Topic: Stiri, noutati, perspective
86 posts, 59675 views
📖 Pagination options
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
shoppy
Cum sa te urci in aeroportul civilizat in primul taxiu? ce, in tarile civilizate stau taxiurile oprite aiurea pe la orice iesire din aeroport?
In tarile civilizate toate taxiurile sunt oprite intr-un singur loc, acolo unde te duc indicatoarele de "spre taxi", si odata ajuns acolo gasesti taximetristii frumos aliniati, toti civilizati, cu acelasi tarif, si nu iei pe care vrei tu, il iei pe ala care e la rand.
Doar la noi e haos cu ilegali in fata usii, ilegali in parcare, etc.
Cum sa te urci in aeroportul civilizat in primul taxiu? ce, in tarile civilizate stau taxiurile oprite aiurea pe la orice iesire din aeroport?
In tarile civilizate toate taxiurile sunt oprite intr-un singur loc, acolo unde te duc indicatoarele de "spre taxi", si odata ajuns acolo gasesti taximetristii frumos aliniati, toti civilizati, cu acelasi tarif, si nu iei pe care vrei tu, il iei pe ala care e la rand.
Doar la noi e haos cu ilegali in fata usii, ilegali in parcare, etc.
- lecter
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
lecter
Tu despre ce haos vorbesti? Si la noi sunt toate taxiurile oficiale aliniate in zona marcata corespunzator si toate au aprox. acelasi tarif, 3-3.5 lei/km...ca sunt numai firme de mafioti cu legaturi politice e alta treaba, dar ce vreau sa spun este ca experienta oficiala a mersului cu un taxi din aeroport in oras este la fel ca in alte capitale europene - organizata si scumpa. Cea neoficiala este mult mai ieftina pentru cine cunoaste...
Cat despre "ilegalii in parcare", imi poti spune de ce ai ajunge in parcare daca ai nevoie de taxi?? Nu mai zic ca de diversi oameni de bine la usa care intreaba mai mult sau mai putin discret "taxi? taxi?" am dat si in Madrid si in Paris si in Budapesta, etc., deci nu vad ce e asa special ca sunt si la noi...aia sunt strict pentru "turistii" care se duc undeva fara sa aiba habar de nici o limba straina (daramite locala) si sunt ca niste prunci nevinovati in bratele lor
Tu despre ce haos vorbesti? Si la noi sunt toate taxiurile oficiale aliniate in zona marcata corespunzator si toate au aprox. acelasi tarif, 3-3.5 lei/km...ca sunt numai firme de mafioti cu legaturi politice e alta treaba, dar ce vreau sa spun este ca experienta oficiala a mersului cu un taxi din aeroport in oras este la fel ca in alte capitale europene - organizata si scumpa. Cea neoficiala este mult mai ieftina pentru cine cunoaste...
Cat despre "ilegalii in parcare", imi poti spune de ce ai ajunge in parcare daca ai nevoie de taxi?? Nu mai zic ca de diversi oameni de bine la usa care intreaba mai mult sau mai putin discret "taxi? taxi?" am dat si in Madrid si in Paris si in Budapesta, etc., deci nu vad ce e asa special ca sunt si la noi...aia sunt strict pentru "turistii" care se duc undeva fara sa aiba habar de nici o limba straina (daramite locala) si sunt ca niste prunci nevinovati in bratele lor
- Dr2005
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dr2005
Da, e normal pentru cineva cu un salariu de 1500 euro pe lună, că asta e media prin zona civilizată a UE. La fel de adevărat e şi că în alte oraşe mari cu aeroport, biletul de autobuz/tren/metrou e mai scump până la aeroport... dar aeroportul nu e la 5 km de intrarea în oraş. E ăsta un motiv suficient de bun să ceri aproape triplu pe o călătorie cu un autobuz 100% identic cu cele din oraş şi care circulă cu aceeaşi viteză de 25 - 30 km/h şi opreşte aproape în toate staţiile de pe traseu? Da, aş fi de acord să dau 3,5 RON pe o călătorie (pardon, 8,6 RON pe un card cu 2 călătorii) dacă 783 ar opri la Aero Otopeni, Aero Băneasa, Piaţa Presei, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană, Universitate, Unirii şi atât, ar merge măcar cu 50 km/h (că tot e voie cu 70 km/h pe DN1 şi cu 60 km/h pe Şos. Bucureşti-Ploieşti) şi nu ar trebui să stau cu trollerul în braţe sau să lustruiesc jegul de sub scaun cu el. că loc de bagaje nu e şi maşina e full. Dar câtă vreme 783 e naveta moka pentru cei din Otopeni (că nici să vrea nu au de unde să îşi ia bilet, iar cei care vor să plătească merg cu duba)... NU se merită.
lecter wrote:
Un bilet RATB dus-intors de 20+20km pentru 2 EUR (de fapt doar 1 EUR in plus fata de tariful normal) mi se pare absolut OK. Iarasi, arata-mi mie oras cu aeroport in suburbii/alta localitate care nu te taxeaza in plus pt. asta...anormalitatea e mai degraba 449, care te duce in Vascautii din Deal la acelasi pret ca pentru un drum Unirii-Izvor. Hiba majora mi se pare faptul ca nu exista transport public de noapte spre Otopeni si totusi exista destule curse care ori vin f. tarziu ori pleaca f. devreme, dar cred ca e usor rectificabila daca exista vointa.
