Topic: Idei și propuneri pentru bulevardul Unirii
79 posts, 34045 views
📖 Pagination options
- geoa
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
geoa
Numai idei bune ,dar voi v-ati intrebat daca le aproba cineva dintre cei de la putere )
Numai idei bune ,dar voi v-ati intrebat daca le aproba cineva dintre cei de la putere )
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Dominatrix
geoa wrote:Atat timp cat se merge pe ideea ca transportul public nu este decat o pomana electorala folosita de prostimea care nu isi permite sa mearga cu autoturismul propriu, si atat timp cat in primarie si RATB se vor perinda aceeasi oameni de nimic, precum Oetker sau respectiv Adrian Crit nu exista nici un fel de sanse de imbunatatire a situatiei.
Numai idei bune ,dar voi v-ati intrebat daca le aproba cineva dintre cei de la putere )
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
andrei11
Doua variante mi se par logice - din punctul meu de vedere evident.
1) 'Premetroul Dominatrix' cu urmatoarele precizari :
Statia de tramvai 'Piata Unirii' sa fie proiectata ca si statie de metrou pentru M 7 - cu anumite modificari / costuri suplimentare, in cazul in care se alege ca statia de metrou sa fie cu peron central, stiind faptul ca tramvaiele nu pot avea decat peron lateral. Avand insa in vedere ca statia de tramvai va fi 'recalificata' ca si statie de metrou cred ca economiile ar fi majore la un moment dat.
In momentul in care va apare M 7 in peisaj rampele de acces in pasaj se vor distruge evident ( 'pierderi colaterale' ) urmand ca tramvaiul 32 sa intoarca exact unde intoarce acum, avand in vedere ca persoanele care vin din Rahova / Ferentari si care vor sa treaca 'dincolo' vor folosi M 7.
Tot cand se va da drumul la M 7 si linia 21 va reveni la terminalul 'traditional' de la Sf. Gheorghe.
2) Varianta Andrei 11
Este prezentata in schita si nu necesita comentarii prea multe. Se poate pastra Fantana Arteziana din mijlocul Pietei Unirii prin adaugarea inca unei benzi de circulatie in locul celei ocupate de tramvai.
Desfiintarea fantanilor arteziene pe B-dul Unirii - in mod provizoriu - pana la constructia lui M 7 cand totul va reveni la infatisarea initiala de acum.
Modificarea macazurilor in terminalul Sf Vineri pentru a se putea circula fara halta intre Sf Gheorghe si Strada Sf Vineri in ambele sensuri.
Schema contine minimul de notatii pentru a fi cat mai clara, de aceea de la terminalul Sf Vineri nu am mai notat nimic - liniile de tramvai fiind cunoscute de voi in zona.
Am prezentat cumva niste variante SF ?
Doua variante mi se par logice - din punctul meu de vedere evident.
1) 'Premetroul Dominatrix' cu urmatoarele precizari :
Statia de tramvai 'Piata Unirii' sa fie proiectata ca si statie de metrou pentru M 7 - cu anumite modificari / costuri suplimentare, in cazul in care se alege ca statia de metrou sa fie cu peron central, stiind faptul ca tramvaiele nu pot avea decat peron lateral. Avand insa in vedere ca statia de tramvai va fi 'recalificata' ca si statie de metrou cred ca economiile ar fi majore la un moment dat.
In momentul in care va apare M 7 in peisaj rampele de acces in pasaj se vor distruge evident ( 'pierderi colaterale' ) urmand ca tramvaiul 32 sa intoarca exact unde intoarce acum, avand in vedere ca persoanele care vin din Rahova / Ferentari si care vor sa treaca 'dincolo' vor folosi M 7.
Tot cand se va da drumul la M 7 si linia 21 va reveni la terminalul 'traditional' de la Sf. Gheorghe.
2) Varianta Andrei 11
Este prezentata in schita si nu necesita comentarii prea multe. Se poate pastra Fantana Arteziana din mijlocul Pietei Unirii prin adaugarea inca unei benzi de circulatie in locul celei ocupate de tramvai.
