Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun

198 posts, 58313 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Gabi23

Vagoanele fabricate începând cu anul 1998 (adică de la 005, 024... până la 329 fabricat în anul 2004) au avut interiorul schema galbenă RAL 1023 / 1033.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Tom

"Seems unlikely, but we can always hope".
Sursa foto original: phototrans.eu
6900.jpg (113.73 KB; downloaded 5174 times)

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun CiprianTRB

Ideale sunt alte linii.
Linia 336 trebuie sa fie electrificata cu troleibuze.
E o aberație sa ai autobuze, când cirucla peste 90% din traseu pe sub rețeaua de troleibuz.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Tom

Despre busul anterior:
336 scria pe original și în afară de asta, în zona aceea nu prea aveam altceva ce pune în loc, poate doar 136.
Troleibuze cu autonomie, poate ar fi o idee bună pentru 336, altfel la traficul de pe Str. Apusului și la stilul în care se parchează, nu cred că are cineva cu competențe în domeniu, curajul să propună montarea unei rețele pe acea stradă.
Despre busul de mai jos:
"Clotilda și Nicușor aduc busuri la popor, că poporul e de curci și s'a săturat de turci."
Cum spunea un poet, "este un pamflet", dar cum spunea un personaj rău dintr'o carte din Stephen King: "Seems unlikely, but we can always hope."
Citaro-K 63xx.jpg (144.27 KB; downloaded 5081 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Tom

Nu știu unde se poate încadra această fotografie și nu are ca scop ceea ce unii ar sări în sus cu "vremurile de altădată".
Este un Citaro în stil retro. Numărul de parc este real. Foto original: Utilizator anonim.
Pentru Nokia2110 (dacă mai este pe aici) și alți pasionați din domeniu, să nu rateze lampa de pe trotuarul celălalt! :twisted:
4112retro.jpg (101.43 KB; downloaded 5015 times)

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Puss in Boots

Hai ca totusi culoarea da bine decat albul ala care nu zice nimic. Pui turcoaz, verde si acus iti da asa oarecum de culorile vechiului Pro tv.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun TPB

Tinand cont ca de cele mai multe ori stam inghesuiti in autobuzele STB, ar fi bine daca s-ar cumpara 70 autobuze articulate electrice sau pe CNG si 100 autobuze Citaro Euro 3 sa fie vandute, atat din cele defecte, cat si din cele functionale.
Pentru un Citaro E3, preturile sunt intre 5000 si 10.000 € daca nu ma insel.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ADK

RATB nu a mai avut autobuze articulate de pe la sfârșitul aniilor '90, din motive oficiale necunoscute. Unii spun că nu le-au mai vrut (fie că-i vorba de direcție sau chiar șoferi, din cauza chinului cu ele), alții că nu mai erau garajele concepute să ”adăpostească” articulate, cu toate că în orice garaj dacă vrei găsești loc măcar pentru câteva articulate (în Obregia ar intra cele mai puține, iar în Titan cele mai multe). Au trecut vreo 20 de ani (astăzi 24) de la casarea ultimelor DAC-uri 117UD și noul STB și-a achiziționat, însfârșit, după 2 decenii, iar autobuze articulate, dar spre rușinea lor (sau a noastră) pentru o capitală care se vrea ar fi europeană sunt foarte puține doar 30 de bucăți... Cum am mai zis și colegii s-au grăbit iar să-mi critice mesajul, prostia s-a făcut încă de mai demult, cu cele 1000 de ”stele”, că nu trebuiau să fie toate exclusiv de 12m. PMB le-a cumpărat în acea perioadă de parcă erau la promoție, gen 50+1 gratis și toate trebuiau să fie de același tip ca să beneficieze de ”ofertă”. Deși probabil și-au dat seama de prostie, cine mai ține minte prin vara lui 2009 a exista o lună în teste un autobuz Solaris Urbino 18 (articulat) doar pe linia 381, dar conducerea din acea perioadă nu au vrut asemenea mașini, pe motiv că erau scumpe dar și faptul că se cumpăraseră deja Mercedesurile și la acea vreme mai erau încă destule DAF-uri și Rocar de Simon suplimentare în depoul Nițu Vasile majoritatea încă bune de reactivat la nevoie. Bine, față de autobuzele vechi articulate au mai circulat ceva ani troleibuzele DAC 117E, care ar fi fost foarte utile să mai fi existat și după 2007, cam o dată cu cele ale RATUC (CTP Cluj). Dar acum vorbind de realitatea zilelor noastre, cel puțin electricele nu știu cât le-aș vedea circulând prin București mai ales articulate. Nu știu articulate cât se mai înghesuie PMB să cumpere, ar fi mai bine să înceapă înlocuirea și a tramvaielor care încă sunt un număr la activ de când exista ITB, decât numai a autobuzelor.