Da, e normal pentru cineva cu un salariu de 1500 euro pe lună, că asta e media prin zona civilizată a UE. La fel de adevărat e şi că în alte oraşe mari cu aeroport, biletul de autobuz/tren/metrou e mai scump până la aeroport... dar aeroportul nu e la 5 km de intrarea în oraş. E ăsta un motiv suficient de bun să ceri aproape triplu pe o călătorie cu un autobuz 100% identic cu cele din oraş şi care circulă cu aceeaşi viteză de 25 - 30 km/h şi opreşte aproape în toate staţiile de pe traseu? Da, aş fi de acord să dau 3,5 RON pe o călătorie (pardon, 8,6 RON pe un card cu 2 călătorii) dacă 783 ar opri la Aero Otopeni, Aero Băneasa, Piaţa Presei, Piaţa Victoriei, Piaţa Romană, Universitate, Unirii şi atât, ar merge măcar cu 50 km/h (că tot e voie cu 70 km/h pe DN1 şi cu 60 km/h pe Şos. Bucureşti-Ploieşti) şi nu ar trebui să stau cu trollerul în braţe sau să lustruiesc jegul de sub scaun cu el. că loc de bagaje nu e şi maşina e full. Dar câtă vreme 783 e naveta moka pentru cei din Otopeni (că nici să vrea nu au de unde să îşi ia bilet, iar cei care vor să plătească merg cu duba)... NU se merită.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Aeroportul din Arad, sabotat de Timişoara
Comisia Europeană a făcut un raport prin care constată ilegalităţi comise de Aeroportul „Traian Vuia”. Aeroportul Internaţional din Timişoara a ajuns în atenţia Comisiei Europene după ce a deturnat de la Arad cursele companiei aeriene Wizz Air, oferind acesteia ajutoare de stat ilegale.
Conform reclamaţiei, timişorenii au acceptat să facă o înţelegere mai puţin ortodoxă cu Wizz Air în momentul în care operatorul aerian era în discuţii pentru a veni pe Aeroportul din Arad. Astfel, pentru a putea permite companiei să aibă preţuri mici la bilete, Consiliul de Administraţie al Aeroportului din Timişoara a încheiat un contract de marketing cu operatorul, prin care se angaja să plătească o sumă importantă pentru publicitatea care urma să i se facă Timişoarei prin intermediul companiei.
„Reclamantul susţine că acest contract de marketing a fost încheiat fără a se respecta procedurile de achiziţii publice şi că nicio altă companie aeriană care efectuează zboruri de pe aeroport nu a încheiat un acord similar cu aeroportul”, se arată în raportul întocmit de Comisia Europeană cu privire la relaţia dintre Aeroportul Timişoara şi Wizz Air. Conform aceluiaşi raport, timişorenii au propus ca taxele de aeroport să scadă, însă nu pentru toată lumea, impunând o serie de condiţii care nu puteau fi îndeplinite decât de Wizz Air.
Printr-o decizie a Tribunalului Timiş, plângerea companiei Carpat Air se adevereşte. „Acordarea discount-ului nu poate fi justificată din punct de vedere economic. Totodată, beneficiarul discount-urilor, Wizz Air, plăteşte o sumă neglijabilă pentru taxele de aeroport, care nu este suficientă nici măcar să acopere cheltuielile generate de operare”, susţin magistraţii, care au cerut anularea ajutorului oferit de aeroportul din Timiş companiei Wizz Air.
Situaţia a rămas incertă
Reprezentanţii Aeroportului Timişoara nu doresc să facă nici un fel de declaraţii referitoare la concluziile Comisiei Europene. „Luaţi legătura cu Ministerul Transporturilor. Aparţinem de ei”, a declarat Nicoleta Trifan, purtător de cuvânt al Aeroportului din Timiş.
„În urma celor stabilite de raportul Comisiei Europene, rămâne ca ministerul să decidă ce se va întâmpla la Timişoara. Deocamdată nu s-a luat nicio măsură”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi a Infrastructurii.
Wizz Air se apără
„Avem dreptul în mod oficial să ne susţinem punctul de vedere în faţa Comisiei Europene, ceea ce vom face în timp util. Rămânem convinşi asupra faptului că relaţia de afaceri investigată este complet justificabilă atât din punct de vedere legal, cât şi al perspectivei comerciale”, a declarat Attila Dankovics, director de Marketing, Comunicare şi Vânzări la Wizz Air.
http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad ... 43324.html
Aeroportul din Arad, sabotat de Timişoara
Comisia Europeană a făcut un raport prin care constată ilegalităţi comise de Aeroportul „Traian Vuia”. Aeroportul Internaţional din Timişoara a ajuns în atenţia Comisiei Europene după ce a deturnat de la Arad cursele companiei aeriene Wizz Air, oferind acesteia ajutoare de stat ilegale.
