Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Bugetul Municipiului București

326 posts, 136839 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 
 

📖 Pagination options
Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

@adn2377:

Punctul a) - foarte adevarat.
Punctul b) - transportul public in Bucuresti nu e deloc ieftin, comparativ cu alte capitale europene. Am mai avut discutia asta aici, unde am dat mai multe exemple. Daca s-ar dubla pretul calatoriei acum, singurul rezultat ar fi cresterea foarte mare a numarului blatistilor, care si asa sunt destul de multi. Iar calatorilor cinstiti deja li se pun destule piedici, cum s-a mai discutat pe forum.

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia mihai_tomaro

s-a gandit oare cineva sa faca preturi la bilete diferite in functie de numarul de statii pe care mergi? e scumpa infrastructura? n-as zice, program software competitiv, rezolvi problema. mergi 1 statie la piata, poate dai si mai putin decat e acum. traversezi orasul, dai 5 lei sa zicem. lovesti dur in traficul auto personal, faci linii unice pe trasee strategice, si sigur "se baga" lumea. Nu in ultimul rand , conlucrezi strans cu Metrorex si faci rute alternative acolo unde nu e metrou, dar cu statie fix langa statia de metrou, asta in zonele semi periferice si periferice.
ceva ceva se misca in directia asta, clar, dar nu indeajuns. si aici nu acuz in nici un caz RATB.

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@Dominatrix:
Vreau si eu sa te intreb ceva (fara rele intentii sau arriere-pensee), ai avut ocazia sa citesti un studiu mai recent facut de profesionisti adevarati privind deficientele 'reale' si ineficienta economica a RATB, sau te bazezi in aprecieri doar pe cunoasterea 'intuitiva' a activitatii 'neeconomice' a RATB?
Spre exemplu ai idee cati 'functionari' iau leafa per cap de sofer/vatman si care ar fi 'rata normala'?
Sau ce reprezinta cei 2mil euro pentru minunatul nou 'prototip' inegral low-floor (al catelea prototip taica, ca astora nu le place nimic 'de serie', e treaba prea grea, lor le plce doar sa se joace de-a prototipu') - aici iti dau eu si raspunsul, e costul pieselor componente, luate la dublu pretz, bucata cu bucata ca restul cheltuielilor, manopera, utilitati, regie, bla-bla e tot din 'subventia' uriasa ce ne este 'furata' din buzunarul nostru al bucurestenilor! :twisted:

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

mihai_tomaro wrote:
s-a gandit oare cineva sa faca preturi la bilete diferite in functie de numarul de statii pe care mergi? e scumpa infrastructura? n-as zice, program software competitiv, rezolvi problema. mergi 1 statie la piata, poate dai si mai putin decat e acum. traversezi orasul, dai 5 lei sa zicem. lovesti dur in traficul auto personal, faci linii unice pe trasee strategice, si sigur "se baga" lumea. Nu in ultimul rand , conlucrezi strans cu Metrorex si faci rute alternative acolo unde nu e metrou, dar cu statie fix langa statia de metrou, asta in zonele semi periferice si periferice.
ceva ceva se misca in directia asta, clar, dar nu indeajuns. si aici nu acuz in nici un caz RATB.

Au beneficiat de o investitie de 11mil euro pentru un sistem de ticketing care la ora implementarii nu exista decat in Singapur si care permite oricefel de metoda de taxare imaginabila, doar sa vrea...
Dar se prefera gratuitati fara-numar, fara-numar, doar cu talonul de pensie, ca tot restul e ca la carciuma, bem si ne distram 'pe veresie' indiferent cat costa, ca primaria trebuie sa 'subventioneze' si sa achite nota de plata...nu tu indicatori de performanta, nu tu baremuri de cheltuieli, nu tu serviciu optimizat, nu tu nimic...
Am mai auzit o 'prostioara' debitata pe aici, ca subventia e pentru 'regii' si nu pentru cetateni???
Acest gen de subventii e 'interzis' in UE, se admite 'numai'  subventionarea cetatenilor 'nevoiasi', nu a intreprinderilor ineficiente (cu exceptia activitatilor de aparare, dar la noi astia din aparare au fost de mult adusi la sapa de lemn si trimisi in somaj asa ca nu e cazul de subventii). Pun punct aici (deocamdata)...

