Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres

85 posts, 42757 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres alliens

Daca nu exista si sanctiuni penale si financiare pentru cei responsabili, e doar o simpla hartie

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Iohannis a promulgat, într-o ceremonie publică, Legea privind realizarea Autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş

Click pe imagine pentru video:





Klaus Iohannis a promulgat, joi, într-o ceremonie publică, Legea privind realizarea Autostrăzii Iaşi-Târgu, în prezenţa reprezentanţilor celor două asociaţii civice ieşene care militează pentru autostradă şi a parlamentarilor care au iniţiat proiectul.

Ceremonia a avut loc la ora 17.00.


”Preşedintele Iohannis ne-a invitat să fim de faţă când va semna legea pentru autostrada Iaşi-Târgu Mureş A8. Va fi o scurtă ceremonie, la care au fost invitate asociaţiile care militează pentru autostrăzi în Moldova, dar şi politicieni care au iniţiat şi susţinut legea. Este o formă de recunoaştere a activităţii noastre din ultimii doi ani. Nu ne oprim aici, vom monitoriza legea bugetului pe anul viitor, care ar trebui să conţină alocările bugetare pentru reactualizarea studiilor de fezabilitate pentru toate cele trei segmente ale A8”, a declarat pentru News.ro Dan Radu, reprezentant al Asociaţiei ”Moldova vrea Autostradă”.

La rândul său, deputatul PNL Marius Bodea, secretar al comisiei de transporturi şi infrastructură, consideră că ”faptul că preşedintele Klaus Iohannis organizează acest eveniment arată că problema izolării Moldovei a devenit o problemă naţională”.

”Ca iniţiator, la rândul meu, al acestei legi, cunosc foarte bine ce reprezintă această investiţie. Pur şi simplu scoate din izolare peste patru milioane de locuitori ai regiunii, redă speranţa unei vieţi decente, ajută întreaga pătură antreprenorială de aici şi opreşte hemoragia de forţă de muncă care a atins cote absolut alarmante în Moldova. După promulgarea legii, guvernul este cel care trebuie să treacă la fapte. Vom fi atenţi la fondurile care se vor aloca. Decizia politică a fost luată, nu mai merge cu jumătăţi de măsură şi cu declaraţii pompoase din partea guvernanţilor”, a afirmat liberalul Marius Bodea.

Legea privind realizarea Auostrăzii Unirii, Iaşi – Târgu Mureş, a fost adoptată pe 7 noiembrie de plenul Camerei Deputaţilor. Autostrada ar urma să fie construită din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

Proiectul de lege a fost iniţiat în luna mai a anului trecut de un grup de 71 de parlamentari de la toate partidele politice, cu excepţia ALDE. Ministerul Transporturilor este desemnat drept coordonator al proiectului de investiţii. Termenul de finalizare ar fi de patru ani de la intrarea în vigoare a legii.

Iniţiatorii legii critică întârzierile Guvernului, care îşi propunea ca abia în 2021 să înceapă realizarea studiilor de fezabilitate pentru această autostradă.

Preşedintele Klaus Iohannis a avut, la sfârşitul lunii trecute, o întâlnire cu o delegaţie a asociaţiilor “Moldova Vrea Autostradă”, ”Împreună pentru A8″ şi “Pro Infrastructura”. El spunea atunci că, în pofida susţinerii Comisiei Europene şi a disponibilităţii fondurilor europene, nu există voinţă la nivel guvernamental pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni.

Reprezentanţii celor trei asociaţii i-au înmânat atunci preşedintelui României un memoriu cu privire la autostrăzile Moldovei, document care cuprinde parcursul acţiunilor societăţii civile, corespondenţa cu autorităţile responsabile, dar şi aspecte de ordin istoric, tehnic, economic, geostrategic şi social.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Avertismentul lui Iohannis. Ce a transmis Guvernului dacă nu va construi autostrada Unirii

Click pe imagine pentru video:





Legea privind construirea autostrăzii Unirii a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis, în cadrul unei ceremonii speciale, organizată la Palatul Cotroceni.

În prezenţa susţinătorilor proiectului, şeful statului a atras atenţia guvernanţilor că nefinanțarea autostrăzii ar fi o încălcare a legii. Apoi a avertizat PSD că „aprobarea unei Ordonanţe de Urgenţă pentru amnestie şi graţiere ar fi o catastrofă pentru România”.

