Topic: Stiri si articole din presa
167 posts, 89297 views
📖 Pagination options
- georgica2704
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
georgica2704
Haosul de la Piaţa Sudului se mai prelungeşte doi ani!
Peste 27 de zile ar trebui dat în funcţiune pasajul rutier Piaţa Sudului. Dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că cei care au săpat pasajul subteran au intrat peste tunelul metroului. Dintr-o eroare.
In luna martie 2015, trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au fost murdărite de o substanţă folosită în timpul lucrărilor la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, numită “betonită”: constructorii pasajului intraseră peste galeria metroului.
S-au căutat soluţii rapide de remediere, dar nu s-au găsit. Ulterior, adică spre toamnă, pentru a îndulci adevărul şi a da vina pe Municipalitate, s-a anunţat că lucrările la pasaj vor fi întârziate cu un an din cauză că cei ce săpau tunelul au dat peste nişte conducte care nu figurau în planurile cadastrale ale primăriei.
Surse din cadrul Administraţiei Străzilor ne-au dezvăluit că povestea cu reţelele a fost o “barbă” şi că s-a intrat cu adevărat peste tunelul metroului, din greşeală. Cum este posibil aşa ceva?
Din păcate, boacăna nu are o explicaţie raţională. O asemenea lucrare se face pe baza unui proiect bine studiat, realizat nu numai pe baza planurilor cadastrale, ci şi cu aparatură performantă.
Mai pe româneşte, există posibilitatea de a radiografia subteranul pentru a se vedea ce şi unde se poate săpa, prin magnetometrie, de exemplu. Cu alte cuvinte, principala vină este a proiectantului. De asemenea, şantierul are la dispoziţie serviciile unor consultanţi de specialitate din partea Primăriei Capitalei.
Pe scurt: este imposibil să greşeşti în asemenea hal. Ce este de făcut? Trebuie regândit proiectul, apoi reobţinute avizele, relocată infrastructura etc. Iar aceste lucruri nu se pot face mai repede de doi ani, în cel mai optimist scenariu!
Lucrarea costă 28,3 milioane de euro, din care UE dă 18,9 milioane de euro, dacă lucrarea va fi gata până în iulie 2016 - lucru foarte puţin probabil.
Stirea de aici :http://www.libertatea.ro/detalii/articol/haos-piata-sudului-prelungeste-2-ani-560165.html
Haosul de la Piaţa Sudului se mai prelungeşte doi ani!
Peste 27 de zile ar trebui dat în funcţiune pasajul rutier Piaţa Sudului. Dar acest lucru nu se va întâmpla, pentru că cei care au săpat pasajul subteran au intrat peste tunelul metroului. Dintr-o eroare.
In luna martie 2015, trenurile de metrou de pe Magistrala 2 au fost murdărite de o substanţă folosită în timpul lucrărilor la pasajul subteran de la Piaţa Sudului, numită “betonită”: constructorii pasajului intraseră peste galeria metroului.
S-au căutat soluţii rapide de remediere, dar nu s-au găsit. Ulterior, adică spre toamnă, pentru a îndulci adevărul şi a da vina pe Municipalitate, s-a anunţat că lucrările la pasaj vor fi întârziate cu un an din cauză că cei ce săpau tunelul au dat peste nişte conducte care nu figurau în planurile cadastrale ale primăriei.
Surse din cadrul Administraţiei Străzilor ne-au dezvăluit că povestea cu reţelele a fost o “barbă” şi că s-a intrat cu adevărat peste tunelul metroului, din greşeală. Cum este posibil aşa ceva?
Din păcate, boacăna nu are o explicaţie raţională. O asemenea lucrare se face pe baza unui proiect bine studiat, realizat nu numai pe baza planurilor cadastrale, ci şi cu aparatură performantă.
Mai pe româneşte, există posibilitatea de a radiografia subteranul pentru a se vedea ce şi unde se poate săpa, prin magnetometrie, de exemplu. Cu alte cuvinte, principala vină este a proiectantului. De asemenea, şantierul are la dispoziţie serviciile unor consultanţi de specialitate din partea Primăriei Capitalei.
Pe scurt: este imposibil să greşeşti în asemenea hal. Ce este de făcut? Trebuie regândit proiectul, apoi reobţinute avizele, relocată infrastructura etc. Iar aceste lucruri nu se pot face mai repede de doi ani, în cel mai optimist scenariu!
Lucrarea costă 28,3 milioane de euro, din care UE dă 18,9 milioane de euro, dacă lucrarea va fi gata până în iulie 2016 - lucru foarte puţin probabil.
Stirea de aici :http://www.libertatea.ro/detalii/articol/haos-piata-sudului-prelungeste-2-ani-560165.html
foto-1-piata-sudului_1477a5e872.jpg (42.11 KB; downloaded 5102 times)
- subway guru
-
Posted:
-
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
B365.RO:
http://www.b365.ro/lucrarile-ascunse-de...41955.html
Lucrările „ascunse” de la Piața Sudului
Lucrările la pasajul rutier de la Piața Sudului presupun nu doar fluidizarea traficului rutier ci și modernizarea rețelei de canalizare afectata de execuţia acestuia. Adoptarea solutiei de executie a canalizarii a redus la minim restrictiile de circulatie din zona, susţine ApaNova. Lucrările au fost executate cu o tehnologie similara executiei galeriilor de metrou, însă la o scară mult mai redusă, grație unui echipament provenind ca inspirație din industria minieră.
Reţeaua de canalizare a Bucureştiului numără 2100 de kilometri. Asta fără să punem la socoteală reţeaua de apă potabilă, cea de gaze sau cablurile de electricitate sau internet. Sub Bucureşti există un adevărat păienjeniş, care precede un tipar bine stabilit: infrastructura rutieră şi pietonală. Odată instalate, la aceste reţele se mai poate ajunge cu greu, mai ales ca pentru a excava este nevoie de mult mult timp, bani şi mai ales răbdare din partea bucureştenilor.
La Piața Sudului, acolo unde se lucrează la pasajul subteran menit să decongestioneze traficul rutier pe principala cale de acces către cartierul Berceni și orașul Popești-Leordeni, se află un important nod de rețele de infrastructură din Sudul Capitalei. Printre acestea se numără și rețeaua canalizare, care a fost proiectată și executată în 1957. La vremea respectivă Bucureștiul număra aproape 1,2 milioane de locuitori iar Sudul Capitalei figura în schițele autorităților comuniste ca zonă industriala. Ulterior, s-a luat decizia ridicarii așa-numitor „cartiere-dormitor".
