Topic: Ramele ASTRA/IVA modernizate la Alstom
85 posts, 62876 views
📖 Pagination options
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dr2005
Da, numai că o bucată nouă costă mai mult decât 15 minute de muncă ale lu' nea' Dorel cu ciocanu'... de aia stau pe bară o gorază de Citaro, CH-PPC-uri şi alte vehicule. Din fericire, RATB are un CUP jenant de mic, deci are ce pune în locul lor. Însă închipuie-ţi ce s-ar întâmpla la metrou dacă s-ar ajunge în situaţia asta.
Da, numai că o bucată nouă costă mai mult decât 15 minute de muncă ale lu' nea' Dorel cu ciocanu'... de aia stau pe bară o gorază de Citaro, CH-PPC-uri şi alte vehicule. Din fericire, RATB are un CUP jenant de mic, deci are ce pune în locul lor. Însă închipuie-ţi ce s-ar întâmpla la metrou dacă s-ar ajunge în situaţia asta.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
shoppy
O tabla indoita nu se rezolva cu ciocanul, se sudeaza nituri si se trage de ele sau se dilata cu oxiacetilena. Si apoi, chiar daca e un Dorel talentat cu ciocanul, tot sare vopseaua, si ca sa vopsesti trebuie sablat, grunduit, vopsit, lacuit, copt, deci trebuie sa ai si tinichiugiul, si vopsitorul, si cuptorul libere.
Cat de spre un panou, aici chiar poti sa ii pui oricarui dorel o cheie franceza in mana pentru cele 6-8-10 suruburi in care sta panoul ala.
Acum daca esti o regie care accepta la traseu masini cu tabla reparata la ciocan si nevopsita, si care are bani de mertane sau bm-uri dar nu are bani de stoc de piese de schimb, probabil ca de aia e mai atragatoare tehnologia anilor 70.
O tabla indoita nu se rezolva cu ciocanul, se sudeaza nituri si se trage de ele sau se dilata cu oxiacetilena. Si apoi, chiar daca e un Dorel talentat cu ciocanul, tot sare vopseaua, si ca sa vopsesti trebuie sablat, grunduit, vopsit, lacuit, copt, deci trebuie sa ai si tinichiugiul, si vopsitorul, si cuptorul libere.
Cat de spre un panou, aici chiar poti sa ii pui oricarui dorel o cheie franceza in mana pentru cele 6-8-10 suruburi in care sta panoul ala.
Acum daca esti o regie care accepta la traseu masini cu tabla reparata la ciocan si nevopsita, si care are bani de mertane sau bm-uri dar nu are bani de stoc de piese de schimb, probabil ca de aia e mai atragatoare tehnologia anilor 70.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dr2005
Cum să sudezi nituri? Aşa poţi să tai toată bucata şi să nituieşti o bucată nouă în locul ei (aşa erau Dacurile din Piteşti).
La majoritatea întreprinderilor de transport, private sau de stat, cu autobuze, troleibuze, metrouri, tramvaie sau locomotive aşa se îndreaptă tabla îndoită... se dă cu ciocanul bine, se răzuie vopseaua căzută, se dă cu chit şi se dă cu bidneaua sau sprayul peste.
Cum să sudezi nituri? Aşa poţi să tai toată bucata şi să nituieşti o bucată nouă în locul ei (aşa erau Dacurile din Piteşti).
La majoritatea întreprinderilor de transport, private sau de stat, cu autobuze, troleibuze, metrouri, tramvaie sau locomotive aşa se îndreaptă tabla îndoită... se dă cu ciocanul bine, se răzuie vopseaua căzută, se dă cu chit şi se dă cu bidneaua sau sprayul peste.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
freyutz
Recarosata. rama a avut RK, nu RG
Iar voi vorbiti la metrou de accidente. S-au intamplat, intradevar inainte de 90, dar nu din pricina ramelor, insa acum este o sansa infima de a se intampla un eveniment de cale ferata la metrou (accident intre 2 trenuri). Din pct meu de vedere aceste discutii sunt ipotetice si nu-si au rostul..
