Topic: Hărți, semnalistică, afișaje și alte metode de informare a călătorilor
177 posts, 23561 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
ByOnu
Discutia este recurenta.
Nu s-a incercat, dar nici nu cred ca a propus cineva.
Ar fi o masura foarte buna.
Discutia este recurenta.
Nu s-a incercat, dar nici nu cred ca a propus cineva.
Ar fi o masura foarte buna.
- Cormoranul
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
Cormoranul
Mulțumesc! Voi trimite o petiție la TPBI în acest sens. Poate așa rezolvăm ceva.
Mulțumesc! Voi trimite o petiție la TPBI în acest sens. Poate așa rezolvăm ceva.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
bgd70
Sa postezi te rog si raspunsul cand il vei primi. Acelasi lucru l-am transmis si eu in februarie 2023 catre TPBI si au raspuns vag ca vor analiza aceasta posibilitate si ca vor anunta public daca vor face ceva.
Sa postezi te rog si raspunsul cand il vei primi. Acelasi lucru l-am transmis si eu in februarie 2023 catre TPBI si au raspuns vag ca vor analiza aceasta posibilitate si ca vor anunta public daca vor face ceva.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
PTMZ
Cum nu s-a încercat? A ieșit de la URAC o serie de CA-uri acum câțiva ani care avea afișajele setate doar cu destinația.
ByOnu wrote here:
Nu s-a incercat, dar nici nu cred ca a propus cineva.
Cum nu s-a încercat? A ieșit de la URAC o serie de CA-uri acum câțiva ani care avea afișajele setate doar cu destinația.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
ByOnu
Pai si cunosti sa fi fost o decizie asumata in sensul asta, sau doar asa au fost setate in graba afisajele? A fost un experiment? A sondat cineva calatorii cu privire la modificare, sau cum? Daca experimentul a picat, de ce s-a intamplat asta?
Eu vorbesc despre o decizie asumata a TPBI / STB prin care sa implementeze la nivel de standard al flotei. Iar asta nu cred ca a existat.
Pai si cunosti sa fi fost o decizie asumata in sensul asta, sau doar asa au fost setate in graba afisajele? A fost un experiment? A sondat cineva calatorii cu privire la modificare, sau cum? Daca experimentul a picat, de ce s-a intamplat asta?
Eu vorbesc despre o decizie asumata a TPBI / STB prin care sa implementeze la nivel de standard al flotei. Iar asta nu cred ca a existat.
- Cezar210
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
Cezar210
Mi s-ar părea o greșeală să se introducă doar destinația. Cel mai bine ar fi să fie reinstalat/reprodus softul de pe Hanonver 2008-2010, cu originea scrisă mic și destinația scrisă mare, pentru că poate unii călători nu cunosc acea linie, nu îi știu ambele puncte terminus și i-ar ajuta.
Ce au făcut acum la Solaris și ZTE este - evident - o prostie, trebuia fix invers.
Mi s-ar părea o greșeală să se introducă doar destinația. Cel mai bine ar fi să fie reinstalat/reprodus softul de pe Hanonver 2008-2010, cu originea scrisă mic și destinația scrisă mare, pentru că poate unii călători nu cunosc acea linie, nu îi știu ambele puncte terminus și i-ar ajuta.
Ce au făcut acum la Solaris și ZTE este - evident - o prostie, trebuia fix invers.
- punmeister
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
punmeister
Sau cum era initial pe Otokar inainte de pandemie, si anume destinatie si via (ex. 61 Complex Apusului via Piata Leul).
Sau cum era initial pe Otokar inainte de pandemie, si anume destinatie si via (ex. 61 Complex Apusului via Piata Leul).
- TudorSt
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
TudorSt
Aproape nicăieri în Europa nu apare și originea pe afișaj, eu cel puțin doar în Budapesta am văzut. În rest, doar destinația cu simbolurile aferente de corespondență (metrou, tren, S-bahn etc), lucru pe care l-am mai spus și îl susțin cu tărie pentru București. Pe mine, când am fost în Praga, m-a ajutat foarte mult ca scria doar destinația. În Budapesta mai rău m-a încurcat.