Conform reclamaţiei, timişorenii au acceptat să facă o înţelegere mai puţin ortodoxă cu Wizz Air în momentul în care operatorul aerian era în discuţii pentru a veni pe Aeroportul din Arad. Astfel, pentru a putea permite companiei să aibă preţuri mici la bilete, Consiliul de Administraţie al Aeroportului din Timişoara a încheiat un contract de marketing cu operatorul, prin care se angaja să plătească o sumă importantă pentru publicitatea care urma să i se facă Timişoarei prin intermediul companiei.
„Reclamantul susţine că acest contract de marketing a fost încheiat fără a se respecta procedurile de achiziţii publice şi că nicio altă companie aeriană care efectuează zboruri de pe aeroport nu a încheiat un acord similar cu aeroportul”, se arată în raportul întocmit de Comisia Europeană cu privire la relaţia dintre Aeroportul Timişoara şi Wizz Air. Conform aceluiaşi raport, timişorenii au propus ca taxele de aeroport să scadă, însă nu pentru toată lumea, impunând o serie de condiţii care nu puteau fi îndeplinite decât de Wizz Air.
Printr-o decizie a Tribunalului Timiş, plângerea companiei Carpat Air se adevereşte. „Acordarea discount-ului nu poate fi justificată din punct de vedere economic. Totodată, beneficiarul discount-urilor, Wizz Air, plăteşte o sumă neglijabilă pentru taxele de aeroport, care nu este suficientă nici măcar să acopere cheltuielile generate de operare”, susţin magistraţii, care au cerut anularea ajutorului oferit de aeroportul din Timiş companiei Wizz Air.
Situaţia a rămas incertă
Reprezentanţii Aeroportului Timişoara nu doresc să facă nici un fel de declaraţii referitoare la concluziile Comisiei Europene. „Luaţi legătura cu Ministerul Transporturilor. Aparţinem de ei”, a declarat Nicoleta Trifan, purtător de cuvânt al Aeroportului din Timiş.
„În urma celor stabilite de raportul Comisiei Europene, rămâne ca ministerul să decidă ce se va întâmpla la Timişoara. Deocamdată nu s-a luat nicio măsură”, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor şi a Infrastructurii.
Wizz Air se apără
„Avem dreptul în mod oficial să ne susţinem punctul de vedere în faţa Comisiei Europene, ceea ce vom face în timp util. Rămânem convinşi asupra faptului că relaţia de afaceri investigată este complet justificabilă atât din punct de vedere legal, cât şi al perspectivei comerciale”, a declarat Attila Dankovics, director de Marketing, Comunicare şi Vânzări la Wizz Air.
http://www.adevarul.ro/locale/arad/arad ... 43324.html
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Aeroport în etape, pe banii Consiliului Judeţean
• Administraţia judeţeană va construi din fonduri proprii pista de aterizare, pînă în vara anului viitor, printr-o investiţie care se ridică la 18 milioane de euro
Consiliul Judeţean se apucă pe cont propriu de Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav „Iosif Şilimon“. Administraţia judeţeană a schimbat modul de abordare a acestui proiect şi va realiza aeroportul etapizat, construind pista de aterizare din fonduri proprii, pînă în vara anului viitor, printr-o investiţie care se ridică la 18 milioane de euro. Într-o a doua fază, CJ va apela la un parteneriat public-privat (PPP) cu un investitor care să contribuie la extinderea aeroportului. Nu este exclus ca firma cu care CJ va intra în PPP să fie, în viitor, chiar UTI, care nu şi-a declinat interesul faţă de acest proiect.
Pista aeroportului va fi proprietatea statului român
Consiliul Judeţean nu a ajuns la un acord cu UTI, firma care a cîştigat licitaţia pentru proiectarea, construcţia şi operarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Administraţia judeţeană va apela însă la o nouă abordare pentru a pune pe picioare acest obiectiv. Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, a anunţat ieri că va realiza etapizat aeroportul, investind, pentru început, din surse proprii, în construirea pistei de aterizare. Se pare că această pistă a fost, de altfel, şi „mărul discordiei“ în discuţia cu compania UTI, partenerul privat al CJ refuzînd să dea bani pentru un obiectiv care, imediat după finalizare, ar urma să intre, conform legii, în proprietatea statului român. În aceste condiţii, Consiliul Judeţean şi-a asumat ieri realizarea pistei pentru aeroportul de la Ghimbav, iar licitaţia pentru desemnarea unui proiectant şi a unui constructor va fi lansată imediat după şedinţa de plen a CJ de săptămîna viitoare.
