Topic: Fondurile europene si infrastructura din Romania
18 posts, 10223 views
📖 Pagination options
- misterr
-
Posted:
-
Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania
misterr
România va primi în 2020 mai puțin de 3 mld. € de la UE. Explicația oficialilor
Click pe imagine pentru video:
România va primi anul acesta mai puțin de 3 miliarde de euro, bani de la Uniunea Europeană.
Asta, deși în ultimii 6 ani, am atras aproximativ o treime, din totalul banilor puși la dispoziție de Bruxelles pentru perioada 2014 - 2020.
Ministrul Fondurilor Europene spune că estimarea este una realistă pentru că doar pentru atâția bani există proiecte. Marile proiecte de infrastructură cum ar fi autostrada Moldovei sau Brașov-Comarnic rămân doar la stadiul de dorință.
Din 2014 şi până acum, România a atras 11 miliarde de euro de la Comisia Europeană. Alţi 2,8 miliarde de euro ar putea veni anul acesta, estimează ministrul Fondurilor Europene.
Datele arată ca acum suntem sub media Uniunii la absorbţia fondurilor europene în ultimii 6 ani. Şi pe locul al 16-lea în clasamentul Uniunii Europene. Cele mai harnice tari sunt şi printre cele mai dezvoltate - Finlanda, Irlanda, Luxemburg şi Austria.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Este critic pentru România să deblocheze proiectele majore de infrastructură de transport, dacă vrem să atragem bani europeni adevăraţi. Absorbţia vine după ce statul român plăteşte lucrările constructorilor, abia atunci primeşti banii înapoi de la Comisia Europeană.”
Dar marile proiecte de infrastructură sunt încă înţepenite în birocraţie. De exemplu, Autostrada Unirii, care ar lega Moldova de Transilvania, de la graniţa cu Republica Moldova la Târgu Mureş, nu are şanse nici anul acesta să depăşească stadiul de plan.
Autostrada care va lega estul de vestul ţării a fost promisă de toate guvernele din ultimii zece ani, încă nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost făcut. Lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din 2014 şi să se finalizeze în 2030, dar nici acest termen nu este ferm câtă vreme autorităţile nu ştiu din ce bani vor finanţa construcţia.
O soluţie ar fi atragerea de fonduri europene. Cum în aceeaşi situaţie este şi autostrada Comarnic-Braşov, coşmarul şoferilor pe DN1 şi pe E85 va continua.
Pentru anul acesta, guvernul estimează că vor fi gata între 45 şi 100 de kilometri de autostradă. Asta înseamnă că am putea ajunge în cel mai bun caz la un total de 950 de kilometri.
România va primi în 2020 mai puțin de 3 mld. € de la UE. Explicația oficialilor
Click pe imagine pentru video:
România va primi anul acesta mai puțin de 3 miliarde de euro, bani de la Uniunea Europeană.
Asta, deși în ultimii 6 ani, am atras aproximativ o treime, din totalul banilor puși la dispoziție de Bruxelles pentru perioada 2014 - 2020.
Ministrul Fondurilor Europene spune că estimarea este una realistă pentru că doar pentru atâția bani există proiecte. Marile proiecte de infrastructură cum ar fi autostrada Moldovei sau Brașov-Comarnic rămân doar la stadiul de dorință.
Din 2014 şi până acum, România a atras 11 miliarde de euro de la Comisia Europeană. Alţi 2,8 miliarde de euro ar putea veni anul acesta, estimează ministrul Fondurilor Europene.
Datele arată ca acum suntem sub media Uniunii la absorbţia fondurilor europene în ultimii 6 ani. Şi pe locul al 16-lea în clasamentul Uniunii Europene. Cele mai harnice tari sunt şi printre cele mai dezvoltate - Finlanda, Irlanda, Luxemburg şi Austria.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Este critic pentru România să deblocheze proiectele majore de infrastructură de transport, dacă vrem să atragem bani europeni adevăraţi. Absorbţia vine după ce statul român plăteşte lucrările constructorilor, abia atunci primeşti banii înapoi de la Comisia Europeană.”
Dar marile proiecte de infrastructură sunt încă înţepenite în birocraţie. De exemplu, Autostrada Unirii, care ar lega Moldova de Transilvania, de la graniţa cu Republica Moldova la Târgu Mureş, nu are şanse nici anul acesta să depăşească stadiul de plan.
Autostrada care va lega estul de vestul ţării a fost promisă de toate guvernele din ultimii zece ani, încă nici măcar studiul de fezabilitate nu a fost făcut. Lucrările ar fi trebuit să înceapă încă din 2014 şi să se finalizeze în 2030, dar nici acest termen nu este ferm câtă vreme autorităţile nu ştiu din ce bani vor finanţa construcţia.
O soluţie ar fi atragerea de fonduri europene. Cum în aceeaşi situaţie este şi autostrada Comarnic-Braşov, coşmarul şoferilor pe DN1 şi pe E85 va continua.
