Topic: Stația Piața Romană
42 posts, 7147 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
punmeister
Doar daca ai tine un M2 divizat in M2 Nord si M2 Sud pentru multi ani.
Doar daca ai tine un M2 divizat in M2 Nord si M2 Sud pentru multi ani.
- sab
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
sab
Trăim cu ea pentru totdeauna. La fel se va întâmpla pe M1/3, când ne vom da seama ca trebuie sa facem o stație noua la Podul Hașdeu.
ByOnu wrote here:
Pai si concret ce putem face cu statia asta?
Trăim cu ea pentru totdeauna. La fel se va întâmpla pe M1/3, când ne vom da seama ca trebuie sa facem o stație noua la Podul Hașdeu.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
subway guru
Singura variantă structurală la care mă pot gândi ar fi niște stâlpi babani pe mijlocul panourilor oarbe cu niște grindoaie masive în cap care să permită lărgirea moderată a actualelor goluri de corespondență.
Ar mai fi soluția să lași totul așa cum e acum dar să pui uși automate pe minusculul peron de acces la tren.
Singură problemă reală e că golurile au fost gândite să se potrivească ușilor de la IVA dar trenurile actuale au altă dispunere a ușilor.
Nu aș umbla la structură care deja e slăbită consumând din rezervele de rezistența să o șubrezim și mai mult!
Ce mare ispravă am face dacă se dărâmă în capul nostru?
ByOnu wrote here:
Pai si concret ce putem face cu statia asta? Intr-o tara civilizata o statie centrala de asemenea importanta si cu un asemenea flux n-ar ramane astfel.
Nu ar fi ieftin, nu ar fi fara deranj, dar ... viata.
Singura variantă structurală la care mă pot gândi ar fi niște stâlpi babani pe mijlocul panourilor oarbe cu niște grindoaie masive în cap care să permită lărgirea moderată a actualelor goluri de corespondență.
Ar mai fi soluția să lași totul așa cum e acum dar să pui uși automate pe minusculul peron de acces la tren.
Singură problemă reală e că golurile au fost gândite să se potrivească ușilor de la IVA dar trenurile actuale au altă dispunere a ușilor.
Nu aș umbla la structură care deja e slăbită consumând din rezervele de rezistența să o șubrezim și mai mult!
Ce mare ispravă am face dacă se dărâmă în capul nostru?
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
ByOnu
Pe principiul "unde merge prins cu sarma e pacat sa pui surub", am intuit bine, se vopseste mozaicul si aici.
Pe principiul "unde merge prins cu sarma e pacat sa pui surub", am intuit bine, se vopseste mozaicul si aici.
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.09.jpeg (434.66 KB; downloaded 1202 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.13.jpeg (433.7 KB; downloaded 1202 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.11 (1).jpeg (428.05 KB; downloaded 1202 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.11.jpeg (439.55 KB; downloaded 1202 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
ByOnu
Cateva cadre pentru istorie.
Nu stiu daca vor vopsi si peste mural.
Cateva cadre pentru istorie.
Nu stiu daca vor vopsi si peste mural.
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.14 (3).jpeg (563.85 KB; downloaded 1199 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.09 (2).jpeg (535.2 KB; downloaded 1199 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.08.jpeg (626.4 KB; downloaded 1199 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.09 (1).jpeg (473.51 KB; downloaded 1199 times)
WhatsApp Image 2024-03-02 at 13.52.14 (2).jpeg (338.25 KB; downloaded 1199 times)
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
punmeister
Ca tot vorbeam la un moment dat despre arcuri electrice. Eh, cam asa faceau BM2urile cand erau noi (vorbim de anii 2003-2005) la Piata Romana, in special linia spre Universitate unde se afla si o injectie de 750V.
Ca tot vorbeam la un moment dat despre arcuri electrice. Eh, cam asa faceau BM2urile cand erau noi (vorbim de anii 2003-2005) la Piata Romana, in special linia spre Universitate unde se afla si o injectie de 750V.
- Luca M.
-
Posted:
-
- DenisM017
-
Posted:
-
- Dragos31
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
Dragos31
Imagini de marti.
Imagini de marti.
IMG_2116.jpeg (1.66 MB; downloaded 649 times)
IMG_2117.jpeg (1.75 MB; downloaded 649 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
shoppy
Aici culoarea galbena a literelor era nefericita pentru ca galben este culoarea M1, ar fi trebuit sa le faca albastre sau alta culoare neutra si sa adauge si diacriticele.
Puteti vedea arc electric la Basarab M1 iesirea spre Gara de Nord daca stati pe peronul opus, acole se termina sina a 3-a si trenul accelereaza ca sa iasa din statie.
Aici culoarea galbena a literelor era nefericita pentru ca galben este culoarea M1, ar fi trebuit sa le faca albastre sau alta culoare neutra si sa adauge si diacriticele.
