Topic: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
20 posts, 2823 views
📖 Pagination options
-
- BodoMinea
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 10:50 -
Re: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
BodoMinea
Poate că reducerea consumului nu e una drastică în cazul autobuzelor mild hybrid cum sunt cele actuale de la București, dar sunt de părere că în cazul unor vehicule full hybrid s-ar observa o diferență. Prin full hybrid mă refer la vehicule unde motorul diesel se poate opri la viteze reduse de circulație, în stații sau în ambuteiaj/trafic stop&go, cu serviciile auxiliare precum AC rămânând active și cu posibilitatea de tracțiune utilizând doar motorul electric. Astfel de vehicule nu doar că sunt mai economice și mai puțin poluante dar sunt și mai puțin deranjante pentru pasagerii care așteaptă alte vehicule în stații sau care se plimbă prin zone pietonale adiacente, aspect care devine din ce în ce mai important cu canicula din ce în ce mai severă.
E irelevant ce elimină alți operatori din flota lor, Wiener Linien are "în curte" compania soră Wien Energie care îi poate ajuta cu stații pentru încărcat vehicule electrice și chiar cu producerea de hidrogen. Atâta timp cât noi suntem la mâna Enel iar fac licitațiile pentru vehicule sunt permanent cu criteriul "prețul cel mai mic", autobuzele diesel hibrid, hopefully full hibrid achiziționate o să fie mai longevive, mai fiabile și vor presta mai mult serviciu activ decât electricul echivalent.
În concluzie m-aș bucura să avem autobuze articulate full electrice, merită să urmărim ce se întâmplă cu consultarea respectivă.
Poate că reducerea consumului nu e una drastică în cazul autobuzelor mild hybrid cum sunt cele actuale de la București, dar sunt de părere că în cazul unor vehicule full hybrid s-ar observa o diferență. Prin full hybrid mă refer la vehicule unde motorul diesel se poate opri la viteze reduse de circulație, în stații sau în ambuteiaj/trafic stop&go, cu serviciile auxiliare precum AC rămânând active și cu posibilitatea de tracțiune utilizând doar motorul electric. Astfel de vehicule nu doar că sunt mai economice și mai puțin poluante dar sunt și mai puțin deranjante pentru pasagerii care așteaptă alte vehicule în stații sau care se plimbă prin zone pietonale adiacente, aspect care devine din ce în ce mai important cu canicula din ce în ce mai severă.
E irelevant ce elimină alți operatori din flota lor, Wiener Linien are "în curte" compania soră Wien Energie care îi poate ajuta cu stații pentru încărcat vehicule electrice și chiar cu producerea de hidrogen. Atâta timp cât noi suntem la mâna Enel iar fac licitațiile pentru vehicule sunt permanent cu criteriul "prețul cel mai mic", autobuzele diesel hibrid, hopefully full hibrid achiziționate o să fie mai longevive, mai fiabile și vor presta mai mult serviciu activ decât electricul echivalent.
În concluzie m-aș bucura să avem autobuze articulate full electrice, merită să urmărim ce se întâmplă cu consultarea respectivă.
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 10:55 -
Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
Andrei Andraș
Luca M. wrote:Cât ai cercetat înainte de a scrie asta? Viena nu este un exemplu în acest caz, și-au vândut mașinile din 2014-5 și au cumpărat altele identice în 2022-3. Ei își mențin autobuzele în circulație x ani, iar când aceștia trec, indiferent de câți km au parcurs, le scot la vânzare și își cumpără altele.
Mă refer la faptul că în alte orașe din Europa (Viena) se începe încetișor să se renunțe la Diesel
-
- punmeister
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 11:20 -
Re: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
punmeister
E uite ca la electrice Mercedes-Benz a avut pretul cel mai mic la licitatie (au luat 60/60 puncte la pret) dar cu toate astea au iesit castigatori ZTE cu tofu dregurile lor.
BodoMinea wrote here:
Atâta timp cât noi suntem la mâna Enel iar fac licitațiile pentru vehicule sunt permanent cu criteriul "prețul cel mai mic", autobuzele diesel hibrid, hopefully full hibrid achiziționate o să fie mai longevive, mai fiabile și vor presta mai mult serviciu activ decât electricul echivalent.
E uite ca la electrice Mercedes-Benz a avut pretul cel mai mic la licitatie (au luat 60/60 puncte la pret) dar cu toate astea au iesit castigatori ZTE cu tofu dregurile lor.
-
- shoppy
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 11:51 -
Re: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
shoppy
Ce scandal o a iesit cu statiile de incarcare si ce o sa mai iasa cu bateriile ca stau autobuzele nefolosite, cred ca a zis Mercedes sarumana ca nu a castigat.
Ce scandal o a iesit cu statiile de incarcare si ce o sa mai iasa cu bateriile ca stau autobuzele nefolosite, cred ca a zis Mercedes sarumana ca nu a castigat.
-
- punmeister
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 11:55 -
Re: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
punmeister
In locul lor as fi dat in judecata PMB avand in vedere ca ZTE a mintit in legatura cu autonomia reala (se cerea minimum 200km range conform SORT2, in realitate mai mult de 150km nu ating) si faptul ca PMB/STB le-au receptionat asa, in conditiile in care rangeul minim de 200km era criteriu eliminatoriu la licitatie.
In locul lor as fi dat in judecata PMB avand in vedere ca ZTE a mintit in legatura cu autonomia reala (se cerea minimum 200km range conform SORT2, in realitate mai mult de 150km nu ating) si faptul ca PMB/STB le-au receptionat asa, in conditiile in care rangeul minim de 200km era criteriu eliminatoriu la licitatie.
-
- shoppy
-
Posted:
Friday, 12.07.2024, 12:50 -
Re: Achiziții de autobuze articulate diesel-hibrid Euro 6
shoppy
Daca STB a cerut in CS certificat pentru range doar de la producator si nu avizat de vreun tert sau de teste interne(asa cum a facut si cu puterea motoarelor la tramvaie) atunci Mercedes trebuia sa dea in judecata CS-ul, altfel PMB nu poate fi dat in judecata ca a acceptat acte conforme cu CS-ul.
Nu cred ca exista vreo institutie sa acrediteze rangeuri, nici chiar RAR-ul, de aici si intreg scandalul cu range-uri umflate la turisme.
Daca STB a cerut in CS certificat pentru range doar de la producator si nu avizat de vreun tert sau de teste interne(asa cum a facut si cu puterea motoarelor la tramvaie) atunci Mercedes trebuia sa dea in judecata CS-ul, altfel PMB nu poate fi dat in judecata ca a acceptat acte conforme cu CS-ul.
Nu cred ca exista vreo institutie sa acrediteze rangeuri, nici chiar RAR-ul, de aici si intreg scandalul cu range-uri umflate la turisme.
📖 Pagination options