Pentru anul acesta, guvernul estimează că vor fi gata între 45 şi 100 de kilometri de autostradă. Asta înseamnă că am putea ajunge în cel mai bun caz la un total de 950 de kilometri.
- misterr
-
Posted:
-
Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania
misterr
Cum riscă România să piardă 120 milioane €, bani cu care trebuie să cumpere 70 de tramvaie
Click pe imagine pentru video:
România risca să piardă peste 120 de milioane de euro dacă nu va finaliza urgent achiziţia a 70 de tramvaie. În mai multe oraşe din ţară, Ministerul Dezvoltării nu a reuşit să ducă la bun sfârşit licitaţiile, iar procedurile trebuie reluate.
Cei responsabili susţin că firmele care au depus oferte au încercat să vândă tramvaie cu un consum mare de energie.
Tramvaiele din Galaţi sunt vechi şi nu oferă niciun fel de comfort. Dacă au de ales, oamenii preferă să meargă, mai degrabă, cu autobuzele.
Ca să schimbe situaţia, Ministerul Dezvoltării a promis oraşelor Brăila şi Galaţi câte zece tramvaie noi. Licitaţia pentru cumpărarea lor a fost demarată în ianuarie anul trecut dar, după mai multe amânări, a fost anulată.
Ionuț Pucheanu, primar Galați: „E a doua oră când licitaţia în cadrul ministerului se anulează, nu ştim motivaţia.”
Cornel Săndulescu, director Braicar: „A fost anulată în final, urmare a unor oferte neconforme. Nu ştim alte detalii, doar putem să spunem că nu ne avantajează această rezolvare.”
În Botoşani, autorităţile voiau să cumpere cu 72 de milioane de lei, bani europeni, noua tramvaie. La licitaţia organizată de Ministerul Dezvoltării s-au înscris doua firme însă - după ce au fost analizate ofertele - nu a fost anunţat niciun câştigător.
Şi în acest caz licitaţia a fost anulată fără prea multe explicaţii.
Cosmin Andrei, viceprimar Botoșani: „Era nevoie stringentă să avem aceste tramvaie şi dorim şi explicaţii pentru faptul că s-a anulat licitaţia.”
În aşteptarea tramvaielor promise, pe străzile din Botoşani circulă unele cumpărate înainte de 1980.
17 tramvaie noi ar fi trebuit să ajungă şi în Craiova. Pentru cumpărarea lor au fost organizate doua licitaţii.
Dorin Manda, director RAT Craiova: „La prima licitaţie nu a participat nimeni. La a doua a fost un singur ofertant dar au fost probleme în caietul de sarcini şi s-a anuluat licitaţia. Craiova chiar are nevoie de schimbarea tramvaielor.”
Cristian Nicolescu, șef secție tramvai: „Ne lipsesc cu desăvârşire piesele de schimb. Cârpim zilnic la ele. Luăm de la cele care nu sunt în circulaţie şi punem pe cele 12-13 tramvaie active.”
Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării susţin că firmele care au depus oferte nu s-au putut încadra cerinţele tehnice impuse. Autorităţile au cerut un consum redus de energie pe care producătorii nu au putut să îl respecte.
Ion Ștefan, ministrul Dezvoltării: „În câteva săptămâni sperăm să fim în situaţia de a relua licitaţia, să avem noi caiete de sarcini, să putem să anunţăm noile licitaţii. Vă asigurăm că nu vom pierde aceşti bani, 120 de milioane de euro.”
În toată ţara statul şi-a propus să cumpere 70 tramvaie pentru transportul public.
Cum riscă România să piardă 120 milioane €, bani cu care trebuie să cumpere 70 de tramvaie
Click pe imagine pentru video:
România risca să piardă peste 120 de milioane de euro dacă nu va finaliza urgent achiziţia a 70 de tramvaie. În mai multe oraşe din ţară, Ministerul Dezvoltării nu a reuşit să ducă la bun sfârşit licitaţiile, iar procedurile trebuie reluate.
Cei responsabili susţin că firmele care au depus oferte au încercat să vândă tramvaie cu un consum mare de energie.
Tramvaiele din Galaţi sunt vechi şi nu oferă niciun fel de comfort. Dacă au de ales, oamenii preferă să meargă, mai degrabă, cu autobuzele.
Ca să schimbe situaţia, Ministerul Dezvoltării a promis oraşelor Brăila şi Galaţi câte zece tramvaie noi. Licitaţia pentru cumpărarea lor a fost demarată în ianuarie anul trecut dar, după mai multe amânări, a fost anulată.
Ionuț Pucheanu, primar Galați: „E a doua oră când licitaţia în cadrul ministerului se anulează, nu ştim motivaţia.”
Cornel Săndulescu, director Braicar: „A fost anulată în final, urmare a unor oferte neconforme. Nu ştim alte detalii, doar putem să spunem că nu ne avantajează această rezolvare.”