Pentru prima oară, preşedintele Klaus Iohannis a organizat la Palatul Cotroceni o ceremonie de promulgare a unei legi. O premieră este şi Legea adoptată de parlamentari, prin care s-a decis construirea Autostrăzii Unirii, ce ar trebui să lege Moldova de Tansilvania. Până acum astfel de proiecte erau aprobate în Guvern.

Klaus Iohannis, preşedintele României: „Pentru că acest proiect să devină lege, a fost o presiune puternică venită din exasperare. A fost nevoie de o lege pentru că guvernanţii să facă pași concreţi. Nu aceasta este calea corectă.”

La eveniment au fost invitate asociaţiile care susţin construirea autostrăzii, dar şi aleşii care au susţinut şi votat textul. Niciunul dintre membrii Guvernului nu a luat parte la ceremonie.





Klaus Iohannis, preşedintele României: „A nu realiza autostrada înseamnă a încălca legea. Avertizez Guvernul că în bugetul pentru anul viitor trebuie să se regăsească bani pentru Autostrada Unirii.”

Textul legii promulgate de preşedintele Klaus Iohannis prevede că Autostrada Unirii ar trebui să pornească de la graniţa României cu Moldova printr-un pod peste Prut şi să se termine printr-o conexiune cu A3, Brasov-Bors, în apropierea oraşului Târgu Mureş.

Banii pentru această autostradă pot să vină fie de la bugetul de stat, fie din fonduri europene sau prin parteneriate public-private. Ministerul Transporturilor este responsabil pentru acest obiectiv, doar că şeful de la Finanţe susţine că din bugetul pentru anul viitor nu poate fi alocat niciun ban din moment ce nu există încă nicio documentaţie demarată pentru acest proiect.

Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor: „Vom găsi o formulă ingenioasă să avem în linia de buget a Ministerului Transporturilor o alocare financiară care să permită ministerului începerea finanţării pentru orice fel de proiecte. E bine aşa?”

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Răzvan Cuc promite 180km de autostradă și anunță folosirea dronelor. Reacția ONG-urilor

Click pe imagine pentru video:





Ajuns din nou în fruntea ministerului Transporturilor, Răzvan Cuc dă asigurări că până la sfârşitul anului vor fi gata 180 de kilometri noi de autostradă.

El a vizitat joi mai multe şantiere unde lucrările sunt mult întârziate, la autostrăzile Sebeş-Turda şi Lugoj-Deva. Aceleaşi promisuni le-a făcut şi Rovana Plumb, pe atunci interimar la Transporturi. “E o minciună” sau ”nu ştiu despre ce vorbesc” - spun reprezentanţii ONG-urilor.

Ministrul Cuc a ajuns pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, unde lucrările sunt realizate în proporţie de 60 la sută. Autorităţile susţin că bucata de 17 kilometri, de la Sebeș la Pârâul Iovului, va fi gata până la finalul anului.

Acelaşi lucru l-au spus, de-a lungul timpului, şi despre cealaltă bucată, care leagă Pârâului Iovului de Aiud şi care are 24 de kilometri. Aici, lucrările nu au ajuns nici la 50 la sută.

Reporter: ”Câți kilometri de autostradă o să avem la sfârşitul anului 2019?”
Narcis Neaga, director CNAIR: ”Până în 180 de kilometri.”
Răzvan Cuc: ”Pe şantierele existente nu există scuze din partea nimănui!”

La începutul lunii, ministrul Rovana Plumb, pe atunci interimar la Transporturi, făcea aceleaşi promisiuni. Apoi, şi-a nuanţat declaraţia.

”În urma analizei la nivelul Guvernului, a fost o analiză temeinică, vom putea să dăm în trafic în ceea ce priveşte autostrăzile 180 kilometri”, a spus inițial Rovana Plumb.

”Nu am promis nimic. Eu am spus, în ceea ce priveşte bugetarea, până la finalizarea 2019 pot fi daţi în trafic. Nu am promis, am spus că se va circula pe mai multe tronsoane”, a spus ulterior Rovana Plumb.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: ”Doamna Rovana Plumb, ca şi domnul Șova, lucrează cu directorul de la CNAIR. Și dânsul transmite informaţia. Treaba ministrului este să stau pe şantiere, să monitorizeze.”

Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastuctura: “Se lucrează ani de zile la ele. Şi dacă toate contractele s-ar finaliza, nu ar ajunge la 180 de kilometri. Persoanele date fie habar nu au pe ce lume trăiesc, ori cei care declară aşa ceva sunt iresponsabili şi mincinoşi. O să ajungem la sfârşitul anului, o să vedem că nu avem 180. Iar persoanele respective nu vor păţi nimic.”

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres TibiV

Pai hai sa stam stramb si sa judecam drept...

Ei spun ca dau in trafic 180 de km anul asta.
Dar la final de 2018 erau in lucru doar 143 km (efectiv santier, nu licitatii lansate sau alte prostii).

Uite date de la CNAIR...



Ca sa deschzi 180 de km trebuie sa termini toti cei 143 de km aflati in lucru, PLUS sa incepi anul asta lucrul la alti 37 de km, pe care sa ii si termini - tot anul asta...
Pe bune ?!?!....  :roll:
De fapt, in decembrie nici CNAIR nu se astepta pentru anul acesta decat la 118 km de autotrada noua...




Harta face parte dintr-o prezentare a CNAIR din decembrie:
https://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres andrei11

:twisted:
Mi-au mai rămas niște carioci de la traseele metroului M 4. Mai trag și eu pe hărțile astea niște dungi galbene, nu mă costă nimic !
Ce caută cetățenii ăștia onorabili cu drum express Constanța - Tulcea ? Pe acolo trece o mașină la 10 minute !

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres shoppy

Gasesc ei o secretara pe faras si spun ca au concediat-o ca a tastat 180 in loc de 118.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

VIDEO Un om de afaceri a construit din bani proprii primul metru de autostradă din Moldova. Cât l-a costat toată lucrarea





Afaceristul sucevean Ştefan Mandachi a construit primul şi singurul metru de austostradă din Moldova. „Monumentul autostrăzii” va fi inaugurat pe 15 martie, ca formă de protest faţă de faptul că România nu are autostrăzi. Ştefan Mandachi a anunţat că la ora inaugurării va suspenda timp de 15 minute activitatea restaurantelor şi hotelurilor pe care le administrează.

Afaceristul sucevean Ştefan Mandachi, administratorul unui lanţ de restaurante de tip fast-food, a anunţat că a construit primul metru de autostradă din Moldova, între Voroneţ şi Putna. Investiţia este simbolică, „Monumentul autostrăzii” va fi inaugurat pe 15 martie la ora 15, în semn de protest faţă de faptul că România nu are austostrăzi. Ştefan Mandachi a vorbit despre revolta sa într-un clip pe care l-a urcat pe http://www.youtube.com.

Singurul metru de autostradă din Moldova a fost realizat în şapte ore cu o echipă de 17 muncitori. Au fost folosite un escavator cu gheară pe roţi, un escavator tip macara cu şenile, un buldozer tasator, două camioane cu remorcă, un camion cu betonieră, două microbuze, o vola, şase lopeţi, două dreptare, două drujbe, patru ciocane, 4.17 metri cubi de beton, 36 de metri pătraţi de plasă de fier, un kilogram de cuie, trei kilograme de vopsea, 36 metri cubi de balastru, opt metri liniari de ţeavă rectangulară de fier 10 cm x 10 cm grosime pentru parapeţii de protecţie şosea şi 12 metri liniari de ţeavă rectangulară de fier 10 cm x 10 cm grosime pentru susţinerea afişajelor şi indicatoarelor rutiere. Valoarea investiţiei este de aproximativ 4.500 de euro.





Ştefan Mandachi a anunţat într-o conferinţă de presă, care a avut loc luni, că la ora inaugurării monumentului autostrăzii va suspenda timp de 15 minute activitatea restaurantelor şi hotelurilor pe care le administrează. Suceveanul i-a provocat şi pe alţi oameni de afaceri să îi urmeze exemplul. Între ei, Ion Ţiriac, George Becali şi Viorel Cataramă.





Afaceristul a anunţat că nu vrea să candideze la o funcţie publică, nu este membru de partid şi că singurul lucru pe care şi-l doreşte este ca şi în România să se construiască autostrăzi.