Pista de 2.850 de metri, programată pentru vara viitoare
Pista Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va avea o lungime de 2.850 de metri, investiţia pentru realizarea ei fiind estimată la 18 milioane de euro. „UTI a vrut să facă o pistă, însă de 2.100 de metri, care era totuşi la limită. Nu am acceptat un surogat ci am cerut o pistă de 2.850 de metri“, a declarat ieri preşedintele CJ, Aristotel Căncescu. Fondurile necesare pentru construcţia pistei vor fi luate din creditul de 14 milioane de euro accesat special pentru aeroport. Din aceşti bani, în ultimii doi ani, CJ a cheltuit deja două milioane euro pentru viabilizarea terenului de la Ghimbav. De aceea va avea nevoie de o nouă sursă de finanţare pentru a reuşi să susţină financiar construcţia pistei pentru AIBG. „Avem creditul de 14 milioane de euro accesat pentru aeroport. Restul de bani vor fi luaţi dintr-un alt credit, tot de 14 milioane de euro, pe care l-am accesat pentru drumuri. Iar din acei bani şase milioane de euro îi transferăm la aeroport“, a explicat preşedintele CJ, Aristotel Căncescu.
Dacă e pistă, vin şi avioanele
Conducerea Consiliului Judeţean speră ca în această iarnă să finalizeze partea de documentaţie pentru pista aeroportului şi să desemneze, prin licitaţie, un proiectant şi un constructor. „În primăvară ne apucăm de lucru, iar pînă la vara viitoare vom termina pista“, susţine directorul din CJ, Mihai Pascu. Odată finalizată, pe ea vor putea ateriza şi primele avioane, astfel încît aeroportul să funcţioneze într-o variantă restrînsă. În etapa a doua a extinderii AIBG, Consiliul Judeţean va căuta un investitor cu care să încheie un parteneriat-public-privat (PPP) pentru operare. „UTI este interesat în continuare de acest proiect şi ar putea fi una dintre firmele cu care vom lucra“, a declarat Aristotel Căncescu.
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... _id=105811
Aeroport în etape, pe banii Consiliului Judeţean
• Administraţia judeţeană va construi din fonduri proprii pista de aterizare, pînă în vara anului viitor, printr-o investiţie care se ridică la 18 milioane de euro
Consiliul Judeţean se apucă pe cont propriu de Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav „Iosif Şilimon“. Administraţia judeţeană a schimbat modul de abordare a acestui proiect şi va realiza aeroportul etapizat, construind pista de aterizare din fonduri proprii, pînă în vara anului viitor, printr-o investiţie care se ridică la 18 milioane de euro. Într-o a doua fază, CJ va apela la un parteneriat public-privat (PPP) cu un investitor care să contribuie la extinderea aeroportului. Nu este exclus ca firma cu care CJ va intra în PPP să fie, în viitor, chiar UTI, care nu şi-a declinat interesul faţă de acest proiect.
Pista aeroportului va fi proprietatea statului român
Consiliul Judeţean nu a ajuns la un acord cu UTI, firma care a cîştigat licitaţia pentru proiectarea, construcţia şi operarea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav. Administraţia judeţeană va apela însă la o nouă abordare pentru a pune pe picioare acest obiectiv. Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, a anunţat ieri că va realiza etapizat aeroportul, investind, pentru început, din surse proprii, în construirea pistei de aterizare. Se pare că această pistă a fost, de altfel, şi „mărul discordiei“ în discuţia cu compania UTI, partenerul privat al CJ refuzînd să dea bani pentru un obiectiv care, imediat după finalizare, ar urma să intre, conform legii, în proprietatea statului român. În aceste condiţii, Consiliul Judeţean şi-a asumat ieri realizarea pistei pentru aeroportul de la Ghimbav, iar licitaţia pentru desemnarea unui proiectant şi a unui constructor va fi lansată imediat după şedinţa de plen a CJ de săptămîna viitoare.
Pista de 2.850 de metri, programată pentru vara viitoare
Pista Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav va avea o lungime de 2.850 de metri, investiţia pentru realizarea ei fiind estimată la 18 milioane de euro. „UTI a vrut să facă o pistă, însă de 2.100 de metri, care era totuşi la limită. Nu am acceptat un surogat ci am cerut o pistă de 2.850 de metri“, a declarat ieri preşedintele CJ, Aristotel Căncescu. Fondurile necesare pentru construcţia pistei vor fi luate din creditul de 14 milioane de euro accesat special pentru aeroport. Din aceşti bani, în ultimii doi ani, CJ a cheltuit deja două milioane euro pentru viabilizarea terenului de la Ghimbav. De aceea va avea nevoie de o nouă sursă de finanţare pentru a reuşi să susţină financiar construcţia pistei pentru AIBG. „Avem creditul de 14 milioane de euro accesat pentru aeroport. Restul de bani vor fi luaţi dintr-un alt credit, tot de 14 milioane de euro, pe care l-am accesat pentru drumuri. Iar din acei bani şase milioane de euro îi transferăm la aeroport“, a explicat preşedintele CJ, Aristotel Căncescu.