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia adn2377

Dominatrix wrote:
@adn2377:

Punctul a) - foarte adevarat.
Punctul b) - transportul public in Bucuresti nu e deloc ieftin, comparativ cu alte capitale europene. Am mai avut discutia asta aici, unde am dat mai multe exemple. Daca s-ar dubla pretul calatoriei acum, singurul rezultat ar fi cresterea foarte mare a numarului blatistilor, care si asa sunt destul de multi. Iar calatorilor cinstiti deja li se pun destule piedici, cum s-a mai discutat pe forum.


Nu vreau sa intru intr-o comparatie din care se poate vedea cat de prost e GANDITA tarifarea mijlocaelor de transport public din Bucuresti, unde unghiul de vedere este cel al diverselor regii in loc sa fie cel al calatorului platitor de impozite... Dar pe de ALTA parte, sa imi spui in ce capitala europeana O CALATORIE individuala cu transportul in comun costa doar in jur de 30 de eurocenti...

Cat despre blatisti, este in mare masura vina RATB si/sau a primariei ca sunt asa de multi. Din enorm de multe motive, pornind de la gandirea defectoasa a traseelor, trecand prin sub-turarea multor linii pana la intervale la care ajungi sa circuli doar ocazional "daca vine", prin lipsa de viziune (ce cuvant "snob" daca il asociezi cu RATB) in a gasi modalitati moderne si atractive de tarifare utilizand sistemul de taxare deja existent (care permite mult mai mult), DAR nu in ultimul rand - si la asta vroiam sa ma refer aici -> prin LIPSA preocuparii de a PRINDE si AMENDA acesti blatisti.

Pai sunt controlori - vor zice unii... Pai sunt, dar sunt destui? Pe urma au tupeul sa ii amendeze sau macar sa ii controleze pe cei care arata mai "suspect"? Sau sa ii dea jos pe boschetarii care "imbogatesc" mijloacele de transport cu miasme pe care nu le credeai posibile? Pai in Paris, de exemplu, unde am fost in vacanta cu ceva vreme in urma doar vre-o zece zile, am prins controale de cel putin trei ori. Si "control" insemna ca pe langa controlori erau si cate 2-3-4 jandarmi vanjosi (sau ce or fi fost) cu pistoale automate dupa gat... Sa vad atunci care mai comenteaza daca s-ar face si la noi asa...

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia andrei11

Dar pe de ALTA parte, sa imi spui in ce capitala europeana O CALATORIE individuala cu transportul in comun costa doar in jur de 30 de eurocenti...

Am mai precizat - si nu odata- treaba cu 30 eurocenti nu o pui corect, cat la suta reprezinta biletul RATB raportat la salariul mediu. Asa se face comparatia si nu la 30 eurocenti. De exemplu din generosul meu salariu pot sa-mi iau vreo 540 bilete. Sa vedem cate bilete poate sa-si ia neamtu', francezu', englezu' si cel din Republica Gabon.

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

@andrei11:
nici tu nu faci o socoteala absolut corecta...pentru ca nu e numai o comparatie intre preturi si puterea de cumparare, e si o relativizare la nivelul 'costului vietii' vis-a-vis de PIB-ul natiei, productivitate, salariu mediu, etc...
Spre exemplu, pe vremuri daca luai pretul unei calatorii cu metroul si pretul unui ziar, oriunde in lume aveai o surprinzatoare 'echivalenta' in termeni de 'pret'...
Acum ca presa scrisa 'a murit' putem socoti in 'oua de gaina', alt etalon de referinta 'universal valabil' si 'nesubventionat'...incearca o astfel de socoteala si ai sa ramai 'surprins'...
Tin minte ca bulgarii cand ajunsesera la fundul prapastiei si leva valora zero bani, chiriile se evaluau taman 'in oua de gaina', ba uneori chiar asa se si plateau...

