Topic: Troleibuzele Solaris Trollino 12S
60 posts, 21608 views
📖 Pagination options
- punmeister
-
Posted:
-
- Costin
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
Costin
Repet ce am mai zis si prin alte subforumuri. Afisajele electronice afiseaza ce vrei, cat vrei si cum vrei, cu ce font si dimensiune doresti, indiferent de firma. Ca de-aia sunt electronice.
E drept ca unii producatori au niste setari implicite care arata "mai bine" decat ale altora, si cum in Romania inca se foloseste afisajul electronic pe post de placa trasa la sablon, doar ca cu leduri, e de asteptat ca majoritatea afisajelor sa ramana pe setarile implicite / default.
Insa daca un afisaj "arata rau", vina este exclusiv a operatorului si a autoritatilor locale ca nu isi doresc schimbarea setarilor implicite. Fiti siguri ca si afisajele din Ploiesti pot arata un font mai mare, informatii pe un singur rand etc. Dar trebuie programate.
Revenind la Targu Jiu, nici aici nu e tocmai de laudat felul in care sunt folosite afisajele. Sigur ca au marit fontul foarte mult, si asta e bine, dar in continuare nu sunt mai utile decat o placa trasa la sablon. Nu arata doar destinatia in mod dinamic in functie de sensul de mers, nu arata un punct important de pe traseu (de tipul X via Y) pe care sa il elimine de pe afisaj o data ce a fost depasit, nu isi seteaza automat sensul de mers in fucntie de pozitia vehicului prin GPS, etc. Si sunt convins ca aceste afisaje STIU sa faca toate aceste lucruri, ba chiar e posibil ca vehiculele sa fie echipate cu tot ce trebuie pentru functionarea corecta (inclusiv GPS), dar, la fel ca in Ploiesti, nu e nimeni care sa se gandeasca ce e util sa afisam pe displayul unui vehicul. Lasam un text static 9 Mai - Artego, indiferent de unde vine si unde se duce, sau afisam destinatia si un punct de interes de pe traseu?
Repet ce am mai zis si prin alte subforumuri. Afisajele electronice afiseaza ce vrei, cat vrei si cum vrei, cu ce font si dimensiune doresti, indiferent de firma. Ca de-aia sunt electronice.
E drept ca unii producatori au niste setari implicite care arata "mai bine" decat ale altora, si cum in Romania inca se foloseste afisajul electronic pe post de placa trasa la sablon, doar ca cu leduri, e de asteptat ca majoritatea afisajelor sa ramana pe setarile implicite / default.
Insa daca un afisaj "arata rau", vina este exclusiv a operatorului si a autoritatilor locale ca nu isi doresc schimbarea setarilor implicite. Fiti siguri ca si afisajele din Ploiesti pot arata un font mai mare, informatii pe un singur rand etc. Dar trebuie programate.
Revenind la Targu Jiu, nici aici nu e tocmai de laudat felul in care sunt folosite afisajele. Sigur ca au marit fontul foarte mult, si asta e bine, dar in continuare nu sunt mai utile decat o placa trasa la sablon. Nu arata doar destinatia in mod dinamic in functie de sensul de mers, nu arata un punct important de pe traseu (de tipul X via Y) pe care sa il elimine de pe afisaj o data ce a fost depasit, nu isi seteaza automat sensul de mers in fucntie de pozitia vehicului prin GPS, etc. Si sunt convins ca aceste afisaje STIU sa faca toate aceste lucruri, ba chiar e posibil ca vehiculele sa fie echipate cu tot ce trebuie pentru functionarea corecta (inclusiv GPS), dar, la fel ca in Ploiesti, nu e nimeni care sa se gandeasca ce e util sa afisam pe displayul unui vehicul. Lasam un text static 9 Mai - Artego, indiferent de unde vine si unde se duce, sau afisam destinatia si un punct de interes de pe traseu?