Pe lângă lucrările propriu-zise la pasajul rutier, care ar trebui finalizate până la 31 decembrie , în paralel s-a lucrat și la devierea si modernizarea rețelei de canalizare. Vechea retea de canalizare, complet depășită de boom-ul imobiliar din Sudul Bucureștiului, a fost deja inlocuita cu ajutorul tehnologiei de microtunelare, similara executiei galeriilor de metrou, care a substituit închiderea completă a traficului rutier și pietonal din zonă. „Tehnologiile folosite aşa-zise „no dig", sunt inspirate din tehnologii minereşti. Cu timpul, în oraşe a apărut nevoia de tuneluri subterane pentru lucrari edilitare, în special pentru liniile de metrou şi atunci tehnologiile au început să se modernizeze şi să capete mai multă calitate şi precizie ca foraj orizontal. Astfel de tehnologii au început să fie dezvoltate şi folosite in zone aglomerate de trafic si retele edilitare (n.r. - conducte de gaze, cabluri electrice etc.) unde s-a dovedit de la inceput in unele situatii a fi unica soluţie acceptabila. De exemplu, ce-ar însemna astăzi să mai lucrăm în săpătura deschisă pe Bulevardul Magheru?", explică pentru B365.ro directorul adjunct al ApaNova, Epsică Chiru.
Lucrările de canalizare prin tehnologia „no-dig" au constat în montarea a două tronsoane de canalizare, cu diametre de 80 de cm, de-o parte si de alta a peretilor viitorului pasaj rutier, pe direcția str. Vasile Nițu – Calea Văcărești. Lungimea celor două tronsoane este de aproape jumatate de kilometru iar costurile au fost pe masura: peste un milion de euro. "Avand in vedere zona extrem de aglomerata cu infrastructura edilitara, pasajul rutier si circulatia auto intensa care nu a putut fi sistata total, precum si amplasamentul canalului colector la o adancime de 12 metri, am apelat la tehnologia de microtunelare", spune directorul adjunct al ApaNova, Epsică Chiru.
Echipamentele de foraj folosite sunt o copie mai mică a celor utilizate pentru executia tunelelor de metrou din Drumul Taberei şi folosesc aproape aceeaşi tehnologie. Tehnic vorbind, metoda de microtunelare presupune efectuarea de operații ciclice: tuburile sunt introduse prin impingere, unul după altul, prin puțul de lansare spre puțul de scoatere fara a deranja traficul si structura edilitara existenta.
Pe lângă faptul că pot fi folosite în zone aglomerate, miniTBM-urile(Tunnel Boring Machine) pot fi folosite si în zone unde planurile reţelelor subterane sunt incorecte. „Georadarul, atasat echipamentului de foraj, are avantajul că ne dă coordonatele de miscare a capului de foraj, coordonate prestabilite prin proiect. Ne arată pozitia forajului in raport cu lungimea totala a retelei, care este digitalizată în AutoCad (n.r. - software pentru proiectare), pe un monitor. Georadarul indică orice obstacol, pentru că este posibil ca în planuri să fie indicata pozitia unor retele , iar in pamant sa existe alte obstacole. In aceasta situatie, putem reconfigura traseul forajului", continuă directorul. Prima dată, acest echipament a fost utilizat în Capitală în urmă cu mai bine de cinci ani, cu eforturi financiare consistente în zona de Nord a Capitalei, pe DN1, precum si pe soseaua Alexandriei, str. Dantelei şi str. Garoafei acolo unde a fost modernizata reţeaua de canalizare.
O nouă magistrală de canalizare pe Șos. Olteniței
Pe lângă lucrările aferente pasajului rutier de la Piața Sudului în zonă au loc și lucrări ample complementare bunei funcționări a principalei magistrale de canalizare a Bucureștiului – Caseta de Ape Uzate de sub râul Dâmbovița. Investiția, estimată la 3,9 milioane lei, constă în execuția unui canal interceptor, cu diametrul de 2,4 metri, în lungul Șoselei Olteniței, între Bulevardul Constantin Brâncoveanu și Lunca Bârzești. „Aceasta are ca scop preluarea unui debit cât mai mare de ape pluviale și transportarea acestuia în avalul Casetei de Ape Uzate, degrevând zona centrală a orașului amenințată de inundații la ploile mari", mai spune Epsică Chiru. Concret, apele pluviale din zona bulevaduluiConstantin Brancoveanu, din Sectorul 4, vor ocoli Centrul Capitalei și vor fi deversate în caseta de ape Uzate în zona Vitan-Bârzești și nu în zona Timpuri Noi. „Lucrările la acest canal interceptor sunt în derulare, la o adâncime de aproape 10 metri, și folosim aceași metodă a microtunelări. Ca o consecință directă, în zona menționată, circulația rutieră se desfășoară fără restricții", conchide directorul adjunct al ApaNova.
Utilizarea unor astfel de echipamente în oraşe precum Bucureştiul mai are un avantaj: timpul de intervenţie asupra unei lucrări scade la un sfert. Astfel de echipamente mai sunt folosite în oraşe aglomerate din state precum Marea Britanie, Franţa, India, Brazilia, China sau Statele Unite ale Americii.
B365.RO:
http://www.b365.ro/lucrarile-ascunse-de...41955.html
Lucrările „ascunse” de la Piața Sudului
Lucrările la pasajul rutier de la Piața Sudului presupun nu doar fluidizarea traficului rutier ci și modernizarea rețelei de canalizare afectata de execuţia acestuia. Adoptarea solutiei de executie a canalizarii a redus la minim restrictiile de circulatie din zona, susţine ApaNova. Lucrările au fost executate cu o tehnologie similara executiei galeriilor de metrou, însă la o scară mult mai redusă, grație unui echipament provenind ca inspirație din industria minieră.
Reţeaua de canalizare a Bucureştiului numără 2100 de kilometri. Asta fără să punem la socoteală reţeaua de apă potabilă, cea de gaze sau cablurile de electricitate sau internet. Sub Bucureşti există un adevărat păienjeniş, care precede un tipar bine stabilit: infrastructura rutieră şi pietonală. Odată instalate, la aceste reţele se mai poate ajunge cu greu, mai ales ca pentru a excava este nevoie de mult mult timp, bani şi mai ales răbdare din partea bucureştenilor.
La Piața Sudului, acolo unde se lucrează la pasajul subteran menit să decongestioneze traficul rutier pe principala cale de acces către cartierul Berceni și orașul Popești-Leordeni, se află un important nod de rețele de infrastructură din Sudul Capitalei. Printre acestea se numără și rețeaua canalizare, care a fost proiectată și executată în 1957. La vremea respectivă Bucureștiul număra aproape 1,2 milioane de locuitori iar Sudul Capitalei figura în schițele autorităților comuniste ca zonă industriala. Ulterior, s-a luat decizia ridicarii așa-numitor „cartiere-dormitor".
