Topic: Generalități
32 posts, 19606 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Viena-transportul in comun
Dominatrix
Schema retelei de tramvai. Autor: Rui Antunes (http://www.Gleisplanweb.de). Apare si linia "interurbana" Viena - Baden.
Schema retelei de tramvai. Autor: Rui Antunes (http://www.Gleisplanweb.de). Apare si linia "interurbana" Viena - Baden.
viena.zip
viena.zip (708.84 KB; downloaded 497 times)
- macheta218
-
Posted:
-
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Viena-transportul in comun
macheta218
"Dorim tuturor calatorilor nostri Craciun Fericit si Calatorii Placute in noul an!"
"Dorim tuturor calatorilor nostri Craciun Fericit si Calatorii Placute in noul an!"
Wish.jpg (350.04 KB; downloaded 7815 times)
Strock.jpg (185.26 KB; downloaded 7812 times)
- macheta218
-
Posted:
-
Re: Viena-transportul in comun
macheta218
Noul traseu al liniei 26.(nu mai suntem singurii cu statie pe pod )
http://www.youtube.com/watch?v=n78olxWLotU
Noul traseu al liniei 26.(nu mai suntem singurii cu statie pe pod )
http://www.youtube.com/watch?v=n78olxWLotU
vagonul de la min 10:10 este colantat dupa ideea mea
Picture 036.jpg (191.23 KB; downloaded 6594 times)
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Viena-transportul in comun
andrei11
Si-mi place schimbarea sensului pe pod, ca sa avem peron central
Si-mi place schimbarea sensului pe pod, ca sa avem peron central
- macheta218
-
Posted:
-
- Robert24
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
Robert24
Clasicile statii de tramvai din Viena.
Fireste, sunt afisate si programele de circulatie, iar in cazul unei devieri, acesta este anuntata pe un afis A3 prins intr-o mapa de plastic.
Majoritatea statiilor contin si afisaje electronice pentru a observa in cat timp vine tramvaiul. Se are in vedere ca pana in 2017 toate statiile de tramvai din Viena sa contina astfel de afisaje.
In cadrul afisajului se alterneaza intre a specifica in cate minute vine primul tramvai indiferent de care tip, si primul tramvai cu podea joasa.
Daca primul tramvai care va veni este cu podea joasa, se afiseaza alternant si urmatorul tramvai.
Clasicile statii de tramvai din Viena.
Fireste, sunt afisate si programele de circulatie, iar in cazul unei devieri, acesta este anuntata pe un afis A3 prins intr-o mapa de plastic.
statie tramvai.jpg (271.95 KB; downloaded 6333 times)
statie tramvai a.jpg (325.57 KB; downloaded 6326 times)
Majoritatea statiilor contin si afisaje electronice pentru a observa in cat timp vine tramvaiul. Se are in vedere ca pana in 2017 toate statiile de tramvai din Viena sa contina astfel de afisaje.
In cadrul afisajului se alterneaza intre a specifica in cate minute vine primul tramvai indiferent de care tip, si primul tramvai cu podea joasa.
Daca primul tramvai care va veni este cu podea joasa, se afiseaza alternant si urmatorul tramvai.
statie tramvai afisaj.jpg (248.35 KB; downloaded 6327 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
Gabi23
Deasemenea staţiile suspendate temporar sunt marcate corespunzător şi informaţi călătorii despre modificare.
Deasemenea staţiile suspendate temporar sunt marcate corespunzător şi informaţi călătorii despre modificare.
48A - 17.07.2014.JPG (403.54 KB; downloaded 6304 times)
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
Gabi23
La Viena tramvaiele pot circula, chiar dacă se execută lucrări de reparaţie a liniei... La Bucureşti o să fie posibil peste vreo 20 de ani aşa ceva!
Neconformităţile la şină sunt constatate şi remediate în cel mai scurt timp posibil. Exemplu de "problemă" la ei:
La Viena tramvaiele pot circula, chiar dacă se execută lucrări de reparaţie a liniei... La Bucureşti o să fie posibil peste vreo 20 de ani aşa ceva!
