Topic: Tramvaiele din Răşinari - generalităţi şi infrastructură
64 posts, 39275 views
📖 Pagination options
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Costin
Hai s'o zicem pe aia dreapta: Totul este o afacere marca Ilie Carabulea, omul de afaceri care conduce, in realitate, intreg judetul Sibiu. Ce afaceri invarte Carabulea? Cu autobuze: Atlassib, Transmixt, Autotim, Transdara, Autogara internationala Rahova si multe alte firme. Practic peste 50% din transporturile rutiere de persoane din Romania sunt realizate de acest om.
Trebuie sa mentionam ca primarul Sibiului a fost, initial, bine intentionat si deschis catre o modernizare a transportului electric, aceasta fiind si dorinta directorului Tursib de pana in 2005, domnul Dorin Florian. Johannis a cumparat troleibuze si a modernizat o buna parte a retelei de contact din oras, iar dupa 5 ani tot el le'a pus cruce. Cum de s'a intamplat asta? In jurul anului 2005, primarul deja a intrat sub sfera de influenta a lui Carabulea, care a declarat raspicat: vreau Tursibul, dar fara troleibuze. In acest sens, s'a inscenat un control financiar la Tursib in urma caruia s'au gasit "nereguli grave" ce au condus la demiterea d-lui Florian. Atunci a venit la Tursib instructorul auto Adrian Popa, omul lui Carabulea. Ironic sau nu, tot un instructor auto conduce si depoul bucurestean Vatra Luminoasa, cu performante vizibile pentru orice calator care utilizeaza liniile acelui depou.
Haideti sa vedem realizarile lui Adrian Popa la volanul Tursibului:
-desfiintarea tuturor liniilor preorasenesti, care au fost, evident, preluate de Transmixtul lui Carabulea. In 2005 Tursib deservea urmatoarele localitati din jurul Sibiului: Cristian, Gura Raului, Poplaca, Rasinari, Curmatura, Paltinis, Cisnadioara, Cisnadie, Mohu, Selimbar, Vestem, Sura Mare, Sura Mica, Ocna Sibiului. In 2010 Tursibul mai deserveste doar Rasinariul (cu un tramvai si un autobuz) si Paltinisul, restul rutelor fiind, acum, ale Transmixtului, prin grija primariei dar si a Consiliului Judetean Sibiu.
-desfiintarea tuturor liniilor de troleibuz din Sibiu, prin marirea intervalelor de succedare si lasarea in paragina a vehiculelor si a retelei, pentru a le declara lente, invechite si nerentabile.
Daca autobuzele MAZ au fost o greseala comisa de vechea conducere (urmand, probabil, moda din alte orase, eu unul am dubii ca in Sibiu a fost vorba de o afacere necurata in cazul lor), rablagirea lor s'a produs prin grija conducerii popesti, cu performanta de a avea 3 autobuze descompletate si moarte definitiv in 2009, cand inca nu li se terminase leasing-ul. O data cu desfiintarea troleibuzelor, s'a incercat resuscitarea tuturor autobuzelor decedate, cu oarecare succese, dar pastrand inca aspectul de rabla carpita cu scoci (ceea ce este, la propriu, MAZul la Sibiu).
-cosmetizarea unei remorci de tramvai si transformarea ei in vagon restaurant. Probabil singura masura buna in ceea ce priveste transportul electric, eu refuz sa il creditez 100% pe Adrian Popa pentru ea, stiind ca acest lucru s'a intamplat prin eforturile si prin implicarea directorului de exploatare transport electric, d-l Titel Banea.
Ceea ce se intampla acum cu tramvaiul este doar o consecinta colaterala a unui tun imobiliar de proportii. Tursibul se va muta intr'o locatie periferica, pe un teren mai mic decat actualul. Este, evident, o diferenta mare de pret intre cele doua terenuri, mai ales ca baza actuala este mlt mai aproape de centru decat baza viitoare. La aceasta se adauga si infrastructura pentru tramvai, care va fi valorificata unde trebuie. Pe cat facem pariu ca pe locul actualei baze Tursib va rasari ceva marca_carabulea?
Hai s'o zicem pe aia dreapta: Totul este o afacere marca Ilie Carabulea, omul de afaceri care conduce, in realitate, intreg judetul Sibiu. Ce afaceri invarte Carabulea? Cu autobuze: Atlassib, Transmixt, Autotim, Transdara, Autogara internationala Rahova si multe alte firme. Practic peste 50% din transporturile rutiere de persoane din Romania sunt realizate de acest om.
