Topic: Știri și discuții dinaintea demarării proiectului
348 posts, 98134 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Costin
Avem idei de imbunatatire: viewtopic.php?f=299&t=3755
Avem idei de imbunatatire: viewtopic.php?f=299&t=3755
- Trole
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Trole
După ceva timp iată că apare și o reacție a fostului ministru Dan Costescu referitoare la legătura feroviară cu Aeroportul Henri Coandă.
Textul integral e aici: https://www.linkedin.com/pulse/elefanti-albi-maimute-si-legatura-cu-aeroportul-sau-dan-m-costescu
O să preiau doar câteva parți relevante.
Menționez că este prima dată, cel puțin pentru mine, când aud că se intenționa construirea unui racord către Aeroport și crearea unei stații comune metrou/tren sau a două stații adiacente. În luările oficiale de poziție, (o parte preluate chiar în acest topic) aceste investiții ulterioare, care aduc de fapt plus valoare variantei feroviare, nu au fost clar prezentate.
Nu în ultimul rând, în cazul particular al Campionatului European de Fotbal, merită amintit că între Gara Obor și Aeroportul Băneasa există deja infrastructura feroviară construită, iar de la Gara Obor la Arena Națională sunt aproximativ 2 km, distanță pe care se poate asigura relativ ușor o conexiune cu autobuze/autocare.
După ceva timp iată că apare și o reacție a fostului ministru Dan Costescu referitoare la legătura feroviară cu Aeroportul Henri Coandă.
Textul integral e aici: https://www.linkedin.com/pulse/elefanti-albi-maimute-si-legatura-cu-aeroportul-sau-dan-m-costescu
O să preiau doar câteva parți relevante.
Daca in termeni realisti, magistrala de metrou M6 tot nu poate fi finalizata pana la CE de fotbal din 2020 atunci este corect ca:
- sa se dezvolte in mai multe etape legatura feroviara cu aeroportul in asa fel incat sa nu fie rezolvata doar problema transportului la CE de fotbal din 2020 dar sa se bifeze si alte obiective de etapa si sa se scoata cat mai multe beneficii din cat mai putini bani investiti.
- prima decizie luata, renuntarea la variantele feroviare scumpe cu solutii fanteziste si pe deasupra rezultate incerte, cu costuri intre 120 si 250 de milioane de euro. De exemplu: solutia care prevedea o noua traversare a DN1 de catre calea ferata spre aeroport, in zona hotelului, sau in sens invers, construirea unei pasarele gigant dinspre aeroport, peste DN1, spre calea ferata sau chiar construirea unei cai de rulare complet noua pentru metrou de suprafata, intr-o zona extrem de densa.
- in locul acestor solutii scumpe, pana la finele anului am planificat pur si simplu repararea segmentelor de cale ferata existente, pentru a putea aproape dubla viteza, pana la cea proiectata initial. Este vorba de vitezele de 80 km/h pe sectia Bucuresti Mogosoaia si 100 km/h pe Mogosoaia –Balotesti. Deasemenea repararea podului de la Mogosoaia care permite scurtarea traseului de la 29,6 km la 22,3 km [...]. Reparatiile caii se fac de catre CFR doar cu suma de 97.000 Euro. Timpul de parcurs urma sa se reduca astfel de la 43 la 23 de minute pana la PO Balotesti inca din anul 2016, iar capacitatea sectiei creste de la 24 la 48 de trenuri pe zi.
- una din sursele de economie o constituie renuntarea la orice fel de pasaj nou peste DN1 si utilizarea celui existent la Balotesti. Se asuma astfel o lungire cu cca 2 km a traseului initial, dar influenta asupra timpului total este foarte mica si eliminarea ei nu ar fi justificat in niciun fel o investitie atat de mare.
- transferul de la PO Balotesti se facea in prima faza cu autobuze de legatura, timpul de rulare suplimentar fiind de 5 minute, mai putin decat media timpilor de transfer de pe aeroporturile internationale , ceea ce genera un timp total de transfer mai mic decat cel al expresului RATB spre oras.