3mil wrote:
In ultimile poze postate, cu rama care a venit din Franta, la exterior este nemodificata, doar revopsita.
Recarosata. rama a avut RK, nu RG
Iar voi vorbiti la metrou de accidente. S-au intamplat, intradevar inainte de 90, dar nu din pricina ramelor, insa acum este o sansa infima de a se intampla un eveniment de cale ferata la metrou (accident intre 2 trenuri). Din pct meu de vedere aceste discutii sunt ipotetice si nu-si au rostul..
- Tom
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Tom
Eu nu inteleg de ce Metroul lui Rex nu a comandat vagoane Bombardier (sau cine ar fi castigat licitatia) care sa semene la aspect cu IVA. In felul acesta, scapam de vagoanele vechi si aveam vagoane noi care sa pastreze aspectul clasic al metroului din Bucuresti. Asa, acum se chinuie sa modernizeze niste vagoane care sunt deja vechi si foarte uzate.
Eu nu inteleg de ce Metroul lui Rex nu a comandat vagoane Bombardier (sau cine ar fi castigat licitatia) care sa semene la aspect cu IVA. In felul acesta, scapam de vagoanele vechi si aveam vagoane noi care sa pastreze aspectul clasic al metroului din Bucuresti. Asa, acum se chinuie sa modernizeze niste vagoane care sunt deja vechi si foarte uzate.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
freyutz
Pt ca nu asta ar fi fost scopul. Nicaieri in Europa nu prea se practica lucrul acesta. Singurul lucru ce se pastreaza insa in Europa, iar la noi nu s-a pastrat a fost schema de culoare a vagoanelor si diferentierea magistralelor prin culori:
Spre exemplu in Milano avem Red line, Green Line, Yellow Line, si vagoane vopsite pe culoarea magistralelor pe care circula.
Redline:
Greenline
Yellowline
Pt ca nu asta ar fi fost scopul. Nicaieri in Europa nu prea se practica lucrul acesta. Singurul lucru ce se pastreaza insa in Europa, iar la noi nu s-a pastrat a fost schema de culoare a vagoanelor si diferentierea magistralelor prin culori:
Spre exemplu in Milano avem Red line, Green Line, Yellow Line, si vagoane vopsite pe culoarea magistralelor pe care circula.
Redline:
Greenline
Yellowline
- shoppy
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
shoppy
Este vorba de un procedeu de indreptare a tablei, pe tabla se sudeaza niste nituri si apoi exista un instrument format dintr-un ax si o greutate cu maner ce culiseaza pe ax, axul se prinde de un nit si greutatea este lovita de capatul celalalt al axului, astfel socul trage tabla inapoi spre forma ei originala.
Este vorba de un procedeu de indreptare a tablei, pe tabla se sudeaza niste nituri si apoi exista un instrument format dintr-un ax si o greutate cu maner ce culiseaza pe ax, axul se prinde de un nit si greutatea este lovita de capatul celalalt al axului, astfel socul trage tabla inapoi spre forma ei originala.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dr2005
În Viena, din '72 nu s-a casat niciun tren vechi... vorbesc de metroul ,,adevărat", nu de tramvaiul U6 (unde s-au luat vehicule noi cu podea joasă... din motive istorice: estacadele erau prea înguste pentru metrou greu şi nu se puteau demola, fiind monument istoric... ei nu au videni să radă juma' de oraş).
O mică istorie a vehiculelor de metrou vieneze:
SGP tip U
,,Sagetile argintii" sunt primele garnituri livrate metroului vienez, incepand cu anul 1972. Sunt produse de SGP, designul fiind realizat de Johann Benda. Sunt alcatuite din 2 vagoane (a si b), cuplate semi-permanent, ambele vagoane fiind motoare si prevazute cu cate o cabina de conducere si cate trei usi pe fiecare parte, plus usa pentru cabina. Fiecare vagon are o lungime de 36,8 m si o latime de 2,8 m.
Fiecare vagon are o putere de 400 kW (deci 800 kW pentru o rama). Un tren poate fi compus din 1, 2 sau 3 rame.