Trebuie sa mentionam ca primarul Sibiului a fost, initial, bine intentionat si deschis catre o modernizare a transportului electric, aceasta fiind si dorinta directorului Tursib de pana in 2005, domnul Dorin Florian. Johannis a cumparat troleibuze si a modernizat o buna parte a retelei de contact din oras, iar dupa 5 ani tot el le'a pus cruce. Cum de s'a intamplat asta? In jurul anului 2005, primarul deja a intrat sub sfera de influenta a lui Carabulea, care a declarat raspicat: vreau Tursibul, dar fara troleibuze. In acest sens, s'a inscenat un control financiar la Tursib in urma caruia s'au gasit "nereguli grave" ce au condus la demiterea d-lui Florian. Atunci a venit la Tursib instructorul auto Adrian Popa, omul lui Carabulea. Ironic sau nu, tot un instructor auto conduce si depoul bucurestean Vatra Luminoasa, cu performante vizibile pentru orice calator care utilizeaza liniile acelui depou.
Haideti sa vedem realizarile lui Adrian Popa la volanul Tursibului:
-desfiintarea tuturor liniilor preorasenesti, care au fost, evident, preluate de Transmixtul lui Carabulea. In 2005 Tursib deservea urmatoarele localitati din jurul Sibiului: Cristian, Gura Raului, Poplaca, Rasinari, Curmatura, Paltinis, Cisnadioara, Cisnadie, Mohu, Selimbar, Vestem, Sura Mare, Sura Mica, Ocna Sibiului. In 2010 Tursibul mai deserveste doar Rasinariul (cu un tramvai si un autobuz) si Paltinisul, restul rutelor fiind, acum, ale Transmixtului, prin grija primariei dar si a Consiliului Judetean Sibiu.
-desfiintarea tuturor liniilor de troleibuz din Sibiu, prin marirea intervalelor de succedare si lasarea in paragina a vehiculelor si a retelei, pentru a le declara lente, invechite si nerentabile.
Daca autobuzele MAZ au fost o greseala comisa de vechea conducere (urmand, probabil, moda din alte orase, eu unul am dubii ca in Sibiu a fost vorba de o afacere necurata in cazul lor), rablagirea lor s'a produs prin grija conducerii popesti, cu performanta de a avea 3 autobuze descompletate si moarte definitiv in 2009, cand inca nu li se terminase leasing-ul. O data cu desfiintarea troleibuzelor, s'a incercat resuscitarea tuturor autobuzelor decedate, cu oarecare succese, dar pastrand inca aspectul de rabla carpita cu scoci (ceea ce este, la propriu, MAZul la Sibiu).
-cosmetizarea unei remorci de tramvai si transformarea ei in vagon restaurant. Probabil singura masura buna in ceea ce priveste transportul electric, eu refuz sa il creditez 100% pe Adrian Popa pentru ea, stiind ca acest lucru s'a intamplat prin eforturile si prin implicarea directorului de exploatare transport electric, d-l Titel Banea.
Ceea ce se intampla acum cu tramvaiul este doar o consecinta colaterala a unui tun imobiliar de proportii. Tursibul se va muta intr'o locatie periferica, pe un teren mai mic decat actualul. Este, evident, o diferenta mare de pret intre cele doua terenuri, mai ales ca baza actuala este mlt mai aproape de centru decat baza viitoare. La aceasta se adauga si infrastructura pentru tramvai, care va fi valorificata unde trebuie. Pe cat facem pariu ca pe locul actualei baze Tursib va rasari ceva marca_carabulea?
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Dominatrix
In anul 2007 am participat la o conferinta internationala la Sibiu si intrucat intamplarea face sa am si niste prieteni de familie foarte buni in oras, am stat la ei, iar cu ocazia asta am avut ocazia sa observ si serviciul de transport public oferit de Tursib.
Ce am observat:
- troleibuzele vechi, destul de neingrijite, cu frecvente de circulatie proaste pe toate cele 3 sau 4 trasee existente la acel moment.
-reteaua de contact si a troleibuzelor arata groaznic, carpita si ras-carpita, cu macaze prea "in scurt", "burti" mari pe alocuri si in general in stare deplorabila.
