Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Eficienta transportului public si a transportului personal

105 posts, 50157 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

Luand in calcul durata de executie Mihai Bravu + Piata Sudului ma incumet sa spun ca Oprescu nu va apuca sa-si vada capodopera completa.  :twisted:  Cam ca si Ceausescu asa...  :lol: Asta presupunand ca mai iese primar.  :idea:
Hai sa lasam SF-urile macar pana reusim sa turnam primul asfalt care rezista mai mult de o iarna.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata zapacitu

Cand zici SF te referi la Star Trek, nu la Studii Fezabilitate, corect? :)

Ma astept ca treaba cu asfaltul sa persiste; la fel si cu metrourile care se strica dupa 2 ani (iesirea din garantie). Eu tot sper insa ca in ciuda rahaturilor astora se va face ceva.... cu cap. Realizarea slaba o pot intelege, dar macar sa fie gandit totul cum trebuie!

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

Da, Star Trek, Stargate, orice cu star. Tocmai s-a facut ceva cu cap. ANAF a pus proprire pe conturile RATB. Imi imaginez deja ziua alegerilor fara autobuze in trafic. :twisted: Realizarea slaba provine din lipsurile cauzate de procentul "de cotizare".  :twisted:

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Florinds

Sorin, faci un exercitiu de imaginatie pentru cazul in care ai o problema cu lucrul de care esti extrem de dependent?
Ce vei face daca sa zicem ramai fara petrol sau va fi rationalizat? Noi umblam cu harburi de 2000-3000 eur aruncate de altii si o sa luam masini electrice? :)

Energia electrica poate fi obtinuta cu ajutorul hidrocentralelor, centralelor eoliene, hidrogenului etc. deci din surse infinite.
Ce faci cand nu o sa mai ai trolee, tramvaie pentru ca banii au mers spre autostrazi?
De ce altii au retele de tramvai atat de dezvoltate in centru, fara probleme de trafic (Viena) si noi nu putem pentru ca ne pute, ne deranjeaza zgomotul...
Altii au trolee, noi le desfiintam ca sa tinem autobuze. O sa ziceti ca vine metroul, ok pentru distante lungi, dar daca vrei sa mergi 2-3 statii, de ce sa pierzi vremea cu urcari si coborari, in timp ce bulevardul e liber.

Altceva: cate tramvaie cu AC cumpara primarele asta cu banii de pasaje. Degeaba reduci cu 10% timpul de asteptare intr-o zona (nici macar nu sunt convins, poate intr-un sens castigi 70-80%, dar perpendicular e mult mai rau), daca in restul Bucurestilor e cu 25% mai rau pentru ca lumea ia masina.

Eu sper sa nu mai iasa individul asta anul viitor, pentru ca ati vazut unde suntem acum. Ce a rezolvat cu traficul cu pasajele lui. Doar pe Mihai Bravu se merge decent, dar acolo oricum se mergea decent. Sunt atatea lucruri de facut in oras si banii au mers spre un pasaj de care aveam... 5% nevoie. Pasajele Muncii, Victoria, Basarab, toate sunt blocate la iesire. Sa facem pasaje intre pasaje acum! Era atat de simplu sa aiba o flota cu AC, un pret accesibil pentru toata lumea, care sa duca la un consum de cateva ori mai mare (mai multe bilete vandute).
Cum ar fi sa vina fiecare autobuz, tramvai, la un minut, sa aiba AC si sa ajunga in toate zonele? Cine mai merge cu masina.

S-a ales alternativa masina din cauza a ceea ce facut individul asta si e si cauza pentru traficul din viitor. Nu am nimic impotriva masinilor, sunt foarte utile pentru plecari in oras, cumparaturi (ofera flexibilitate) dar nu le vad ca o solutie pentru transportul zilnic.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Shogom

Nu inteleg de ce troleele, tramvaiele, autobuzele electrice, bicicletele si orice alt mijloc de locomotie, alimentat electric sau nu, nu pot folosi pasajele.Prefer oricand riscul unei supracapacitati a infrastructurii, opusul inseamna timp pierdut, si timpul e pretios.
 Mai e si chestie de strategie pe termen lung(nu banuiesc pe nimeni din PB de asta), avem exemplul anilor ce au urmat 1989, cand explozia de masini n-a fost(nu s-a vrut sa fie) prevazuta/ sustinuta de cresterea infrastructurii.
Concluzia , daca ajung cu 10 min mai devreme din punctul A in B, cu masina personala sau cu mijlocul de transport in comun, sustin constructia oricarui pasaj.
Legat de costuri, daca adunam valoarea spagii din ultimele dosare ale primarilor de sector, ne dam seama ca puteam sa facem svaiter toate intersectiile si ne mai ramanea si de autostrada Pitesti-Sibiu.