- in 2017 urma sa fie demarat proiectul de prelungire a caii ferate de la PO Balotesti pana in statia aeroportului proiect care ar fi eliminat necesitatea transferului cu autobuze si ar fi asigurat capacitate suficienta pentru varfurile de trafic generate de CE de fotbal
- suplimentar pentru a creste gradul de multimodalitate al aeroportului, proiectantului de metrou i s-a solicitat sa elaboreze proiectul statiei integrate a aeroportului, de unde pasagerul sa poate accede fie la metrou fie la tren, functie de preferinte.
- chiar daca magistrala de metrou urma sa fie data in functiune dupa CE Fotbal, statia aeroportului era programata sa fie inceputa mai devreme, tocmai pentru a putea fi la dispozitia publicului calator la eveniment macar cu zona sa feroviara.
- pentru e creste atractivitatea acestei rute feroviare, a fost planificata si achizitionarea unor trenuri moderne, cu design atractiv. Pana la finalizarea aceastei achizitii urmau a fi utilizate Sagetile Albastre deja existente in parc , care satisfac cerintele acestui tip de transport.
Menționez că este prima dată, cel puțin pentru mine, când aud că se intenționa construirea unui racord către Aeroport și crearea unei stații comune metrou/tren sau a două stații adiacente. În luările oficiale de poziție, (o parte preluate chiar în acest topic) aceste investiții ulterioare, care aduc de fapt plus valoare variantei feroviare, nu au fost clar prezentate.
Nu în ultimul rând, în cazul particular al Campionatului European de Fotbal, merită amintit că între Gara Obor și Aeroportul Băneasa există deja infrastructura feroviară construită, iar de la Gara Obor la Arena Națională sunt aproximativ 2 km, distanță pe care se poate asigura relativ ușor o conexiune cu autobuze/autocare.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
shoppy
Cand eu v-am zis acum 1 an ca o sa puna din nou sageti la PO Aeroport si o sa spuna ca ala este metroul...
Ideea cu gara Obor a mai aparut, dezavantajul este ca infrastructura feroviara existenta este pe fir simplu pe distante foarte mari si nu se poate dubla.
Cand eu v-am zis acum 1 an ca o sa puna din nou sageti la PO Aeroport si o sa spuna ca ala este metroul...
Ideea cu gara Obor a mai aparut, dezavantajul este ca infrastructura feroviara existenta este pe fir simplu pe distante foarte mari si nu se poate dubla.
- sab
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
sab
In opinia mea, daca fac aceasta legatura de tren , chiar nu se mai justifica metroul pana la aeroport. Doar pana la zona comerciala.
In opinia mea, daca fac aceasta legatura de tren , chiar nu se mai justifica metroul pana la aeroport. Doar pana la zona comerciala.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
andrei11
Sa nu uitam ca multe curse importante decoleaza din Otopeni in jurul orei 7,00, asadar [ bip ] metrou la ora 5,00 la aeroport. Am fost de cateva ori la ora 4,30 - 5,00 la aeroport si era destul de multa lume. Avantajul trenului este ca circula si noaptea.
Sa nu uitam ca multe curse importante decoleaza din Otopeni in jurul orei 7,00, asadar [ bip ] metrou la ora 5,00 la aeroport. Am fost de cateva ori la ora 4,30 - 5,00 la aeroport si era destul de multa lume. Avantajul trenului este ca circula si noaptea.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
cris_m
Unde mai pui ca multe curse ajung in intervalul 22:00-1:00 (e mai ieftin noaptea).
Am fost si eu o data sa iau pe cineva de la aeroport la ora 23. Cred ca au venit la interval de 10 minute, 5 avioane. Imbulzeala de la sosiri si bagaje v-o imaginati singuri...
Deci inca un "-" pentru metrou.
Unde mai pui ca multe curse ajung in intervalul 22:00-1:00 (e mai ieftin noaptea).
Am fost si eu o data sa iau pe cineva de la aeroport la ora 23. Cred ca au venit la interval de 10 minute, 5 avioane. Imbulzeala de la sosiri si bagaje v-o imaginati singuri...
Deci inca un "-" pentru metrou.