Iulie 2014.JPG (472.68 KB; downloaded 6266 times)
Neconformităţile la şină sunt constatate şi remediate în cel mai scurt timp posibil. Exemplu de "problemă" la ei:
Iulie 2014 (1).JPG (390.86 KB; downloaded 6276 times)
Iulie 2014 (2).JPG (500.63 KB; downloaded 6272 times)
- WT_fan06
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
WT_fan06
Mi se par fascinante filmulețele de genul acesta.
Mi se par fascinante filmulețele de genul acesta.
- WT_fan06
-
Posted:
-
- misterr
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
misterr
Cum a reușit Viena să dezvolte unul dintre cele mai performante rețele de transport în comun din lume
Click pe imagine pentru video:
Cum pot fi convinși locuitorii unui mare oraș să renunțe la mașini? Cu un transport în comun care să funcționeze ceas, așa cum se întâmplă în Viena, capitală Austriei, un oraș de mărimea Bucureștiului.
40% dintre vienezi circulă cu metroul, autobuzul și tramvaiul. Iar o călătorie în orașul valsului nu este doar confortabilă, ci și ieftină.
Extrem de silențioase, tramvaiele ecologice, cu podeaua joasă, că să poată urca și persoanele cu handicap, sunt mândria Vienei. Orașul are a 6-a cea mai extinsă rețea de tramvaie din lume. Întârzierile sunt o excepție rară, iar curățenia, exemplară.
Metroul din Viena nu are uși batante la intrare. Este vorba de celebrul turnichet. Acesta lipsește aici. Pasagerii trebuie să-și valideze tichetele într-un aparat special. Cei care nu o fac riscă o amendă de peste 100 de euro.
Și, totuși, doar 1 la sută dintre călători sunt prinși că fraudează sistemul.
Experți în dezvoltarea transportului în comun din Viena ne-au explicat de ce lipsesc barierele la intrarea din metrou.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Este o filosofie, vrei că oamenii să vină și să fie bineveniți? Vrei să folosească transportul? Sau vrei o barieră?”.
Și rețeaua de autobuze este bine dezvoltată. Transportul în comun trebuie să fie aproape de casă, pentru a fi folosit, au descoperit autoritățile vieneze.
Iar acest lucru se vede la 7 dimineața. Sute de mii de oameni pleacă la muncă fără mașină. Printre ei se află și o familie de români. Anca și Ionuț locuiesc de câțiva ani în Viena și lucrează la o bancă. În București circulau cu mașina, dar în capitală Austriei au renunțat la ea.
Anca Serghei: „Transportul în comun este mai ușor de folosit. Știi exact câte minute faci. 22, am calculat mereu. Merge ceas și este direct”.
Ionuț Gheorghe: „Aici oamenii pot să circule din fiecare colț în fiecare colț”.
În afară de punctualitate, transportul în comun din Viena mai oferă un avantaj: este ieftin.
Aproape un milion de locuitori ai Vienei folosesc așa numitul abonament anual, costă 365 de euro pe an, adică 1 euro pe zi, și oferă acces nelimitat la toate mijloacele de transport în comun. Fie este vorba de autobuze, tramvaie sau chiar metrou”.
Puse cap la cap, aceste avantaje i-au convins pe vienezi că nu merită să stea cu orele în traficul din oraș, spun reprezentanții primăriei din Viena.
Klemens Himpele, șeful departmentului Economic, primăria Vienei: „Dacă vrei ca oamenii să nu circule cu mașinile, ai nevoie de alternative. Alternativa poate fi, desigur, transportul în comun. Acesta trebuie să fie accesibil și trebuie să funcționeze. Mulți oameni folosesc transportul public. Este ieftin și funcționează”.
Funcționează și strategia care stă la baza acestui sistem. De pildă, înainte de a se ridica un cartier rezidențial, sunt construite șoselele, liniile de tramvai, dar mai ales metroul. Acesta crește anual cu cel puțin 5 stații.
Cele mai importante capitale din Europa încearcă să copieze sistemul vienez, care funcționează perfect într-un oraș de dimensiunile Bucureștiului.
Statistica primăriei este impresionantă: 38% dintre locuitorii Vienei folosesc cu încredere transportul în comun. Doar 27% mai conduc mașini sau motociclete. Restul de 35% aleg mersul pe jos, bicicleta sau trotineta.