Cât despre vânzarea E3-urilor bucureștene, eu unul am propus pe forum sugestia asta parcă. Oricum cele care stau se pare că STB își poate face aparent treaba și fără ele, așa că de ce să le mai țină când poate sunt societăți mai sărace care le-ar sta bine încă ceva ani (cel puțin la Tg. Jiu ar fi excelente vreo 5 la număr), însă să le ofere și STB o oarecare garanție că nu-și dau duhul urcând podul de la Artego. 100 de bucăți nu știu dacă au cui să le vândă, că mai toți încep să aibă autobuze electrice, nici Fetești nu cred că le-ar vrea, Buzău nici atât, dacă aud ăștia de E3-uri o să facă fiecare ca Tarzan în junglă. Nu, cele mai multe o să fie casate. Posibil Tulcea să-i mai intereseze, sau orășelele mai mici în general, mai mult pentru preț decât pentru capacitate.

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun cris_m

Majoritatea sunt mancate rau din cauza varstei, intretinerii precare, nu prea mai pot fi folosite....

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ADK

Am uitat să adaug și asta, din păcate nici starea nu mai este acceptabilă. Să ne amintim de cele 2 Ikarusuri care au ajuns la Fetești ca și noi, nu aveau nici cea mai mică rugină aparent, tocmai ce ieșiseră de la reparația capitală. Plus că ele aveau 15 ani când au fost vândute și au mai circulat 11-12 ani... MB-urile E3 au cam fix vârsta cât ele când au plecat din București, dar nu prea văd să mai circule încă un deceniu. La Mercedes și oricare mașină care are ECU e vorba și de piese de electronică care ori nu se prea mai fabrică ori sunt foarte scumpe, iar soluția mai ieftină ar fi doar la mâna a doua (pe scurt din dezmembrări/donatoare) care nu prea au nici-o garanție că nu le lasă-n drum din a doua zi. O să se încerce probabil vânzarea a câtorva, dar dacă PMB iar cere mai mult decât face atunci o să fie alte autobuze care ar fi putut avea și a doua șansă, dar s-a vrut mai repede să ajungă istorie...

Problema de acum ceva ani, e că înainte de 2010 erau încă mulți operatori slabi dpdv economic care aveau DAC-uri și Ikarusuri (și nu numai) vai mama lor, și câteva ex. RATB ca noi nouțe le-ar fi prins foarte bine, ba poate chiar și din DAF-uri și Rocar de Simon decât să fi rămas prin garaje uitate și tăiate în draci acum 3-4 ani... Dar astăzi treburile s-au mai schimbat, majoritatea au parcuri moderne și chiar și hybride sau electrice, așa că E3-urile RATB-ului sunt considerate (mai ales după starea în care au ajuns multe) fie epave, fie depășite sau poluante pentru vremurile actuale mai ales pentru marile orașe. Ideea nu e rea să se încerce recuperarea a câtorva dintre cele retrase pentru eventualii cumpărători interesați din orașele mai mici, dar interesul intern al PMB/STB nu cred că este prea mare, mai ales că dl. Criț probabil nu vrea să audă reproșuri pe urmă și preferă să taie mai tot, inclusiv și cele 3 ”exponate” 4116, 4117 și 4142 care probabil sunt și ele pe lista neagră al dânsului (deși investițiile nu sunt amortizate, așa că s-ar putea să mai rămână ale STB).

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun shoppy

Eu am auzit ca soferii vroiau articulate, se bateau pe ele pentru ca se dadea spor de articulat(pentru articulatul dublu se dadeau 2 sporuri).
S-a vehiculat o explicatie ca primaria nu a mai vrut articulate de frica sa nu sara bizonii sa faca scandal ca incurca traficul.

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun punmeister

De atunci si pana acum au evoluat mult sistemele de pe articulate. Puteti vedea asta din materialele celor de la Hübner.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun ADK

shoppy wrote here:
Eu am auzit ca soferii vroiau articulate, se bateau pe ele pentru ca se dadea spor de articulat(pentru articulatul dublu se dadeau 2 sporuri).

Erau și destui care nu vroiau, de ”amintirile” cu DAC-urile 117 cu călătorii pe scară care nu le-a mai ieșit din minte afară. :lol: Prin 2014-15 șoferii mai vechi de la Nițu Vasile discutau cei drept la capăt că ei și atunci ar fi rămas pe vechile articulate dacă nu le lua URAC-ul să le taie...
shoppy wrote here:
S-a vehiculat o explicatie ca primaria nu a mai vrut articulate de frica sa nu sara bizonii sa faca scandal ca incurca traficul.

Șoferii de la STB încurcă traficul sau ”bizonii”? :think:

 


Re: Discuții diverse despre vehiculele de transport in comun Daddy

Pe acest subiect, azi la B1 TV, directorul Crit chiar a vorbit de intentia de a se achizitiona un lot de autobuze articulate fara a specifica un numar, pe ce fonduri sau daca ar fi hibrid, pe gaz sau electrice.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433057 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use