-autobuze MAZ foarte neingrijite, cu reclame si vopsea cojite, zgomotoase etc.
-prea putine chioscuri de bilete in oras.
-am vazut un singur automat de bilete, si anume in Piata Garii.
- frecvente de circulatie groaznice, desi paradoxal majoritatea vehiculelor erau aglomerate, de unde deduc ca exista o cerere de transport destul de consistenta.
-m-am plimbat si cu tramvaiul pana la Rasinari si inapoi, pe tot drumul au fost vreo 7-8 persoane. Si aici vroiam sa ajung, pe langa infrastructura proasta, tramvaiul era sabotat masiv de autostopistii "de ocazie" care stau la "ia-ma nene" la capatul de la Cimitir. Nu ii condamn, la ce frecvente proaste se circula spre Rasinari nici nu s-ar putea altfel. Deci e limpede ca nici macar nu s-a dorit eficientizarea acestui mijloc de transport, iar finalul (care se prefigureaza zilele astea) e previzibil.
La drept vorbind, nici nu poate fi eficienta mentinerea alimentarii electrice in Sibiu pentru doar cateva tramvaie. Nu mai exista baza de exploatare, nu se mai scolarizeaza vatmani si mecanici, toate tramvaiele au norma de casare indeplinita etc. Asta s-a dorit: sa para ca tramvaiul si troleibuzele sunt ineficinte. Acest aspect, plus achizitionarea masiva doar de autobuze (desi Sibiul a beneficiat de imprumuturi BERD care puteau fi folosite pentru modernizarea retelei de troleibuze, si poate chiar pentru vehicule noi), au dus la diminuarea treptata si dezorganizarea transportului electric, pana la limita la care nu mai e profitabila exploatarea sa.
In anul 2007 am participat la o conferinta internationala la Sibiu si intrucat intamplarea face sa am si niste prieteni de familie foarte buni in oras, am stat la ei, iar cu ocazia asta am avut ocazia sa observ si serviciul de transport public oferit de Tursib.
Ce am observat:
- troleibuzele vechi, destul de neingrijite, cu frecvente de circulatie proaste pe toate cele 3 sau 4 trasee existente la acel moment.
-reteaua de contact si a troleibuzelor arata groaznic, carpita si ras-carpita, cu macaze prea "in scurt", "burti" mari pe alocuri si in general in stare deplorabila.
-autobuze MAZ foarte neingrijite, cu reclame si vopsea cojite, zgomotoase etc.
-prea putine chioscuri de bilete in oras.
-am vazut un singur automat de bilete, si anume in Piata Garii.
- frecvente de circulatie groaznice, desi paradoxal majoritatea vehiculelor erau aglomerate, de unde deduc ca exista o cerere de transport destul de consistenta.
-m-am plimbat si cu tramvaiul pana la Rasinari si inapoi, pe tot drumul au fost vreo 7-8 persoane. Si aici vroiam sa ajung, pe langa infrastructura proasta, tramvaiul era sabotat masiv de autostopistii "de ocazie" care stau la "ia-ma nene" la capatul de la Cimitir. Nu ii condamn, la ce frecvente proaste se circula spre Rasinari nici nu s-ar putea altfel. Deci e limpede ca nici macar nu s-a dorit eficientizarea acestui mijloc de transport, iar finalul (care se prefigureaza zilele astea) e previzibil.
La drept vorbind, nici nu poate fi eficienta mentinerea alimentarii electrice in Sibiu pentru doar cateva tramvaie. Nu mai exista baza de exploatare, nu se mai scolarizeaza vatmani si mecanici, toate tramvaiele au norma de casare indeplinita etc. Asta s-a dorit: sa para ca tramvaiul si troleibuzele sunt ineficinte. Acest aspect, plus achizitionarea masiva doar de autobuze (desi Sibiul a beneficiat de imprumuturi BERD care puteau fi folosite pentru modernizarea retelei de troleibuze, si poate chiar pentru vehicule noi), au dus la diminuarea treptata si dezorganizarea transportului electric, pana la limita la care nu mai e profitabila exploatarea sa.