Dacă e pistă, vin şi avioanele
Conducerea Consiliului Judeţean speră ca în această iarnă să finalizeze partea de documentaţie pentru pista aeroportului şi să desemneze, prin licitaţie, un proiectant şi un constructor. „În primăvară ne apucăm de lucru, iar pînă la vara viitoare vom termina pista“, susţine directorul din CJ, Mihai Pascu. Odată finalizată, pe ea vor putea ateriza şi primele avioane, astfel încît aeroportul să funcţioneze într-o variantă restrînsă. În etapa a doua a extinderii AIBG, Consiliul Judeţean va căuta un investitor cu care să încheie un parteneriat-public-privat (PPP) pentru operare. „UTI este interesat în continuare de acest proiect şi ar putea fi una dintre firmele cu care vom lucra“, a declarat Aristotel Căncescu.
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=moni ... _id=105811
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Lufthansa lansează zboruri pe ruta Bucureşti - Berlin cu preţuri low-cost
Lufthansa va începe să opereze zboruri directe între Bucureşti şi Berlin, din iunie 2012, o rută pe care operează în prezent şi compania Germanwings, subsidiara low-cost a Lufthansa.
Noul zbor va fi operat de patru ori pe săptămână între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică.între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică. Tarifele pentru această rută încep de la 49 euro pentru zborurile cumpărate one-way (doar dus) şi 99 euro pentru călătoriile dus-întros.
"Conform celor mai recente analize de piaţă, observăm un potenţial imens de creştere al numărului de pasageri români pe zborurile către Berlin, atât în interes de afaceri, cât şi cu scop turistic,", a declarat Ofer Kisch, General Manager Lufthansa Group în Europa Centrală şi de Est al Lufthansa.
Kisch a explicat că decizia de a include Bucureştiul pe harta noilor destinaţii operate din Berlin a venit după ce compania a înregistrat o creştere a numărului de pasageri din/spre România cu 20%.
„Estimăm un nou record de pasageri la finalul acestui an", a mai spus oficialul companiei.
Pentru aceste zboruri vor fi folosite aeronave Airbus 319, configurate în două clase: Economy şi Business, cu o capacitate totală de maxim 138 de locuri.
Cursa va fi operată din/spre noul aeroport Berlin Brandenburg care va fi inaugurat pe 3 iunie 2012. O dată cu deschiderea noului aeroport, grupul Lufthansa va inaugura o reţea dublă de zboruri faţă de momentul actual, reţea ce va cuprinde 49 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi America de Nord.
Lufthansa este a doua companie care va intra pe ruta Bucureşti - Berlin, operată în prezent de Germanwings, companie care este deţinută tot de Lufthansa. La o primă vedere, două companii cu acelaşi proprietar îşi vor face concurenţă la tarife similare, deoarece operatorul low-cost Germanwings va continua să opereze cursele care leagă capitala României de Berlin, de două ori pe săptămână - miercuri şi sâmbătă.
Şi, ca situaţia să pară şi mai „ciudată“, Lufthansa şi Germanwings vor opera amândouă de pe noul aeroport Berlin Brandenburg, începând cu data de 3 iunie 2012 când se deschide noul aeroport.
În momentul de faţă compania low-cost operează de pe aeroportul Bucureşti Băneasa către aeroportul Schoenefeld.
Vi se pare că ceva nu se leagă? Şi totuşi, care sunt diferenţele?
Conexiuni la preţuri mai convenabile
Companiile low-cost transportă pasagerii din punctul A în punctul B. O companie de linie poate transporta pasagerii din punctul A în punctul C, via un punct B. Germanwings face abatere de la regulile tradiţionale low cost şi permite - pe site-ul său - şi achiziţionare de bilete cu o conexiune. Însă, preţurile sunt mai mari.
De exemplu, pe ruta Bucureşti - Bercelona via Koln/Bonn cu Germanwings preţul călătoriei este de 338 euro, fără taxa de serviciu şi fără taxa de bagaj. O companie low cost va aduna preţurile fixe a patru zboruri. Preţul cu Lufthansa, via Munchen este 178 euro - preţul include bagajul, sericiul de catering la bord (contracost la Germanwings) şi taxa de emitere a biletului. Companiile tradiţionale sunt mai flexibile, stabilind o serie de tarife promoţionale nu numai pe rutele de la A la B, ci şi pentru zboruri operate cu una sau mai multe opriri intermediare.
Pe acest avantaj ar putea miza şi Lufthansa, care nu va opera zborul neapărat pentru pasagerii care vor să ajungă direct la Berlin, şi vor oferi foarte multe conexiuni către alte destinaţii operate din Berlin, printre care: Barcelona, Birmingham, Bologna, Catania, Helsinki, London, Lyon, Maastricht, Málaga, Manchester, Palma de Mallorca, Paris, Reykjavik, Stockholm sau Valencia.
