Topic: Metroul (Underground)
81 posts, 10551 views
📖 Pagination options
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
WT_fan06
Ne luăm informația de la aceeași sursă, înseamnă!
Ca un comentariu legat de introducerea în circulație a „noului” tren de pe Central Line, nu înțeleg obsesia englezilor (cred eu unică în lume) față de mochete. Peste tot când se prezintă dotările noului tren, cap de afiș este mocheta schimbată. Nu contează că are afișaje interioare, CCTV, locuri pentru persoane cu deficiențe locomotorii, tracțiune modernizată, etc.. Cea mai importantă este noua mochetă!
Ne luăm informația de la aceeași sursă, înseamnă!
Ca un comentariu legat de introducerea în circulație a „noului” tren de pe Central Line, nu înțeleg obsesia englezilor (cred eu unică în lume) față de mochete. Peste tot când se prezintă dotările noului tren, cap de afiș este mocheta schimbată. Nu contează că are afișaje interioare, CCTV, locuri pentru persoane cu deficiențe locomotorii, tracțiune modernizată, etc.. Cea mai importantă este noua mochetă!
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
ByOnu
Underground, Tube, Subway sau Metro?
Toate acestea denumiri au fost prima oară purtate de metroul londonez în diverse etape ale existenței sale și apoi preluate de celelalte orașe ale lumii care își denumeau noile sisteme după deuminirea contemporană a metroului londonez. Pe scurt, în Budapesta sau Paris avem metro întrucat aceasta era denumirea sistemului londonez similar contemporan (Metropolitan Line). În timp ce în New York avem subway deoarece aceasta era denumirea în vogă vehiculată la nivel oficial și în presă în Londra - ironic, aceasta nu a avut deloc viață lungă în Londra. În cele din urmă, cele mai recente deumiri date sistemului (Tube și Underground) sunt și cele pe care Londra și le-a asumat (informal și formal), fiind însă deja prea târziu pentru a mai prezenta interes preluarea lor pe mapamond.
Underground, Tube, Subway sau Metro?
Toate acestea denumiri au fost prima oară purtate de metroul londonez în diverse etape ale existenței sale și apoi preluate de celelalte orașe ale lumii care își denumeau noile sisteme după deuminirea contemporană a metroului londonez. Pe scurt, în Budapesta sau Paris avem metro întrucat aceasta era denumirea sistemului londonez similar contemporan (Metropolitan Line). În timp ce în New York avem subway deoarece aceasta era denumirea în vogă vehiculată la nivel oficial și în presă în Londra - ironic, aceasta nu a avut deloc viață lungă în Londra. În cele din urmă, cele mai recente deumiri date sistemului (Tube și Underground) sunt și cele pe care Londra și le-a asumat (informal și formal), fiind însă deja prea târziu pentru a mai prezenta interes preluarea lor pe mapamond.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
shoppy
Tube este doar pentru acele linii cu gabarit mic unde chiar simti ca esti intr-un tub.
Tube este doar pentru acele linii cu gabarit mic unde chiar simti ca esti intr-un tub.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
WT_fan06
@shoppy, știi tu ceva, însă faci o confuzie. Te referi la liniile "sub-surface" pentru cele de mică adâncime (ex.: Circle Line) vs liniile "deep-level" pentru cele adânci și cu gabarit foarte îngust (ex.: Northern Line).
Termenul "tube" este dat întregii rețele, fiind sinonim cu "underground".
@shoppy, știi tu ceva, însă faci o confuzie. Te referi la liniile "sub-surface" pentru cele de mică adâncime (ex.: Circle Line) vs liniile "deep-level" pentru cele adânci și cu gabarit foarte îngust (ex.: Northern Line).
Termenul "tube" este dat întregii rețele, fiind sinonim cu "underground".
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
Inchei seria de poze din Londra cu o galerie destul de stufoasa de la metrou.