Aproape nicăieri în Europa nu apare și originea pe afișaj, eu cel puțin doar în Budapesta am văzut. În rest, doar destinația cu simbolurile aferente de corespondență (metrou, tren, S-bahn etc), lucru pe care l-am mai spus și îl susțin cu tărie pentru București. Pe mine, când am fost în Praga, m-a ajutat foarte mult ca scria doar destinația. În Budapesta mai rău m-a încurcat.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
bgd70
Nu are niciun rost sa afiseze de unde vine. Daca vreau sa ma duc la Gara de Nord si astept pe sensul gresit pentru ca nu stiu in ce directie trebuie, o sa vad langa indicativul liniei orice altceva decat Gara de Nord. In cazul asta, ma mut pe sensul opus.
Nu are niciun rost sa afiseze de unde vine. Daca vreau sa ma duc la Gara de Nord si astept pe sensul gresit pentru ca nu stiu in ce directie trebuie, o sa vad langa indicativul liniei orice altceva decat Gara de Nord. In cazul asta, ma mut pe sensul opus.
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
WT_fan06
@Cezar210 , informația trebuie oferită într-un mod coerent, când trebuie, unde trebuie și cum trebuie.
Pe un afișaj exterior (unde nu ai loc și spațiul trebuie folosit eficient) trebuie afișată cea mai importantă informație, adică unde merge vehiculul, eventual și un via. Scrisul trebuie să fie MARE ca să fie lizibil de la distanță. Asta contează, asta interesează pe pasageri.
Scopul afișajului nu este să ofere informații despre linie și între ce capete se desfășoară, ci să ofere locul unde te duce acel vehicul. Restul informațiilor trebuie afișate prin alte mijloace, pe hărți, în stație, acolo unde ai spațiu iar scrisul poate fi mai mic, informația poate fi mai compactă. Semnalistica are rolul ei, diferit de cel al afișajelor vehiculelor.
Faceți diferența între tipurile de informații ce trebuie afișate prin metode diferite și înțelegeți că informarea trebuie să fie unitară, nu să compenseze x că nu există y sau alte lipsuri ale unei capitale necivilizate unde încă se pictează manual plăcuțe de stație.
@Cezar210 , informația trebuie oferită într-un mod coerent, când trebuie, unde trebuie și cum trebuie.
Pe un afișaj exterior (unde nu ai loc și spațiul trebuie folosit eficient) trebuie afișată cea mai importantă informație, adică unde merge vehiculul, eventual și un via. Scrisul trebuie să fie MARE ca să fie lizibil de la distanță. Asta contează, asta interesează pe pasageri.
Scopul afișajului nu este să ofere informații despre linie și între ce capete se desfășoară, ci să ofere locul unde te duce acel vehicul. Restul informațiilor trebuie afișate prin alte mijloace, pe hărți, în stație, acolo unde ai spațiu iar scrisul poate fi mai mic, informația poate fi mai compactă. Semnalistica are rolul ei, diferit de cel al afișajelor vehiculelor.
Faceți diferența între tipurile de informații ce trebuie afișate prin metode diferite și înțelegeți că informarea trebuie să fie unitară, nu să compenseze x că nu există y sau alte lipsuri ale unei capitale necivilizate unde încă se pictează manual plăcuțe de stație.
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
Vasile52
Din ce stiu e un pic greu de lucrat cu Thoreb si simboluri.
Subscriu, exista si alte puncte de interes pe un traseu nu doar destinatia. Si nu toate calatoriile sunt end to end.
Probabil ca metoda actuala s-a ales pentru a nu avea probleme daca Thoreb nu schimba automat semi-cursa sau poate cine a venit cu idea s-a inspirat dupa cum sunt scrise traseele pe Tatra.
TudorSt wrote here:
doar destinația cu simbolurile aferente de corespondență (metrou, tren, S-bahn etc),
Din ce stiu e un pic greu de lucrat cu Thoreb si simboluri.
punmeister wrote here:
Sau cum era initial pe Otokar inainte de pandemie, si anume destinatie si via (ex. 61 Complex Apusului via Piata Leul).
Subscriu, exista si alte puncte de interes pe un traseu nu doar destinatia. Si nu toate calatoriile sunt end to end.
