Topic: Sfânta Vineri - Călărașilor - Basarabia (Linia 40)
146 posts, 70783 views
📖 Pagination options
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Stadionul National
Statia Stadionul National
060.JPG (69.1 KB; downloaded 7495 times)
061.JPG (102.02 KB; downloaded 7493 times)
062.JPG (102.71 KB; downloaded 7497 times)
063.JPG (105.96 KB; downloaded 7487 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Bd. Nicolae Grigorescu (sens Republica)
Statia Bd. Chisinau (sens Piata Hurmuzachi)
Statia Bd. Nicolae Grigorescu (sens Republica)
Statia Bd. Chisinau (sens Piata Hurmuzachi)
064.JPG (70.28 KB; downloaded 7485 times)
065.JPG (122.1 KB; downloaded 7486 times)
066.JPG (109.26 KB; downloaded 7483 times)
067.JPG (111.56 KB; downloaded 7483 times)
068.JPG (96.74 KB; downloaded 7489 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Baia de Arama
Statia Baia de Arama
069.JPG (64.2 KB; downloaded 7479 times)
070.JPG (109.73 KB; downloaded 7493 times)
071.JPG (112.87 KB; downloaded 7484 times)
072.JPG (113.9 KB; downloaded 7491 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Lucretiu Patrascanu (sens Republica)
Sos. Morarilor (sens Piata Hurmuzachi)
Statia Lucretiu Patrascanu (sens Republica)
Sos. Morarilor (sens Piata Hurmuzachi)
073.JPG (62.02 KB; downloaded 7489 times)
074.JPG (98.34 KB; downloaded 7487 times)
075.JPG (108.37 KB; downloaded 7486 times)
076.JPG (90.05 KB; downloaded 7488 times)
077.JPG (71.02 KB; downloaded 7484 times)
078.JPG (113.51 KB; downloaded 7485 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Bd. 1 Decembrie 1918
Statia Bd. 1 Decembrie 1918
079.JPG (75.72 KB; downloaded 7481 times)
080.JPG (121.51 KB; downloaded 7479 times)
081.JPG (99.87 KB; downloaded 7490 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Grup Industrial Titan
Statia Grup Industrial Titan
082.JPG (59 KB; downloaded 7482 times)
083.JPG (102.7 KB; downloaded 7481 times)
084.JPG (101.47 KB; downloaded 7479 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia FAUR S.A.
Statia FAUR S.A.
085.JPG (66 KB; downloaded 7516 times)
086.JPG (131.44 KB; downloaded 7519 times)
087.JPG (111.02 KB; downloaded 7518 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Gabi23
Statia Republica
In acest terminal intorc liniile de tramvai 36 si 56, precum si autobuzele liniilor 103 si 400.
Statia Republica
In acest terminal intorc liniile de tramvai 36 si 56, precum si autobuzele liniilor 103 si 400.
088.JPG (89.1 KB; downloaded 7523 times)
089.JPG (108.93 KB; downloaded 7522 times)
090.JPG (98.6 KB; downloaded 7534 times)
091.JPG (82.99 KB; downloaded 7523 times)
092.JPG (87.17 KB; downloaded 7522 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
nokia2110
Stâlpii ăia au fost montaţi în 1949? când s-a dat în folosinţă linia de tramvai spre Uz. "23 August" (foste "Nicolae Malaxa", actuale "Faur") şi "Republica" (fostă de Ţevi trase *).
Acea linie de garare dispărută acum câţiva ani (şi care probabil nu mai era folisită din anii '80 - în anii '90 eu treceam destul de des cu 101, şi apoi şi cu 335 prin zona aia şi nu am văzut nici un tramvai pe acolo) e posibil să fi fost instalată chiar la darea în funcţiune a tramvaiului pe Bd. Muncii (fost Şos. Vergului, azi Bd. Basarabia (ei)). Cred asta deoarece la început tramvaiul nu circula fix pe mojlocul bulevardului - în mijlocul bulevardului se afla un spaţiu verde! (nu ştiu dacă spaţiul ăsta verde ţinea până la Morarilor/F-ca de ciment "Titan/Bucureşti" - poza pe care am văzut-o eu fiind făcută în zona stadionului).