„Le oferim astfel clienţilor posibilitatea de a crea un plan tarifar combinat. Nu vedem în zborurile Germanwings un competitor. Ei au două zboruri săptămânale, noi vom avea patru. Cele două companii se vor completa. Dacă un client vrea să se întoarcă din Berlin cu Germanwings, va putea face acest lucru, pe acelaşi bilet, dacă Lufthansa nu are zboruri în aceea zi", a explicat Ofer Kisch.
Lufthansa se extinde şi la Sibiu
Compania germană dublează, tot din vara lui 2012, şi numărul de zboruri pe ruta Munchen - Sibiu, ajungând să opereze 14 frecvenţe săptămânale.
În momentul de faţă compania operează un zbor pe zi cu aeronave Bombardier CRJ 900, avioane cu o capacitate de maxim 86 de locuri.
http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 44219.html
Lufthansa lansează zboruri pe ruta Bucureşti - Berlin cu preţuri low-cost
Lufthansa va începe să opereze zboruri directe între Bucureşti şi Berlin, din iunie 2012, o rută pe care operează în prezent şi compania Germanwings, subsidiara low-cost a Lufthansa.
Noul zbor va fi operat de patru ori pe săptămână între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică.între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică. Tarifele pentru această rută încep de la 49 euro pentru zborurile cumpărate one-way (doar dus) şi 99 euro pentru călătoriile dus-întros.
"Conform celor mai recente analize de piaţă, observăm un potenţial imens de creştere al numărului de pasageri români pe zborurile către Berlin, atât în interes de afaceri, cât şi cu scop turistic,", a declarat Ofer Kisch, General Manager Lufthansa Group în Europa Centrală şi de Est al Lufthansa.
Kisch a explicat că decizia de a include Bucureştiul pe harta noilor destinaţii operate din Berlin a venit după ce compania a înregistrat o creştere a numărului de pasageri din/spre România cu 20%.
„Estimăm un nou record de pasageri la finalul acestui an", a mai spus oficialul companiei.
Pentru aceste zboruri vor fi folosite aeronave Airbus 319, configurate în două clase: Economy şi Business, cu o capacitate totală de maxim 138 de locuri.
Cursa va fi operată din/spre noul aeroport Berlin Brandenburg care va fi inaugurat pe 3 iunie 2012. O dată cu deschiderea noului aeroport, grupul Lufthansa va inaugura o reţea dublă de zboruri faţă de momentul actual, reţea ce va cuprinde 49 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi America de Nord.
Lufthansa este a doua companie care va intra pe ruta Bucureşti - Berlin, operată în prezent de Germanwings, companie care este deţinută tot de Lufthansa. La o primă vedere, două companii cu acelaşi proprietar îşi vor face concurenţă la tarife similare, deoarece operatorul low-cost Germanwings va continua să opereze cursele care leagă capitala României de Berlin, de două ori pe săptămână - miercuri şi sâmbătă.
Şi, ca situaţia să pară şi mai „ciudată“, Lufthansa şi Germanwings vor opera amândouă de pe noul aeroport Berlin Brandenburg, începând cu data de 3 iunie 2012 când se deschide noul aeroport.
În momentul de faţă compania low-cost operează de pe aeroportul Bucureşti Băneasa către aeroportul Schoenefeld.
Vi se pare că ceva nu se leagă? Şi totuşi, care sunt diferenţele?
Conexiuni la preţuri mai convenabile
Companiile low-cost transportă pasagerii din punctul A în punctul B. O companie de linie poate transporta pasagerii din punctul A în punctul C, via un punct B. Germanwings face abatere de la regulile tradiţionale low cost şi permite - pe site-ul său - şi achiziţionare de bilete cu o conexiune. Însă, preţurile sunt mai mari.
De exemplu, pe ruta Bucureşti - Bercelona via Koln/Bonn cu Germanwings preţul călătoriei este de 338 euro, fără taxa de serviciu şi fără taxa de bagaj. O companie low cost va aduna preţurile fixe a patru zboruri. Preţul cu Lufthansa, via Munchen este 178 euro - preţul include bagajul, sericiul de catering la bord (contracost la Germanwings) şi taxa de emitere a biletului. Companiile tradiţionale sunt mai flexibile, stabilind o serie de tarife promoţionale nu numai pe rutele de la A la B, ci şi pentru zboruri operate cu una sau mai multe opriri intermediare.
Pe acest avantaj ar putea miza şi Lufthansa, care nu va opera zborul neapărat pentru pasagerii care vor să ajungă direct la Berlin, şi vor oferi foarte multe conexiuni către alte destinaţii operate din Berlin, printre care: Barcelona, Birmingham, Bologna, Catania, Helsinki, London, Lyon, Maastricht, Málaga, Manchester, Palma de Mallorca, Paris, Reykjavik, Stockholm sau Valencia.
„Le oferim astfel clienţilor posibilitatea de a crea un plan tarifar combinat. Nu vedem în zborurile Germanwings un competitor. Ei au două zboruri săptămânale, noi vom avea patru. Cele două companii se vor completa. Dacă un client vrea să se întoarcă din Berlin cu Germanwings, va putea face acest lucru, pe acelaşi bilet, dacă Lufthansa nu are zboruri în aceea zi", a explicat Ofer Kisch.