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Robert24
Iata doar azi, 11 zboruri pentru care nu ai putea sa ajungi in timp cu metroul daca acesta ar circula de la ora 5:00. (si asta ca am fost generos si am luat doar plecarile dinainte de ora 6:30)
Dimineata este coada imensa la securitate si pasapoarte. Daca mai ai si bagaj, trebuie sa fii cu 1,5 ore mai devreme minim. recomandat chiar 2 ore.
Aceste curse au fost operate cu A320, A321 si E190 (una singura).
Media per avion sigur a fost pe la 150 pax - posibil si mai mare fiind 6 curse Wizz care merg destul de full (si capacitati de 180-210 pax)
Deci, aprox. 1650 pasageri care obligatoriu ajung sau adusi de cineva, sau cu taxi / Uber sau cu 783.
Nu mai vorbesc de o mare parte de personal. Unii schimba tura la ora aia...
Mai punem si cele 16 curse de azi-noapte sosite dupa ora 0:00 (ar fi trebuit sa le pun si pe cele dupa 22:30/23:00).
Inca minim 2500 pasageri care nu se pot servi de metrou...
Iata doar azi, 11 zboruri pentru care nu ai putea sa ajungi in timp cu metroul daca acesta ar circula de la ora 5:00. (si asta ca am fost generos si am luat doar plecarile dinainte de ora 6:30)
Dimineata este coada imensa la securitate si pasapoarte. Daca mai ai si bagaj, trebuie sa fii cu 1,5 ore mai devreme minim. recomandat chiar 2 ore.
plecari.png (31.91 KB; downloaded 6676 times)
Aceste curse au fost operate cu A320, A321 si E190 (una singura).
Media per avion sigur a fost pe la 150 pax - posibil si mai mare fiind 6 curse Wizz care merg destul de full (si capacitati de 180-210 pax)
Deci, aprox. 1650 pasageri care obligatoriu ajung sau adusi de cineva, sau cu taxi / Uber sau cu 783.
Nu mai vorbesc de o mare parte de personal. Unii schimba tura la ora aia...
Mai punem si cele 16 curse de azi-noapte sosite dupa ora 0:00 (ar fi trebuit sa le pun si pe cele dupa 22:30/23:00).
Inca minim 2500 pasageri care nu se pot servi de metrou...
sosiri.png (54.09 KB; downloaded 6676 times)
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
subway guru
Elefantii albi sunt doar cei care ca si fostul ministru, pun caruta in fata cailor...
Si care nu inteleg ca mai intai de toate ar fi trebuit sa aiba un plan si o strategie clara de dezvoltare a aeroportului, pentru ca celelalte...decurg!
Am avut si azi o discutie 'off the record' cu specialistii Jaspers pe aceasta tema, cu observatii extrem de pertinente si corecte...dar cine sta sa-i asculte???
In rest...bla, bla, bla de habarnisti cu pretentii, ce nu stiu pe ce lume se afla dar isi dau 'cu parerea' pe lucruri la care nu se pricep dar sunt innebuniti 'sa se auda vorbind'...
A bon entendeur...salut!
Elefantii albi sunt doar cei care ca si fostul ministru, pun caruta in fata cailor...
Si care nu inteleg ca mai intai de toate ar fi trebuit sa aiba un plan si o strategie clara de dezvoltare a aeroportului, pentru ca celelalte...decurg!
Am avut si azi o discutie 'off the record' cu specialistii Jaspers pe aceasta tema, cu observatii extrem de pertinente si corecte...dar cine sta sa-i asculte???
In rest...bla, bla, bla de habarnisti cu pretentii, ce nu stiu pe ce lume se afla dar isi dau 'cu parerea' pe lucruri la care nu se pricep dar sunt innebuniti 'sa se auda vorbind'...
A bon entendeur...salut!
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
andrei11
Eu as vrea sa vad analiza SWOT pentru ambele variante. Si o parere neutra. Oricum pozitia de jucator / arbitru e ingrata in cazul de fata. As prefera un arbitru care sa nu faca parte din joc. O gospodina ( priceputa ) care cand joaca 2 echipe de fotbal intreaba foarte serios dar nenea ăla in negru cu fluier la ce echipa joaca. Acesta este punctul meu de vedere obiectiv.
Pana nu vad analiza SWOT facuta obiectiv pentru ambele variante nu ma hazardez sa declar invingator nici un jucator. E periculos.
