Topic: Transportul pe cablu din România - discuții
29 posts, 12167 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
shoppy
Fostul telescaun Sinaia Cota 1400 - Cota 2000, statia de la 1400.
https://www.allnumis.com/postcards-cata ... 1400-31463
Fostul telescaun Sinaia Cota 1400 - Cota 2000, statia de la 1400.
https://www.allnumis.com/postcards-cata ... 1400-31463
6844-sinaia-de-la-cota-1400_246_7745550041f50ccbL (1).jpg (521.76 KB; downloaded 5229 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
PTMZ
Foarte interesant. Pare de prin anii '60, cel târziu 1970, căci telecabinele nu existau încă, din câte văd.
Foarte interesant. Pare de prin anii '60, cel târziu 1970, căci telecabinele nu existau încă, din câte văd.
- 1689
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
1689
Cred ca sint mascate de brazii din al doilea plan. Se vede hotelul Cota 1400.
Telescaunul 1400 - 2000 era mai mult pentru amatorii de privelisti. In anii ‘80 costa la fel ca telecabina si dura o vesnicie.
Iarna era aproape imposibil sa-l folosesti, de cum iesea spre platou vintul te facea sa regreti decizia. Am mers de citeva ori cu el (cind era vreme impecabila).
Cit despre Telegondola (1) Poiana - Cristian, confirm si eu ca era debraiabila
Cred ca sint mascate de brazii din al doilea plan. Se vede hotelul Cota 1400.
Telescaunul 1400 - 2000 era mai mult pentru amatorii de privelisti. In anii ‘80 costa la fel ca telecabina si dura o vesnicie.
Iarna era aproape imposibil sa-l folosesti, de cum iesea spre platou vintul te facea sa regreti decizia. Am mers de citeva ori cu el (cind era vreme impecabila).
Cit despre Telegondola (1) Poiana - Cristian, confirm si eu ca era debraiabila
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
PTMZ
Mulțumesc mult pentru informații! Permiteți-mi, însă, să vă contrazic: stația telecabinelor e puțin mai sus de hotel, pe platoul care se vede în imagine, aceasta fiind lipsă, deci nu a fost construită încă la acea vreme. Chiar dacă telecabinele ar fi fost mascate de brazi, măcar stația ar fi trebuit să se vadă. Văd niște utilaje pe acolo, deci e foarte probabil ca în momentul realizării fotografiei, telecabinele să fi fost în execuție.
Mulțumesc mult pentru informații! Permiteți-mi, însă, să vă contrazic: stația telecabinelor e puțin mai sus de hotel, pe platoul care se vede în imagine, aceasta fiind lipsă, deci nu a fost construită încă la acea vreme. Chiar dacă telecabinele ar fi fost mascate de brazi, măcar stația ar fi trebuit să se vadă. Văd niște utilaje pe acolo, deci e foarte probabil ca în momentul realizării fotografiei, telecabinele să fi fost în execuție.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
Cristi N
La Vidra-Transalpina sunt in mod constant probleme cu functionarea instalatiilor din cauza liniei de medie tensiune care merge paralel cu DN7A de la Brezoi pana la Petrosani. Aceasta linie are portiuni insemnate care traverseaza padurea si operatorul retelei nu face toaletarea brazilor. Din cauza asta, la fiecare ninsoare sau vant mai serioase cade cate un copac si implicit cel putin una din faze, iar utilajele intra in protectie. La asta se adauga si starea liniei, sunt multe zone unde au fost facute carpeli si sectiunea conductoarelor nu este adecvata astfel ca foarte rar sunt pornite toate instalatile. De obicei functioneaza tronsonul 1 gondola si teleski-ul mare, iar in weekend-urile aglomerate se porneste si teleski-ul mic. Tronsonul 2 gondola si telescaunul functioneaza foarte rar, doar primavara spre sfarsitul sezonului atunci cand vremea este perfecta si hidrocentralele din zona produc energie electrica.