Desfiintarea fantanilor arteziene pe B-dul Unirii - in mod provizoriu - pana la constructia lui M 7 cand totul va reveni la infatisarea initiala de acum.
Modificarea macazurilor in terminalul Sf Vineri pentru a se putea circula fara halta intre Sf Gheorghe si Strada Sf Vineri in ambele sensuri.
Schema contine minimul de notatii pentru a fi cat mai clara, de aceea de la terminalul Sf Vineri nu am mai notat nimic - liniile de tramvai fiind cunoscute de voi in zona.
Am prezentat cumva niste variante SF ?
P Unirii sistematizare.jpg (141.32 KB; downloaded 5705 times)
- ViitorulPrimar
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
ViitorulPrimar
1. Dominatrix.O solutie buna dar scumpa si nu cred ca va fi aplicata pana in 2020-2030.Deci avem de asteptat mult si bine.
2.Varianta Andrei.Se complica inutil.Solutia propusa de mine mai sus e mai ieftina,mai simpla si cu aproximativ acelasi rezultat.Si nu trebuie sa asteptam pana in 2020 ca sa fie pusa in aplicare.Cred ca Oprescu va fi incantat de idea mea.Poate chiar va renunta la suspendata de bucurie.
1. Dominatrix.O solutie buna dar scumpa si nu cred ca va fi aplicata pana in 2020-2030.Deci avem de asteptat mult si bine.
2.Varianta Andrei.Se complica inutil.Solutia propusa de mine mai sus e mai ieftina,mai simpla si cu aproximativ acelasi rezultat.Si nu trebuie sa asteptam pana in 2020 ca sa fie pusa in aplicare.Cred ca Oprescu va fi incantat de idea mea.Poate chiar va renunta la suspendata de bucurie.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Dominatrix
Referitor la varianta lui Andrei11, daca tot suntem la capitolul SF, iata o varianta proprie care ar rezolva destul de elegant si problema racordarii cu linia pe Marasesti, cu posibilitatea crearii unor multiple conexiuni. Mai exact, construirea unei ramificatii de tramvai de la podul Marasesti, in afara carosabilului, de partea vestica a bibliotecii, de unde se bifurca:
1) o ramura continua paralel cu Bd. Unirii, traversand Bd. Cantemir cu semafoare sincronizate si mergand apoi prin parc, ocolind fantanile, pana la actualul cap de linie dinspre Regina Maria, care se desfiinteaza.
2) cealalta ramura se racoredeaza la capatul de la Sf. Vineri, printr-o linie construita intre Tribunal si blocurile din zona Negru-Voda, care ar traversa Unirii cu semafor doar pentru tramvaie. Toate noile linii ar fi separate de traficul rutier. Iar fantanile in stil nord coreean din Piata Unirii nu ar avea nimic de suferit.
ViitorPrimar wrote:Posibil ca ar fi scumpa, dar oricum ar fi mult mai ieftina si practica decat M7 cu care poate stranepotii mei se vor plimba.
Dominatrix.O solutie buna dar scumpa si nu cred ca va fi aplicata pana in 2020-2030.Deci avem de asteptat mult si bine.
Referitor la varianta lui Andrei11, daca tot suntem la capitolul SF, iata o varianta proprie care ar rezolva destul de elegant si problema racordarii cu linia pe Marasesti, cu posibilitatea crearii unor multiple conexiuni. Mai exact, construirea unei ramificatii de tramvai de la podul Marasesti, in afara carosabilului, de partea vestica a bibliotecii, de unde se bifurca:
1) o ramura continua paralel cu Bd. Unirii, traversand Bd. Cantemir cu semafoare sincronizate si mergand apoi prin parc, ocolind fantanile, pana la actualul cap de linie dinspre Regina Maria, care se desfiinteaza.
2) cealalta ramura se racoredeaza la capatul de la Sf. Vineri, printr-o linie construita intre Tribunal si blocurile din zona Negru-Voda, care ar traversa Unirii cu semafor doar pentru tramvaie. Toate noile linii ar fi separate de traficul rutier. Iar fantanile in stil nord coreean din Piata Unirii nu ar avea nimic de suferit.