Puteti vedea arc electric la Basarab M1 iesirea spre Gara de Nord daca stati pe peronul opus, acole se termina sina a 3-a si trenul accelereaza ca sa iasa din statie.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
WT_fan06
punmeister wrote here:Care este explicația? De ce făceau așa când erau noi și de ce e important faptul că pe linia respectivă se afla injecția?
cam asa faceau BM2urile cand erau noi (vorbim de anii 2003-2005) la Piata Romana, in special linia spre Universitate unde se afla si o injectie de 750V.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
punmeister
Cel putin unde este injectia nu se facea contact perfect intre captator si sina a 3-a.
Cat despre arcurile electrice facute in veselie, singura explicatie pe care o am ar fi faptul ca la vremea respectiva toata infrastructura era facuta dupa chipul si asemanarea IVA, deci implicit si calibrarea sinei a 3-a.
Probabil ca unii mai tin minte discutiile cu sinele (nu a 3-a) facute praf atunci, avand in vedere ca BM2 au fost livrate cu profilul UIC al fratelui suedez C20 al rotilor, diferit de IVA.
Cel putin unde este injectia nu se facea contact perfect intre captator si sina a 3-a.
Cat despre arcurile electrice facute in veselie, singura explicatie pe care o am ar fi faptul ca la vremea respectiva toata infrastructura era facuta dupa chipul si asemanarea IVA, deci implicit si calibrarea sinei a 3-a.
Probabil ca unii mai tin minte discutiile cu sinele (nu a 3-a) facute praf atunci, avand in vedere ca BM2 au fost livrate cu profilul UIC al fratelui suedez C20 al rotilor, diferit de IVA.
- Valentin
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
Valentin
Din cate stiu eu sina a 3-a pentru tot ceea ce nu e IVA necesita un spatiu mai mic intre tronsoanele de sina a 3-a (golurile din zona macazurilor de ex. unde sina a 3-a e discontinua), IVA suportand o distanta mai mare de discontinuitate aspect dat de numarul si pozitia tronsoanelor motoare. (un exemplu bun ar fi de urmarit cabview de pe M5 in zona macazurilor ca sa se inteleaga mai bine vizual ce spun)
Legat de injectie, ma indoiesc ca ar duce la arc-uri din cauza unui contact imperfect, injectia se realizeaza printr-un profil in L si cablurile sunt prinse prin papuc terminal, nu influenteaza d.p.m.d.v. contactul. Poate sa fi fost problema (nu-mi aduc aminte daca in zona discutata avem macaz?) de lipsa continuitatii electrice a sinelor pe zona macazurilor (care ar duce la posibile arcuri) - a se vedea mataraia de cabluri in zona macazurilor de pe M5 (recomand cabview).
In fine, ar putea sa fie un motiv si mai simplu, montajul sine a 3-a sau inaltimea captatorului BM2, cine stie...
Din cate stiu eu sina a 3-a pentru tot ceea ce nu e IVA necesita un spatiu mai mic intre tronsoanele de sina a 3-a (golurile din zona macazurilor de ex. unde sina a 3-a e discontinua), IVA suportand o distanta mai mare de discontinuitate aspect dat de numarul si pozitia tronsoanelor motoare. (un exemplu bun ar fi de urmarit cabview de pe M5 in zona macazurilor ca sa se inteleaga mai bine vizual ce spun)
Legat de injectie, ma indoiesc ca ar duce la arc-uri din cauza unui contact imperfect, injectia se realizeaza printr-un profil in L si cablurile sunt prinse prin papuc terminal, nu influenteaza d.p.m.d.v. contactul. Poate sa fi fost problema (nu-mi aduc aminte daca in zona discutata avem macaz?) de lipsa continuitatii electrice a sinelor pe zona macazurilor (care ar duce la posibile arcuri) - a se vedea mataraia de cabluri in zona macazurilor de pe M5 (recomand cabview).
In fine, ar putea sa fie un motiv si mai simplu, montajul sine a 3-a sau inaltimea captatorului BM2, cine stie...
- TudorSt
-
Posted:
-
Re: Stația Piața Romană
TudorSt
Da, la ieșire spre Universitate sunt macazuri (e chiar un X).
În orice caz, inclusiv CAF-urile când erau noi făceau niște arcuri electrice de toată frumusețea fix în acea zonă. E posibil să fie de la captator până se “rodează”. Dacă vă uitați, inclusiv la tramvaie când au pantograf nou sau merg pe o secțiune cu fir de contact schimbat proaspăt, la fel se întâmplă. Lucru valabil și la separatoarele de troleibuz noi.
Da, la ieșire spre Universitate sunt macazuri (e chiar un X).
În orice caz, inclusiv CAF-urile când erau noi făceau niște arcuri electrice de toată frumusețea fix în acea zonă. E posibil să fie de la captator până se “rodează”. Dacă vă uitați, inclusiv la tramvaie când au pantograf nou sau merg pe o secțiune cu fir de contact schimbat proaspăt, la fel se întâmplă. Lucru valabil și la separatoarele de troleibuz noi.
📖 Pagination options