Cum a reușit Viena să dezvolte unul dintre cele mai performante rețele de transport în comun din lume
Click pe imagine pentru video:
Cum pot fi convinși locuitorii unui mare oraș să renunțe la mașini? Cu un transport în comun care să funcționeze ceas, așa cum se întâmplă în Viena, capitală Austriei, un oraș de mărimea Bucureștiului.
40% dintre vienezi circulă cu metroul, autobuzul și tramvaiul. Iar o călătorie în orașul valsului nu este doar confortabilă, ci și ieftină.
Extrem de silențioase, tramvaiele ecologice, cu podeaua joasă, că să poată urca și persoanele cu handicap, sunt mândria Vienei. Orașul are a 6-a cea mai extinsă rețea de tramvaie din lume. Întârzierile sunt o excepție rară, iar curățenia, exemplară.
Metroul din Viena nu are uși batante la intrare. Este vorba de celebrul turnichet. Acesta lipsește aici. Pasagerii trebuie să-și valideze tichetele într-un aparat special. Cei care nu o fac riscă o amendă de peste 100 de euro.
Și, totuși, doar 1 la sută dintre călători sunt prinși că fraudează sistemul.
Experți în dezvoltarea transportului în comun din Viena ne-au explicat de ce lipsesc barierele la intrarea din metrou.
Christian Gratzer, expert VCÖ-Kommunikation: „Este o filosofie, vrei că oamenii să vină și să fie bineveniți? Vrei să folosească transportul? Sau vrei o barieră?”.
Și rețeaua de autobuze este bine dezvoltată. Transportul în comun trebuie să fie aproape de casă, pentru a fi folosit, au descoperit autoritățile vieneze.
Iar acest lucru se vede la 7 dimineața. Sute de mii de oameni pleacă la muncă fără mașină. Printre ei se află și o familie de români. Anca și Ionuț locuiesc de câțiva ani în Viena și lucrează la o bancă. În București circulau cu mașina, dar în capitală Austriei au renunțat la ea.
Anca Serghei: „Transportul în comun este mai ușor de folosit. Știi exact câte minute faci. 22, am calculat mereu. Merge ceas și este direct”.
Ionuț Gheorghe: „Aici oamenii pot să circule din fiecare colț în fiecare colț”.
În afară de punctualitate, transportul în comun din Viena mai oferă un avantaj: este ieftin.
Aproape un milion de locuitori ai Vienei folosesc așa numitul abonament anual, costă 365 de euro pe an, adică 1 euro pe zi, și oferă acces nelimitat la toate mijloacele de transport în comun. Fie este vorba de autobuze, tramvaie sau chiar metrou”.
Puse cap la cap, aceste avantaje i-au convins pe vienezi că nu merită să stea cu orele în traficul din oraș, spun reprezentanții primăriei din Viena.
Klemens Himpele, șeful departmentului Economic, primăria Vienei: „Dacă vrei ca oamenii să nu circule cu mașinile, ai nevoie de alternative. Alternativa poate fi, desigur, transportul în comun. Acesta trebuie să fie accesibil și trebuie să funcționeze. Mulți oameni folosesc transportul public. Este ieftin și funcționează”.
Funcționează și strategia care stă la baza acestui sistem. De pildă, înainte de a se ridica un cartier rezidențial, sunt construite șoselele, liniile de tramvai, dar mai ales metroul. Acesta crește anual cu cel puțin 5 stații.
Cele mai importante capitale din Europa încearcă să copieze sistemul vienez, care funcționează perfect într-un oraș de dimensiunile Bucureștiului.
Statistica primăriei este impresionantă: 38% dintre locuitorii Vienei folosesc cu încredere transportul în comun. Doar 27% mai conduc mașini sau motociclete. Restul de 35% aleg mersul pe jos, bicicleta sau trotineta.
- orex
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
orex
Zilele acestea, chiar cand scriu aceste randuri, sunt in Viena!
Sincer am ramas uimit ca la Metrou (liniile U 1-6, fara 5, ca nu exista) nu sunt turnicheti! Pentru mine e ceva inedit sa vad asta. La fiecare intrare in statiile de metrou exista cateva (2 max. 3 validatoare per intrare), in rest nicio problema in a-ti urma itinerarul.