În anii '90 mai puteai vedea rămăşiţe ale vechii reţele de tramvai pe Cal. Călăraşi (lor), la P-ţa Muncii (azi Eudoxiu Hurmuzachi)/Bariera Vergului, unde se vedea că linia era mai spre benzinărie & casieria (Di)Electrica şi pe actulalul Bd. Corneliu Coposu, unde cam din dreptul Bis. Sf. Mina şi până la blocurile vechi, înspre partrea cu biserica mai exista o parte din vechea cale de rulare şi chiar nişte stâlpi! (dacă nu cumva şi reţea de contatct) în dreptul bisericii!
Până prin 1994-1995 Bd. Corneliu Coposu nici nu era asfltat de la biserică în sus, circulaţia până la Sf. Vineri făcându-se pe linia de tramvai.
* procedeul de relaizare a ţevilor trase: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_piercing
inventat în 1890 de nemţii de la "Mannesmann": http://en.wikipedia.org/wiki/Mannesmann
Stâlpii ăia au fost montaţi în 1949? când s-a dat în folosinţă linia de tramvai spre Uz. "23 August" (foste "Nicolae Malaxa", actuale "Faur") şi "Republica" (fostă de Ţevi trase *).
Acea linie de garare dispărută acum câţiva ani (şi care probabil nu mai era folisită din anii '80 - în anii '90 eu treceam destul de des cu 101, şi apoi şi cu 335 prin zona aia şi nu am văzut nici un tramvai pe acolo) e posibil să fi fost instalată chiar la darea în funcţiune a tramvaiului pe Bd. Muncii (fost Şos. Vergului, azi Bd. Basarabia (ei)). Cred asta deoarece la început tramvaiul nu circula fix pe mojlocul bulevardului - în mijlocul bulevardului se afla un spaţiu verde! (nu ştiu dacă spaţiul ăsta verde ţinea până la Morarilor/F-ca de ciment "Titan/Bucureşti" - poza pe care am văzut-o eu fiind făcută în zona stadionului).
În anii '90 mai puteai vedea rămăşiţe ale vechii reţele de tramvai pe Cal. Călăraşi (lor), la P-ţa Muncii (azi Eudoxiu Hurmuzachi)/Bariera Vergului, unde se vedea că linia era mai spre benzinărie & casieria (Di)Electrica şi pe actulalul Bd. Corneliu Coposu, unde cam din dreptul Bis. Sf. Mina şi până la blocurile vechi, înspre partrea cu biserica mai exista o parte din vechea cale de rulare şi chiar nişte stâlpi! (dacă nu cumva şi reţea de contatct) în dreptul bisericii!
Până prin 1994-1995 Bd. Corneliu Coposu nici nu era asfltat de la biserică în sus, circulaţia până la Sf. Vineri făcându-se pe linia de tramvai.
* procedeul de relaizare a ţevilor trase: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_piercing
inventat în 1890 de nemţii de la "Mannesmann": http://en.wikipedia.org/wiki/Mannesmann
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Dominatrix
Linia "tripla" de pe Bd. Muncii, pardon Basarabia, intre statiile Baia de Arama si Stadionul National, a aparut candva pe la mijlocul anilor '70 (1975? 1976?) Era folosita pentru gararea vagoanelor surplus folosite pentru defluirea "maselor" cand mai aveau loc evenimente pe stadion. A devenit inutilizabila in vara anului 2001, cand s-au inlocuit schimbatoarele de cale din intersectia Muncii/Socului ( "Basarabia/Chisinau" suna cam stupid) si nu s-a mai montat traversare pentru linia a 3'a, care a devenit intrerupta in intersectia respectiva.