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Dr2005
,,Rechinii" de la Cimitir sunt acolo de ani de zile... puţini reuşesc să se apropie de tramvai fără un ,,Hai domnu' la Răşinari, douăj'dă'mii ca tramvaiu'!" Interesant e că MAZ-ul care e ,,Tramvai 1" după repartizare circulă plin, explicaţia oficială fiind că de la capătul de tramvai din Răşinari, mai merge o staţie până în centrul satului.
Oricum, tramvaiul din Sibiu nu mai circulă în serviciu regulat de prin martie, fiind de atunci folosit numai în regim e închiriere. De săptămâna viitoare nici asta nu va mai fi posibil, pentru că vor fi concediaţi conducătorii de tramvai.
,,Rechinii" de la Cimitir sunt acolo de ani de zile... puţini reuşesc să se apropie de tramvai fără un ,,Hai domnu' la Răşinari, douăj'dă'mii ca tramvaiu'!" Interesant e că MAZ-ul care e ,,Tramvai 1" după repartizare circulă plin, explicaţia oficială fiind că de la capătul de tramvai din Răşinari, mai merge o staţie până în centrul satului.
Oricum, tramvaiul din Sibiu nu mai circulă în serviciu regulat de prin martie, fiind de atunci folosit numai în regim e închiriere. De săptămâna viitoare nici asta nu va mai fi posibil, pentru că vor fi concediaţi conducătorii de tramvai.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Dominatrix
Tramvaiul își mută depoul din Sibiu la Răşinari
Remiza de vagoane se va muta în Răşinari din cauza dezafectării a celei din Sibiu pricinuită de mutarea autobazei Tursib în zona de vest a oraşului. Acesta va circula pe viitor doar pe relaţia Răşinari – Grădina Zoologică.
După un an de zile de incertitudini şi speculaţii în privinţa soartei tramvaiului care circulă între Sibiu şi Răşinari încă din 1948, în sfârşit apar şi veşti bune legat de viitorul acestuia.
Tras deja pe linie moartă de municipalitatea sibiană, tramvaiul pe al cărui traseu circulă acum autobuze ale societăţii locale de transport în comun, va reveni la viață graţie unei iniţiative a primăriei din Răşinari, la care a aderat şi municipalitatea locală.
Două obstacole stau în faţa funcţionării tramvaiului. Cea mai gravă problemă este cea a depoului de garare al acestuia. Pentru că Tursib se va muta cel mai probabil anul viitor în noua autobază ce va fi amenajată cu 5,5 milioane de euro în zona de vest a Sibiului, tramvaiul a rămas al nimănui în noua schemă, iniţial primăria a luat în calcul dezafectarea acestuia. O a doua problemă, respectiv a terasamentului liniei de cale ferată pe care circulă tramvaiul urmează să fie şi ea rezolvată
Îl mută la Răşinari
Primarul Răşinariului s-a întâlnit însă de curând cu Klaus Iohannis şi a propus primăriei Sibiu o varintă de salvare a tramvaiului. „I-am spus primarului Sibiului că suntem de acord să ne facem noi remiza la Răşinari şi tramvaiul să fie garat aici după ce Tursib va dezafecta autobaza actuală. Dânsul a fost de accord cu această variantă şi acum urmează ca noi să reabilităm vechiul depou”, a explicat Bogdan Bucur, primar al comunei Răşinari.
Pentru că tramvaiul nu a mai făcut decât curse de probă în ultimul an, acum se determină starea actuală a şinelor pe care acesta îşi va relua activitatea. „Urmează să fie făcut un studiu legat de evaluarea stării liniei de tramvai. Cei de la Tursib au în lucru aşa ceva”, a mai spus primarul Răşinariului. Municipalitatea spune însă că acest studiu nu este încă finalizat. „Acest studiu este încă în curs de desfăşurare” spune Mirela Gligore de la Biroul de Presă al Primăriei Sibiu.
Traseu mai scurt
Tramvaiul care este scos actualmente din uz pentru că anul trecut a deraiat în două rânduri, va avea o line mai scurtă decât cea actuală. Astfel şinele vor fi dezafectate pe relaţia Calea Dumbrăvii – Cimitir – Grădina Zoologică.