Cateva chestiuni pe care le-am sesizat si mi s-au parut interesante:
1. tichet unic de calatorie (metrou, autobuz, tramvai si chiar OBB (pe orice distanta care este intraoraseneasca, probat si certificat de conductorul de tren!);
2. abonamentele saptamanale incep doar in ziua de LUNI si sunt in prezent ”doar”17.10 E. Sunt doar 52 intr-un an, nr. echivalent cu cel al saptamanilor aferente unui an calendaristic;
PS
Acestea merita pe deplin achizitionate in detrimentul PASS-urilor 1/2/3 zile! Astea sunt un miraj, mai bine zis o momeala. Cine musca, musca!
3. abonamentele lunare sunt douasprezece intr-un an si incep cu prima zi a lunii, intotdeauna (costa 51.00 E);
4. la tramvaie, in mai toate statiile, pe langa ca este afisat timpul de sosire al vehiculelor, se mai remarca un amanunt, nu lipsit de interes. Se afiseaza si intervalul la care vine unul cu podea joasa, avizandu-se astfel si potentialii calatori cu probleme locomotorii cat mai au de asteptat;
5. in fiecare mijloc de transport, pe langa anuntul vocal cu privire la statia urmatoare, la fiecare dintre usi (deasupra), exista o harta cu itinerarul. La cele cu podea joasa exista atat afisaj electronic, la fiecare dintre sectiunile tramvaiului (ca sunt cu 3 sau 5 module centrale) cat si monitoare in care se specifica numele urmatoarei statii;
Numai sa fii cu capul in nori si sa nu cobori unde trebuie
6. viteza de deplasare e una considerabila in raport cu a noastra, cadenta nu mai vorbesc (si in zilele de 25-26.12. intervalul de succedare era de 5-6 minute, chiar daca mergeau mai mult goale);
7. traseul e aliniat perfect la nivelul strazii, astfel incat tot traficul autovehiculelor se desfasoara fara probleme, la trecerea la nivel cu calea de rulare a tramvaielor;
8. in toate cazurile (pe rutele pe care am circulat) infrastructura tramvaielor are dale de beton peste cale (multe dintre strazi pe care circula tramvaiele fiind si rute pentru autovehicule); sunt extrem de bine asezate si insonorizate, astfel incat zgomotul la rulate este unul neglijabil, atat in vagon cat si in ambientul stradal!
9. toate garile, pe unde m-am pimbat de voie sau de nevoie (Mitte, Franz-Josefs, Praterstern, West, Haupf) au conexiuni directe/indirecte cu aeroportul, tramvai la ”scara” si mai toate cu metroul;
10. e un oras in care sincer n-ai avea de ce sa folosesti automobilul.
Parerea unui simplu calator!!
Zilele acestea, chiar cand scriu aceste randuri, sunt in Viena!
Sincer am ramas uimit ca la Metrou (liniile U 1-6, fara 5, ca nu exista) nu sunt turnicheti! Pentru mine e ceva inedit sa vad asta. La fiecare intrare in statiile de metrou exista cateva (2 max. 3 validatoare per intrare), in rest nicio problema in a-ti urma itinerarul.
Cateva chestiuni pe care le-am sesizat si mi s-au parut interesante:
1. tichet unic de calatorie (metrou, autobuz, tramvai si chiar OBB (pe orice distanta care este intraoraseneasca, probat si certificat de conductorul de tren!);
2. abonamentele saptamanale incep doar in ziua de LUNI si sunt in prezent ”doar”17.10 E. Sunt doar 52 intr-un an, nr. echivalent cu cel al saptamanilor aferente unui an calendaristic;
PS
Acestea merita pe deplin achizitionate in detrimentul PASS-urilor 1/2/3 zile! Astea sunt un miraj, mai bine zis o momeala. Cine musca, musca!