Lufthansa se extinde şi la Sibiu
Compania germană dublează, tot din vara lui 2012, şi numărul de zboruri pe ruta Munchen - Sibiu, ajungând să opereze 14 frecvenţe săptămânale.
În momentul de faţă compania operează un zbor pe zi cu aeronave Bombardier CRJ 900, avioane cu o capacitate de maxim 86 de locuri.
http://www.romanialibera.ro/bani-afacer ... 44219.html
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Robert24
Imi place ca LH a vazut o amenintare puternica din partea Tarom intre SBZ si MUC, prin faptul ca de 2 saptamani Tarom a crescut mult capacitatea de transport pe aceasta relatie.
De luni pana vineri, dimineata este oferit zborul 315 pe ruta OTP-MUC-SBZ-OTP, iar seara zborul 311 pe ruta OTP-SBZ-MUC-OTP. Ambele zboruri sunt operate cu Boeing 737. In weekend exista cate o cursa OTP-SBZ-MUC-SBZ-OTP operata cu ATR 72. In acest moment LH opereaza zboruri SBZ-MUC cu CRJ.
Imi place ca LH a vazut o amenintare puternica din partea Tarom intre SBZ si MUC, prin faptul ca de 2 saptamani Tarom a crescut mult capacitatea de transport pe aceasta relatie.
De luni pana vineri, dimineata este oferit zborul 315 pe ruta OTP-MUC-SBZ-OTP, iar seara zborul 311 pe ruta OTP-SBZ-MUC-OTP. Ambele zboruri sunt operate cu Boeing 737. In weekend exista cate o cursa OTP-SBZ-MUC-SBZ-OTP operata cu ATR 72. In acest moment LH opereaza zboruri SBZ-MUC cu CRJ.
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionescu63
S-a deschis Punctul Aeromedical Arad. Este al patrulea punct aeromedical din tara dupa cele de la Bucuresti, Targu Mures si Iasi.
Sa fie intr-un ceas bun!
S-a deschis Punctul Aeromedical Arad. Este al patrulea punct aeromedical din tara dupa cele de la Bucuresti, Targu Mures si Iasi.
Sa fie intr-un ceas bun!
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
Dominatrix
Fenomenul "plane spotting" a aparut si la noi. Cum sa castigi 100 de euro pentru o poza cu un avion
http://stirileprotv.ro/show-buzz/entert ... atori.html
Fenomenul "plane spotting" a aparut si la noi. Cum sa castigi 100 de euro pentru o poza cu un avion
http://stirileprotv.ro/show-buzz/entert ... atori.html
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionescu63
Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, şi-a exprimat speranţa că România va reuşi să achiziţioneze, printr-un efort financiar, cu banii existenţi, "încet, dar sigur", avioane americane de tip F-16, folosite şi de alte state NATO din zonă.
http://www.mediafax.ro/social/oprea-spe ... 6-9008931/
Ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, şi-a exprimat speranţa că România va reuşi să achiziţioneze, printr-un efort financiar, cu banii existenţi, "încet, dar sigur", avioane americane de tip F-16, folosite şi de alte state NATO din zonă.
"Sperăm că vom putea, printr-un efort, cu banii pe care îi avem, încet, dar sigur, să putem să cumpărăm acele avioane pe care întreaga zonă NATO le are, F-16. Am avut în ultima perioadă un buget de avarie, am cerut 2,38 la sută din PIB, pe care România şi l-a asumat la intrarea în NATO, dar vedeţi care sunt posibilităţile României acum. E bine că a crescut puţin şi sunt convins că în momentul în care vom avea posibilitate economică vom primi bugetul de 2,38 la sută. Cu acest buget de avarie de până acum ne-am îndeplinit misiunile din ţară şi în teatrele de operaţii din străinătate. Avem nevoie de bani, de acel 2,38 la sută din PIB pentru Apărare, pentru a avea tehnică de luptă modernă", a spus Oprea.
http://www.mediafax.ro/social/oprea-spe ... 6-9008931/
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionescu63
Elicopterul SMURD decoleaza din Arad
MInisterul Sanatatii va mai deschide patru puncte aeromedicale si va achizitiona 6 elicoptere SMURD.
Articolul este un pic ambiguu: In prezent sunt patru P.O.A.- Bucureşti, Târgu Mureş, Iaşi şi Arad, iar in plan mai sunt inca patru. In total 8 P.O.A.
http://www.aradon.ro/elicopterul-smurd- ... ad/1018426
Elicopterul SMURD decoleaza din Arad
Inaugurarea oficială a vut loc pe pista aeroportului arădean în prezența ministrul Internelor, Traian Igaş, a ministrului Sănătăţii, Ritli Ladislau și a secretarului de stat, medicul Raed Arafat cât și a oficlialităților locale. După multe promisiuni și o lungă aștepatare mult dorita baza aeriană devine operabilă.