Antreprenorul sucevean a făcut şi alte demersuri pentru construirea de autostrăzi. El a tipărit trei milioane de afişe cu mesajul „România vrea autostrăzi!” pe care le-a distribuit prin intermediul celor 40 de restaurante pe care le are în toată ţara.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Omul de afaceri care a construit primul metru de autostradă în Moldova primește ajutoare





Două firme din Câmpina au anunțat că își vor suspenda activitatea pe 15 martie, timp de 15 minute, ca răspuns la apelul omului de afaceri sucevean Ștefan Mandachi, care a construit din banii săi primul metru de autostradă din Moldova.

Pe 15 martie 2019, la ora 15.00, societățile Neptun SA și Soceram SA din Câmpina își vor întrerupe activitatea, timp de 15 minute, în semn de solidaritate cu omul de afaceri din Suceava, care a construit din banii săi un metru de autostradă, protestând astfel față de dezinteresul autorităților. “Este un protest de solidaritate pentru că, asemeni lui Ștefan Mandachi, și noi suntem nemulțumiți de lipsa de interes a autorităților față de construcția de autostrăzi în România. Noi vrem autostrada Ploiești - Brașov, despre care se vorbește de atâta vreme, dar nu se face nimic!”, se menționează în comunicatul de presă remis de Neptun SA și Soceram SA.

Omul de afaceri Ștefan Mandachi, din Suceava, deținător al unui lanț de magazine de tip fast-food, a construit singurul metru de autostradă din Moldova, undeva între Voroneț și Putna și îl va inaugura pe 15 martie, la ora 15.00. Bucățica de autostradă a fost construită de o firmă de specialitate și a costat 4.500 euro. O investiție simbolică, realizată în șapte ore cu 17 muncitori. Inițiativa tânărului afacerist sucevean este un protest față de lipsa autostrăzilor din Moldova și întreaga țară și, tot în semn de protest, Ștefan Mandachi a anunțat că va întrerupe activitatea în fast-food-urile sale pe 15 martie, ora 15.00, timp de 15 minute.

La Câmpina, societățile Neptun SA și Soceram SA își vor manifesta solidaritatea cu gestul suceveanului, suspendând activitatea în aceeași zi și la aceeași oră. “Drumurile naționale sunt sufocate, pierdem timp prețios, pierdem ore și zile din viața noastră în coloane nesfârșite. Șoselele noastre sunt cele mai periculoase din Europa, mii de oameni mor în fiecare an în accidente rutiere din cauza acestei infrastructuri precare. Avem nevoie de autostrăzi pentru a salva vieți, dar și pentru că o infrastructură bună ajută enorm la o dezvoltare economică reală a acestei țări. Ne solidarizăm cu protestul inițiat la Suceava și tragem și noi un semnal de alarmă în fața autorităților ”, se mai precizează în comunicatul societăților câmpinene Neptun SA și Soceram SA.



























 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Protestul de 15 minute de pe 15 martie ia amploare. Cine își mai suspendă activitatea

Click pe imagine pentru video:





Protestul început de un om de afaceri din Suceava, care a construit pe propria cheltuială un metru de autostradă, se extinde la nivel naţional.

Pe lângă oamenii de afaceri care au fost provocaţi să-şi suspende activitatea timp de 15 minute, pe 15 martie, se alătură iniţiativei şi o parte dintre transportatori. Cu toţii vor să tragă un nou semnal de alarmă privind starea jalnică a drumurilor de la noi din ţară şi lipsa unor autostrăzi, la 30 de ani de la Revoluţie.

Ștefan Mandache: “Anii trec, mă tem că mă ajung bătrâneţile şi nu mai apuc să văd autostrada la noi. Aşa că am construit eu un metru de autostradă în Moldova! Cam aşa arată un şantier!”

Pe 15 martie, la ora 15, pentru fix 15 minute, Ştefan Mandache a anunţat că va suspenda activitatea în restaurantele pe care le deţine. I-a provocat să facă acelaşi lucru şi pe alţi antreprenori. Mulţi au răspuns şi au promis că vinerea viitoare vor lua o “pauză” la miezul zilei, în semn de protest faţă de lipsa autostrăzilor.

Şi Augustin Hagiu, preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, susţine ineditul protest.