Pe lângă lucrările propriu-zise la pasajul rutier, care ar trebui finalizate până la 31 decembrie , în paralel s-a lucrat și la devierea si modernizarea rețelei de canalizare. Vechea retea de canalizare, complet depășită de boom-ul imobiliar din Sudul Bucureștiului, a fost deja inlocuita cu ajutorul tehnologiei de microtunelare, similara executiei galeriilor de metrou, care a substituit închiderea completă a traficului rutier și pietonal din zonă. „Tehnologiile folosite aşa-zise „no dig", sunt inspirate din tehnologii minereşti. Cu timpul, în oraşe a apărut nevoia de tuneluri subterane pentru lucrari edilitare, în special pentru liniile de metrou şi atunci tehnologiile au început să se modernizeze şi să capete mai multă calitate şi precizie ca foraj orizontal. Astfel de tehnologii au început să fie dezvoltate şi folosite in zone aglomerate de trafic si retele edilitare (n.r. - conducte de gaze, cabluri electrice etc.) unde s-a dovedit de la inceput in unele situatii a fi unica soluţie acceptabila. De exemplu, ce-ar însemna astăzi să mai lucrăm în săpătura deschisă pe Bulevardul Magheru?", explică pentru B365.ro directorul adjunct al ApaNova, Epsică Chiru.
Lucrările de canalizare prin tehnologia „no-dig" au constat în montarea a două tronsoane de canalizare, cu diametre de 80 de cm, de-o parte si de alta a peretilor viitorului pasaj rutier, pe direcția str. Vasile Nițu – Calea Văcărești. Lungimea celor două tronsoane este de aproape jumatate de kilometru iar costurile au fost pe masura: peste un milion de euro. "Avand in vedere zona extrem de aglomerata cu infrastructura edilitara, pasajul rutier si circulatia auto intensa care nu a putut fi sistata total, precum si amplasamentul canalului colector la o adancime de 12 metri, am apelat la tehnologia de microtunelare", spune directorul adjunct al ApaNova, Epsică Chiru.
Echipamentele de foraj folosite sunt o copie mai mică a celor utilizate pentru executia tunelelor de metrou din Drumul Taberei şi folosesc aproape aceeaşi tehnologie. Tehnic vorbind, metoda de microtunelare presupune efectuarea de operații ciclice: tuburile sunt introduse prin impingere, unul după altul, prin puțul de lansare spre puțul de scoatere fara a deranja traficul si structura edilitara existenta.
Pe lângă faptul că pot fi folosite în zone aglomerate, miniTBM-urile(Tunnel Boring Machine) pot fi folosite si în zone unde planurile reţelelor subterane sunt incorecte. „Georadarul, atasat echipamentului de foraj, are avantajul că ne dă coordonatele de miscare a capului de foraj, coordonate prestabilite prin proiect. Ne arată pozitia forajului in raport cu lungimea totala a retelei, care este digitalizată în AutoCad (n.r. - software pentru proiectare), pe un monitor. Georadarul indică orice obstacol, pentru că este posibil ca în planuri să fie indicata pozitia unor retele , iar in pamant sa existe alte obstacole. In aceasta situatie, putem reconfigura traseul forajului", continuă directorul. Prima dată, acest echipament a fost utilizat în Capitală în urmă cu mai bine de cinci ani, cu eforturi financiare consistente în zona de Nord a Capitalei, pe DN1, precum si pe soseaua Alexandriei, str. Dantelei şi str. Garoafei acolo unde a fost modernizata reţeaua de canalizare.
O nouă magistrală de canalizare pe Șos. Olteniței
Pe lângă lucrările aferente pasajului rutier de la Piața Sudului în zonă au loc și lucrări ample complementare bunei funcționări a principalei magistrale de canalizare a Bucureștiului – Caseta de Ape Uzate de sub râul Dâmbovița. Investiția, estimată la 3,9 milioane lei, constă în execuția unui canal interceptor, cu diametrul de 2,4 metri, în lungul Șoselei Olteniței, între Bulevardul Constantin Brâncoveanu și Lunca Bârzești. „Aceasta are ca scop preluarea unui debit cât mai mare de ape pluviale și transportarea acestuia în avalul Casetei de Ape Uzate, degrevând zona centrală a orașului amenințată de inundații la ploile mari", mai spune Epsică Chiru. Concret, apele pluviale din zona bulevaduluiConstantin Brancoveanu, din Sectorul 4, vor ocoli Centrul Capitalei și vor fi deversate în caseta de ape Uzate în zona Vitan-Bârzești și nu în zona Timpuri Noi. „Lucrările la acest canal interceptor sunt în derulare, la o adâncime de aproape 10 metri, și folosim aceași metodă a microtunelări. Ca o consecință directă, în zona menționată, circulația rutieră se desfășoară fără restricții", conchide directorul adjunct al ApaNova.
Utilizarea unor astfel de echipamente în oraşe precum Bucureştiul mai are un avantaj: timpul de intervenţie asupra unei lucrări scade la un sfert. Astfel de echipamente mai sunt folosite în oraşe aglomerate din state precum Marea Britanie, Franţa, India, Brazilia, China sau Statele Unite ale Americii.
- someone
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
someone
- URANUS
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
URANUS
B365.RO
http://www.b365.ro/3-milioane-de-euro-a...42775.html
50 mil euro, alocați în 2016, pentru şase mari proiecte din Capitală, inclusiv Pasaj Piaţa Sudului
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a alocat de la bugetul local 225,7 milioane lei pentru finalizarea a şase mari proiecte pentru care se obţinuseră fonduri europene. Din aceasta sumă, 132 milioane lei reprezintă fonduri europene pe care Primăria Capitalei le-a pierdut pentru că nu va reuşi să termine proiectele la 31 decembrie 2015, termen stabilit în acordul de finanţare cu UE. Practic, Primăria Capitalei a pierdut 68% din fondurile de la UE. La Primăria Capitalei este în desfăşurare un audit pentru a se stabili cine se face vinovat de întârzierea lucrărilor şi implicit de pierderea banilor.
Primăria Capitalei a obţinut finanţare de 191 milioane lei pentru şase mari proiecte care trebuiau finalizate până la 31 decembrie 2015. Pentru că aceste proiecte nu vor fi finalizate la timp, Municipalitatea va pierde fonduri europene 132 de milioane de lei prin Programul Operațional Sectorial 2007-2013 (POR). Pentru a finaliza cele şase proiecte şi pentru a nu pierde nici cele 60 de milioane de lei fonduri europene primite până acum, CGMB a aprobat în şedinţa de marţi prelungirea termenului de finalizare până la 30 iunie 2016, precum şi alocarea de la bugetul local pe 2016 a sumelor necesare pentru terminarea proiectelor, în valoare totală de circa 225,7 milioane lei.
