Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Discuții diverse

799 posts, 255809 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 58
 
 

📖 Pagination options
  • darknight
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse darknight

Sunt de acord cu tine Gabi23 ,recunosc ca nu am trait in perioada aceea, dar nu pot sa ma fac ca nu vad ce sa facut in perioada aceea,si cum sa ales praful da tot in zilele noastre nu pot sa ma exprim daca era mai bine sau mai rau ca trai insa cam 95 la suta din romania actuala sa facut atunci,si am  o intrebare : DACA ACESTI CONDUCATORI AI NOSTRI AR FI LUAT TARA DE LA ZERO CUM AR FI ARATAT ROMANIA AZI!!!!? :?:  :?:

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Gabi23 wrote:
Lasa ca la cate jeguri si epave de vagoane, am vazut lasate in paragina si uitate de timp in zonele Arad - Timisoara - Simeria - Lugoj - Caransebes - Craiova si multe alte zone mi-a ajuns. Daca s-ar valorifica (ca fier vechi ca nu prea mai ai ce sa faci cu ele la cum arata) s-ar putea obtine sume consistente pentru repararea infrastructurii cailor ferate romanesti. Km intregi de sina rugineste de pomana dezafectata pe marginea liniilor inca active.
In Romania anului 2010, calea ferata nu este altceva decat o vaca buna de muls, si in ciuda hotiei pe scara larga din ultimii 10 ani, mai e inca destul de "muls". Deci fii sigur ca acei km intregi de sina nefolosita pe care i-ai vazut o sa dispara in cativa ani, si nu furati de o minoritate discriminata, care la randul ei "discrimineaza" drepturile majoritatii, ci furata "legal" dupa modelul aplicat cu succes pe Rogoz - Dobresti, Hateg - Bautari, Brad - Deva etc..
Ajung sa imi pun intrebarea oare cum ar fi aratat in Romania anului 2010 infrastructura CFR cu cel din fotografie la conducerea tarii ?!
Poate infrastrucura ar fi aratat mai bine, dar crede-ma ca nu ti-ai fi dorit sa circuli prea mult cu trenul in acea perioada, si in nici un caz pe rutele secundare sau "de navetisti", mai ales in anii '80, dupa desfiintarea majoritatii curselor de auotobuze care dublau calea ferata.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Pe vremea Regelui (ma refer la Rege ca notiune, nu la Priapus al II-lea sau Misha cu Arlechinul), se spunea despre CFR ca este a doua armata a tarii, iar atunci iti puteai potrivi ceasul dupa trenuri.
Chiar si pe vremea lui Dej (si el fost ceferist), inca mai mergeau bine caile ferate. Pe vremea celui din poza, desi CFR s'a dezvoltat foarte mult, a decazut tot mai mult din statutul de a 2'a armata, tocmai la capitolul disciplina si punctualitate.
Cursele de navetisti de atunci se apropiau de ce ar fi trebuit sa fie trenurile locale sau S-Bahn prin unele tari, iar daca ar fi venit la 15-30 minute, chiar asta ar fi fost. Dar nici atunci, nici acum par'ca nu-ti vine sa te urci insa in ele, din pacate, datorita unor calatori. Am mai spus-o am preferat s'o urc pe mama intr'un autocar pana la Constanta si retur, decat s'o urc in tren, chiar si IC.
"Cel din fotografie" ar fi facut poate astazi o politica externa mai buna. Pe partea interna insa, a dat prea mult din maini in fata macaralelor calare pe orasele vechi si a ingramadit prea mult orasele, in loc sa faca trenuri din sfert in sfert de ora intre oras si suburbii si sa lase omul in curtea lui cu cainele, cu pisica, gaina si porcul lui.

 


Re: Discutii diverse Alexx84

Am trei intrebari:
1) Care este algoritmul de alocare a cifrei de control in cazul numerotarii locomotivelor si a vagoanelor?
2) Care este motivul pozitionarii postului de conducere al locomotivelor pe partea dreapta si din ce cauza cele care au fost destinate exportului (Serbia, Bulgaria, etc...) au postul de conducere pe partea stanga?
3) Dintre locomotivele electrice de pe teritoriul Romaniei, au existat cumva si exemplare care au fost casate? Daca da, care au fost acestea si din ce motive?  :)

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Legat de punctul nr 1.

Haideti sa luam un exemplu concret, de exemplu prima locomotiva din topicul de aici:
LE clasa 41:  41 – 0170-5.

Se scriu primele 6 cifre separate si dedesubt se scriu cifrele 1 si 2 alternativ, apoi se inmultesc pe coloana:

4 1  0  1  7  0
1 2  1  2  1  2
------------------
4 2  0  2  7  0     Rezultatul inmultirii

Apoi aduni cifrrele din rezultat: 4 + 2+ 0 + 2 + 7 + 0 = 15

Nota! Daca unul din rezultatele inmultirii este compus din 2 cifre, atunci se aduna fiecare cifra separat!

