa ceva, dar e o idee de integrare; PS: vise umede spre torentiale)
- Modernizarea Garii Basarab + securizarea ei (porti de acces, spatiu acoperit total, etc.)
- Modernizarea Garii Progresului la fel ca Basarab
- Crearea sau modernizarea statiilor de pe traseul liniilor regionale
- Vagoane NOI (nu cred ca ar fi nevoie de foarte multe)
- se adauga
PS: stiu ca am vorbit mai mult de Gara Basarab decat GdN, dar as vedea mai mult Gara Basarab ca fiind suficient de buna pentru a realiza conexiunea locala din interiorul DNCB, astfel, raportandu-ne la distantele si posibilitatile Garii o putem considera ca fiind un candidat pentru o "gara centrala" din Bucuresti + Ilfov
Eu vad ideea de Gara Centrala in felul urmator:
1. Gara de Nord = suficient de buna - necesita modernizare + patrule de Jandarmi pentru drogatii si alcolicii anonimi
2. Daca va deranjeaza asa tare linia in sine ca este la suprafata se poate remedia partial prin mutarea atelierelor Grivita si liniile de garare inafara Bucurestiului (ar fi dragut concomitent cu modernizari daca e nevoie - pentru liniile de garare poate se construieste o hala sau mai multe ca vagoanele sau ce mai lasa ei pe acolo sa fie acoperite si ferite de boschetari, "artisti", etc) si mentinerea doar a liniilor de tren(magistralele) pentru GdN...
3. Nu stiu daca s-a mai discutat, dar Gara Basarab stiu ca are doar trenuri regionale, nu? Daca e asa, Gara Basarab poate fi perfecta pentru circulatia DOAR in interiorul DNCB (Pipera, Progresu, localitatille importante din Ilfov etc..) , iar liniile regionale care ies din zona Ilfov mutate la GdN .
3.a. Aspecte pozitive:
- O gara aproape de centru, dar separata fizic de GdN, cu liniile de oprire proprii , aflata la un mini centru intermodal (lipseste parcarea, dar s-ar putea construii in zona undeva daca e nevoie) unde avem sub pasaj mai multe linii de autobuz, tramvaiul 35,44; Pe pasaj avem 1/10 care inconjoara zona centrala, la metrou avem M1+M4 (M1 duce la Unirii deci perfect) ;
Personal, as modifica Gara Basarab astfel incat patrunderea in statiile in sine sa fie ca la metrou pe baza de bilet/cartela; statiile sa fie acoperite total si delimitata de gard/ peretii/ orice (atentie: nu cred ca ar fi nevoie de trenuri foarte lungi, deci s-ar putea scurta peronul daca e nevoie pentru a construii ceva calumea) , iar inainte sa fie zona cu informatii/ cumparat bilete + garzi daca e nevoie pentru a evita blatistii, boschetarii, etc. (oamenii care nu platesc pentru transport in esenta).... La fel as face si la celelalte statii important de pe CB (stiu ca vor creste costurile, dar in timp o sa merite... Ar fi un fel de metrou suprateran, doar ca nu are sina a 3-a si poate avea o viteza mai mare (daca se poate/ doreste) cu vagoane NOI fara toalete (metroul n-are / statiile au ; motiv: vor fi linii express doar pentru transport din B in Ilfov si invers pana in DNCB) eventual cu o aranjare diferita a scaunelor (asemanatoare cu cea de la metrou , numai ca vor fi mai late sau cu un spatiu intre scaune pentru a asigura un spatiu suficient si decent) pentru a creste capacitatea si scadea nr. de vagoane necesare.
Un peron cu o linie care pleaca din G.B. si merge spre NORD->EST- inconjurand Bucurestiul pana la Gara Progresul
Inca un peron cu o linie care pleaca din G.B. si merge spre VEST-> SUD tot pana la Gara Progresul (Gara care va fi la fel , modernizata si in viitor cu un posibil Nod multimodal si metrou)
Deci ar fi nevoie de 2 linii minim (Basarab le are cu siguranta)
& PS: Ar fi dragut daca ar exista pe aceste linii niste trenuri bidirectionale (ma rog, cu 2 locomotive la capete pentru a nu se astepta pentru schimbare/ nevoie de linii suplimentare)
3.b. Aspecte negative:
- Costuri mai mari pentru modernizarea statiilor/ garii / instalatia pentru portile de acces , etc..
- Poate incurca GdN d.p.d.v. al plecarilor/sosirilor(?)
- Trenurile regionale de acum din G.B. vor fi mutate la GdN , deci poate vor aparea intarzieri?
- se poate completa
3.c. Aspecte obligatorii pentru o buna functionare a ideii:
- Neaparat posibilitatea de a cumpara un abonament lunar (intre localitatea unde stai/vrei sa ajungi si gara sau pe o linie anume ; discutabil)
- Ar fi mai mult un bonus, dar posibilitatea de a putea cumpara un abonament lunar pentru tren+ratb sau tren+metrorex sau toate trei (ar costa ceva, dar e o idee de integrare; PS: vise umede spre torentiale)
- Modernizarea Garii Basarab + securizarea ei (porti de acces, spatiu acoperit total, etc.)
- Modernizarea Garii Progresului la fel ca Basarab
- Crearea sau modernizarea statiilor de pe traseul liniilor regionale
- Vagoane NOI (nu cred ca ar fi nevoie de foarte multe)
- se adauga
PS: stiu ca am vorbit mai mult de Gara Basarab decat GdN, dar as vedea mai mult Gara Basarab ca fiind suficient de buna pentru a realiza conexiunea locala din interiorul DNCB, astfel, raportandu-ne la distantele si posibilitatile Garii o putem considera ca fiind un candidat pentru o "gara centrala" din Bucuresti + Ilfov
📖 Pagination options