Pe lista pierderilor se află şase mari proiecte, pasajul de la Piaţa Sudului, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca, finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor, proiectele de consolidare a Arcului de Triumf și a Observatorului Astronomic "Vasile Urseanu" și proiectul de modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al Spitalului Clinic de Copii ”Victor Gomoiu”. Pentru ca cele şase proiecte să fie totuși terminate, Consiliul General al Municipiului București a alocat de la bugetul local suma de 50,6 milioane euro, bani ce vor fi cheltuiți în 2016. De asemenea, cele şase proiecte au primit și un nou termen de finalizare a lucrărilor, respectiv 30 iunie 2016.
La Primăria Capitalei este în desfăşurare un audit pentru a se stabili cine se face vinovat de întârzierea lucrărilor şi implicit de pierderea banilor, a declarat Alex Ichim, purtătorul de cuvânt al P.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în şedinţa de marţi, alocarea de la bugetul local a sumei de 212 milioane lei (aproximativ 47,6 milioane euro) pentru trei mari proiecte ce ar fi trebuit realizate cu fonduri europene. Este vorba despre pasajul de la Piaţa Sudului, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca şi finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor. Acestora li se adaugă alte trei proiecte realizate tot cu fonduri europene, proiectele de consolidare a Arcului de Triumf și a Observatorului Astronomic "Vasile Urseanu" și proiectul de modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al Spitalului Clinic de Copii ”Victor Gomoiu”, pentru care Primăria Capitalei va plăti încă 3 milioane de euro. De asemenea, termenul de finalizare pentru toate aceste proiecte a fost prelungit pana pe 30 iunie 2016.
Toate cele şase proiecte pentru care Primăria Capitalei va plăti în total 50,6 milioane euro trebuiau terminate la 31 decembrie 2015, conform acordului de finanţare încheiat în cadrul POR 2007-2013. Termenul nu va putea fi respectat, astfel că Municipalitatea va trebui să preia o mare parte din cheltuielile ce ar fi trebuit decontate de UE.
Concret, pentru finalizare pasajului de laPiaţa Sudului s-au alocat 108.739.719 lei.
Pentru amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca s-au alocat de la bugetul local 77.593.894 lei - cheltuieli devenite neeligibile în urma întârzierilor înregistrate la proiect, la care se adaugă 4.076.500 lei reprezentând cheltuieli suplimentare conexe.
De asemenea, pentru finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor s-a alocat pentru 2016, de la bugetul local, suma de 21.847.988 lei.
B365.RO
http://www.b365.ro/3-milioane-de-euro-a...42775.html
50 mil euro, alocați în 2016, pentru şase mari proiecte din Capitală, inclusiv Pasaj Piaţa Sudului
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a alocat de la bugetul local 225,7 milioane lei pentru finalizarea a şase mari proiecte pentru care se obţinuseră fonduri europene. Din aceasta sumă, 132 milioane lei reprezintă fonduri europene pe care Primăria Capitalei le-a pierdut pentru că nu va reuşi să termine proiectele la 31 decembrie 2015, termen stabilit în acordul de finanţare cu UE. Practic, Primăria Capitalei a pierdut 68% din fondurile de la UE. La Primăria Capitalei este în desfăşurare un audit pentru a se stabili cine se face vinovat de întârzierea lucrărilor şi implicit de pierderea banilor.
Primăria Capitalei a obţinut finanţare de 191 milioane lei pentru şase mari proiecte care trebuiau finalizate până la 31 decembrie 2015. Pentru că aceste proiecte nu vor fi finalizate la timp, Municipalitatea va pierde fonduri europene 132 de milioane de lei prin Programul Operațional Sectorial 2007-2013 (POR). Pentru a finaliza cele şase proiecte şi pentru a nu pierde nici cele 60 de milioane de lei fonduri europene primite până acum, CGMB a aprobat în şedinţa de marţi prelungirea termenului de finalizare până la 30 iunie 2016, precum şi alocarea de la bugetul local pe 2016 a sumelor necesare pentru terminarea proiectelor, în valoare totală de circa 225,7 milioane lei.
Pe lista pierderilor se află şase mari proiecte, pasajul de la Piaţa Sudului, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca, finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor, proiectele de consolidare a Arcului de Triumf și a Observatorului Astronomic "Vasile Urseanu" și proiectul de modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al Spitalului Clinic de Copii ”Victor Gomoiu”. Pentru ca cele şase proiecte să fie totuși terminate, Consiliul General al Municipiului București a alocat de la bugetul local suma de 50,6 milioane euro, bani ce vor fi cheltuiți în 2016. De asemenea, cele şase proiecte au primit și un nou termen de finalizare a lucrărilor, respectiv 30 iunie 2016.
La Primăria Capitalei este în desfăşurare un audit pentru a se stabili cine se face vinovat de întârzierea lucrărilor şi implicit de pierderea banilor, a declarat Alex Ichim, purtătorul de cuvânt al P.
Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, în şedinţa de marţi, alocarea de la bugetul local a sumei de 212 milioane lei (aproximativ 47,6 milioane euro) pentru trei mari proiecte ce ar fi trebuit realizate cu fonduri europene. Este vorba despre pasajul de la Piaţa Sudului, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca şi finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor. Acestora li se adaugă alte trei proiecte realizate tot cu fonduri europene, proiectele de consolidare a Arcului de Triumf și a Observatorului Astronomic "Vasile Urseanu" și proiectul de modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al Spitalului Clinic de Copii ”Victor Gomoiu”, pentru care Primăria Capitalei va plăti încă 3 milioane de euro. De asemenea, termenul de finalizare pentru toate aceste proiecte a fost prelungit pana pe 30 iunie 2016.
Toate cele şase proiecte pentru care Primăria Capitalei va plăti în total 50,6 milioane euro trebuiau terminate la 31 decembrie 2015, conform acordului de finanţare încheiat în cadrul POR 2007-2013. Termenul nu va putea fi respectat, astfel că Municipalitatea va trebui să preia o mare parte din cheltuielile ce ar fi trebuit decontate de UE.
Concret, pentru finalizare pasajului de laPiaţa Sudului s-au alocat 108.739.719 lei.
Pentru amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei si Floreasca s-au alocat de la bugetul local 77.593.894 lei - cheltuieli devenite neeligibile în urma întârzierilor înregistrate la proiect, la care se adaugă 4.076.500 lei reprezentând cheltuieli suplimentare conexe.
De asemenea, pentru finalizarea lucrărilor la Spitalul Foişor s-a alocat pentru 2016, de la bugetul local, suma de 21.847.988 lei.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
La B triste...si principalul vinovat, proiectantul acela de kk...
Cum poti sa faci un proiect de infrastructura urbana fara sa-ti pese de retelele subterane???...proprietatea PMB!!!!!!!!
La B triste...si principalul vinovat, proiectantul acela de kk...
Cum poti sa faci un proiect de infrastructura urbana fara sa-ti pese de retelele subterane???...proprietatea PMB!!!!!!!!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
andrei11
Stimati colegi, ca urmare a sesizarii facute de colegul nostru Tibi Vtoate discutiile la acest subiect au fost trecute la "discutii" aici rămânând numai Stirile si articolele din presa.