Pe urma din rezultatul adunarii pastrezi ultima cifra (in cazul de fata "5" ) si cifra de control este calculata asa: 10 – "5" = 5. Voila!

Numarul complet al locomotivei este  41-0170-5.

Nota! Daca ultima cifra din rezultatul adunarii este 0(zero), atunci cifra de control este tot 0(zero), nu 10 (evident nu?).
Un exemplu in acest sens este locomotiva 41-0889-0, a 2'a locomotiva din acelasi topic.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

La codificarile cu numar par de cifre (locomotive cu 6 cifre), se inmultesc pozitiile impare cu 1 si cele pare cu 2, la vagoane si mai nou locomotive codificate UIC (11 cifre) sau la locomotive prin Austria (7 cifre) sau in general codificari cu numar impar de cifre, se inmultesc pozitiile impare cu 2 si cele pare cu 1.
Sa luam exemplul de vagon (poate cu ocazia asta isi aminteste cineva de vagoanele acestea):
515319-40118-X
212121-21212
10,1,10,3,2,9,8,0,2,1,16
1+0+1+1+0+3+2+9+8+0+2+1+1+6 = 35, ultima cifra e 5, 10-5 = 5, deci este 515319-40118-5.
Aici gasiti o pagina de calcul online a cifrei de control sau de gasit cifra (sau posibilele variante de cifre) lipsa dintr'un vagon sau locomotiva codificata UIC (scurt sau complet).

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Dr2005

Alexx84 wrote:
Am trei intrebari:


1) Au răspuns antevorbitorii mei.
2) Aşa au fost comandate.
3) Au fost casate sute, poate chiar mii de locomotive dintre cele "moderne" (adică Diesel şi electrice), nu mai zic de cele cu abur. Au dispărut şi serii întregi... de LDE150, 060-DD etc. .€

 


Re: Discutii diverse Dominatrix

Cred ca intrebarea 3) se referea strict la locomotivele electrice, nu si cele diesel-electrice, sau de alt tip.

Macar aproximativ, din 933 de locomotive electrice seria 40 (si derivate) si 130 de locomotive seria 43/44 (si derivate), cate mai exista in prezent in total la CFR + privati? Si alta intrebare: prototipul de locomotiva electrica 47-0001-9 mai exista? Dar experimentul 50-0001-3 transformat din DD?

Si apropo de DD'uri: au fost casate toate? Stiu ca numai sunt de multi ani in circulatie, dar parca au ramas cateva in conservare pentru un eventual muzeu la Brasov.

 


Re: Discutii diverse didi

DD sau didinele nu au fost casate toate dar nu mai exista nici una functionala.Din pacate sunt numai carcase.Sunt 4 conservate in depoul Brasov.Este un 64 sau mula in depoul Oradea , operator industrial.Cea mai intreaga carcasa de Mula se afla in depoul Craiova.In zona depoului galati mai exista o didina dar cu vechea numerotareLDE150-022.In Constanta linga remiza celor de la Euroest se mai afla o carcasa de Mula transformata partial in garaj
LDE150-015.Si in iasi se aude ca ar mai fi o didina abandonata.De didina transformata in locomotiva electrica 50-0001-3 .A stat in depoul Barsov pina acum 3 ani( apartinea de  SAAF) .Stiu ca urma sa o cumpere un operator privat dar s a renuntat.Nici cei de la Softronic nu au fost interesati de ea .Dupa niste zvonuri ar fi ajuns in Roman intr o remiza , dar nu se mai stie nimica de ea , unii zic ca e casata.47-0001-9... este cumva acea electrica care seamana cu LDH u? doar ca are pantograf.Locomotiva Electrica de Manevra?Da ea mai exista in depou Brasov dar intr o stare foarte proasta.
Cateva linkuri catre locomotivele enumerate mai sus
http://trenuletz.myfreeforum.ro/locomot ... 244-15.htm
http://trenuletz.myfreeforum.ro/locomot ... e-t175.htm

 


Re: Discutii diverse cristi20

Nu ma pricep la transporturi, dar m-ati facut curios. :) Care este rolul cifrei de control?

 


Re: Discutii diverse rails

a ajuns orient express in gara de nord.

 


Re: Discutii diverse Gabi23

rails wrote:
a ajuns orient express in gara de nord.

Intradevar trenul de lux "Orient Express" a sosit astazi in Bucuresti Nord, putin dupa ora 14. A fost remorcat de cea mai noua locomotiva a Depoului Arad 477-895-3.

 


Re: Discutii diverse rails

sper sa ajung si eu la gara sa fac niste poze. o sa plece maine dimineata in jurul orei 9:00.

 


Re: Discutii diverse shoppy

Rolul cifrei de autocontrol este de a verifica daca numarul vehiculului este scris corect iar in unele cazuri cifrele sterse sau ilizibile se pot deduce aplicand un algoritm invers.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 58
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2406 forum members have written 432394 posts in 5381 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use