Din pacate din respectivul domeniu s-a realizat foarte putin, probabil undeva pe la 10-15%. Tot proiectul ar cuprinde cateva zeci de partii si noi acum avem 2 partii si jumatate, undeva la vreo 5 km in total. Tot din pacate domeniul asta a lasat un decedat in urma, arhitectul care l-a conceput, Mihai Prădatu s-a sinucis in 2015 in aceiasi perioada in care se desfasurau cateva anchete legate de fapte de coruptie/retrocedari ilegale in zona domeniului schiabil.
Sursa: https://danielandrone.wordpress.com/tag/domeniu-schiabil/Harta domeniu schiabil Vidra-Voineasa-Transalpina
Proiectul realizat este destul de asemanator cu cel propus prin SF: link Initial teleschiul mic era prevazut la baza partiei Mioarele si a fost realizat la cota superioara, aprox 1890m.
La Vidra-Transalpina sunt in mod constant probleme cu functionarea instalatiilor din cauza liniei de medie tensiune care merge paralel cu DN7A de la Brezoi pana la Petrosani. Aceasta linie are portiuni insemnate care traverseaza padurea si operatorul retelei nu face toaletarea brazilor. Din cauza asta, la fiecare ninsoare sau vant mai serioase cade cate un copac si implicit cel putin una din faze, iar utilajele intra in protectie. La asta se adauga si starea liniei, sunt multe zone unde au fost facute carpeli si sectiunea conductoarelor nu este adecvata astfel ca foarte rar sunt pornite toate instalatile. De obicei functioneaza tronsonul 1 gondola si teleski-ul mare, iar in weekend-urile aglomerate se porneste si teleski-ul mic. Tronsonul 2 gondola si telescaunul functioneaza foarte rar, doar primavara spre sfarsitul sezonului atunci cand vremea este perfecta si hidrocentralele din zona produc energie electrica.
Din pacate din respectivul domeniu s-a realizat foarte putin, probabil undeva pe la 10-15%. Tot proiectul ar cuprinde cateva zeci de partii si noi acum avem 2 partii si jumatate, undeva la vreo 5 km in total. Tot din pacate domeniul asta a lasat un decedat in urma, arhitectul care l-a conceput, Mihai Prădatu s-a sinucis in 2015 in aceiasi perioada in care se desfasurau cateva anchete legate de fapte de coruptie/retrocedari ilegale in zona domeniului schiabil.
Sursa: https://danielandrone.wordpress.com/tag/domeniu-schiabil/Harta domeniu schiabil Vidra-Voineasa-Transalpina
Proiectul realizat este destul de asemanator cu cel propus prin SF: link Initial teleschiul mic era prevazut la baza partiei Mioarele si a fost realizat la cota superioara, aprox 1890m.
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
PTMZ
Pe lângă pârtiile din apropiere de Vidra, văd că și pârtia Rânca 1 (finalizată) a fost inclusă în proiect. Ar fi păcat să nu finalizeze acest proiect.
Pe lângă pârtiile din apropiere de Vidra, văd că și pârtia Rânca 1 (finalizată) a fost inclusă în proiect. Ar fi păcat să nu finalizeze acest proiect.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
Cristi N
Din pacate sansele sa se finalizeze proiectul sunt foarte mici. Pe de-o parte sunt probleme mari cu terenurile din zona, nu sunt intabulate, nu se cunosc propietarii reali si de cele mai multe ori fac obiectul proceselor care par ca nu se mai termina. Pe de alta parte Primaria Voineasa nu are capacitatea nici financiara nici administrativa de a dezvolta proiectul, ei d-abia reusesc sa il opereze cu greu in fiecare an prin cei de la Acomin, constructorul instalatiilor. Si poate cel mai important aspect, pentru o asemenea investitie ar fi nevoie de un proiect guvernamental, poate cu fonduri europene, eu nu vad sa existe dorinta asta la Bucuresti.
O situatie asemanatoare e in Valea Jiului, sunt o gramada de versanti cu orientare nordica si pante line care se preteaza amenajarii de partii. Un astfel de proiect ar scoate din saracie toata Valea.