Linia "tripla" de pe Bd. Muncii, pardon Basarabia, intre statiile Baia de Arama si Stadionul National, a aparut candva pe la mijlocul anilor '70 (1975? 1976?) Era folosita pentru gararea vagoanelor surplus folosite pentru defluirea "maselor" cand mai aveau loc evenimente pe stadion. A devenit inutilizabila in vara anului 2001, cand s-au inlocuit schimbatoarele de cale din intersectia Muncii/Socului ( "Basarabia/Chisinau" suna cam stupid) si nu s-a mai montat traversare pentru linia a 3'a, care a devenit intrerupta in intersectia respectiva.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Dr2005
În schimb, macazul de la Baia de Aramă a rezistat mai mult, în 2002 încă mai exista (am văzut şi V3A-93 defect băgat pe ,,abatere" acolo). Ştie cineva când au dispărut? Oricum, a fost o lucrare de o noapte (adică întâi sudat şi lucrat cu autogenul şi lăsat aşa câteva zile, după aia scos cu totul şi pusă o dală de beton).
În schimb, macazul de la Baia de Aramă a rezistat mai mult, în 2002 încă mai exista (am văzut şi V3A-93 defect băgat pe ,,abatere" acolo). Ştie cineva când au dispărut? Oricum, a fost o lucrare de o noapte (adică întâi sudat şi lucrat cu autogenul şi lăsat aşa câteva zile, după aia scos cu totul şi pusă o dală de beton).
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
nokia2110
A fost vreun incident azi undeva între Sf. Vineri şi Popa Nan? Că a trebuit să ajung la "Republica" şi timp de mai bine de 30 minute nu a trecut nici un 56... noroc că atunci când am venit eu a trecut un 40 şi apoi şi-a făcut apariţia un 36. Dar de când am plecat eu de la Bariera Vergului a.k.a. P-ţa Muncii (Eudoxiu Hurmuzachi) până la "Republica" şi cât am stat la capăt (5 min) şi apoi cât am mers până la Bd. N. Grigorescu (fost Viişoarei, Leontin Sălăjan)/Bd. Chişinău (fost Str. Socului) nu a trecut nici un tramvai spre "Republica".
A fost vreun incident azi undeva între Sf. Vineri şi Popa Nan? Că a trebuit să ajung la "Republica" şi timp de mai bine de 30 minute nu a trecut nici un 56... noroc că atunci când am venit eu a trecut un 40 şi apoi şi-a făcut apariţia un 36. Dar de când am plecat eu de la Bariera Vergului a.k.a. P-ţa Muncii (Eudoxiu Hurmuzachi) până la "Republica" şi cât am stat la capăt (5 min) şi apoi cât am mers până la Bd. N. Grigorescu (fost Viişoarei, Leontin Sălăjan)/Bd. Chişinău (fost Str. Socului) nu a trecut nici un tramvai spre "Republica".
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
Dr2005
http://www.ratb.ro/docpdf2/56%20PIATA%20SF.VINERI.pdf
Între orele 13 şi 18, intervalul dintre două tramvaie de pe linia 56 este de 25 minute. O fi întârziat câteva (sau cel din faţă a mers mai repede).
nokia2110 wrote:
timp de mai bine de 30 minute nu a trecut nici un 56...
http://www.ratb.ro/docpdf2/56%20PIATA%20SF.VINERI.pdf
Între orele 13 şi 18, intervalul dintre două tramvaie de pe linia 56 este de 25 minute. O fi întârziat câteva (sau cel din faţă a mers mai repede).
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Sfanta Vineri - Calarasilor - Basarabia (Linia 56)
nokia2110
Ăştia sunt duşi cu pluta? Deci noroc că m-am suit în 40 şi nu l-am aşteptat pe 56. Mă gândeam că are un interval de succedare de 10-15 minute în afara orelor de vârf, dar... asta e prea de tot!
Şi văd că nici 40 nu vine mai repede. Iar ambele linii au destui călători. Păi vin mai greu ca acum câţiva ani. Mama lor de bandiţi!
Ăştia sunt duşi cu pluta? Deci noroc că m-am suit în 40 şi nu l-am aşteptat pe 56. Mă gândeam că are un interval de succedare de 10-15 minute în afara orelor de vârf, dar... asta e prea de tot!
Şi văd că nici 40 nu vine mai repede. Iar ambele linii au destui călători. Păi vin mai greu ca acum câţiva ani. Mama lor de bandiţi!
📖 Pagination options