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Dominatrix

subway guru wrote:
@Dominatrix:
Vreau si eu sa te intreb ceva (fara rele intentii sau arriere-pensee), ai avut ocazia sa citesti un studiu mai recent facut de profesionisti adevarati privind deficientele 'reale' si ineficienta economica a RATB, sau te bazezi in aprecieri doar pe cunoasterea 'intuitiva' a activitatii 'neeconomice' a RATB?Spre exemplu ai idee cati 'functionari' iau leafa per cap de sofer/vatman si care ar fi 'rata normala'?
Da, am citit studii de acest gen, si dupa cum ai observat si pe aici, nu "laud" nici pe departe eficienta (sau mai bine zis ineficienta) RATB. Dar hai sa nu cadem in extreme. Raportul dintre numarul de "functionari" si cel de soferi/vatmani este mult mai putin relevant decat raportul dintre personalul implicat in "exploatare" (deci vatmani/soferi + mecanici/personal de intretinere) si restul "functionarilor". Pentru ca daca ai un parc invechit (asa cum se intampla la RATB, in special la ETE), ai nevoie de mai mult personal de intretinere, care evident, nu sta cu colacul/manivela in brate, dar este aboslut necesar pentru o buna functionare a regiei. Deci hai sa ne referim la acest raport. In mod normal, ponderea celorlalti "functionari" (adica cei neimplicati in exploatare) ar trebui sa fie undeva la maximum 15-20% din total. La RATB, e aproape dublu. Ceea ce, evident, nu e normal. Deci e destul de limpede de unde ar trebui sa vina "taierile"...

 


Re: Stiri, proiecte, perspective subway guru

Dupa buget, mica, coane Fanica... :o
http://www.ziare.com/pdl/elena-udrea/lu ... ei-1078655
http://www.ziare.com/sorin-oprescu/prim ... al-1078794
http://www.ziare.com/basescu/stiri-trai ... ca-1078770
http://www.ziare.com/social/administrat ... en-1078722
Si uite asa aburim lumea DE CE s-au luat banii de la investitii, in fond numai fotbalul e REGE... :evil:
Probabil anul asta o sa postam pana umplem forumul doar cu mistouri, ca investitii cam ioc... :ugeek:

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia subway guru

OK, atunci pornim de la aceleasi 'baze' si nu e cazul sa-i 'mangaiem pe chelie' ci sa apasam pe 'buboaiele cu puroi'...
Ma provoci sa scot 'din arhive' studiul de restructurare al RATB comandat si platit de BEI, pe care factorii i-responsabili n-au stiut cum sa-l 'doseasca' prin sertare spre a fi ferit de ochiul 'contribuabilului' inocent...
Cat priveste RADET, acolo e si mai jale, prin natura meseriei am ceva cunostinte si despre 'falitzii' astia...

 


Re: Proiectul si discutii pe baza acestuia Lutyk

jailor wrote:
Nu stiu daca regia de transport din Paris e subventionata sau nu insa un bilet care e comun metrou/autobuz/tramvai e 1,7 euro.


Pe cate zone? Transportul in comun in Paris e impartit pe 6 zone daca imi aduc bine aminte. Zona 1 e in centru iar urmatoarele sunt cercuri concentrice. Ceva in genul cum e judetul Ilfov la noi. Dar acolo zona 7 ajunge la 60-70 de km de Paris. Am stat in 2004 in zona 5 si un abonament pentru 1 saptamana (carte orange) era 25 € valabil pe orice mijloc de transport in zonele 1-5

 


Re: Bugetul Municipiului Bucuresti in 2011 Grigore

mihai_tomaro, nu prea intelegi tu cum e cu administratia, democratia, decentralizarea.

Subventiile exista in toate tarile capitaliste si au un singur scop: permit statului sa dirijeze functionarea societatii chiar si in direcii economic nerentabile. Existenta subventiilor este esentiala pentru functionarea eficienta si progresul societatii. Nu tot ce este economic rentabil este bun si nu tot ce e bun, e si rentabil economic. De exemplu, daca n-ar exista subventii, nimeni sau extrem de putini ar investi in energia eoliana, pentru ca tehnologiile sunt extrem de scumpre si nerentabile. "Padurile" de centrale eoline din Europa si, mai nou, din Romania se datoreaza imenselor subventii venite din partea statelor UE, ca strategie comuna de reducere a emisiilor de CO2. Iar exemplele sunt fara numar.