Fiecare vagon are cate 49 de locuri pe scaune si 91 in picioare, astfel ca un tren normal (3 rame, 6 vagoane) are 294 de locuri pe scaune si 546 in picioare.
Intre 1972 si 1982 au fost livrate 135 de garnituri tip U, cu numerele de la #2001 la #2136 pentru vagoanele a, respectiv #3001-#3136 pentru vagoanele b. E lesne de inteles ca numerele sunt de forma #2abc+#3abc, unde abc sunt aceleasi.
In prezent, mai sunt in serviciu 61 de rame tip U (vedem mai tarziu ce s-a intamplat cu restul, nu sunt casate).
SGP tip U1
Incepand cu anul 1987, SGP a livrat o noua generatie de rame de metrou. Desi acestea sunt foarte asemanatoare (din punct de vedere estetic, dar si la dimensiunile si capacitatea vagoanelor) cu ramele tip U, partea tehnica a fost radical imbunatatita. Astfel, aceste 117 rame sunt echipate cu motoare asincrone trifazate si franare recuperativa. Incepand cu anul 2006 au fost dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED si camere de luat vederi in salon.
Numerele lor sunt cuprinse in intervalul #2201+#3201 - #2317+#3317.
SGP tip U2
Incepand cu 1999 s-a trecut la modernizarea ramelor tip U, in vederea prelungirii duratei de viata cu minim 20 de ani. Pana in prezent (2009), 74 de rame tip U au devenit U2. Modernizarea a constat, printre altele, prin inlocuirea motoarelor de curent continuu cu motoare asincorne trifazate de curent alternativ.
Vehiculele modernizate au pastrat numerele originale.
tip V
La sfarsitul anilor '90, un consortiu format din companiile Siemens, ELIN si Adtranz a prezentat un nou tip de garnitura de metrou, numit tip V (,,V-Wagen"). Acest vehicul este alcatuit din 6 vagoane, cuplate permanent, din care 2 remorci cu post de conducere si 4 vagoane motoare intermediare. Intre vagoane sunt prevazute burdufuri de trecere, astfel ca pasagerii se pot muta dintr-un vagon in altul in timpul mersului. V-urile au fost primele garnituri de metrou vieneze dotate cu aer conditionat si camere video pentru supravegherea pasagerilor dar, totodata, au fost si primele metrouri cu scaune de plastic (ulterior s-au mai montat asemenea scaune incomode si in unele garnituri tip U/U1/U2). Desigur, ramele sunt dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED-uri. Prototipul a fost introdus in circulatie in decembrie 2000.
Fiecare garnitura de sase vagoane are o capacitate de 260 de locuri pe scaune si 618 in picioare.
In iunie 2002 au fost comandate 25 de garnituri, urmate de alte 15 in decembrie 2007 si 20 in septembrie 2009. Primele garnituri au sosit in februarie 2005, insa au fost introduse in circulatie abia la mijlocul lui august 2006 (!). In prezent, circula 29 de asemenea garnituri.
Numerele lor incep de la #3401+#2401+#2801+#2802+#2402+#3402 si continua dupa acest principiu.
----
Deci, ei au pus pe ,,ivele" lor motoare de c.a. + acţionarea de rigoare fără să schimbe nimic în ceea ce priveşte confortul pasagerilor... tot uşile alea pneumatice cu deschidere manuală le au. Iar pentru trenuri noi, au testat prototipul 2 ani + încă 5, iar ramele noi au stat peste un an în depou, fiind găsite diverse neconformităţi... până la remedierea lor, nu au fost admise în circulaţie trenurile respective, spre deosebire de Metrorex care nici măcar nu s-a uitat la profilul roţilor.
În Viena, din '72 nu s-a casat niciun tren vechi... vorbesc de metroul ,,adevărat", nu de tramvaiul U6 (unde s-au luat vehicule noi cu podea joasă... din motive istorice: estacadele erau prea înguste pentru metrou greu şi nu se puteau demola, fiind monument istoric... ei nu au videni să radă juma' de oraş).