Untitled.jpg (286.59 KB; downloaded 5656 times)
- adn2377
-
Posted:
-
- Goldmund
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Goldmund
Pentru toti amatorii de proiecte sf pt. o traversare cu tramvaiul peste Piata Unirii:
asa ceva nu va fi niciodata, din motive lesne de inteles daca ne uitam la cate masini traverseaza zilnic zona. Daca toate arterele existente care intra in Piata Unirii vor fi interzise pt. automobilisti..., atunci e posibil la sol doar tramvaie, din toate partile...Daca nu,...
Ideea care prevede o subtraversare a intregii piete de un tram modern, e interesanta si posibila. Tramvaiul nu trebuie sa intre in tunel direct inainte de Piata Unirii, ci de pe Regina Maria colt cu 11 Iunie!- astfel avand timp pt atingerea unei -cote suficiente pt. a subtraversa 2 magistrale metrou si un tunel rutier. Din cate stiu mai este si prevazuta o noua magistrala de metrou in zona, asa ca nu mai vad necesitatea extinderii tramvaiului acolo.
Nu scoateti pistoalele, e doar o parere
Pentru toti amatorii de proiecte sf pt. o traversare cu tramvaiul peste Piata Unirii:
asa ceva nu va fi niciodata, din motive lesne de inteles daca ne uitam la cate masini traverseaza zilnic zona. Daca toate arterele existente care intra in Piata Unirii vor fi interzise pt. automobilisti..., atunci e posibil la sol doar tramvaie, din toate partile...Daca nu,...
Ideea care prevede o subtraversare a intregii piete de un tram modern, e interesanta si posibila. Tramvaiul nu trebuie sa intre in tunel direct inainte de Piata Unirii, ci de pe Regina Maria colt cu 11 Iunie!- astfel avand timp pt atingerea unei -cote suficiente pt. a subtraversa 2 magistrale metrou si un tunel rutier. Din cate stiu mai este si prevazuta o noua magistrala de metrou in zona, asa ca nu mai vad necesitatea extinderii tramvaiului acolo.
Nu scoateti pistoalele, e doar o parere
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Dominatrix
Asa este, nu vom mai vedea niciodata o legatura normala si fireasca E-V prin Piata Unirii, dar nu pentru ca nu e necesar (acest proiect a fost indicat in toate studiile serioase de trafic, facute de profesionisti), ci pentru ca nu se vrea. Si daca ne amintim ca se preconizeaza transformarea RATB'ului in societate comerciala, urmata evident de divizarea sa in societati profitabile pentru diversi sefi, este putin probabil ca se vor mai face investitii importante in transportul electric, care oricum e Cenusareasa. Asa ca acesta se va restrange treptat, fara ca nimeni sa fie "vinovat". Intr-un viitor nu prea indepartat, probabil ca multe din rutele de tramvai din est, unde infrastructura e la pamant (cu cateva exceptii) vor disparea. Ca asa e in tenis.
Legat de M7, avand in vedere ca se va face in sistem PPP (a se citi, cand va zbura porcul), s-ar putea foarte bine implementa solutia de tramvai subteran ("pre-metrou") cu traversare a Pietei Unirii, care ar putea fi transformata intr-un metrou adevarat in viitorul indepartat, daca necesitatile de trafic o impun. Asa se procedeaza si in alte orase europene, de exemplu Bruxelles.
Asa este, nu vom mai vedea niciodata o legatura normala si fireasca E-V prin Piata Unirii, dar nu pentru ca nu e necesar (acest proiect a fost indicat in toate studiile serioase de trafic, facute de profesionisti), ci pentru ca nu se vrea. Si daca ne amintim ca se preconizeaza transformarea RATB'ului in societate comerciala, urmata evident de divizarea sa in societati profitabile pentru diversi sefi, este putin probabil ca se vor mai face investitii importante in transportul electric, care oricum e Cenusareasa. Asa ca acesta se va restrange treptat, fara ca nimeni sa fie "vinovat". Intr-un viitor nu prea indepartat, probabil ca multe din rutele de tramvai din est, unde infrastructura e la pamant (cu cateva exceptii) vor disparea. Ca asa e in tenis.