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
WT_fan06
Prin alte locuri se arată toate locațiile principale prin care trece linia (via x, y, z), se arată mesaje importante precum purtarea măștii, validarea cardului, etc., se arată devieri în timp real, etc, etc, etc... tehnologia anului 2021 permite multe... acolo unde se dă și interesul.
Așa cum a zis și @Costin , România e încă la stadiul de plăcuță cu șablon doar că în format electronic, unde se arată static ambele terminusuri cu toate că acest lucru în sine este o aberație: pe călător îl interesează unde ajunge autobuzul, nu de unde vine. Nu suntem la zona de sosiri din aeroport.
Prin alte locuri se arată toate locațiile principale prin care trece linia (via x, y, z), se arată mesaje importante precum purtarea măștii, validarea cardului, etc., se arată devieri în timp real, etc, etc, etc... tehnologia anului 2021 permite multe... acolo unde se dă și interesul.
Așa cum a zis și @Costin , România e încă la stadiul de plăcuță cu șablon doar că în format electronic, unde se arată static ambele terminusuri cu toate că acest lucru în sine este o aberație: pe călător îl interesează unde ajunge autobuzul, nu de unde vine. Nu suntem la zona de sosiri din aeroport.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
ADK
Afișajul cu ”purtarea măștii” este în continuare o prostie să apară pe firmele electronice care ar trebui logic să fie fixate strict doar pe traseu, în acest caz se pot utiliza căi alternative (afisaje A4 puse în rame de plastic iar în interior pe LCD, unde există). Într-adevăr ar trebui ca orice vehicul indiferend de tipul de afisaj pe care-l are în dotare (plăci metalice/de placaj, afisaj matricial sau leduri) să aibă și varianta de retur scrisă corect și cu zonele principale. La Buzău nu le-a luat mult să gândească, dar tot nu mă ajută cu nimic să afiseze linia 6 Gară - via Bazar - Comat și retur, mai ales că aici toate autobuzele care circulă sunt dotate cu afisaj pe leduri. Nu oricine cunoaște orașul și nu oricine este amabil să ofere explicații legate de traseu (chiar și conducătorii auto), chiar dacă astăzi teoretic cu toții avem telefoane inteligente dar practic sunt încă destui care nu au de unde să se informeze...
Afișajul cu ”purtarea măștii” este în continuare o prostie să apară pe firmele electronice care ar trebui logic să fie fixate strict doar pe traseu, în acest caz se pot utiliza căi alternative (afisaje A4 puse în rame de plastic iar în interior pe LCD, unde există). Într-adevăr ar trebui ca orice vehicul indiferend de tipul de afisaj pe care-l are în dotare (plăci metalice/de placaj, afisaj matricial sau leduri) să aibă și varianta de retur scrisă corect și cu zonele principale. La Buzău nu le-a luat mult să gândească, dar tot nu mă ajută cu nimic să afiseze linia 6 Gară - via Bazar - Comat și retur, mai ales că aici toate autobuzele care circulă sunt dotate cu afisaj pe leduri. Nu oricine cunoaște orașul și nu oricine este amabil să ofere explicații legate de traseu (chiar și conducătorii auto), chiar dacă astăzi teoretic cu toții avem telefoane inteligente dar practic sunt încă destui care nu au de unde să se informeze...
- Adrian.B
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
Adrian.B
Într-adevăr contează și cum îți programezi destinațiile, dar singurul plus pe care îl văd la Radcom este GPS ul incorporat în tabele. M am jucat în ultimii 11 ani pe Bustec și VISE la Neoplan și sunt foarte mulțumit de modul în care modelul Bustec BT900 își face treaba, fiind o tabela foarte dezvoltata cu destinații statice și nu în timp real care sar de pe un traseu pe altul sau se opresc în stații. Nu știu cât de mult poți să mărești un text pe tabelele actuale Radcom ținând cont ca Brașovul are totuși un font cât de cât acceptabil în comparație cu Ploiești și tot nu mi se pare ceva la standarde de 2021. Spun totuși asta dat fiind faptul ca nu am avut ocazia sa umblu pe un soft al Radcom să văd cât de dezvoltat e dar din ce urmăresc prin țară cam lasă de dorit. Și da, pot spune ca pentru mine Bustec și Hanover sunt cele mai reușite echipamente și sper ca TCE sa reechipeze flota actuala cu tablă în geam cu cele de pe Neoplan.