„Practic tramvaiul nu va mai ajunge în oraş la Cimitirul Municipal. Acesta va merge doar pe relaţia Răşinari – ZOO Sibiu. De acolo oamenii pot să utilizeze autobuzele de pe traseele mijloacelor de transport în comun din Sibiu”, a mai spus Bogan Bucur, primarul Răşinariului. Vestea păstrării liniei de tramvai a adus bucurie şi la Teatrul Radu Stanca, instituţie care are programate constant piese de teatru desfăşurate în tramvai.
http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Tra ... 34869.html
Tramvaiul își mută depoul din Sibiu la Răşinari
Remiza de vagoane se va muta în Răşinari din cauza dezafectării a celei din Sibiu pricinuită de mutarea autobazei Tursib în zona de vest a oraşului. Acesta va circula pe viitor doar pe relaţia Răşinari – Grădina Zoologică.
După un an de zile de incertitudini şi speculaţii în privinţa soartei tramvaiului care circulă între Sibiu şi Răşinari încă din 1948, în sfârşit apar şi veşti bune legat de viitorul acestuia.
Tras deja pe linie moartă de municipalitatea sibiană, tramvaiul pe al cărui traseu circulă acum autobuze ale societăţii locale de transport în comun, va reveni la viață graţie unei iniţiative a primăriei din Răşinari, la care a aderat şi municipalitatea locală.
Două obstacole stau în faţa funcţionării tramvaiului. Cea mai gravă problemă este cea a depoului de garare al acestuia. Pentru că Tursib se va muta cel mai probabil anul viitor în noua autobază ce va fi amenajată cu 5,5 milioane de euro în zona de vest a Sibiului, tramvaiul a rămas al nimănui în noua schemă, iniţial primăria a luat în calcul dezafectarea acestuia. O a doua problemă, respectiv a terasamentului liniei de cale ferată pe care circulă tramvaiul urmează să fie şi ea rezolvată
Îl mută la Răşinari
Primarul Răşinariului s-a întâlnit însă de curând cu Klaus Iohannis şi a propus primăriei Sibiu o varintă de salvare a tramvaiului. „I-am spus primarului Sibiului că suntem de acord să ne facem noi remiza la Răşinari şi tramvaiul să fie garat aici după ce Tursib va dezafecta autobaza actuală. Dânsul a fost de accord cu această variantă şi acum urmează ca noi să reabilităm vechiul depou”, a explicat Bogdan Bucur, primar al comunei Răşinari.
Pentru că tramvaiul nu a mai făcut decât curse de probă în ultimul an, acum se determină starea actuală a şinelor pe care acesta îşi va relua activitatea. „Urmează să fie făcut un studiu legat de evaluarea stării liniei de tramvai. Cei de la Tursib au în lucru aşa ceva”, a mai spus primarul Răşinariului. Municipalitatea spune însă că acest studiu nu este încă finalizat. „Acest studiu este încă în curs de desfăşurare” spune Mirela Gligore de la Biroul de Presă al Primăriei Sibiu.
Traseu mai scurt
Tramvaiul care este scos actualmente din uz pentru că anul trecut a deraiat în două rânduri, va avea o line mai scurtă decât cea actuală. Astfel şinele vor fi dezafectate pe relaţia Calea Dumbrăvii – Cimitir – Grădina Zoologică.
„Practic tramvaiul nu va mai ajunge în oraş la Cimitirul Municipal. Acesta va merge doar pe relaţia Răşinari – ZOO Sibiu. De acolo oamenii pot să utilizeze autobuzele de pe traseele mijloacelor de transport în comun din Sibiu”, a mai spus Bogan Bucur, primarul Răşinariului. Vestea păstrării liniei de tramvai a adus bucurie şi la Teatrul Radu Stanca, instituţie care are programate constant piese de teatru desfăşurate în tramvai.
http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Tra ... 34869.html
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Costin
In prezent, tramvaiele sunt ale primariei Rasinari, dar stau in Sibiu pentru ca (inca) nu au unde in Rasinari. In cadrul Festivalului de teatru au fost reprezentatii si anul acesta (doua piese - "Un tramvai numit Popescu" si "Ispita Cioran", care, involuntar, au botezat tramvaiele).
#721 + #306 (Popescu):
#724 (Cioran):
Mai erau in depou #727 (donor de piese) si #315 (remorca restaurant, in stare buna). Probabil numerele de parc nu se vor pastra o data cu schimbarea proprietarului (oricum nu mai apar pe vagoane).
In prezent, tramvaiele sunt ale primariei Rasinari, dar stau in Sibiu pentru ca (inca) nu au unde in Rasinari. In cadrul Festivalului de teatru au fost reprezentatii si anul acesta (doua piese - "Un tramvai numit Popescu" si "Ispita Cioran", care, involuntar, au botezat tramvaiele).
