Topic: Istorie
36 posts, 14931 views
📖 Pagination options
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Istorie
andrei11
Imposibil,
Poate Piaţa Alba Iulia - Burebista - Dudeşti - Camil Ressu.
1689 wrote:
(citeam undeva ca planul era ca Victoria Socialismului sa continue de la Muncii spre Balta Alba).
Imposibil,
Poate Piaţa Alba Iulia - Burebista - Dudeşti - Camil Ressu.
- Costin
-
Posted:
-
Re: Istorie
Costin
Da, asa e. Si chiar apucasera sa demoleze niste cladiri la intersectia Dudesti - Burebista (cred ca acum e o biserica pe terenul ce ramasese gol dupa 89).
Da, asa e. Si chiar apucasera sa demoleze niste cladiri la intersectia Dudesti - Burebista (cred ca acum e o biserica pe terenul ce ramasese gol dupa 89).
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stația Pipera
shoppy
Daca in interbelic aeroportul era deja vechi atunci cand s-a construit?, inainte sa se inventeze avioanele?
ByOnu wrote here:
...
Daca in interbelic aeroportul era deja vechi atunci cand s-a construit?, inainte sa se inventeze avioanele?
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Stația Pipera
reiny2000
Conform Wikipedia:
Conform Wikipedia:
The airfield was established in 1915. It was used by the Romanian Air Corps to continue the training of pilots who graduated from the Cotroceni Military Pilot School.
...
In the interwar period, the airfield was used for civilian purposes as well. The first direct flight from Paris to Bucharest was done by the French–Romanian airline company CFRNA/CIDNA, with an airplane piloted by Albert Louis Deullin, who landed at Pipera Airport in October 1921.
...
The airport was dismantled in 1958.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Stația Pipera
subway guru
Din ce m-am documentat eu (literatura străină și mărturia nemijlocită a unor participanți direcți) aeroportul Pipera a fost folosit de ceea ce mai rămăsese din aviația de vânătoare regală română la 23 August 1944 în lupta cu aviația Luftwafe staționată pe Băneasa și care primise ordin de la Hitler să distrugă Bucureștiul.
Cu un eroism de neimaginat o mâna de piloți români patrioți au învins puternica aviație germană, este probabil cea mai glorioasă pagină din istoria aviației noastre militare.
Au existat la început ceva dubii privind loialitatea piloților noștri care până atunci luptaseră aripă la aripă cu nemtii contra rușilor dar toți s-au aruncat în lupta din prima clipă fără să clipească pentru a-și apara patria cu prețul vieții în pofida profundei inegalități de forțe.
Și ce au primit în schimb supraviețuitorii? Au fost dați afară din aviație, umiliți și trimiși la munci degradante…ca și cum ar fi fost trădători și dușmani ai poporului, deși au luptat în continuare pe frontul de vest până la sfârșitul războiului cu același curaj și abnegație!
Propaganda comunistă a trecut sub tăcere multe evenimente din acele zile hotărâtoare și rolul hotărâtor al armatei care a urmat fără greș ordinul regelui de a întoarce armele și a pus în schimb în prim plan acțiunea inexistentelor gărzi patriotice de sorginte sovietică in apărarea capitalei…
Din ce m-am documentat eu (literatura străină și mărturia nemijlocită a unor participanți direcți) aeroportul Pipera a fost folosit de ceea ce mai rămăsese din aviația de vânătoare regală română la 23 August 1944 în lupta cu aviația Luftwafe staționată pe Băneasa și care primise ordin de la Hitler să distrugă Bucureștiul.
Cu un eroism de neimaginat o mâna de piloți români patrioți au învins puternica aviație germană, este probabil cea mai glorioasă pagină din istoria aviației noastre militare.
Au existat la început ceva dubii privind loialitatea piloților noștri care până atunci luptaseră aripă la aripă cu nemtii contra rușilor dar toți s-au aruncat în lupta din prima clipă fără să clipească pentru a-și apara patria cu prețul vieții în pofida profundei inegalități de forțe.
Și ce au primit în schimb supraviețuitorii? Au fost dați afară din aviație, umiliți și trimiși la munci degradante…ca și cum ar fi fost trădători și dușmani ai poporului, deși au luptat în continuare pe frontul de vest până la sfârșitul războiului cu același curaj și abnegație!
Propaganda comunistă a trecut sub tăcere multe evenimente din acele zile hotărâtoare și rolul hotărâtor al armatei care a urmat fără greș ordinul regelui de a întoarce armele și a pus în schimb în prim plan acțiunea inexistentelor gărzi patriotice de sorginte sovietică in apărarea capitalei…
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Stația Pipera
Cristi N
Din vechiul aerodrom Pipera a mai ramas in picioare un hangar. Pana anul trecut a fost folosit ca berarie si acum am inteles ca urmeaza sa devina platou de filmare.
https://www.google.com/maps/@44.480337,26.1057221,3a,75y,356.52h,101.87t
Din vechiul aerodrom Pipera a mai ramas in picioare un hangar. Pana anul trecut a fost folosit ca berarie si acum am inteles ca urmeaza sa devina platou de filmare.
https://www.google.com/maps/@44.480337,26.1057221,3a,75y,356.52h,101.87t
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stația Pipera
shoppy
Mai este si hangarul din Muzeul de Aviatie, sau s-a construit special pentru muzeu? https://www.google.com/maps/@44.4765954, ... ntry=ttu
Mai este si hangarul din Muzeul de Aviatie, sau s-a construit special pentru muzeu? https://www.google.com/maps/@44.4765954, ... ntry=ttu
- TudorBuc
-
Posted:
-
Re: Istorie
TudorBuc
Am scris despre toate noutățile de pe Calea Victoriei din ultimele 9-10 luni aici: https://tudorchira.ro/santierul-calea-victoriei-martie-2024/
Am scris despre toate noutățile de pe Calea Victoriei din ultimele 9-10 luni aici: https://tudorchira.ro/santierul-calea-victoriei-martie-2024/
📖 Pagination options