La rândul său, omul de afaceri Viorel Cataramă a anunţat că cei o mie de angajaţi ai săi îşi vor suspenda timp de 15 minute activitatea, pe 15 martie. Potrivit paginii “România vrea autostrăzi”, s-a alăturat demersului şi femeia de afaceri Camelia Şucu.

În total, 4500 de euro l-a costat pe Ştefan Mandache primul şi singurul metru de autostradă din zona Moldovei. Gestul este unul simbolic şi de revoltă faţă de faptul că autorităţile de la noi se preocupă prea puţin de starea infrastructurii rutiere.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

FOTO Unde este construită autostrada de un metru și cum a fost dosită de ochii curioșilor





Autostrada cu lungimea de un metru intens mediatizată în ultimele zile, construită de Ștefan Mandachi, este situată la patru kilometri de la ieșirea din Suceava spre Fălticeni, aproape de Cumpărătura, pe un teren pe care se află și un panou publicitar pentru restaurantele Spartan.

Construită în această iarnă, autostrada a fost ascunsă de ochii curioșilor până la inaugurarea programată pentru 15 martie. Peste platform asfaltată a fost pusă o folie și a fost turnat un strat de câțiva centimetri de prundiș, iar indicatoarele au fost tăiate cu flexul de la bază.

Întrebat despre amplasamentul așa-zisei autostrăzi, Ștefan Mandachi a spus în conferința de presă că ar fi "undeva între Voroneț și Putna".



















 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Autostrada de un metru de la Suceava a fost realizată fără autorizație de construire, pe un teren cu destinație agricolă. Primăria Bosanci l-a identificat deja pe proprietarul terenului

Autostrada cu lungimea de un metru anunțată de afaceristul sucevean Ștefan Mandachi a fost realizată fără autorizație de construire, pe un teren cu destinație agricolă.

Metrul de autostradă a fost construit în această iarnă, pe un teren arabil aflat pe raza comunei Bosanci, pe marginea drumului DN2/E85, la patru kilometri de la ieșirea din Suceava spre Fălticeni, pe partea stângă, lângă un panou publicitar.





„Bineînțeles că nu are”, a răspuns primarul comunei Bosanci, Neculai Miron, întrebat fiind dacă beneficiarul lucrărilor a solicitat și obținut autorizație de construire.

Miron a menționat că a aflat depre lucrările de acolo chiar în ziua construirii, dar, când s-a dus să verifice ce se întâmplă, platforma era deja construită, iar pe șantier nu se mai afla nicio persoană în măsură să îi răspundă la întrebări.

„Ei au venit într-o zi și au făcut tot acolo. Eu m-am deplasat acolo după ce am fost anunțat de cetățeni despre ce autobandă se construiește acolo. Am văzut doar o fâșie de beton și mai erau și niște bare metalice. Dar nu a fost nimeni în măsură să îmi spună ce și cum se construiește acolo”, a spus primarul Neculai Miron.

Ulterior, compartimentul de urbanism al Primăriei Bosanci l-a identificat pe proprietarul terenului, care nu este Ștefan Mandachi, dar despre care primarul consideră că ar putea fi un apropiat al afaceristului.

Edilul spune că deocamdată nu a dispus sancționarea proprietarului sau beneficiarului pentru executarea unor lucrări neautorizate. Asta pentru că primarul este convins că platforma betonată va fi desființată după evenimentul de pe 15 martie.

„L-am identificat pe proprietar. Probabil este un prieten de-al dumnealor. Alte demersuri nu am făcut, doar am identificat proprietarul. Probabil își vor lua bucățica de beton pe care au făcut-o acolo. Doar n-o să lase fâșia de beton turnată pe câmp, pe teren agricol. Probabil își vor lua-o. Își fac ei acum planurile lor, probabil publicitate, ce doresc, dar apoi cred că o vor lua de acolo”, a mai spus Neculai Miron.





Afaceristul Ștefan Mandachi a anunțat zilele trecute că a construit o autostradă cu lungimea de un metru, demersul fiind parte a unei campanii intitulată „România vrea autostrăzi”.

Metrul de autostradă va fi inaugurat la 15 martie, simultan cu întreruperea activității în unitățile pe care tânărul le administrează. Demersul a dobândit numeroși susținători care fie au anunțat că participă la inaugurare, fie că își vor întrerupe activitatea timp de 15 minute.