Într-adevăr contează și cum îți programezi destinațiile, dar singurul plus pe care îl văd la Radcom este GPS ul incorporat în tabele. M am jucat în ultimii 11 ani pe Bustec și VISE la Neoplan și sunt foarte mulțumit de modul în care modelul Bustec BT900 își face treaba, fiind o tabela foarte dezvoltata cu destinații statice și nu în timp real care sar de pe un traseu pe altul sau se opresc în stații. Nu știu cât de mult poți să mărești un text pe tabelele actuale Radcom ținând cont ca Brașovul are totuși un font cât de cât acceptabil în comparație cu Ploiești și tot nu mi se pare ceva la standarde de 2021. Spun totuși asta dat fiind faptul ca nu am avut ocazia sa umblu pe un soft al Radcom să văd cât de dezvoltat e dar din ce urmăresc prin țară cam lasă de dorit. Și da, pot spune ca pentru mine Bustec și Hanover sunt cele mai reușite echipamente și sper ca TCE sa reechipeze flota actuala cu tablă în geam cu cele de pe Neoplan.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
WT_fan06
Tehnologia anului 2021 permite foarte multe. Mai multe decât vedem la STB sau prin România, în general.
ADK wrote here:De ce crezi că mesajul cu purtarea măștii trebuie să înlocuiască complet afișarea destinației autobuzului? La Manchester de exemplu destinația e afișată central, cu font mare, iar în josul ei se afișează cu text mic, rulând, mesaje de tipul "vă rugăm purtați masca / aveți suma exactă să plătiți la șofer / etc.". E doar primul exemplu care îmi vine în minte, însă Europa e plină de astfel de exemple unde afișajele sunt într-adevăr folosite versatil, pe măsura capacității lor.
Afișajul cu ”purtarea măștii” este în continuare o prostie să apară pe firmele electronice care ar trebui logic să fie fixate strict doar pe traseu, în acest caz se pot utiliza căi alternative (afisaje A4 puse în rame de plastic iar în interior pe LCD, unde există).
Tehnologia anului 2021 permite foarte multe. Mai multe decât vedem la STB sau prin România, în general.
- ADK
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
ADK
Nu înțeleg de ce mi-a fost șters mesajul, este o problemă adevărul spus pe acest forum? este mai încurajată electronizarea și copierea la absolut tot ce concepții au alte țări cel puțin la privirea transportului public?
Nu înțeleg de ce mi-a fost șters mesajul, este o problemă adevărul spus pe acest forum? este mai încurajată electronizarea și copierea la absolut tot ce concepții au alte țări cel puțin la privirea transportului public?
- Costin
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
Costin
Mesajul e la club, nu a fost sters. Daca scrii cu italic nu esti absolvit de regula privind offtopicul! Unii dintre voi folosesc italicul precum un fel de "permis pentru offtopic", ceea ce e gresit. Iar offtopicul tau era cu privire la masca si pandemie, nu electronizare si digitalizare (care nici nu ar fi fost chiar offtopic, si in paranteza fie spus, pe care EVIDENT ca le sustinem).
Mesajul e la club, nu a fost sters. Daca scrii cu italic nu esti absolvit de regula privind offtopicul! Unii dintre voi folosesc italicul precum un fel de "permis pentru offtopic", ceea ce e gresit. Iar offtopicul tau era cu privire la masca si pandemie, nu electronizare si digitalizare (care nici nu ar fi fost chiar offtopic, si in paranteza fie spus, pe care EVIDENT ca le sustinem).