Sau uite, accept si urmatorul scenariu :
- Analiza SWOT facuta de Metroul ( Metrorex ) care da castig metroului.
- Analiza SWOT facuta de CFR care da castig trenului.
Dreptul Roman prezinta limpede o solutie simpla si de bun simt : Ca sa dai un verdict corect trebuie ascultate toate partile implicate.
Eu as vrea sa vad analiza SWOT pentru ambele variante. Si o parere neutra. Oricum pozitia de jucator / arbitru e ingrata in cazul de fata. As prefera un arbitru care sa nu faca parte din joc. O gospodina ( priceputa ) care cand joaca 2 echipe de fotbal intreaba foarte serios dar nenea ăla in negru cu fluier la ce echipa joaca. Acesta este punctul meu de vedere obiectiv.
Pana nu vad analiza SWOT facuta obiectiv pentru ambele variante nu ma hazardez sa declar invingator nici un jucator. E periculos.
Sau uite, accept si urmatorul scenariu :
- Analiza SWOT facuta de Metroul ( Metrorex ) care da castig metroului.
- Analiza SWOT facuta de CFR care da castig trenului.
Dreptul Roman prezinta limpede o solutie simpla si de bun simt : Ca sa dai un verdict corect trebuie ascultate toate partile implicate.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
subway guru
Pai exact asta am facut si eu azi, l-am ascultat pe 'arbitrul european' Jaspers...am gresit eu oare???
Daca vrem sa ajungem la o concluzie logica trebuie sa incepem cu inceputul...cu aeroportul si ce se intentioneaza cu el!!!
Baga un topic 'dedicat' acestui subiect de maxima importanta si ai sa vezi ca discutiile vor intra abia atunci pe un fagas normal, nu aberant...si nu ne vom mai pierde vremea cu un amarat de campionat de 'furbol'...probleme ce se pot rezolva simplu prin doar cateva masuri administrative ce nu costa nimic...
De cate ori trebuie sa mai repet ca lucrurile importante trebuie abordate 'top down' ca sa se ajunga la concluziile si solutiile corecte si eficiente si nu 'bottom up', ca aceasta e doar calea de a deraia in shantz...
P.S.
E valabil si pentru discutia privind parcarile subterane, si pentru dezvoltarea si modernizarea liniilor de tramvai/troleu, si pentru racordarea autostrazilor prezente si viitoare la trama urbana, si pentru intermodalitatile aeriene/terestre, si pentru integrarea infrastructurii cf in aria urbana, si pentru viitorul garilor cf, si pentru infrastructura de apa/canal/termoficare, si pentru pistele de biciclisti, si pentru tot ce se mai poate imagina...
P.P.S.
Stam pe un 'munte' de fonduri europene si nu stim cum sa le folosim...timpul trece, leafa functionarilor merge (cu sporuri consistente) si nu se face mai nimic...daca o sa continuam tot asa...vom fluiera doar a paguba!
Pai exact asta am facut si eu azi, l-am ascultat pe 'arbitrul european' Jaspers...am gresit eu oare???
Daca vrem sa ajungem la o concluzie logica trebuie sa incepem cu inceputul...cu aeroportul si ce se intentioneaza cu el!!!
Baga un topic 'dedicat' acestui subiect de maxima importanta si ai sa vezi ca discutiile vor intra abia atunci pe un fagas normal, nu aberant...si nu ne vom mai pierde vremea cu un amarat de campionat de 'furbol'...probleme ce se pot rezolva simplu prin doar cateva masuri administrative ce nu costa nimic...
De cate ori trebuie sa mai repet ca lucrurile importante trebuie abordate 'top down' ca sa se ajunga la concluziile si solutiile corecte si eficiente si nu 'bottom up', ca aceasta e doar calea de a deraia in shantz...
P.S.
E valabil si pentru discutia privind parcarile subterane, si pentru dezvoltarea si modernizarea liniilor de tramvai/troleu, si pentru racordarea autostrazilor prezente si viitoare la trama urbana, si pentru intermodalitatile aeriene/terestre, si pentru integrarea infrastructurii cf in aria urbana, si pentru viitorul garilor cf, si pentru infrastructura de apa/canal/termoficare, si pentru pistele de biciclisti, si pentru tot ce se mai poate imagina...