#721 + #306 (Popescu):
popescu-resize.jpg (165.52 KB; downloaded 8221 times)
popescu-2-resize.jpg (166.04 KB; downloaded 8239 times)
#724 (Cioran):
cioran-resize.jpg (170.28 KB; downloaded 8226 times)
Mai erau in depou #727 (donor de piese) si #315 (remorca restaurant, in stare buna). Probabil numerele de parc nu se vor pastra o data cu schimbarea proprietarului (oricum nu mai apar pe vagoane).
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Robert24
Weekend-ul trecut, inchiriat pentru un eveniment privat.
Poza realizata de un coleg si postata in exclusivitate pe forumul MetrouUsor.
Weekend-ul trecut, inchiriat pentru un eveniment privat.
Poza realizata de un coleg si postata in exclusivitate pe forumul MetrouUsor.
Rasinari01.jpg (746.83 KB; downloaded 8157 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Costin
A circulat? 727 era donator de piese in depou in Sibiu. Jos palaria pt. rasinareni daca l'au reactivat...
A circulat? 727 era donator de piese in depou in Sibiu. Jos palaria pt. rasinareni daca l'au reactivat...
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Robert24
Asa mi-a zis colegul meu. Asta si unul alb. Nu stia sa imi dea mai multe amanunte, dar o sa mai imi dea alte poze.
Asa mi-a zis colegul meu. Asta si unul alb. Nu stia sa imi dea mai multe amanunte, dar o sa mai imi dea alte poze.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
SPA29
Nu cred ca au circulat. Sunt trase acolo pana se contruieste "depoul". Oricum jos palaria pentru acesti oameni ca au salvat ce s-a putut din aceasta minunata linie. In schimb ar trebui sa batem obrazul celor care au vrut sa duca la pierire aceasta atractie turistica.
Nu cred ca au circulat. Sunt trase acolo pana se contruieste "depoul". Oricum jos palaria pentru acesti oameni ca au salvat ce s-a putut din aceasta minunata linie. In schimb ar trebui sa batem obrazul celor care au vrut sa duca la pierire aceasta atractie turistica.
- SPA29
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
SPA29
Si ca tot am pomenit de aceste tramvaie, iata un video pe care l-am realizat acum trei ani, intr-o frumoasa zi de toamna (nu atat de urata ca zilele astea) fiind singura data cand am apucat sa calatoresc cu acest tramvai, din pacate. Sper sa va placa.
Si ca tot am pomenit de aceste tramvaie, iata un video pe care l-am realizat acum trei ani, intr-o frumoasa zi de toamna (nu atat de urata ca zilele astea) fiind singura data cand am apucat sa calatoresc cu acest tramvai, din pacate. Sper sa va placa.
- acp
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
acp
Situatia la jumatatea lui octombrie:
Tramvaiele sint toate in Rasinari si sint proprietatea primariei din Rasinari. Materialele de constructie care se vad in poze linga vagonul portocaliu sint pentru un mic "depou", la care a inceput deja munca. Localnicii sperau sa fie gata pina cind vine zapada, sau macar sa nu stea tramvaiele afara toata iarna.
Cam la 500m de iesirea din Rasinari, acolo unde linia de tramvai traverseaza soseaua, se sapa un sant pentru canalizare. Santul subtraverseaza linia pe o portiune de citiva metri.
La capatul din Sibiu, sina din dreptul depoului a inceput sa fie asfaltata cu ocazia lucrarilor de pe Calea Dumbravii. In acest moment tramvaiele ar mai putea intoarce in dreptul cimitirului, la intersectia Dumbravii - Panait Cerna.
Alte probleme in viitor ar mai fi:
- lipsa vatmanilor, pentru ca toti erau angajati Tursib.
- alimentarea cu curent electric, pentru ca statia de transformare din Rasinari nu e tocmai moderna, ca sa zic asa.
Situatia la jumatatea lui octombrie:
Tramvaiele sint toate in Rasinari si sint proprietatea primariei din Rasinari. Materialele de constructie care se vad in poze linga vagonul portocaliu sint pentru un mic "depou", la care a inceput deja munca. Localnicii sperau sa fie gata pina cind vine zapada, sau macar sa nu stea tramvaiele afara toata iarna.