Între timp, până la inaugurare, platforma a fost acoperită cu un strat de prundiș, iar indicatoarele au fost tăiate cu flexul de la rădăcină.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Constructorul autostrăzii de un metru îl contrazice pe primar. “Există toată documentaţia”





Ştefan Mandachi a transmis o replică după ce primarul localităţii a declarat că nu ar avea autorizaţie de construcţie pentru „autostrada de un metru”.

Omul de afaceri din Suceava care a construit simbolic autostrada de un metru, singura din Moldova, spune că are toate actele necesare şi că nu avea nevoie de autorizaţie de construire, aşa cum afirmase primarul.

“Primul și singurul metru de autostradă din Moldova este construit pe terenul proprietate privată deținut de Ștefan Mandachi, achizionat în anul 2014”, precizează el, într-un drept la replică. “Există toată documentația necesară acestui demers: Aviz de urbanism, Avize negațive de la mediu și drumuri, emise DRDP Iași, Aviz negație emis de Inspectoratul de Poliție Județean Suceava Seviciul Rutier. Documente care atestă că, datorită amplasării, nu sunt necesare autorizații de la aceste entități. Autorizație de construcție.”





Neculai Miron, primarul comunei Bosanci, pe raza căreia a fost construită autostrada de un metru, a declarat vineri pentru presa locală că NU a fost solicitată autorizație de construire și, în plus, lucrarea a fost făcută pe un teren agricol. Edilul a declarat însă şi că nu a luat nicio măsură, deoarece este convins că platforma betonată va fi desființată după evenimentul de pe 15 martie.





Metrul de autostradă a fost construit în această iarnă, pe un teren arabil aflat pe raza comunei Bosanci, la patru kilometri de la ieșirea din Suceava spre Fălticeni.

 


Re: Discutii generale despre autostrazi si drumuri expres misterr

Primul metru de autostradă din Moldova nu are autorizație. Anunțul primarului

Click pe imagine pentru video:





Primarul localităţii din Suceava, unde un antreprenor a construit, simbolic, 1 metru de autostradă, spune că pentru acest tip de construcţie omul nu are, deocamdată, eliberat certificatul de urbanism.

A depus actele pe 1 martie, dar deocamdată are autorizaţie, doar pentru un panou publicitar, nu şi pentru metrul de beton. Însă, primarul nu îl va amenda, ba chiar îi susţine demersul. Între timp manifestul capătă tot mai multă, popularitate pe internet.

“Dacă eşti profesor lasă elevii 15 minute în plus în pauză, dacă eşti zidar lasa mistria jos 15 minute, dacă eşti şofer lasă maşina 15 minute pe avarii, dacă vrei să pleci din România, mai stai 15 minute”.

Metrul de autostradă construit de antreprenorul Ştefan Mandachi, fondatorul unei reţele de restaurante, nu are, potrivit primarului, certificat de urbanism, dar omul a depus actele cerute. Propriu-zis este un metru de beton, construit în câmp.

Miron Neculai, primarul comunei Bosanci, Suceava: “Este proprietar dumnealui pe teren din 2014. Dumnealui are autorizaţie pentru acel panou, mai puţin pentru metrul ăla de beton care este acolo. Noi nu intenţionam să-l sancţionăm. Dumnealui a solicitat autorizaţie, un certificat de urbanism pe 1 martie. Noi i-am cerut să aibă autorizaţie de la mediu, autorizaţie de la poliţie, de la Drumuri Naţionale.”

La rândul său, Ştefan Mandachi spune că şi-a luat toate măsurile ca totul să fie legal.

Ştefan Mandachi, antrepenor: ”’Au fost nişte probleme insinuate, dar noi suntem ok, avem autorizaţie, certificat de urbanism, avem toate actele legal obţinute. Când am făcut proiectul ştiam că va căpăta amploare, dar mi-am luat toate măsurile de precauţie. A fost absurd când am auzit că am fost expropriat de teren. Primarul ne susţine”.

Protestul faţă de lipsa autostrăzilor şi în special a unei autostrăzi care să lege Moldova de restul ţării a căpătat o popularitate foarte mare pe internet.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2415 forum members have written 433051 posts in 5389 topics and 518 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use