P.P.S.
Stam pe un 'munte' de fonduri europene si nu stim cum sa le folosim...timpul trece, leafa functionarilor merge (cu sporuri consistente) si nu se face mai nimic...daca o sa continuam tot asa...vom fluiera doar a paguba!
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
shoppy
Aeroportul Otopeni este poarta de intrare pentru jumatate din Romania de la linia Meridionali - Focsani - Braila in jos(si chiar si Nordul Bulgariei), cand vom intelege asta, cand metroul din Bucuresti o sa fie al locuitorilor din Bucuresti si nu din Romania, cand nu o sa mai transformam orice intr-o investitie furata nejsutificat din Sud si prapadita aiurea in Nord...
Aeroportul Otopeni este poarta de intrare pentru jumatate din Romania de la linia Meridionali - Focsani - Braila in jos(si chiar si Nordul Bulgariei), cand vom intelege asta, cand metroul din Bucuresti o sa fie al locuitorilor din Bucuresti si nu din Romania, cand nu o sa mai transformam orice intr-o investitie furata nejsutificat din Sud si prapadita aiurea in Nord...
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
subway guru
Investitile in infrastructura functioneaza pe principiul petei de ulei...pui un strop colea intr-un punct sensibil si de interes si apoi pata se intinde in zonele adiacente, unde mai pui iar ceva picaturi de ulei la locul si momentul potrivit, care la randul lor se intind...si tot asa pana cuprinzi tot teritoriul...
Conditii favorabile avem, fonduri europene kakalau, crestere economica a pib consistenta (fara niciun 'aport' guvernamental major)...doar 'inteligenta' de a valorifica oportunitatile ne mai lipseste...
Altfel, 'optam' pentru piste subterane pentru biciclisti, cum bine sugera un coleg, pentru ca, nu-i asa, e mult mai 'trendy' si nu-i mai bate soarele-n ochi pe posesorii de tzoacle...
Gara Obor mai mult decat gara de marfuri nu are viitor...
Investitile in infrastructura functioneaza pe principiul petei de ulei...pui un strop colea intr-un punct sensibil si de interes si apoi pata se intinde in zonele adiacente, unde mai pui iar ceva picaturi de ulei la locul si momentul potrivit, care la randul lor se intind...si tot asa pana cuprinzi tot teritoriul...
Conditii favorabile avem, fonduri europene kakalau, crestere economica a pib consistenta (fara niciun 'aport' guvernamental major)...doar 'inteligenta' de a valorifica oportunitatile ne mai lipseste...
Altfel, 'optam' pentru piste subterane pentru biciclisti, cum bine sugera un coleg, pentru ca, nu-i asa, e mult mai 'trendy' si nu-i mai bate soarele-n ochi pe posesorii de tzoacle...
shoppy wrote:
Cand eu v-am zis acum 1 an ca o sa puna din nou sageti la PO Aeroport si o sa spuna ca ala este metroul...
Ideea cu gara Obor a mai aparut, dezavantajul este ca infrastructura feroviara existenta este pe fir simplu pe distante foarte mari si nu se poate dubla.
Gara Obor mai mult decat gara de marfuri nu are viitor...
- sab
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
sab
Foarte buna observatia. Intre orele 23 si 5 tot taxiurile vor fi la mare cautare, desi aruncam cca 1 mld de euro pe metrou.
andrei11 wrote:
Sa nu uitam ca multe curse importante decoleaza din Otopeni in jurul orei 7,00, asadar [ bip ] metrou la ora 5,00 la aeroport. Am fost de cateva ori la ora 4,30 - 5,00 la aeroport si era destul de multa lume. Avantajul trenului este ca circula si noaptea.
Foarte buna observatia. Intre orele 23 si 5 tot taxiurile vor fi la mare cautare, desi aruncam cca 1 mld de euro pe metrou.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
shoppy
Asta e asa, in legatura cu nimic, de parca CFR o sa mearga non-stop la 30min.
Asta e asa, in legatura cu nimic, de parca CFR o sa mearga non-stop la 30min.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)
•
Choose destination