2013-10-19 18-23-25 520.JPG (366.04 KB; downloaded 7994 times)
2013-10-19 18-25-17 514.JPG (333.02 KB; downloaded 7984 times)
2013-10-19 18-25-57 512.JPG (313.92 KB; downloaded 7988 times)
2013-10-19 18-26-08 511.JPG (418.37 KB; downloaded 7988 times)
2013-10-19 18-27-06 509.JPG (385.82 KB; downloaded 7986 times)
2013-10-19 18-34-45 499.JPG (303.04 KB; downloaded 7990 times)
Cam la 500m de iesirea din Rasinari, acolo unde linia de tramvai traverseaza soseaua, se sapa un sant pentru canalizare. Santul subtraverseaza linia pe o portiune de citiva metri.
2013-10-21 10-42-26 314.JPG (269.58 KB; downloaded 7985 times)
2013-10-21 17-01-12 83.JPG (430.52 KB; downloaded 7985 times)
La capatul din Sibiu, sina din dreptul depoului a inceput sa fie asfaltata cu ocazia lucrarilor de pe Calea Dumbravii. In acest moment tramvaiele ar mai putea intoarce in dreptul cimitirului, la intersectia Dumbravii - Panait Cerna.
Alte probleme in viitor ar mai fi:
- lipsa vatmanilor, pentru ca toti erau angajati Tursib.
- alimentarea cu curent electric, pentru ca statia de transformare din Rasinari nu e tocmai moderna, ca sa zic asa.
2013-10-19 18-18-56 527.JPG (322.89 KB; downloaded 7987 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Sibiu - generalitati,vehicule, infrastruc
Gabi23
Depoul din Răşinari este în construcţie şi încet, încet prinde contur. Tramvaiele au fost mutate pentru a nu încurca circulaţia pe stradă şi aşteaptă "cuminţi" repunerea lor în circulaţie! Reţeaua spre Sibiu este conectată la curent şi se încearcă pe cât posibil să nu aibă parte de prădătorii care vor să o distrugă!
Depoul din Răşinari este în construcţie şi încet, încet prinde contur. Tramvaiele au fost mutate pentru a nu încurca circulaţia pe stradă şi aşteaptă "cuminţi" repunerea lor în circulaţie! Reţeaua spre Sibiu este conectată la curent şi se încearcă pe cât posibil să nu aibă parte de prădătorii care vor să o distrugă!
Răşinari - 08.02.2014.jpg (309.47 KB; downloaded 7849 times)
Răşinari - 08.02.2014 (1).jpg (325.5 KB; downloaded 7823 times)
Răşinari - 08.02.2014 (2).jpg (290 KB; downloaded 7825 times)
Răşinari - 08.02.2014 (3).jpg (345.24 KB; downloaded 7825 times)
Răşinari - 08.02.2014 (5).jpg (359.14 KB; downloaded 7832 times)
Răşinari - 08.02.2014 (6).jpg (340.1 KB; downloaded 7824 times)
Răşinari - 08.02.2014 (4).jpg (356.35 KB; downloaded 7821 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Răşinari - generalităţi şi infrastructură
Gabi23
Şi ca un offtopic, cei din Răşinari s-au organizat şi au autobuze propii de transport! Şi nu dube sau alte găinării pe roţi, ci nişte MAN-uri de 12m! Merită felicitări acesti oameni gospodari şi preocupaţi de interesul comunităţii lor!
Şi ca un offtopic, cei din Răşinari s-au organizat şi au autobuze propii de transport! Şi nu dube sau alte găinării pe roţi, ci nişte MAN-uri de 12m! Merită felicitări acesti oameni gospodari şi preocupaţi de interesul comunităţii lor!
SB 04 RSN - 08.02.2014.jpg (311.35 KB; downloaded 7777 times)
- Costin
-
Posted:
-
Re: Tramvaiele din Răşinari - generalităţi şi infrastructură
Costin
O completare (n'am observat cand a fost postat mesajul): era firesc sa preia traseul, daca au preluat infrastructura... chiar daca nu o exploateaza in acelasi scop.
O completare (n'am observat cand a fost postat mesajul): era firesc sa preia traseul, daca au preluat infrastructura... chiar daca nu o exploateaza in acelasi scop.
📖 Pagination options