Din pacate sansele sa se finalizeze proiectul sunt foarte mici. Pe de-o parte sunt probleme mari cu terenurile din zona, nu sunt intabulate, nu se cunosc propietarii reali si de cele mai multe ori fac obiectul proceselor care par ca nu se mai termina. Pe de alta parte Primaria Voineasa nu are capacitatea nici financiara nici administrativa de a dezvolta proiectul, ei d-abia reusesc sa il opereze cu greu in fiecare an prin cei de la Acomin, constructorul instalatiilor. Si poate cel mai important aspect, pentru o asemenea investitie ar fi nevoie de un proiect guvernamental, poate cu fonduri europene, eu nu vad sa existe dorinta asta la Bucuresti.
O situatie asemanatoare e in Valea Jiului, sunt o gramada de versanti cu orientare nordica si pante line care se preteaza amenajarii de partii. Un astfel de proiect ar scoate din saracie toata Valea.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
ByOnu
Aveti mai multe informatii despre instalatia dezafectata de pe Jepii Mari?
Aveti mai multe informatii despre instalatia dezafectata de pe Jepii Mari?
jepii mari.jpg (119.18 KB; downloaded 5003 times)
- PTMZ
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
PTMZ
Este fostul funicular al fraților Schiel, ce deservea, laolaltă cu mocănița, Fabrica de Hârtie Bușteni. Cu ajutorul său, a fost executată Crucea de pe Caraiman. Mai multe detalii văd că sunt la topicul dedicat:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=211&t=1577
Este fostul funicular al fraților Schiel, ce deservea, laolaltă cu mocănița, Fabrica de Hârtie Bușteni. Cu ajutorul său, a fost executată Crucea de pe Caraiman. Mai multe detalii văd că sunt la topicul dedicat:
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=211&t=1577
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
shoppy
Noul teleschi Clabucet - o Catastrofa pentru Predeal.
Teleschiul modern inlocuieste 2 instalatii mai vechi, teleschiurile Clabucet Sosire sau Predeal 1 si 2. Aceste 2 instalatii paralele erau unicat in Romania, desi construite diferit foloseau aceiasi piloni portal si aveau fisele cu prindere fixa si bare T / capacitate 2 persoane pe fisela. Teleschiul nr. 1 (pe partea cu partia Clabucet Sosire) avea motorul plasat jos pe un carucior mobil (pentru tensionarea cablului) suspendat in casuta care inca exista la plecarea instalatiei actuale(si gazduieste tablourile electrice pentru ea) si sus avea roata de intoarcere fixa. Instalatia nr. 2 (pe partea cu partia Varianta) avea motorul montat jos pe un bloc de beton iar roata de intoarcere de sus era mobila cu contragreutatile pentru tensionare. (Nu gasesc poze , daca gaseste cineva...)
Instalatiile s-au demontat odata cu demolarea telescaunelor sub acelasi pretext(pilonii metalici au ruginit pe interior) si s-au inlocuit cu o singura instalatie cu fisele debraiabile si cu disc. Un calcul expeditiv arata ca aceasta noua instalatie(desi mai eficienta dpdv energetic) are o capacitate de 4 ori mai mica! In weekend si vacante poti sa stai chiar si 60min la coada pentru o urcare iar coada este mereu pazita de jandarmerie pentru ca altfel oamenii se baga in fata si se lasa cu bataie(am asistat personal la cateva).
Daca tot am inceput, la Predeal mai exista si teleschiul Clabucet Plecare sau Predeal 3, este o instalatie clasica, 9 piloni portal, motorul este in capatul de sus montat pe un pilon si roata de intoarcere de jos este mobila cu contragreutatile de tensionare a cablului(probabil s-a ales solutia asta din cauza cablului de alimentare electrica care deja era sus la telescaune); prinderea era fixa cu fisele cu disc. Din '90 pana astazi intr-un singur an am vazut sa fie fiselele montate si instalatia in functionare(a fost prin 2000 cand s-a instalat primul sistem cu taxare cu cartele la toate cele 5 instalatii din statiune).
Noul teleschi Clabucet - o Catastrofa pentru Predeal.