Stimati colegi, ca urmare a sesizarii facute de colegul nostru Tibi Vtoate discutiile la acest subiect au fost trecute la "discutii" aici rămânând numai Stirile si articolele din presa.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
Komunikat PMB
COMUNICAT DE PRESA
PMB: Bucureștiul pierde finanțare de peste 132 milioane lei pentru proiectele cu fonduri europene POR 2007-2013
Bucureștiul pierde finanțare din fonduri europene și de la bugetul de stat în valoare totală de 124.183.654,08 lei pentru trei proiecte care nu vor fi finalizate la 31.12.2015, termenul stabilit prin acordul de finanțare în cadrul Programului Operațional Sectorial 2007-2013 (POR).
Alte aproximativ 8 milioane de lei, care puteau fi utilizați din fonduri europene, vor fi plătiți din bugetul Primăriei Capitalei pentru continuarea altor trei proiecte, pentru care s-a solicitat prelungirea termenului de implementare până la data de 30 iunie 2016.
”Situația proiectelor cu finanțare europeană arată, clar, modul în care a fost administrat orașul până acum: dezastruos, în total dispreț față de banul public, față de bucureșteni. Nu este o situație cu care să ne mândrim. Este o realitate de la care pornim pentru a încerca să îndreptăm erorile trecutului. Avem obligația și responsabilitatea unui act administrativ eficient, în interesul bucureștenilor, iar eforturile Primăriei Capitalei se vor îndrepta către acest obiectiv. Am ținut să fac publică situația proiectelor cu finanțare europeană pentru că bucureștenii trebuie să știe faptul că s-au pierdut acești bani, iar noi va trebui să suportăm din taxe și impozite locale acest lucru.Vom avea o gaură în buget, iar vina aceasta este în întregime a fostei administrații.Va trebui să ducem proiectele la bun sfârșit, iar acest lucru îl vom face din surse proprii. Administrarea dezastruoasă a primăriei ne va costa pe fiecare dintre noi”,a declarat, vineri, primarul general, Răzvan Sava.
Finanțarea de peste 124 de milioane de lei care nu mai poate fi decontată din fonduri europene și de la bugetul de stat reprezenta cofinanțarea proiectelor pentru realizarea pasajului rutier de la Piața Sudului, amenajarea unui circuit turistic pe lacurile Tei și Floreasca, precum și pentru lucrările de construire a ambulatoriului la spitalul ”Foișor”.
Alte trei proiecte – consolidare, restaurare și conservare Arcul de Triumf, Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu” și proiectul de reabilitare, modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al spitalului clinic de copii ”Victor Gomoiu” – a căror lucrări sunt aproape finalizate, pierd finanțare în valoare totală de aproximativ 8 milioane de lei.
Primăria Municipiului București a obținut finanțare europeană pentru realizarea a 8 obiective de interes public, prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013. Aceste proiecte sunt: Consolidare, restaurare și conservare la patru monumente (Arcul de Triumf, Casa Cesianu, Muzeul ”Nicolae Minovici”și Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu”), reabilitarea, modernizarea și echiparea ambulatoriilor de la spitalele ”Victor Gomoiu” și ”Foișor”, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei și Floreasca, precum și modernizarea infrastructurii rutiere Piața Sudului.
Valoarea totală a acestor proiecte a fost estimată la 313.490.033,35 lei, din care 191.066.216,65lei reprezenta finanțare nerambursabilă din fonduri europene și contribuție de la bugetul de stat al României, prin POR 2007-2013.
Termenul de finalizare a celor 8 proiecte este de 31 decembrie 2015.
Primarul general Razvan Sava a solicitat responsabililor din Primăria Capitalei o analiză a stadiului acestor proiecte.
Potrivit raportului prezentat primarului general, doar douăproiecte din cele opt – respectiv Casa Cesianu(proiect în valoare de 8.585.807,37 lei) și muzeul Nicoale Minovici (proiect în valoare totală de 14.995.314,80 lei) – sunt finalizate la termen.
Lucrările la ambulatoriul de la spitalul ”Victor Gomoiu” – proiect în valoare de 10.521.149,76 lei – sunt finalizate în proporție de 100%, însă nu au fost decontate, conform proiectului de finanțare, informarea și publicitatea proiectului, auditul de proiect și managementul proiectului. Pentru realizarea obiectivelor amintite sunt estimate costuri în valoare de aproximativ 60.000 lei, care nu vor putea fi decontate din fonduri europene.
La Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu”– proiect în valoare de 11.105.896,48 lei –lucrările au fost finalizate în proporție de 80%, urmând să fie achitată o diferență de 4.442.358,59 lei de la bugetul local al Primăriei Capitalei.
Consolidarea, restaurarea și conservarea Arcului de Triumf – proiect în valoare de 30.461.626,92 lei– se află de asemenea în stadiu avansat al lucrărilor, fiind finalizat în proporție de 86%. Pentru acest proiect au fost deja utilizați 17.733.716,70 lei, până în luna august 2015, alte lucrări în valoare de 3.770.508,43 urmând să fie decontate până la sfârșitul anului 2015.
Pentru acest obiectiv, contribuția din fonduri europene și bugetul de stat a fost estimată la 22.522.381,43 lei. Din această sumă, s-au utilizat 19.369.248,02 lei, diferența, în valoare de 3.153.133,41 lei urmând să fie suportată din bugetul local al Primăriei municipiului București.
Primarul general va solicita Consiliului General al Municipiului București prelungirea acestor proiecte pânăla data de 30 iunie 2016 și acordul legislativului orașului pentru finanțarea, de la bugetul local, a sumelor necesare finalizării proiectelor.
Dacă CGMB nu va fi de acord cu prelungirea și finanțarea de la bugetul local a acestor proiecte, Bucureștiul va trebui să restituie și banii europeni utilizați deja pentru cele trei obiective.
Cele mai grave probleme sunt înregistrate la proiectele Piața Sudului, circuitul turistic Floreasca – Tei și ambulatoriul de la spitalul ”Foișor”, potrivit raportului prezentat primarului general de către responsabilii municipali cu implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
La Piața Sudului, obiectiv a cărui valoare a fost estimată la 127.140.761,05 lei, s-au cheltuit până în prezent 18.401.041,88 lei(inclusiv TVA). Începând cu 1 ianuarie 2016, orice decont al lucrărilor pentru acest proiect nu mai poate fi plătit din fonduri europene, potrivit legii. Bucureștiul pierde astfel o finanțare europeană de 83.894.535,75 lei, sumă ce va fi acoperită din bugetul Primăriei Capitalei, pentru continuarea lucrărilor.