Pentru inceput, cadre cu ramele de metrou (in ordine cronologica, de la cele mai vechi la cele mai noi).
1972 Stock (Metro-Cammell):
Au fost construite 63 de trenuri a cate 6 vagoane in perioada 1972-1974, in prezent ramanand in serviciu comercial 36 de unitati ce alcatuiesc in proportie de 100% parcul circulant al liniei Bakerloo.
1973 Stock (Metro-Cammell):
Au fost construite 175 de rame (a cate 3 vagoane) intre 1974-1977, iar in prezent circula exclusiv pe linia Picadilly (ca trenuri de 6 vagoane - 2 rame cuplate). In urmatorii ani vor fi inlocuite in totalitate de noile trenuri 2024 Stock.
Inchei seria de poze din Londra cu o galerie destul de stufoasa de la metrou.
Pentru inceput, cadre cu ramele de metrou (in ordine cronologica, de la cele mai vechi la cele mai noi).
1972 Stock (Metro-Cammell):
Au fost construite 63 de trenuri a cate 6 vagoane in perioada 1972-1974, in prezent ramanand in serviciu comercial 36 de unitati ce alcatuiesc in proportie de 100% parcul circulant al liniei Bakerloo.
1973 Stock (Metro-Cammell):
Au fost construite 175 de rame (a cate 3 vagoane) intre 1974-1977, iar in prezent circula exclusiv pe linia Picadilly (ca trenuri de 6 vagoane - 2 rame cuplate). In urmatorii ani vor fi inlocuite in totalitate de noile trenuri 2024 Stock.
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
1992 Stock (BREL/ABB):
Au fost construite 85 de trenuri a cate 8 vagoane pentru linia Central si 5 trenuri a cate 4 vagoane pentru linia Waterloo&City intre 1991 si 1994.
Un tren de pe linia Central, respectiv o imagine din interior.
Doua imagini si de pe Waterloo&City.
1995 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):
Sunt in exploatare 106 trenuri a cate 6 vagoane pe linia Northern. Au fost fabricate in perioada 1996-2000.
547-548
617-618
705-706
1992 Stock (BREL/ABB):
Au fost construite 85 de trenuri a cate 8 vagoane pentru linia Central si 5 trenuri a cate 4 vagoane pentru linia Waterloo&City intre 1991 si 1994.
Un tren de pe linia Central, respectiv o imagine din interior.
Doua imagini si de pe Waterloo&City.
1995 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):
Sunt in exploatare 106 trenuri a cate 6 vagoane pe linia Northern. Au fost fabricate in perioada 1996-2000.
547-548
617-618
705-706
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
1996 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):
In perioada 1996-1998 au fost construite 59 de trenuri a cate 6 vagoane pentru linia Jubilee. In 2005 trenurile existente au fost extinse la 7 vagoane, concomitent cu achizitionarea a 4 trenuri noi (evident, de 7 vagoane) pentru cresterea capacitatii de transport.
013-014
045-046
2009 Stock (Bombardier Movia):
Sunt 47 de trenuri (8 vagoane) construite de Bombardier Transportation intre 2007 si 2011 pentru linia Victoria.
027-028
1996 Stock (GEC Alsthom/Metro-Cammell):
In perioada 1996-1998 au fost construite 59 de trenuri a cate 6 vagoane pentru linia Jubilee. In 2005 trenurile existente au fost extinse la 7 vagoane, concomitent cu achizitionarea a 4 trenuri noi (evident, de 7 vagoane) pentru cresterea capacitatii de transport.
013-014
045-046
2009 Stock (Bombardier Movia):
Sunt 47 de trenuri (8 vagoane) construite de Bombardier Transportation intre 2007 si 2011 pentru linia Victoria.
027-028
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
S8 Stock (Bombardier Movia):
59 de trenuri a cate 8 vagoane au fost construite intre 2009 si 2012 pentru linia Metropolitan. Sunt primele trenuri de metrou din Londra cu design walk-through si instalatie de aer conditionat.