În Botoşani, autorităţile voiau să cumpere cu 72 de milioane de lei, bani europeni, noua tramvaie. La licitaţia organizată de Ministerul Dezvoltării s-au înscris doua firme însă - după ce au fost analizate ofertele - nu a fost anunţat niciun câştigător.
Şi în acest caz licitaţia a fost anulată fără prea multe explicaţii.
Cosmin Andrei, viceprimar Botoșani: „Era nevoie stringentă să avem aceste tramvaie şi dorim şi explicaţii pentru faptul că s-a anulat licitaţia.”
În aşteptarea tramvaielor promise, pe străzile din Botoşani circulă unele cumpărate înainte de 1980.
17 tramvaie noi ar fi trebuit să ajungă şi în Craiova. Pentru cumpărarea lor au fost organizate doua licitaţii.
Dorin Manda, director RAT Craiova: „La prima licitaţie nu a participat nimeni. La a doua a fost un singur ofertant dar au fost probleme în caietul de sarcini şi s-a anuluat licitaţia. Craiova chiar are nevoie de schimbarea tramvaielor.”
Cristian Nicolescu, șef secție tramvai: „Ne lipsesc cu desăvârşire piesele de schimb. Cârpim zilnic la ele. Luăm de la cele care nu sunt în circulaţie şi punem pe cele 12-13 tramvaie active.”
Reprezentanţii Ministerului Dezvoltării susţin că firmele care au depus oferte nu s-au putut încadra cerinţele tehnice impuse. Autorităţile au cerut un consum redus de energie pe care producătorii nu au putut să îl respecte.
Ion Ștefan, ministrul Dezvoltării: „În câteva săptămâni sperăm să fim în situaţia de a relua licitaţia, să avem noi caiete de sarcini, să putem să anunţăm noile licitaţii. Vă asigurăm că nu vom pierde aceşti bani, 120 de milioane de euro.”
În toată ţara statul şi-a propus să cumpere 70 tramvaie pentru transportul public.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania
TibiV
Ultima fraza ar fi trebuit reformulata...
”În toată ţarastatul Guvernul şi-a propus să cumpere 70 tramvaie pentru transportul public.”
Tramvaiele pe care le vrea Firea nu intra in acest ”inventar”. Si nici ce au contractat alti primari.
Primariile sunt tot institutii de stat - ca doar nu sunt SC-uri, nici ONG-uri...
Ultima fraza ar fi trebuit reformulata...
”În toată ţara
Tramvaiele pe care le vrea Firea nu intra in acest ”inventar”. Si nici ce au contractat alti primari.
Primariile sunt tot institutii de stat - ca doar nu sunt SC-uri, nici ONG-uri...
- orex
-
Posted:
-
Re: Fondurile europene si infrastructura din Romania
orex
România rămâne fără bani pentru autostrăzi și căi ferate. Grindeanu cere Comisiei Europene încă 500 de milioane de euro pentru decontarea lucrărilor pe marile șantiere
România rămâne fără bani pentru autostrăzi și căi ferate. Grindeanu cere Comisiei Europene încă 500 de milioane de euro pentru decontarea lucrărilor pe marile șantiere
România va consuma finanțarea europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) la jumătatea anului viitor, practic cu șase luni înainte de închiderea exercițiului financiar european, situație care înseamnă că lucrările nefinalizate ar urma să fie decontate de la buget, a transmis joi ministrul transporturilor Sorin Grindeanu.
În acest context, România a solicitat Comisiei Europene o alocare suplimentară de aproape 500 de milioane de euro pentru a finanța decontarea facturilor de pe șantiere și în a doua jumătate a anului viitor.
„În ultimele șase luni, eu și colegii mei din minister, am semnat multe proiecte de finanțare. Suntem în contratimp având în vedere că exercițiul bugetar se termină la sfârșitul anului viitor. Mai trebuie să țină cont de ceva, faptul că, pentru prima dată de când am devenit membrii în UE, domeniul transporturilor se vor termina toate sumele alocate mai repede. Din proiecțiile pe care le avem noi finanțarea europeană se termină la jumătatea anului viitor ceea ce va însemna ca ultimele șase luni din 2023 pe POIM să rămâne descoperite. Tocmai de aceea am depus o cerere la Comisia Europeană să ni se mărească suma cu aproape 500 de milioane de euro astfel încât să putem să asigurăm și ultimele șase luni ca finanțare”, a transmis Grindeanu.
Ministrul Sorin Grindeanu a participat joi, la o conferință a Asociației Aeroporturilor din România unde a subliniat că lucrările pentru extinderea și construirea noilor terminale de la Iași și Timișoara trebuie să se încheie până în decembrie 2023, noul Program Operațional pentru Transport POT neavând alocări pentru infrastructura aeroportuară. Astfel, pentru un terminal nou la Aeroportul Otopeni (capacitatea de procesare fiind de mult depășită) România trebuie să atragă alte investiții de la instituții financiare Banca Mondială, BEI, BERD, după cum Economedia a explicat aici.
📖 Pagination options