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
PTMZ
Sursa: Impact în Gorj
Săptămâna aceasta vor ajunge, la Târgu Jiu, încă patru troleibuze. Autoritățile au primit adresa cu termenul de livrare de la Solaris. În total, 11 mijloace de transport în comun modern vor fi livrate anul acesta.
“Așa cum am mai spus, societatea care ne livrează mijloacele de transport în comun este una foarte serioasă. Avem deja 5 troleibuze noi care au intrat pe trasee, iar celor 4 le vor urma încă 2 care vor completa primul lot prevăzut în proiectul pe fonduri europene de care s-a vorbit foarte mult în ultima perioadă. Anul viitor vom primi încă 9 troleibuze, urmând, totodată, să debuteze al doilea proiect cu finanțare europeană și care prevede încă 15 mijloace de transport electrice, reabilitarea întregii infrastructuri și multe altele. Am început să culegem roadele de pe urma proiectelor cu finanțare europeană aprobate deja. Sunt aproximativ 70 de milioane de euro și urmează multe alte proiecte pentru că suntem pregătiți să accesăm întreaga sumă ce ne revine pe actualul exercițiu bugetar și care se ridică acum la valoarea de 115 milioane de euro. Este adevărat că procedurile sunt complicate și de durată, dar în final municipiul Târgu Jiu va câștiga enorm de pe urma acestor investiții”, susține primarul Marcel Romanescu.
Sursa: Impact în Gorj
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 12S
Andrei Andraș
Încă 4 troleibuze au sosit în Târgu Jiu joi, 28 octombrie.
Încă 4 troleibuze au sosit în Târgu Jiu joi, 28 octombrie.
Au venit încă patru troleibuze în această dimineață. Următoarele două mijloace de transport în comun vor sosi în luna decembrie.Mihai Paraschiv
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
Troleibuze Solaris Trollino 12S
Andrei Andraș
Ultimele două Skode au sosit în dimineața zilei de 22 noiembrie.
Ultimele două Skode au sosit în dimineața zilei de 22 noiembrie.
Ultimele 2 troleibuze, din primul lot de 11 , au ajuns în curtea societății Transloc.Mihai Paraschiv
- 1689
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
1689
Toata admiratia mea pentru Tg. Jiu (alaturi de alte citeva orase din tara) care - desi nu au o istorie atit de indelungata a transportului electric (vezi Constanta - cazul extrem - sau Bucuresti sau Brasov) - au investit in mentinerea si chiar extinderea retelei de troleibuz si modernizarea flotei.
Un timid semn de optimism ca, daca se vrea, se poate.
Daca ar putea sa fi salvate citeva din vechile Rocar x17 E-uri pentru un mic muzeu local, ar fi chiar o poveste de succes.
Toata admiratia mea pentru Tg. Jiu (alaturi de alte citeva orase din tara) care - desi nu au o istorie atit de indelungata a transportului electric (vezi Constanta - cazul extrem - sau Bucuresti sau Brasov) - au investit in mentinerea si chiar extinderea retelei de troleibuz si modernizarea flotei.
Un timid semn de optimism ca, daca se vrea, se poate.
Daca ar putea sa fi salvate citeva din vechile Rocar x17 E-uri pentru un mic muzeu local, ar fi chiar o poveste de succes.
- Axel
-
Posted:
-
Re: Troleibuze Solaris Trollino 12S
Axel
1617 , 1622 si 1623 prin oras :
1617 , 1622 si 1623 prin oras :
1617-1,25.05.2022..jpg (311.24 KB; downloaded 3042 times)
1622-2,25.05.2022..jpg (252.96 KB; downloaded 3042 times)
1623-1,25.05.2022..jpg (430.36 KB; downloaded 3042 times)
- deprodio
-
Posted:
-
📖 Pagination options