O mică istorie a vehiculelor de metrou vieneze:
SGP tip U
,,Sagetile argintii" sunt primele garnituri livrate metroului vienez, incepand cu anul 1972. Sunt produse de SGP, designul fiind realizat de Johann Benda. Sunt alcatuite din 2 vagoane (a si b), cuplate semi-permanent, ambele vagoane fiind motoare si prevazute cu cate o cabina de conducere si cate trei usi pe fiecare parte, plus usa pentru cabina. Fiecare vagon are o lungime de 36,8 m si o latime de 2,8 m.
Fiecare vagon are o putere de 400 kW (deci 800 kW pentru o rama). Un tren poate fi compus din 1, 2 sau 3 rame.
Fiecare vagon are cate 49 de locuri pe scaune si 91 in picioare, astfel ca un tren normal (3 rame, 6 vagoane) are 294 de locuri pe scaune si 546 in picioare.
Intre 1972 si 1982 au fost livrate 135 de garnituri tip U, cu numerele de la #2001 la #2136 pentru vagoanele a, respectiv #3001-#3136 pentru vagoanele b. E lesne de inteles ca numerele sunt de forma #2abc+#3abc, unde abc sunt aceleasi.
In prezent, mai sunt in serviciu 61 de rame tip U (vedem mai tarziu ce s-a intamplat cu restul, nu sunt casate).
SGP tip U1
Incepand cu anul 1987, SGP a livrat o noua generatie de rame de metrou. Desi acestea sunt foarte asemanatoare (din punct de vedere estetic, dar si la dimensiunile si capacitatea vagoanelor) cu ramele tip U, partea tehnica a fost radical imbunatatita. Astfel, aceste 117 rame sunt echipate cu motoare asincrone trifazate si franare recuperativa. Incepand cu anul 2006 au fost dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED si camere de luat vederi in salon.
Numerele lor sunt cuprinse in intervalul #2201+#3201 - #2317+#3317.
SGP tip U2
Incepand cu 1999 s-a trecut la modernizarea ramelor tip U, in vederea prelungirii duratei de viata cu minim 20 de ani. Pana in prezent (2009), 74 de rame tip U au devenit U2. Modernizarea a constat, printre altele, prin inlocuirea motoarelor de curent continuu cu motoare asincorne trifazate de curent alternativ.
Vehiculele modernizate au pastrat numerele originale.
tip V
La sfarsitul anilor '90, un consortiu format din companiile Siemens, ELIN si Adtranz a prezentat un nou tip de garnitura de metrou, numit tip V (,,V-Wagen"). Acest vehicul este alcatuit din 6 vagoane, cuplate permanent, din care 2 remorci cu post de conducere si 4 vagoane motoare intermediare. Intre vagoane sunt prevazute burdufuri de trecere, astfel ca pasagerii se pot muta dintr-un vagon in altul in timpul mersului. V-urile au fost primele garnituri de metrou vieneze dotate cu aer conditionat si camere video pentru supravegherea pasagerilor dar, totodata, au fost si primele metrouri cu scaune de plastic (ulterior s-au mai montat asemenea scaune incomode si in unele garnituri tip U/U1/U2). Desigur, ramele sunt dotate cu afisaje interioare si exterioare cu LED-uri. Prototipul a fost introdus in circulatie in decembrie 2000.
Fiecare garnitura de sase vagoane are o capacitate de 260 de locuri pe scaune si 618 in picioare.
In iunie 2002 au fost comandate 25 de garnituri, urmate de alte 15 in decembrie 2007 si 20 in septembrie 2009. Primele garnituri au sosit in februarie 2005, insa au fost introduse in circulatie abia la mijlocul lui august 2006 (!). In prezent, circula 29 de asemenea garnituri.
Numerele lor incep de la #3401+#2401+#2801+#2802+#2402+#3402 si continua dupa acest principiu.