Teleschiul modern inlocuieste 2 instalatii mai vechi, teleschiurile Clabucet Sosire sau Predeal 1 si 2. Aceste 2 instalatii paralele erau unicat in Romania, desi construite diferit foloseau aceiasi piloni portal si aveau fisele cu prindere fixa si bare T / capacitate 2 persoane pe fisela. Teleschiul nr. 1 (pe partea cu partia Clabucet Sosire) avea motorul plasat jos pe un carucior mobil (pentru tensionarea cablului) suspendat in casuta care inca exista la plecarea instalatiei actuale(si gazduieste tablourile electrice pentru ea) si sus avea roata de intoarcere fixa. Instalatia nr. 2 (pe partea cu partia Varianta) avea motorul montat jos pe un bloc de beton iar roata de intoarcere de sus era mobila cu contragreutatile pentru tensionare. (Nu gasesc poze , daca gaseste cineva...)
Instalatiile s-au demontat odata cu demolarea telescaunelor sub acelasi pretext(pilonii metalici au ruginit pe interior) si s-au inlocuit cu o singura instalatie cu fisele debraiabile si cu disc. Un calcul expeditiv arata ca aceasta noua instalatie(desi mai eficienta dpdv energetic) are o capacitate de 4 ori mai mica! In weekend si vacante poti sa stai chiar si 60min la coada pentru o urcare iar coada este mereu pazita de jandarmerie pentru ca altfel oamenii se baga in fata si se lasa cu bataie(am asistat personal la cateva).
Daca tot am inceput, la Predeal mai exista si teleschiul Clabucet Plecare sau Predeal 3, este o instalatie clasica, 9 piloni portal, motorul este in capatul de sus montat pe un pilon si roata de intoarcere de jos este mobila cu contragreutatile de tensionare a cablului(probabil s-a ales solutia asta din cauza cablului de alimentare electrica care deja era sus la telescaune); prinderea era fixa cu fisele cu disc. Din '90 pana astazi intr-un singur an am vazut sa fie fiselele montate si instalatia in functionare(a fost prin 2000 cand s-a instalat primul sistem cu taxare cu cartele la toate cele 5 instalatii din statiune).
- D94
-
Posted:
-
Re: Telescaunele din România
D94
Se mai poate adăuga în listă și telescaunul de la Stâna de Vale, parte a proiectului Pârtiei Bradul. Telescaunul are o lungime aproximativă de 1100 de metri și 4 locuri.
Se mai poate adăuga în listă și telescaunul de la Stâna de Vale, parte a proiectului Pârtiei Bradul. Telescaunul are o lungime aproximativă de 1100 de metri și 4 locuri.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
shoppy
Reclama comunista cu statiunea Predeal, sunt imagini si cu vechile telescaune.
Reclama comunista cu statiunea Predeal, sunt imagini si cu vechile telescaune.
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
Cristi N
Din fericire accidentul nu e din Romania dar mi se pare potrivit sa fie aici avand in vedere ca sisteme asemanatoare au fost montate si la noi in tara.
Pe scurt operatorul instalatiei nu a fost scolarizat corespunzator -> a supraincarcat cabina si a fortat viteza in dreptul pilonilor astfel ca cele doua cabluri s-au frecat unul de altul pana au cedat catastrofal.
Din fericire accidentul nu e din Romania dar mi se pare potrivit sa fie aici avand in vedere ca sisteme asemanatoare au fost montate si la noi in tara.
Pe scurt operatorul instalatiei nu a fost scolarizat corespunzator -> a supraincarcat cabina si a fortat viteza in dreptul pilonilor astfel ca cele doua cabluri s-au frecat unul de altul pana au cedat catastrofal.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Transportul pe cablu din România - discuții
shoppy
Tin minte ca in comunism pe Lacul Pantelimon (sau Pantelimon I), adica acesta mic https://www.google.com/maps/@44.4455669, ... ntry=ttu , exista o instalatie de schi nautic, pe marginea lacului erau stalpi si un sistem de cabluri de tragea in jurul lacului.
Tin minte ca in comunism pe Lacul Pantelimon (sau Pantelimon I), adica acesta mic https://www.google.com/maps/@44.4455669, ... ntry=ttu , exista o instalatie de schi nautic, pe marginea lacului erau stalpi si un sistem de cabluri de tragea in jurul lacului.
📖 Pagination options