Arădenii intră în tură
Primul echipaj de gardă va fi asigurat de arădeni. Monica Puticiu, medic șef al UPU Arad va intra în tură duminică dimineață „puțin emoționată” după cum a declarat la inaugurarea de sâmbătă. Singura problemă ar putea fi vremea care poate impiedica decolarea elicopterului. Intervențiile vor fi făcute doar pe timpul zilei, noaptea, dacă va fi cazul, vor fi efectuate doar transferurile de pacienți între spitale.Potrivit declarațiilor oficialităților timpul de intervenţie se va reduce la o treime, respectiv de la 60-90 de minute la 20-30 de minute. „Se eficientizează timpul de intervenţie, mai ales în zonele greu accesibile şi se degrevează şi punctul de operare de la Târgul Mureş. Elicopterul va interveni atât în caz de accidente sau alt tip de evenimente, mai ales în zonele greu accesibile dar va asigura și transferul pacienţilor grav bolnavi între unităţile spitaliceşti ” a precizat Raed Arafat. În acest sens, la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Arad urmează să fie amenajat un heliport. Ceea ce atât minstrul cât și secretarul de stat au ținut să sublinieze este că dotarea aparatului a fost făcută din donaţiile populaţiei către SMURD, prin redirecţionarea a doi la sută din venit.
Unitate pentru șase județe
Elicopter EC 135 care deservește unitatea provine din flota MAI și va fi răspunde apelurilor din judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin, Hunedoara, Bihor şi Sălaj și se preconizează ca în viitor să intervină și în zona transfrontalieră. Cei care vor asigura prin rotație permanența unității vor fi medici și asistenți din Arad, Timișoara și Oradea, baza arădeană punând la dispoziţie inclusiv spaţii de odihnă. Operatorul elicopterului va fi Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Timişoara, care asigură finanţarea deplasărilor aeriene și care deține și conducerea unității
MInisterul Sanatatii va mai deschide patru puncte aeromedicale si va achizitiona 6 elicoptere SMURD.
Se estimează ca până în 2014 să fie opt centre, pe lângă cele de la Bucureşti, Târgu Mureş, Iaşi şi Arad. Vor mai fi achiziționate, potrivit ministrului Sănătății, încă șase asemenea elicoptere, unul urmând să fie livrat deja în luna decembrie.
Articolul este un pic ambiguu: In prezent sunt patru P.O.A.- Bucureşti, Târgu Mureş, Iaşi şi Arad, iar in plan mai sunt inca patru. In total 8 P.O.A.
http://www.aradon.ro/elicopterul-smurd- ... ad/1018426
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionescu63
Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit, astăzi, peste o şcoală din apropiere de capitala statului Filipine, Manila
http://www.evz.ro/detalii/stiri/avion-p ... 57290.html
Un avion de mici dimensiuni s-a prăbuşit, astăzi, peste o şcoală din apropiere de capitala statului Filipine, Manila
Din primele informaţii, pilotul aeronavei a anunţat probleme tehnice la scurt timp de la decolarea de pe aeroportul din Manila şi a cerut permisiunea de a efectua o aterizare de urgenţă.
În momentul accidentului, în şcoală nu se ţineau cursuri.
Primarul oraşului Paranaque a declarat că avionul cu opt locuri a fost cuprins de flăcări imediat ce s-a prăbuşit peste Şcoala Elementară F. Serrano.
Cel puţin şapte persoane au murit, în urma acestei tragedii aviatice, iar autorităţile cercetează posibilitatea ca, printre victime, să fie şi persoane de la sol.
http://www.evz.ro/detalii/stiri/avion-p ... 57290.html
- ionescu63
-
Posted:
-
Re: Stiri, noutati, perspective
ionescu63
Avioane Craiova: contract de 1,7 mil. euro cu israelienii de la Elbit System
http://www.money.ro/avioane-craiova--co ... 89831.html
Avioane Craiova: contract de 1,7 mil. euro cu israelienii de la Elbit System
Avioane Craiova va realiza pentru firma israeliană Elbit System peste 120 kituri pentru avioane şi elicoptere, în valoare de circa 1,7 milioane dolari, se arată într-un comunicat transmis miercuri de Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA).
Contractul prevede realizarea de către Avioane Craiova a 123 kituri IFF Transponder şi instalarea acestora de către o echipă de specialişti români la utilizatorul final, pe diverse platforme de avioane şi elicoptere, se precizează în comunicat.
Avioane Craiova va realiza activitatea de cercetare, proiectare, execuţie parte mecanică sau electrică, asamblare finală şi livrare, precum şi montarea kiturilor în locaţiile în care se află avioanele şi elicopterele.
Compania israeliană va furniza toate componentele electrice şi electronice pentru acest contract.
Contractul este aferent unui program derulat în cursul anului 2009 de Avioane Craiova şi Elbit System Ltd.
http://www.money.ro/avioane-craiova--co ... 89831.html
📖 Pagination options