In caz particular, subventia la gigacalorie nu are in vedere sustinerea nevoiasilor, ci sustinerea sistemului de incalzire centralizat, care, teoretic, este mult mai eficient energetic deca sistemele de incalzire individuala. Spun teoretic, pentru ca in realitate sistemul centralizat este atat de prost administrat incat, in mod aberant, sistemul centralizat este mult mai scump decat sistemele individuale.

Cat priveste dizertatia ta cu "republica", trebuie sa intelegi ca "Primaria" nu este "Statul Roman", ci este organul administrativ al comunitatii locale. Este perfect legal si moral si logic, ca o anumita comunitate locala, daca are bani mai multi, sa acorde subventii locale pentru locuitorii sai. Primaria gestioneaza banii comunitatii locale, iar cetatenii oricarei localitati au dreptul sa decida ce vor sa se intample cu banii lor. Normal ca nu-i o decizie directa, ci prin reprezentanti alesi. Adica, de exemplu, prin legislatia nationala, transportul public pentru elevi si studenti este subventionat cu 50%. Nimic nu impiedica insa o comunitate locala care are bani si-si permite, sa subventioneze elevii si studentii 100%.

 



Re: Bugetul Municipiului Bucuresti in 2011 subway guru

Declaratie de presa a Primarului General, prof. dr. Sorin Oprescu, 24 martie ora 12,00
by Sorin Oprescu on Thursday, March 24, 2011 at 6:09am

Doamnelor si domnilor,



       Ne aflam intr-o situatie grava, absurda si irationala. Bugetul orasului este in continuare blocat, nefunctional, neaplicabil si nelegal. Aceasta situatie este de netolerat, afectand profund functionarea si dezvoltarea orasului. Avem doar solutia repetarii procesului de vot, pentru a intra rapid in legalitate.



Reprezentantii majoritatii politice din Consiliul General, folosindu-se de tertipuri ieftine (ca sa nu spun mici gainarii), actioneaza la comanda politica, in dispretul cetatenilor.



Cu incompetenta, ignoranta si superficialitate, sfidand cu cinism interesul public acestia au impus o serie de amendamente care sunt contrare legii (legea Bugetului de stat), paralizand servicii publice si investitii in derulare. In schimb, nu au ezitat sa promoveze interesele personale si de grup.



Constant si consecvent am actionat si am pastrat un echilibru in interesul cetatenilor orasului. Ca primar, nu am fost prietenul niciunui partid si nu am fost adversarul niciunui partid. Dar cei care vor sa atraga Primaria in dispute politice ma vor avea drept adversar. Primaria Capitalei si bucurestenii nu au nevoie de o noua disputa politica! Bucurestiul a mai fost tarat intr-un razboi politic, in vremea lui Traian Basescu si nu a fost bine pentru oras. Bucuresteanul nu are culoare politica!



Atrag atentia tuturor celor care vor sa politizeze excesiv si abuziv administratia orasului sa inceteze!  Stiu exact care sunt mizele din spatele a ceea ce se intampla in aceste zile! Stiu motivul acestui blocaj si stiu ce se spera sa se obtina din el! Este cazul sa dam dovada de intelepciune, maturitate si responsabilitate fata de soarta orasului. Trebuie sa inceteze aceasta bataie de joc!

Singura solutie pe care o avem in acest moment este dialogul. Potrivit legii, primarul general este singurul care poate propune proiectul de buget iar consilierii voteaza. Unica varianta legala este convocarea unei noi sedinte de Consiliu si votarea unui buget functional si aplicabil.



Le-am transmis si liderilor partidelor politice apelul meu public - un apel catre dialog adresat si celor de la putere si celor din opozitie. Avem nevoie ca proiectele orasului sa fie sustinute de cat mai multi, sa primeasca finantarea pe care orasul le-o poate da si sa nu mai fie confiscate politic.



       Sper ca, in al 12-lea ceas, consilierii sa-si aminteasca de alegatorii lor, de mandatul pe care il au, de juramantul pe care l-au depus si sa nu blocheze si sa nu distruga orasul.



       Va multumesc!

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 24
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433057 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use