 


  • 133 313
  • Posted:
  •  

Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata 133 313

Pasajele shunteaza intersectiile. Unde te poti transborda intre linii.  :ugeek:
Subiectul asta este aproape de exit in opinia mea, odata cu ideologul. Il banuiesc pe primarele de intentii similare cu precedentul ministru al transporturilor si anume ca vrea sa demisioneze si nu-i cere nimeni demisia. Astfel incat va proceda la suspendarea RATB si va intra in analele instoriei ori ca licheaua care a desfiintat transportul urban in comun si a blocat orasul ori ca geniul care a reusit privatizarea lui integrala (ramane de vazut daca si eficienta si sustenabila).

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Florinds

Shogom, pentru ca nu sunt bani, cum ai zis si tu. Am auzit acum la radio ca sunt bani de motorina pana vineri. : )

Se construiesc, modernizeaza sau cum e mai bine zis, doua tramvaie pe an, iar nevoia e... Nu se mai spune si facem pasaj de 60 milioane euro.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata survola

Degeaba ai autobuze sau troleibuze cu AC dacă stai la fiecare semafor 15 minute (vezi zona Pieței Charles de Gaulle). Au și pasajele rolul lor.
@Florinds: care pasaj costă 60 milioane de euro?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Costin

TibiV wrote:
@Sorin62
Vezi că ai fluierat în biserică dacă sugerezi pe forum că transportul public NU este panaceul universal... :)


Eu zic ca orice parere e binevenita. Pentru ca apoi sa o contrazicem :twisted: . In primul rand, USA e cel mai prost exemplu de infrastructura! Nu ca ar fi rau la ei, ci pentru ca noi nu avem locul de care dispun ei pentru asemenea constructii. Si nici nu avem cultura automobilului asa de dezvoltata ca ei (foarte bine!), si nici pretul la motorina/benzina asa ieftin ca la ei! Sorin62, la urmatorul concediu te invit in urmatoarele locuri:
-Viena, pentru tramvaie
-Salzburg, pentru troleibuze

Apoi vino si spune-ne ce parere ai. O fi bine, o fi rau? Nu de alta, dar e un model mai aproape de noi si mai similar noua (ca spatiu urban)...

Legat de subiectul in sine... probabil ca vom face candva o curatenie, mai ales ca e pe undeva un topic "masina personala versus transport public". Dar momentan ramanem aici...

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata TibiV

zapacitu wrote:
ingroparea (cu lifturi incluse) a trecerii de la Grigore Moisil (plus interzicere viraj stanga pe sensul spre sud).


Strada Grigore Moisil nu este cumva undeva in Tei ?... In continuarea str.Maica Domnului spre B.Vacarescu ?

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Florinds

Americanii sunt pur si simplu terminati daca se intampla ceva cu petrolul si nu sa nu mai existe, ci doar sa se scumpeasca cu 50%. Au atatea masini vechi, distante atat de mari de la serviciu pana acasa, incat nu vad pe unde scot camasa.
Pacat ca spre ei tindem.
In loc sa citim o carte in transportul public care sa aiba benzi dedicate sau pur si simplu sa ne relaxam si sa ne uitam pe geam, preferam sa mergem bara la bara cu masina personala si sa injuram pe ala din fata ca nu a semnalizat cand a oprit sau a schimbat directia.
Problema e ca am preluat nu numai raul din transport, am preluat raul de peste tot din cauza Hollywood-ului (inegalitatile sociale, incultura, egoismul, hahaiala, sexul timpuriu), suntem atat de influentabili.

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata TibiV

Florinds wrote:
Americanii sunt pur si simplu terminati daca se intampla ceva cu petrolul si nu sa nu mai existe, ci doar sa se scumpeasca cu 50%.

Poate să se si dubleze preţul, o să îi incomodeze un pic si cam atât.
Săptămâna asta barilul de petrol la NYMEX a scăzut sub 50 USD.
Acum 2-3 ani a fost şi 120, si America a funcționat. Ba chiar i-a făcut să se apuce de şisturi ( gaze, petrol) si au redevenit exportatori de energie.
Nu spun însă că sunt un model de urmat în domeniul auto. Totusi au mai evoluat, de aia mașinile asiatice si europene, mai compacte, au cotă de piaţă tot mai mare si au fabrici chiar la ei, în SUA.

De acord însă cu Hollywood-ul... :)

 


Re: Visul lui Oprescu - autostrada suspendata Florinds

Cred ca glumesti, nu ai vazut ce revolte au fost cand au scumpit cu 25% parca. Aia merg sute de km in fiecare zi. Cand va fi foarte rar petrolul, se va scumpi probabil si cu 1000%.

 


Re: Eficienta transportului public si a transportului person TibiV

Revoltele alea au fost când barilul urcase la 120 USD.
Acum este 50 USD, dar a scăzut puternic în ultimele 2 luni.
Din 2013 până în mai anul ăsta a stat undeva la 80-60 USD.

Asta nu înseamnă că nu aş fi de acord cu ideea că sunt cei mai mari risipitori de petrol... Dar nu văd cum am putea schimba noi mentalitatea americanilor.

Nici cu armele cumpărate la liber nu sunt de acord, dar ce putem face ?
Doar să constatăm că "se răresc" singuri....

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432392 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use