O situație la fel de gravă se înregistrează și în cazul proiectului circuit turistic pe lacurile Floreasca – Tei, unde se pierde o finanțare europeană în valoare totală de 23.519.736, 61 lei. Valoarea estimată a proiectului este de 88.355.487,98 lei.
La spitalul Foișor,unde trebuia amenajat un ambulatoriu integrat, finanțarea europeană în valoare de 16.769.381,72 lei se pierde integral. Valoarea estimată a acestui proiect a fost de 22.323.988,99 lei.
Valoarea totală a fondurilor europene și de la bugetul de stat care nu mai pot fi utilizate pentru cele trei proiecte de mai sus este de 124.183.654,08 lei.
Potrivit raportului făcut de responsabilii municipali care au gestionat proiectele cu finanțare europeană, cauzele care au dus la această situație gravă ar fi eroarea de proiectare. La Piața Sudului, precum și în cazul circuitului turistic Floreasca - Tei, proiectantul nu a ținut cont de planul de rețele subterane. În cazul ambulatoriului de la spitalul ”Foișor” s-au înregistrat neconcordanțe și erori în proiectul tehnic, situație care a dus la revizuirea proiectului de două ori, în 2014, respectiv 2015.
2015-12-18
http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6197
Komunikat PMB
COMUNICAT DE PRESA
PMB: Bucureștiul pierde finanțare de peste 132 milioane lei pentru proiectele cu fonduri europene POR 2007-2013
Bucureștiul pierde finanțare din fonduri europene și de la bugetul de stat în valoare totală de 124.183.654,08 lei pentru trei proiecte care nu vor fi finalizate la 31.12.2015, termenul stabilit prin acordul de finanțare în cadrul Programului Operațional Sectorial 2007-2013 (POR).
Alte aproximativ 8 milioane de lei, care puteau fi utilizați din fonduri europene, vor fi plătiți din bugetul Primăriei Capitalei pentru continuarea altor trei proiecte, pentru care s-a solicitat prelungirea termenului de implementare până la data de 30 iunie 2016.
”Situația proiectelor cu finanțare europeană arată, clar, modul în care a fost administrat orașul până acum: dezastruos, în total dispreț față de banul public, față de bucureșteni. Nu este o situație cu care să ne mândrim. Este o realitate de la care pornim pentru a încerca să îndreptăm erorile trecutului. Avem obligația și responsabilitatea unui act administrativ eficient, în interesul bucureștenilor, iar eforturile Primăriei Capitalei se vor îndrepta către acest obiectiv. Am ținut să fac publică situația proiectelor cu finanțare europeană pentru că bucureștenii trebuie să știe faptul că s-au pierdut acești bani, iar noi va trebui să suportăm din taxe și impozite locale acest lucru.Vom avea o gaură în buget, iar vina aceasta este în întregime a fostei administrații.Va trebui să ducem proiectele la bun sfârșit, iar acest lucru îl vom face din surse proprii. Administrarea dezastruoasă a primăriei ne va costa pe fiecare dintre noi”,a declarat, vineri, primarul general, Răzvan Sava.
Finanțarea de peste 124 de milioane de lei care nu mai poate fi decontată din fonduri europene și de la bugetul de stat reprezenta cofinanțarea proiectelor pentru realizarea pasajului rutier de la Piața Sudului, amenajarea unui circuit turistic pe lacurile Tei și Floreasca, precum și pentru lucrările de construire a ambulatoriului la spitalul ”Foișor”.
Alte trei proiecte – consolidare, restaurare și conservare Arcul de Triumf, Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu” și proiectul de reabilitare, modernizare și echipare a ambulatoriului integrat al spitalului clinic de copii ”Victor Gomoiu” – a căror lucrări sunt aproape finalizate, pierd finanțare în valoare totală de aproximativ 8 milioane de lei.
Primăria Municipiului București a obținut finanțare europeană pentru realizarea a 8 obiective de interes public, prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013. Aceste proiecte sunt: Consolidare, restaurare și conservare la patru monumente (Arcul de Triumf, Casa Cesianu, Muzeul ”Nicolae Minovici”și Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu”), reabilitarea, modernizarea și echiparea ambulatoriilor de la spitalele ”Victor Gomoiu” și ”Foișor”, amenajarea circuitului turistic pe lacurile Tei și Floreasca, precum și modernizarea infrastructurii rutiere Piața Sudului.
Valoarea totală a acestor proiecte a fost estimată la 313.490.033,35 lei, din care 191.066.216,65lei reprezenta finanțare nerambursabilă din fonduri europene și contribuție de la bugetul de stat al României, prin POR 2007-2013.
Termenul de finalizare a celor 8 proiecte este de 31 decembrie 2015.
Primarul general Razvan Sava a solicitat responsabililor din Primăria Capitalei o analiză a stadiului acestor proiecte.
Potrivit raportului prezentat primarului general, doar douăproiecte din cele opt – respectiv Casa Cesianu(proiect în valoare de 8.585.807,37 lei) și muzeul Nicoale Minovici (proiect în valoare totală de 14.995.314,80 lei) – sunt finalizate la termen.
Lucrările la ambulatoriul de la spitalul ”Victor Gomoiu” – proiect în valoare de 10.521.149,76 lei – sunt finalizate în proporție de 100%, însă nu au fost decontate, conform proiectului de finanțare, informarea și publicitatea proiectului, auditul de proiect și managementul proiectului. Pentru realizarea obiectivelor amintite sunt estimate costuri în valoare de aproximativ 60.000 lei, care nu vor putea fi decontate din fonduri europene.
La Observatorul Astronomic ”Vasile Urseanu”– proiect în valoare de 11.105.896,48 lei –lucrările au fost finalizate în proporție de 80%, urmând să fie achitată o diferență de 4.442.358,59 lei de la bugetul local al Primăriei Capitalei.
Consolidarea, restaurarea și conservarea Arcului de Triumf – proiect în valoare de 30.461.626,92 lei– se află de asemenea în stadiu avansat al lucrărilor, fiind finalizat în proporție de 86%. Pentru acest proiect au fost deja utilizați 17.733.716,70 lei, până în luna august 2015, alte lucrări în valoare de 3.770.508,43 urmând să fie decontate până la sfârșitul anului 2015.
Pentru acest obiectiv, contribuția din fonduri europene și bugetul de stat a fost estimată la 22.522.381,43 lei. Din această sumă, s-au utilizat 19.369.248,02 lei, diferența, în valoare de 3.153.133,41 lei urmând să fie suportată din bugetul local al Primăriei municipiului București.
Primarul general va solicita Consiliului General al Municipiului București prelungirea acestor proiecte pânăla data de 30 iunie 2016 și acordul legislativului orașului pentru finanțarea, de la bugetul local, a sumelor necesare finalizării proiectelor.
Dacă CGMB nu va fi de acord cu prelungirea și finanțarea de la bugetul local a acestor proiecte, Bucureștiul va trebui să restituie și banii europeni utilizați deja pentru cele trei obiective.