----
Deci, ei au pus pe ,,ivele" lor motoare de c.a. + acţionarea de rigoare fără să schimbe nimic în ceea ce priveşte confortul pasagerilor... tot uşile alea pneumatice cu deschidere manuală le au. Iar pentru trenuri noi, au testat prototipul 2 ani + încă 5, iar ramele noi au stat peste un an în depou, fiind găsite diverse neconformităţi... până la remedierea lor, nu au fost admise în circulaţie trenurile respective, spre deosebire de Metrorex care nici măcar nu s-a uitat la profilul roţilor.
- GAC
-
Posted:
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dominatrix
CUP=Coeficient de utilizare al Parcului. Adica raportul dintre numarul de vehicule in circulatie la un moment dat si numarul total de vehicule apte de circulatie la acel moment. Cu cat CUP este mai mare, cu atat parcul este utilizat mai eficient. Ideal, CUP ~ 80 - 85% la orele de varf, in perioada de maxima solicitare a parcului.
CUP=Coeficient de utilizare al Parcului. Adica raportul dintre numarul de vehicule in circulatie la un moment dat si numarul total de vehicule apte de circulatie la acel moment. Cu cat CUP este mai mare, cu atat parcul este utilizat mai eficient. Ideal, CUP ~ 80 - 85% la orele de varf, in perioada de maxima solicitare a parcului.
- GAC
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
GAC
Vazand noua rama IVA modernizata la Alstom, ma frapeaza faptul ca s-a modernizat doar un vagon din cele 2 ale ramei. Dupa opinia mea, s-a creat un monstru, un experiment. Oare aceasta rama va circula vreodata?
Ar fi o mare risipa sa stea asa facuta pe jumatate...
Nu mai stiu exact, dar odata au circulat niste metrouri albastre pe M1/M3, care erau IVE modernizate la Faur. Acele trenuri mai exista oare?, deoarece din cate stiu au circulat f putin, iar odata am vazut o poza din interiorul depoului IMGB, unde erau aceste trenuri albastre.
Vazand noua rama IVA modernizata la Alstom, ma frapeaza faptul ca s-a modernizat doar un vagon din cele 2 ale ramei. Dupa opinia mea, s-a creat un monstru, un experiment. Oare aceasta rama va circula vreodata?
Ar fi o mare risipa sa stea asa facuta pe jumatate...
Nu mai stiu exact, dar odata au circulat niste metrouri albastre pe M1/M3, care erau IVE modernizate la Faur. Acele trenuri mai exista oare?, deoarece din cate stiu au circulat f putin, iar odata am vazut o poza din interiorul depoului IMGB, unde erau aceste trenuri albastre.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Dominatrix
@GAC: Despre trenurile albastre, s-a lamurit in topicul de aici. Macar cele albastre au circulat o perioada scurta, dar a mai existat un experiment cu 2 (dupa unele surse, 3) rame cu actionare in CA, rame care nu au circulat niciodata cu calatori.
@GAC: Despre trenurile albastre, s-a lamurit in topicul de aici. Macar cele albastre au circulat o perioada scurta, dar a mai existat un experiment cu 2 (dupa unele surse, 3) rame cu actionare in CA, rame care nu au circulat niciodata cu calatori.
- GAC
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: ASTRA/IVA Modernizata la Alstom
Goldmund
@Dr2005,
cand ai rame de metrou de buna calitate, care trebuie doar aduse la zi cu reviziile si piesele de schimb, nimeni nu vine pe ideea de a casa asa ceva.Presupun ca anumiti oameni ar trebui sa inteleaga asta- ca ramele de la Bombardier pot fi intretinute si pastrate multe decenii, ca cei din Viena...Exemplul tau e f. bun. Plus ca oamenii se obisnuiesc cu ceva care nu e neaparat "trecator", care face parte din orasul lor...
@Dr2005,
cand ai rame de metrou de buna calitate, care trebuie doar aduse la zi cu reviziile si piesele de schimb, nimeni nu vine pe ideea de a casa asa ceva.Presupun ca anumiti oameni ar trebui sa inteleaga asta- ca ramele de la Bombardier pot fi intretinute si pastrate multe decenii, ca cei din Viena...Exemplul tau e f. bun. Plus ca oamenii se obisnuiesc cu ceva care nu e neaparat "trecator", care face parte din orasul lor...
📖 Pagination options