Legat de M7, avand in vedere ca se va face in sistem PPP (a se citi, cand va zbura porcul), s-ar putea foarte bine implementa solutia de tramvai subteran ("pre-metrou") cu traversare a Pietei Unirii, care ar putea fi transformata intr-un metrou adevarat in viitorul indepartat, daca necesitatile de trafic o impun. Asa se procedeaza si in alte orase europene, de exemplu Bruxelles.
- LArSON
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
LArSON
Pana la urma, de ce tramvaiul nu ar traversa direct parcul? Oricum acolo sunt doar niste copacei care pot fi mutati, deci nu se taie pomi, pierderea de spatiu verde ar fi minima, parcul nu e unul facut pentru mamici cu copii, e doar un alt spatiu verde...
Pana la urma, de ce tramvaiul nu ar traversa direct parcul? Oricum acolo sunt doar niste copacei care pot fi mutati, deci nu se taie pomi, pierderea de spatiu verde ar fi minima, parcul nu e unul facut pentru mamici cu copii, e doar un alt spatiu verde...
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
ByOnu
Parcul Unirii este o rusine, toti au venit si si-au trantit tarabele si patinoarele aiurea pe spatiul verde, taind copaci etc. E un dezastru, 'parcul' (Daca tineti voi mortis sa-i spuneti asa) are nevoie de un RK serios ... trebuie luat de la 0 si ingrijit ca atare. Deci pe acolo poa' sa treaca orice.
Parcul Unirii este o rusine, toti au venit si si-au trantit tarabele si patinoarele aiurea pe spatiul verde, taind copaci etc. E un dezastru, 'parcul' (Daca tineti voi mortis sa-i spuneti asa) are nevoie de un RK serios ... trebuie luat de la 0 si ingrijit ca atare. Deci pe acolo poa' sa treaca orice.
- fider
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
fider
In acelasi mod in care parcul Unirii este vraiste se cam intampla cu fiecare parc din Bucuresti. Mai nou se considera ca dorim sa vedem numai tarabe si distractii indoielnice prin parcuri. "Banalitatea" ierbii verzi si a unor arbori frumosi este neprofitabila in comparatie cu bancile si cosurile de gunoi scumpe, autorizatiile pentru tarabe si cosmelii, ceasuri kitsch, autorizatia pentru nu stiu care mizerie de terasa, costurile "critice" pentru aranjamente florale si taiatul ierbii.
In acelasi mod in care parcul Unirii este vraiste se cam intampla cu fiecare parc din Bucuresti. Mai nou se considera ca dorim sa vedem numai tarabe si distractii indoielnice prin parcuri. "Banalitatea" ierbii verzi si a unor arbori frumosi este neprofitabila in comparatie cu bancile si cosurile de gunoi scumpe, autorizatiile pentru tarabe si cosmelii, ceasuri kitsch, autorizatia pentru nu stiu care mizerie de terasa, costurile "critice" pentru aranjamente florale si taiatul ierbii.
- Lohengrin
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Lohengrin
Pana la metrouri care costa miliarde de euro si dureaza zeci de ani, hai sa privim ceva mai la nord, in Goteborg. Nils Ericson Terminalen e un nod care cuprinde gara centrala a orasului, un punct de trecere pentru aproape toate liniile de tramvai si capete pentru o multime de linii de autobuz. Ca suprafata nu depaseste Piata Unirii.