Cele mai grave probleme sunt înregistrate la proiectele Piața Sudului, circuitul turistic Floreasca – Tei și ambulatoriul de la spitalul ”Foișor”, potrivit raportului prezentat primarului general de către responsabilii municipali cu implementarea proiectelor cu finanțare europeană.
La Piața Sudului, obiectiv a cărui valoare a fost estimată la 127.140.761,05 lei, s-au cheltuit până în prezent 18.401.041,88 lei(inclusiv TVA). Începând cu 1 ianuarie 2016, orice decont al lucrărilor pentru acest proiect nu mai poate fi plătit din fonduri europene, potrivit legii. Bucureștiul pierde astfel o finanțare europeană de 83.894.535,75 lei, sumă ce va fi acoperită din bugetul Primăriei Capitalei, pentru continuarea lucrărilor.
O situație la fel de gravă se înregistrează și în cazul proiectului circuit turistic pe lacurile Floreasca – Tei, unde se pierde o finanțare europeană în valoare totală de 23.519.736, 61 lei. Valoarea estimată a proiectului este de 88.355.487,98 lei.
La spitalul Foișor,unde trebuia amenajat un ambulatoriu integrat, finanțarea europeană în valoare de 16.769.381,72 lei se pierde integral. Valoarea estimată a acestui proiect a fost de 22.323.988,99 lei.
Valoarea totală a fondurilor europene și de la bugetul de stat care nu mai pot fi utilizate pentru cele trei proiecte de mai sus este de 124.183.654,08 lei.
Potrivit raportului făcut de responsabilii municipali care au gestionat proiectele cu finanțare europeană, cauzele care au dus la această situație gravă ar fi eroarea de proiectare. La Piața Sudului, precum și în cazul circuitului turistic Floreasca - Tei, proiectantul nu a ținut cont de planul de rețele subterane. În cazul ambulatoriului de la spitalul ”Foișor” s-au înregistrat neconcordanțe și erori în proiectul tehnic, situație care a dus la revizuirea proiectului de două ori, în 2014, respectiv 2015.
2015-12-18
http://www.pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=6197
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
133 313
Nu sunt de acord cu formularea "Bucurestiul pierde...A,B,C.". La modul impersonal. Formularea corecta este "X-escu,Y-eanu,Z-ciuc din PMB pierd Bucurestiului... A,B,C."
Nu sunt de acord cu formularea "Bucurestiul pierde...A,B,C.". La modul impersonal. Formularea corecta este "X-escu,Y-eanu,Z-ciuc din PMB pierd Bucurestiului... A,B,C."
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
subway guru
In pregatirea campaniei electorale...se ascut iataganele...
http://www.b365.ro/de-ce-a-fost-anulata...44525.html
In pregatirea campaniei electorale...se ascut iataganele...
http://www.b365.ro/de-ce-a-fost-anulata...44525.html
- 133 313
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
133 313
S-a anulat sedinta in care aveau de gand autoritatile sa ne anunte ca au furat 26 ani pana nu le-a mai ramas bani decat de salariile din primarii? Vai vai... Sau poate era sendinta in care recunoasteau ca nu mai gasesc sa recruteze neam de calificat cu care sa termine lucrarile. Ca au tot iesit la pensie si la salariile din RO nu s-a mai obosit careva sa se califice in constructii. Nasol. Las' ca o fac data viitoare. Desi n-avem nevoie de ceva de la ei, doar avem curtea de conturi. Trage tare Vacaroiu acum, nu care cumva sa fie nevoie sa se sape dupa furaciuni prea mult inapoi in istorie. Si cam degeaba.
P.S. Care campanie... cine-i nebun sa mai dea bani pe asa ceva... Cu accent pe nebun. La fel de bine ar putea sa imparta hartie igienica, ca ar fi mai utila, cu afisele nici nu poti sa te...
S-a anulat sedinta in care aveau de gand autoritatile sa ne anunte ca au furat 26 ani pana nu le-a mai ramas bani decat de salariile din primarii? Vai vai... Sau poate era sendinta in care recunoasteau ca nu mai gasesc sa recruteze neam de calificat cu care sa termine lucrarile. Ca au tot iesit la pensie si la salariile din RO nu s-a mai obosit careva sa se califice in constructii. Nasol. Las' ca o fac data viitoare. Desi n-avem nevoie de ceva de la ei, doar avem curtea de conturi. Trage tare Vacaroiu acum, nu care cumva sa fie nevoie sa se sape dupa furaciuni prea mult inapoi in istorie. Si cam degeaba.
P.S. Care campanie... cine-i nebun sa mai dea bani pe asa ceva... Cu accent pe nebun. La fel de bine ar putea sa imparta hartie igienica, ca ar fi mai utila, cu afisele nici nu poti sa te...
- misterr
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
misterr
SE BLOCHEAZĂ accesul pe o porţiune de stradă de la Piaţa Sudului pentru amenajarea zonei pietonale
Începând de sâmbătă, 20 februarie 2016, se blochează accesul pe o stradă de la Piaţa Sudului, precum şi a trotuarului aferent pentru amenajarea zonei pietonale, anunţă Poliţia Rutieră.
În conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, începând de sâmbătă, 20 februarie 2016, breteaua de circulație și trotuarul aferent de pe Calea Văcărești (între Str. Mărţişor şi Şos. Olteniţei) – sensul de mers spre B-dul C-tin. Brâncoveanu – vor fi blocate pentru efectuarea unor lucrări de amenajare a zonei pietonale, anunţă poliţiştii.
Restricţiile vor fi menţinute timp de o lună.
Traficul rutier se va desfășura în continuare, pe Calea Văcărești pe patru benzi de circulație, câte două pe sens, în dreptul intersecției de la Piața Sudului.
Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.
Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate şi semnalizate sau la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi să nu staţioneze pe partea carosabilă.
Potrivit municipalității, în acest moment, proiectul de la Piaţa Sudului este finalizat în proporție de 40%. Lucrarea ar trebui încheiată până la 30 iunie 2016.
Lucrarea presupune realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile si a patru pasaje pietonale in intersectie.
Se realizeaza o legatura pietonala prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
Proiectul mai presupune lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie, dar
si realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe Calea Vacaresti cat si pe str. Nitu Vasile. Se modernizeaza si se reconfigureaza retelele de utilitati din zona
pasajului (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat) si se reface linia de tramvai existenta atat pe Calea Vacaresti cat si pe Soseaua Oltenitei.