Probabil ca metoda actuala s-a ales pentru a nu avea probleme daca Thoreb nu schimba automat semi-cursa sau poate cine a venit cu idea s-a inspirat dupa cum sunt scrise traseele pe Tatra.
- Cormoranul
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
Cormoranul
Am primit și răspunsul de la STB:
Stimate domn,
Ca urmare a petiției dumneavoastră, redirecționată și înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 31906/12.03.2024, vă aducem la cunoștință că au fost dispuse măsuri de verificare și remediere a aspectelor semnalate.
În acest sens, furnizorul troleibuzelor Solaris are în dezvoltare o nouă versiune de firmware care va modifica fontul afișajelor, astfel încât informațiile să prezinte o grafică relevantă pentru călători.
Vă mulțumim pentru sprijinul oferit.
Cu stimă,
Direcția de Presă, Comunicare și Protocol
Cormoranul wrote here:
Mulțumesc! Voi trimite o petiție la TPBI în acest sens. Poate așa rezolvăm ceva.
Am primit și răspunsul de la STB:
Stimate domn,
Ca urmare a petiției dumneavoastră, redirecționată și înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 31906/12.03.2024, vă aducem la cunoștință că au fost dispuse măsuri de verificare și remediere a aspectelor semnalate.
În acest sens, furnizorul troleibuzelor Solaris are în dezvoltare o nouă versiune de firmware care va modifica fontul afișajelor, astfel încât informațiile să prezinte o grafică relevantă pentru călători.
Vă mulțumim pentru sprijinul oferit.
Cu stimă,
Direcția de Presă, Comunicare și Protocol
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
WT_fan06
Aș fi curios să citesc și propunerile înaintate, dacă dorești să le share-uiești, desigur. 😃
Aș fi curios să citesc și propunerile înaintate, dacă dorești să le share-uiești, desigur. 😃
- Cormoranul
-
Posted:
-
Re: Discuții diverse despre transportul în comun
Cormoranul
Aceasta este petiția trimisă:
Bună ziua!
În urma modificărilor aduse afișajelor exterioare de pe troleibuzele Solaris, pe care originea este scrisă cu o dimensiune mai mare decât destinația, inducând astfel călătorii în eroare, propun ajustarea acestora astfel: pe displayuri să fie prezente doar numărul liniei și destinația acesteia, originea fiind irelevantă pentru cetățean.
Acest model a fost adoptat cu succes în Europa și se regăsește în orașe ale căror sisteme de transport în comun sunt folosite drept repere în domeniu: Zürich, Viena drept exemplu. (Demonstrație în atașamente).
Menționez că această măsură ar fi utilă pe toate mijloacele de transport în comun folosite de TPBI.
Cormoranul wrote here:Cormoranul wrote here:
Mulțumesc! Voi trimite o petiție la TPBI în acest sens. Poate așa rezolvăm ceva.
Am primit și răspunsul de la STB:
Stimate domn,
Ca urmare a petiției dumneavoastră, redirecționată și înregistrată la Societatea de Transport București STB S.A. cu nr. 31906/12.03.2024, vă aducem la cunoștință că au fost dispuse măsuri de verificare și remediere a aspectelor semnalate.
În acest sens, furnizorul troleibuzelor Solaris are în dezvoltare o nouă versiune de firmware care va modifica fontul afișajelor, astfel încât informațiile să prezinte o grafică relevantă pentru călători.
Vă mulțumim pentru sprijinul oferit.
Cu stimă,
Direcția de Presă, Comunicare și Protocol
Aceasta este petiția trimisă:
Bună ziua!
În urma modificărilor aduse afișajelor exterioare de pe troleibuzele Solaris, pe care originea este scrisă cu o dimensiune mai mare decât destinația, inducând astfel călătorii în eroare, propun ajustarea acestora astfel: pe displayuri să fie prezente doar numărul liniei și destinația acesteia, originea fiind irelevantă pentru cetățean.
Acest model a fost adoptat cu succes în Europa și se regăsește în orașe ale căror sisteme de transport în comun sunt folosite drept repere în domeniu: Zürich, Viena drept exemplu. (Demonstrație în atașamente).
Menționez că această măsură ar fi utilă pe toate mijloacele de transport în comun folosite de TPBI.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination