Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)
1248 posts, 511633 views
📖 Pagination options
- Utilizator anonim
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Utilizator anonim
Ca de obicei cei de la Alstom au revopsit extremitatile si interiorul vagonului.
freyutz wrote:
Trenul 251=210=252 a iesit astazi in prima zi de traseu dupa RG.
Ca de obicei cei de la Alstom au revopsit extremitatile si interiorul vagonului.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dominatrix
Intrucat avem destui membri bine informati pe forum, as avea sa consult si eu un "guru" cu privire la ramele albastre, despre care s-a adus vorba mai sus:
1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului?
2)Ce modificari au fost aduse la partea electrica? Pot fi cuplate electric si cu rame IVA nemodernizate? Mi le amintesc foarte putin cand circulau pe Eroilor - Industriilor, si atunci le-am vazut numai in formatia de "tren complet", nu combinate cu rame vechi, desi am mers odata cu asa ceva intre Eroilor si Gara de Nord, dar nu imi pot aminti daca numai rama in care eram era "albastra" sau asa era tot trenul.
3)Din categoria informatiilor "Radio Sanţ" pe care le-am auzit, se pare ca au existat diferente tehnice chiar intre ele, fiindca unele au fost modernizate la Electroputere, altele la Faur, altele la Astra. Cineva care a lucrat pe asa ceva mi-a spus ca existau 3 variante diferite de aranjare a echipamentelor de bord, astfel incat la inceputul programului, mecanicii trebuiau sa faca o "recunoastoare" sa-si dea seama cu ce fel de rama aveau de-a face si cum se conduce. Plus ca faceau des blocaje in circulatie.
Are cineva mai multe informatii, eventual date tehnice despre diferitele variante de modernizare?
Intrucat avem destui membri bine informati pe forum, as avea sa consult si eu un "guru" cu privire la ramele albastre, despre care s-a adus vorba mai sus:
1) Cate mai exista (eventual numere de parc)? Exista vreo sansa sa fie puse in circulatie, fiindca km prea multi nu au cum sa aiba? Sau casarea se va justifica numai pe baza vechimii, nu si a kilometrajului?
2)Ce modificari au fost aduse la partea electrica? Pot fi cuplate electric si cu rame IVA nemodernizate? Mi le amintesc foarte putin cand circulau pe Eroilor - Industriilor, si atunci le-am vazut numai in formatia de "tren complet", nu combinate cu rame vechi, desi am mers odata cu asa ceva intre Eroilor si Gara de Nord, dar nu imi pot aminti daca numai rama in care eram era "albastra" sau asa era tot trenul.
3)Din categoria informatiilor "Radio Sanţ" pe care le-am auzit, se pare ca au existat diferente tehnice chiar intre ele, fiindca unele au fost modernizate la Electroputere, altele la Faur, altele la Astra. Cineva care a lucrat pe asa ceva mi-a spus ca existau 3 variante diferite de aranjare a echipamentelor de bord, astfel incat la inceputul programului, mecanicii trebuiau sa faca o "recunoastoare" sa-si dea seama cu ce fel de rama aveau de-a face si cum se conduce. Plus ca faceau des blocaje in circulatie.
Are cineva mai multe informatii, eventual date tehnice despre diferitele variante de modernizare?
- rails
-
Posted:
-
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
Dr2005
Singurul guru în domeniul metroului de pe forumul ăsta lucrează în schimbul 3 şi doarme buştean la ora asta...
Doar câteva cuvinte să spun şi eu:
1)Oficial, Km au foarte mulţi, oficial toate circulă (dar doar pe hârtie).
3) Unele la Faur, unele la Ep şi unele (vreo 2) la... REC. Nu ştiu dacă Aradul a mai apucat să facă ceva.
Singurul guru în domeniul metroului de pe forumul ăsta lucrează în schimbul 3 şi doarme buştean la ora asta...
Doar câteva cuvinte să spun şi eu:
1)Oficial, Km au foarte mulţi, oficial toate circulă (dar doar pe hârtie).
3) Unele la Faur, unele la Ep şi unele (vreo 2) la... REC. Nu ştiu dacă Aradul a mai apucat să facă ceva.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
freyutz
Ramele albastre exista si astazi neatinse in dep IMGB in numar de 21 (7 trenuri):
050-044-064
019-026-036
025-027-029
074-082-085
038-052-088
016-090-141
212-057-028
-Nu vor mai reveni aceste rame in circulatie in forma actuala.
-Nu sunt compatibile cu alte rame (au fost facute cuplaje prin depouri)
-Exista 3 variante diferite intre ele si necompatibile unele cu celelalte (Faur/EP/REC)
-Casarea va veni pe baza vechimii, cel mai probabil in 2016 (dar mai devreme nu) cand se vor implini 20 de ani de la modernizare.
-Singura lor sansa ar mai fi sa intre in programul de modernizari al Alstom (slabe sanse si asa)
-Blocajele erau cauzate si de trenuri in sine, dar si de mecanicii care nu erau obisnuiti pe aceste rame.
Ramele albastre exista si astazi neatinse in dep IMGB in numar de 21 (7 trenuri):
050-044-064
019-026-036
025-027-029
074-082-085
038-052-088
016-090-141
212-057-028
-Nu vor mai reveni aceste rame in circulatie in forma actuala.
-Nu sunt compatibile cu alte rame (au fost facute cuplaje prin depouri)
-Exista 3 variante diferite intre ele si necompatibile unele cu celelalte (Faur/EP/REC)
-Casarea va veni pe baza vechimii, cel mai probabil in 2016 (dar mai devreme nu) cand se vor implini 20 de ani de la modernizare.
-Singura lor sansa ar mai fi sa intre in programul de modernizari al Alstom (slabe sanse si asa)
-Blocajele erau cauzate si de trenuri in sine, dar si de mecanicii care nu erau obisnuiti pe aceste rame.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
Nu cred ca e vorba de lene, dar ar lua prea mult timp si ar fi prea complicat sa tot compui/descompui trenuri on the fly. Singurul oras cu un sistem de "metrou" (de fapt o combinatie de metrou "greu" si "usor") care practica aceste descompuneri/recompuneri on the fly este linia Market Street Subway din San Francisco. N-am fost acolo niciodata, dar din cate am citit despre ea, nu este un exemplu "demn de urmat".
Dr2005 wrote:
Nu înțeleg de ce pe Pantelimon - Republica plimbă o IVA completă... acum vreo 8 ani mergea doar o ramă (2 vagoane).
sab wrote:
Iar asta cu IVA de 6 vagoane nici asta nu este de inteles. Probabil lenea tipic romaneasca. De ce sa faca un tren "special" doar pentru aceasta ruta ? Maine-poimaine trenul poate sa ajunga pe M3 si de ce sa mai stau atunci sa-l recompuna ? Probabil ca intervine si ideea de stocare a vagoanelor ramase.
Nu cred ca e vorba de lene, dar ar lua prea mult timp si ar fi prea complicat sa tot compui/descompui trenuri on the fly. Singurul oras cu un sistem de "metrou" (de fapt o combinatie de metrou "greu" si "usor") care practica aceste descompuneri/recompuneri on the fly este linia Market Street Subway din San Francisco. N-am fost acolo niciodata, dar din cate am citit despre ea, nu este un exemplu "demn de urmat".
sab wrote:Nu cunosc prea bine "tainele" metroului bucurestean, dar ce am observat e ca multe posturi de conducere intermediare de la IVA par a fi canibalizate pentru piese (desi aceste vagoane "slave" sunt folosite in continuare ca vagoane motor), ceea ce face "permutarea" vagoanelor cu atat mai dificila si mai putin justificabila. Acum mai multi ani, mai observam din cand in cand permutari la IVA, chiar destul de dese in epoca trenurilor "mixte" fie cu 4, fie cu 6 vagoane. Acum de cand am intrat in epoca graffitti si acest lucru e mai dificil de urmarit.
Apropo de IVA, un tren este format obligatoriu din aceleasi vagoane pana la casare ? Sau pot sa decuplez si sa cuplez ulterior cum doresc ?
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Posturile de conducere dintre vagoane sunt active la IVA, pentru ca in depou se fac manevre uneori cu ramele decuplate si trebuiesc conduse din posturile inactive in traseu.
Plus ca in caz de defectiuni, trenul se va conduce dintr-un post intermediar.
Vazusem la un moment dat pe M3, trenul 142-096-150 care se retragea spre depou cu mecanic in cabina normala de conducere, si un mecanic intr-o cabina intermediara. Comenzile erau preluate pe cabina intermediara, iar cei doi mecanici tineau legatura prin statie. Cu alte cuvinte primul mecanic doar comunica culoarea semnalelor si probabil vitezele de circulatie spre al doilea mecanic care conducea trenul fara sa vada nimic practic
Posturile de conducere dintre vagoane sunt active la IVA, pentru ca in depou se fac manevre uneori cu ramele decuplate si trebuiesc conduse din posturile inactive in traseu.