029-030
095-096
S7 Stock (Bombardier Movia):
Sunt 133 de trenuri a cate 7 vagoane (destinate liniilor Circle, District si Hammersmith&City) construite intre 2012-2017. Design-ul exterior este identic cu cel al ramelor din seria S8, singurele diferente notabile putand fi gasite la interior, care este adaptat parcursului urban (fata de rutele suburbane ale liniei Metropolitan) - cu toate scaunele dispuse longitudinal.
Similar celor din seria S8, trenurile sunt dotate cu instalatie de aer conditionat in salonul pasagerilor.
467-468
493-494
533-534
551-552
S8 Stock (Bombardier Movia):
59 de trenuri a cate 8 vagoane au fost construite intre 2009 si 2012 pentru linia Metropolitan. Sunt primele trenuri de metrou din Londra cu design walk-through si instalatie de aer conditionat.
029-030
095-096
S7 Stock (Bombardier Movia):
Sunt 133 de trenuri a cate 7 vagoane (destinate liniilor Circle, District si Hammersmith&City) construite intre 2012-2017. Design-ul exterior este identic cu cel al ramelor din seria S8, singurele diferente notabile putand fi gasite la interior, care este adaptat parcursului urban (fata de rutele suburbane ale liniei Metropolitan) - cu toate scaunele dispuse longitudinal.
Similar celor din seria S8, trenurile sunt dotate cu instalatie de aer conditionat in salonul pasagerilor.
467-468
493-494
533-534
551-552
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
La final, imagini din cateva statii.
Bank (Northern):
Bank (Waterloo&City):
Battersea Power Station (Northern):
La final, imagini din cateva statii.
Bank (Northern):
Bank (Waterloo&City):
Battersea Power Station (Northern):
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
Canary Wharf (Jubilee):
Earl's Court (District):
Farringdon (Circle, District, Metropolitan):
High Street Kensington (Circle, District):
Lambeth North (Bakerloo):
Canary Wharf (Jubilee):
Earl's Court (District):
Farringdon (Circle, District, Metropolitan):
High Street Kensington (Circle, District):
Lambeth North (Bakerloo):
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
Moorgate (Circle, District):
Nine Elms (Northern):
Notting Hill Gate (Circle, District):
Uxbridge (Metropolitan, Picadilly):
Walthamstow Central (Victoria)
Waterloo (Bakerloo):
Moorgate (Circle, District):
Nine Elms (Northern):
Notting Hill Gate (Circle, District):
Uxbridge (Metropolitan, Picadilly):
Walthamstow Central (Victoria)
Waterloo (Bakerloo):
- Dragos31
-
Posted:
-
- Adrian.B
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Adrian.B
Superba prezentare!
In prezent, un S7 stock din cele 133 circula pe Metropolitan sub forma S7+1, avand un vagon extra adaugat. (21323-22323-25386-24323-24324-25324-22324-21324)
Superba prezentare!
In prezent, un S7 stock din cele 133 circula pe Metropolitan sub forma S7+1, avand un vagon extra adaugat. (21323-22323-25386-24323-24324-25324-22324-21324)
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Metroul (Underground)
Dragos31
Multumesc pentru apreciere
Citisem si eu ca 3 trenuri S7 au fost transformate in S7+1 cat timp cele din seria S8 au fost trimise progresiv inapoi la fabrica din Derby pentru instalarea echipamentelor ATC, dar aveam impresia ca au revenit toate la formatia initiala.
Ai idee de ce a ramas un singur tren modificat?
Multumesc pentru apreciere
Citisem si eu ca 3 trenuri S7 au fost transformate in S7+1 cat timp cele din seria S8 au fost trimise progresiv inapoi la fabrica din Derby pentru instalarea echipamentelor ATC, dar aveam impresia ca au revenit toate la formatia initiala.
Ai idee de ce a ramas un singur tren modificat?
📖 Pagination options