Stadiul lucrării
- S-au realizat peretii mulati in proportie de 90 % pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 65% pe rampa de iesire spre Calea Vacaresti;
- S-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile;
- Au fost realizate lucrarile la pasajul pietonal nr 1, in proportie de aproximativ 50 %;
- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 2 este realizata in proportie de 50%, iar lucrarile la pasajul pietonal nr. 2, in ansamblu, sunt executate 20 %;
- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 3 este realizata in proprtie de 80%, iar lucrarile la pasajul nr.3 , in ansamblu, sunt executate 60%;
- S-a realizat structura de rezistenta completa a trei tronsoane (T1, T2, T3) din rampa pasajului rutier, iesire calea Vacaresti si se lucreaza la T4.
- Se lucreaza la finalizarea lucrarilor de deviere a instalatiilor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie energie electrica si distributie gaze naturale in zona santierului;
- S-a demontat retaua de contact a tramvaiului si troleibuzului pe anumite sectoare si partial calea de rulare;
A mai ramas de executat:
- Finalizarea devierii retelelor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie gaze naturale, de fibra optica Netcity, reintregirearetelele RATB;
- Realizarea retelei noi de semaforizare, respectiv iluminat public;
- Realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,
- Continuarea demontarii si remontarea liniilor de tramvai si montarea retelei de contact,
- Finalizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale
- Realizarea sistemelor de canalizare pluviala si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,
- Refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice
- Finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului.
SE BLOCHEAZĂ accesul pe o porţiune de stradă de la Piaţa Sudului pentru amenajarea zonei pietonale
Începând de sâmbătă, 20 februarie 2016, se blochează accesul pe o stradă de la Piaţa Sudului, precum şi a trotuarului aferent pentru amenajarea zonei pietonale, anunţă Poliţia Rutieră.
În conformitate cu avizul Comisiei Tehnice de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, începând de sâmbătă, 20 februarie 2016, breteaua de circulație și trotuarul aferent de pe Calea Văcărești (între Str. Mărţişor şi Şos. Olteniţei) – sensul de mers spre B-dul C-tin. Brâncoveanu – vor fi blocate pentru efectuarea unor lucrări de amenajare a zonei pietonale, anunţă poliţiştii.
Restricţiile vor fi menţinute timp de o lună.
Traficul rutier se va desfășura în continuare, pe Calea Văcărești pe patru benzi de circulație, câte două pe sens, în dreptul intersecției de la Piața Sudului.
Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.
Pietonii au obligaţia să circule numai pe trotuare, să traverseze strada prin locurile special amenajate şi semnalizate sau la culoarea verde a semaforului electric, după o temeinică asigurare şi să nu staţioneze pe partea carosabilă.
Potrivit municipalității, în acest moment, proiectul de la Piaţa Sudului este finalizat în proporție de 40%. Lucrarea ar trebui încheiată până la 30 iunie 2016.
Lucrarea presupune realizarea unui pasaj subteran pe direcţia Calea Văcăreşti – Str. Niţu Vasile si a patru pasaje pietonale in intersectie.
Se realizeaza o legatura pietonala prin pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Sos. Oltenitei.
Proiectul mai presupune lucrari de modernizare a carosabilului si trotuarelor in intersectia Calea Văcăreşti – Sos. Olteniţei – Str. Niţu Vasile prin asigurarea in sensul giratoriu a patru benzi de circulatie, dar
si realizarea localelor, adiacente rampelor pasajului rutier, cu cate doua benzi pe sens atat pe Calea Vacaresti cat si pe str. Nitu Vasile. Se modernizeaza si se reconfigureaza retelele de utilitati din zona
pasajului (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat) si se reface linia de tramvai existenta atat pe Calea Vacaresti cat si pe Soseaua Oltenitei.
Stadiul lucrării
- S-au realizat peretii mulati in proportie de 90 % pe rampa de intrare dinspre Calea Vacaresti si in proportie de 65% pe rampa de iesire spre Calea Vacaresti;
- S-au realizat in proportie de 50 % peretii mulati pentru rampa de iesire si intrare dinspre Strada Nitu Vasile;
- Au fost realizate lucrarile la pasajul pietonal nr 1, in proportie de aproximativ 50 %;
- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 2 este realizata in proportie de 50%, iar lucrarile la pasajul pietonal nr. 2, in ansamblu, sunt executate 20 %;
- Structura de rezistenta la pasajul pietonal nr. 3 este realizata in proprtie de 80%, iar lucrarile la pasajul nr.3 , in ansamblu, sunt executate 60%;
- S-a realizat structura de rezistenta completa a trei tronsoane (T1, T2, T3) din rampa pasajului rutier, iesire calea Vacaresti si se lucreaza la T4.
- Se lucreaza la finalizarea lucrarilor de deviere a instalatiilor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie energie electrica si distributie gaze naturale in zona santierului;
- S-a demontat retaua de contact a tramvaiului si troleibuzului pe anumite sectoare si partial calea de rulare;
A mai ramas de executat:
- Finalizarea devierii retelelor de canalizare, de alimentare cu apa potabila, de distributie gaze naturale, de fibra optica Netcity, reintregirearetelele RATB;
- Realizarea retelei noi de semaforizare, respectiv iluminat public;
- Realizarea peretilor mulati si a pilonilor de sprijin din zona intersectiei,
- Continuarea demontarii si remontarea liniilor de tramvai si montarea retelei de contact,
- Finalizarea dalei de acoperire a pasajului rutier si a pasajelor pietonale
- Realizarea sistemelor de canalizare pluviala si de realizare a radierului si sistemului rutier al pasajului,
- Refacerea sistemului carosabil si refacerea amenajarilor urbanistice
- Finisajele si lucrarile de arhitectura ale pasajului.
- bekxy
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
bekxy
Ăştia chiar sunt glumeţi. Care trotuar ditre Mărţişor şi Olteniţei îl închid?? Am şi uitat cum ar arăta un trotuar pe acolo.
Puteau să spună că închid circulaţia pe noroiul dintre Mărţişor şi Olteniţei, poate aşa... Sau poate că închid circulaţia pe zidul de sprijin?
Iar de la accesul în benzinărie până în intersecţie ce mai închid? Mai pun un gard peste ăla existent?
Ăştia chiar sunt glumeţi. Care trotuar ditre Mărţişor şi Olteniţei îl închid?? Am şi uitat cum ar arăta un trotuar pe acolo.
Puteau să spună că închid circulaţia pe noroiul dintre Mărţişor şi Olteniţei, poate aşa... Sau poate că închid circulaţia pe zidul de sprijin?
Iar de la accesul în benzinărie până în intersecţie ce mai închid? Mai pun un gard peste ăla existent?
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Stiri si articole din presa
TibiV
E vorba de "trotuarul" asta...
... continuat cu asta (si cu oprirea accesului in MOL)...
... care ajunge in Martisor (trotuarul este fix cat pentru o domnisoara blonda... )
E vorba de "trotuarul" asta...
... continuat cu asta (si cu oprirea accesului in MOL)...
... care ajunge in Martisor (trotuarul este fix cat pentru o domnisoara blonda... )
📖 Pagination options