Plus ca in caz de defectiuni, trenul se va conduce dintr-un post intermediar.
Vazusem la un moment dat pe M3, trenul 142-096-150 care se retragea spre depou cu mecanic in cabina normala de conducere, si un mecanic intr-o cabina intermediara. Comenzile erau preluate pe cabina intermediara, iar cei doi mecanici tineau legatura prin statie. Cu alte cuvinte primul mecanic doar comunica culoarea semnalelor si probabil vitezele de circulatie spre al doilea mecanic care conducea trenul fara sa vada nimic practic
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
Dominatrix
Apropo de ce zicea Freyutz mai sus, privind conducerea trenurilor din posturile intermediare, evident, e nevoie de un mecanic-ajutor in cabina vagonului 1, care sa comunice in permanenta cu cel din vagonul master. Dar in cazul in care vagonul 1 se defecteaza, e nevoie de vreo setare speciala pentru a putea folosi un vagon intermediar pe post de vagon master?
Si o alta intrebare ar fi, in caz de urgenta, un tren IVA poate fi condus "invers"? Concret, daca la vagonul 1 dintr-un tren de 6 vagoane apare o defectiune, trenul poate fi condus in continuare, in aceeasi directie, din cabina vagonelor 2, 4 sau 6 (care sunt orientate in directia opusa sensului normal de circulatie)? Sau acest lucru e posibil numai din vagoanele 3 si 5?
Apropo de ce zicea Freyutz mai sus, privind conducerea trenurilor din posturile intermediare, evident, e nevoie de un mecanic-ajutor in cabina vagonului 1, care sa comunice in permanenta cu cel din vagonul master. Dar in cazul in care vagonul 1 se defecteaza, e nevoie de vreo setare speciala pentru a putea folosi un vagon intermediar pe post de vagon master?
Si o alta intrebare ar fi, in caz de urgenta, un tren IVA poate fi condus "invers"? Concret, daca la vagonul 1 dintr-un tren de 6 vagoane apare o defectiune, trenul poate fi condus in continuare, in aceeasi directie, din cabina vagonelor 2, 4 sau 6 (care sunt orientate in directia opusa sensului normal de circulatie)? Sau acest lucru e posibil numai din vagoanele 3 si 5?
- Dr2005
-
Posted:
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
andrei11
Se poate sigur, am vazut de nenumarate ori acest lucru la Eroilor, liniile de garare, cand IVA iese "cu spatele"
Se poate sigur, am vazut de nenumarate ori acest lucru la Eroilor, liniile de garare, cand IVA iese "cu spatele"
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse despre Metrorex
freyutz
Referitor la ceea ce intreba Dominatrix:
Da, un tren cu vagonul 1 defect poate fi condus si din vagoanele 2,4,6 dar cu preselectia de mers inapoi care are o limitare de viteza, deci este mai bine sa fie condus din posturile 3,5, ca sa nu mai existe limitarea de viteza
Referitor la ceea ce intreba Dominatrix:
Da, un tren cu vagonul 1 defect poate fi condus si din vagoanele 2,4,6 dar cu preselectia de mers inapoi care are o limitare de viteza, deci este mai bine sa fie condus din posturile 3,5, ca sa nu mai existe limitarea de viteza
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
M-ar interesa lungimea celor 5 vagoane intermediare abandonate la Arad. Teoretic ar fi mai scurte.
M-ar interesa lungimea celor 5 vagoane intermediare abandonate la Arad. Teoretic ar fi mai scurte.
- freyutz
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
freyutz
posibil sa fie mai scurte cu 50-60 cm...
Lungimea exacta nu cred ca o stie nimeni..
posibil sa fie mai scurte cu 50-60 cm...
Lungimea exacta nu cred ca o stie nimeni..
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Trenurile ASTRA/IVA
ByOnu
Daca imi platesti transportul si imi dai un ghid de incredere printre epave accept aceasta "sansa" cu mare placere, daca ne referim la acelasi lucru.
Teoretic dupa cum spuneam sunt mai scurte, dar cu o distanta aproape infima, ~20cm.
Dr2005 wrote:
Există o singură şansă de a afla.
Daca imi platesti transportul si imi dai un ghid de incredere printre epave accept aceasta "sansa" cu mare placere, daca ne referim la acelasi lucru.
Teoretic dupa cum spuneam sunt mai scurte, dar cu o distanta aproape infima, ~20cm.
📖 Pagination options