Fimuletul de mai jos arata cate tramvaie pot trece printr-un acelasi spatiu intr-un interval relativ scurt.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=m7pyRGd2Us4
Nu pot sa nu imi amintesc de functionalitatea similara a Pietei Unirii in anii 80, intrerupta brutal in octombrie 1986. OK, Goteborg+suburbii reprezinta cam jumatate din Bucuresti, dar noi avem deja doua magistrale de metrou pe axele E-V si N-S prin Piata Unirii. Eu unul raman la convingerea ca directiile NE-SV (actualul proiect M7) si NV-SE (Izvor-Unirii-Timpuri Noi comun cu M1/M3) ar fi mai bine deservite de tramvaie, cu o statie centrala undeva pe locul fostei Hale. Iar realizarea ar fi mai putin costisitoare si mai rapida, noile magistrale preluand fluxuri importante de calatori. Oricat de mult ar placea la o prima vedere, "valorificarea Dambovitei" pe tronsonul central nu poate fi mai mult decat un moft fara impact major.
Pana la metrouri care costa miliarde de euro si dureaza zeci de ani, hai sa privim ceva mai la nord, in Goteborg. Nils Ericson Terminalen e un nod care cuprinde gara centrala a orasului, un punct de trecere pentru aproape toate liniile de tramvai si capete pentru o multime de linii de autobuz. Ca suprafata nu depaseste Piata Unirii.
Fimuletul de mai jos arata cate tramvaie pot trece printr-un acelasi spatiu intr-un interval relativ scurt.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=m7pyRGd2Us4
Nu pot sa nu imi amintesc de functionalitatea similara a Pietei Unirii in anii 80, intrerupta brutal in octombrie 1986. OK, Goteborg+suburbii reprezinta cam jumatate din Bucuresti, dar noi avem deja doua magistrale de metrou pe axele E-V si N-S prin Piata Unirii. Eu unul raman la convingerea ca directiile NE-SV (actualul proiect M7) si NV-SE (Izvor-Unirii-Timpuri Noi comun cu M1/M3) ar fi mai bine deservite de tramvaie, cu o statie centrala undeva pe locul fostei Hale. Iar realizarea ar fi mai putin costisitoare si mai rapida, noile magistrale preluand fluxuri importante de calatori. Oricat de mult ar placea la o prima vedere, "valorificarea Dambovitei" pe tronsonul central nu poate fi mai mult decat un moft fara impact major.
- Buzescu
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
Buzescu
Asta cu tramvaiele prin centru am propus-o si eu.Si e o solutie mult mai rapida si mai ieftina decat construirea metroului ,care dureaza zeci de ani.
Lohengrin wrote:
Pana la metrouri care costa miliarde de euro si dureaza zeci de ani, hai sa privim ceva mai la nord, in Goteborg. Nils Ericson Terminalen e un nod care cuprinde gara centrala a orasului, un punct de trecere pentru aproape toate liniile de tramvai si capete pentru o multime de linii de autobuz. Ca suprafata nu depaseste Piata Unirii.
Fimuletul de mai jos arata cate tramvaie pot trece printr-un acelasi spatiu intr-un interval relativ scurt.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=m7pyRGd2Us4
Nu pot sa nu imi amintesc de functionalitatea similara a Pietei Unirii in anii 80, intrerupta brutal in octombrie 1986. OK, Goteborg+suburbii reprezinta cam jumatate din Bucuresti, dar noi avem deja doua magistrale de metrou pe axele E-V si N-S prin Piata Unirii. Eu unul raman la convingerea ca directiile NE-SV (actualul proiect M7) si NV-SE (Izvor-Unirii-Timpuri Noi comun cu M1/M3) ar fi mai bine deservite de tramvaie, cu o statie centrala undeva pe locul fostei Hale. Iar realizarea ar fi mai putin costisitoare si mai rapida, noile magistrale preluand fluxuri importante de calatori. Oricat de mult ar placea la o prima vedere, "valorificarea Dambovitei" pe tronsonul central nu poate fi mai mult decat un moft fara impact major.
Asta cu tramvaiele prin centru am propus-o si eu.Si e o solutie mult mai rapida si mai ieftina decat construirea metroului ,care dureaza zeci de ani.
- mradulescu
-
Posted:
-
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii
mradulescu
Si ce faci cu traficul auto din acest nod rutier numit Piata Unirii?
Si ce faci cu traficul auto din acest nod rutier numit Piata Unirii?
📖 Pagination options