Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara Obor (Gara de Est) - București

33 posts, 23129 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara Obor (Gara de Est) - București shoppy

Daca ar fi fost destepti ar fi inclus pasarela in proiect ca loc de joaca, ii mai faci scari, pui topogane de la nivelul actual cat si de la "acoperis", legi leagane de ea, pereti de escalda, casute in copac, tiroliana, uite asa s-ar vedea un adevarat arhitect de locuri de agrement.

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București fl82

Ce se poate face mai rapid:

-Efectuat RK pentru linia Bucuresti Obor- Pantelimon, pentru o VS de 100 km/h (suficienta pentru trenurile regio)
-Renovata si reabilitata cladirea statiei Bucuresti-Obor, inclusiv peroanele, pasarela, etc
-Echipata cu instalatie de centralizare electronica statia Bucuresti-Obor (inclusiv montata o bariera automata, in locul celei manuale, de la pasajul cu
strada Baicului)
-Reabilitate si liniile abatute din statia Bucuresti Obor (pentru trenurile de calatori ar fi suficiente 5-6 linii, plus inca doua linii cu rampa de marfa inspre
 Soseaua Electronicii)
-Bdul. Garii Obor prelungit spre vest (prin spatele fostei fabrici "Aversa" si prin spatele "Veranda Mall") si dus pana la strada Ziduri Mosi
-Redata in folosinta linia de tramvaie de la Gara Obor.

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București shoppy

Nu cred ca ai timp sa prinzi 100 pe bucata aceea de linie, sau cum ai prins 100 trebuie sa franezi.
Nu mai aduce nimeni marfa cu 2-3 vagoane la rampa in gara, poate sa demoleze rampele.

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București Gabi23

R8093 București Nord - București Obor:
450-348-4 - București Obor - 02.12.2022 - R8093.jpg (343.43 KB; downloaded 1624 times)

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București ByOnu

Să fie „cântecul de lebădă” pentru pasarela Gării Obor?
scris de Ando



Aflându-mă, recent, prin preajma Gării Obor, am văzut că accesul la vechea şi cunoscuta pasarelă peste calea ferată este blocat.

Recunosc, de cele mai multe ori, primesc şi privesc (ca tot românul), cu multă rezervă anunţurile sau comunicatele venite dinspre „autorităţi”. Iar situaţia de aici, chiar mi se pare ciudată: doar cu vreo două săptămâni înainte, profitând de o zi frumoasă, am fost pe pasarelă şi am făcut câteva fotografii, aşa că mi s-a părut destul de ciudat avertismentul apărut, hodoronc-tronc: „Pericol de electrocutare”!? Nu contest, poate s-a rupt vreun cablu de la calea ferată, a existat o atingere, ceva accidental… dar aia se remedia. Or, a trecut aproape o lună şi pasarela e tot blocată.

Intr-adevăr, vremurile şi (mai ales) lipsa de îngrijire şi-au pus amprenta asupra structurii de metal, în special în zona scării de acces dinspre Şoseaua Gării Obor, unde sunt câteva trepte „muşcate” serios de rugină. Şi sus, chiar pe pasarelă, sunt câteva elemente din podeaua metalică parţial deteriorate dar, una peste alta, ziua, se putea traversa fără probleme.

***

Mult timp, această pasarelă a fost o scurtătură extrem de utilă pentru cei care trebuiau să ajungă la locurile de muncă. Erau localnicii dar şi foarte mulţi navetişti aduşi de tren în Gara Obor care lucrau pe această platformă industrială întinsă de-a lungul Şoselei Electronicii: la fabrica de ulei Solaris (fosta Hermes, fosta Biruinţa), la Sintofarm-medicamente, la fabrica de mobilă Heliade, la Izolatorul (fosta Întreprindere de Materiale Izolatoare) sau la vastul depozit de lemne etc. Iată, într-o imagine din 1964, cam cum se vedea o parte din zona industrială de care vorbeam:

Pentru că deceniile scurse după decembrie 89 au „evaporat” aproape în totalitate întreprinderile şi antrepozitele de pe Şoseaua Electronicii, traficul pietonal de pe pasarelă s-a diminuat considerabil. Peisajul zonei, „curăţat” de fostele construcţii industriale, începe să fie dominat de siluetele complexurilor rezidenţiale.

***

Sar de la una la alta: am încercat să aflu de ce e blocată pasarela, întrebând prin gară la biroul mişcare şi la poliţia CFR. Zadarnic, doar ridicări din umeri. Acelaşi gest şi la întrebarea: de cine aparţine pasarela, mai bine spus: cine a blocat scările de acces (CFRul, primăria sector 2)? Aşa că m-am adresat în scris către Poliţia locală a sectorului 2 şi, acum, aştept răspunsul.
 
2-5.jpg (123.87 KB; downloaded 1446 times)
IMG_4030.jpg (229.62 KB; downloaded 1446 times)
Pasarela-in-2021.jpg (263.08 KB; downloaded 1446 times)
IMG_4164.jpg (497.65 KB; downloaded 1446 times)
2-.jpg (148.91 KB; downloaded 1446 times)
1_Pasarele-de-la-Gara-Obor-BLOCATA-15-nov-22-.jpg (148 KB; downloaded 1446 times)
1-2.jpg (254.05 KB; downloaded 1446 times)
Raspuns-Politia-locala-sect-2_pasarela-Garii-Obor-scaled (1).jpg (408.06 KB; downloaded 1446 times)

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use