3. abonamentele lunare sunt douasprezece intr-un an si incep cu prima zi a lunii, intotdeauna (costa 51.00 E);
4. la tramvaie, in mai toate statiile, pe langa ca este afisat timpul de sosire al vehiculelor, se mai remarca un amanunt, nu lipsit de interes. Se afiseaza si intervalul la care vine unul cu podea joasa, avizandu-se astfel si potentialii calatori cu probleme locomotorii cat mai au de asteptat;
5. in fiecare mijloc de transport, pe langa anuntul vocal cu privire la statia urmatoare, la fiecare dintre usi (deasupra), exista o harta cu itinerarul. La cele cu podea joasa exista atat afisaj electronic, la fiecare dintre sectiunile tramvaiului (ca sunt cu 3 sau 5 module centrale) cat si monitoare in care se specifica numele urmatoarei statii;
Numai sa fii cu capul in nori si sa nu cobori unde trebuie
6. viteza de deplasare e una considerabila in raport cu a noastra, cadenta nu mai vorbesc (si in zilele de 25-26.12. intervalul de succedare era de 5-6 minute, chiar daca mergeau mai mult goale);
7. traseul e aliniat perfect la nivelul strazii, astfel incat tot traficul autovehiculelor se desfasoara fara probleme, la trecerea la nivel cu calea de rulare a tramvaielor;
8. in toate cazurile (pe rutele pe care am circulat) infrastructura tramvaielor are dale de beton peste cale (multe dintre strazi pe care circula tramvaiele fiind si rute pentru autovehicule); sunt extrem de bine asezate si insonorizate, astfel incat zgomotul la rulate este unul neglijabil, atat in vagon cat si in ambientul stradal!
9. toate garile, pe unde m-am pimbat de voie sau de nevoie (Mitte, Franz-Josefs, Praterstern, West, Haupf) au conexiuni directe/indirecte cu aeroportul, tramvai la ”scara” si mai toate cu metroul;
10. e un oras in care sincer n-ai avea de ce sa folosesti automobilul.
Parerea unui simplu calator!!
- orex
-
Posted:
-
Re: Viena: Generalitati - transportul in comun
orex
Mai e un ”spil” pe care vreau sa vi-l impartasesc cand calatoriti prin Viena!!
Cand vreti sa va indreptati spre aeroport si aveti un pass/abonament de calatorie pentru Viena, VALABIL in acea zi, puteti alege cel mai ieftin bilet pana la destinatie (aeroport). E doar 1.80 E (cu OBB).
Cum? Simplu!
Din orice statie de cale ferata, de la terminalele care elibereaza tichete de calatorie trebuie doar sa selectati statia:
- de inceput a calatoriei KAISEREBERTSDORF Bahnhof
- terminus -Flughafen Wien Bahnhof.
Scutiti 2.40 E/caciula!
PS
Ieri, 29.12.2019, a venit controlul in OBB (S 7) dupa aceasta statie. Avand in vedere ca abonamentul achizitionat de mine era in perioada de valabilitate (23-29.12, saptamana 52) si biletul procurat suplimentar (KAISEREBERTSDORF Bahnhof-Flughafen Wien Bahnhof) era ceea ce trebuia, nu am avut NICI PROBLEMA!!
Diferenta de 2,40 E ramane in buzunarul vostru!
Nu-i o suma considerabila dar la finalul unui sejur conteaza fiecare EURO cent, nu?!
Mai e un ”spil” pe care vreau sa vi-l impartasesc cand calatoriti prin Viena!!
Cand vreti sa va indreptati spre aeroport si aveti un pass/abonament de calatorie pentru Viena, VALABIL in acea zi, puteti alege cel mai ieftin bilet pana la destinatie (aeroport). E doar 1.80 E (cu OBB).
Cum? Simplu!
Din orice statie de cale ferata, de la terminalele care elibereaza tichete de calatorie trebuie doar sa selectati statia:
- de inceput a calatoriei KAISEREBERTSDORF Bahnhof
- terminus -Flughafen Wien Bahnhof.
Scutiti 2.40 E/caciula!
PS
Ieri, 29.12.2019, a venit controlul in OBB (S 7) dupa aceasta statie. Avand in vedere ca abonamentul achizitionat de mine era in perioada de valabilitate (23-29.12, saptamana 52) si biletul procurat suplimentar (KAISEREBERTSDORF Bahnhof-Flughafen Wien Bahnhof) era ceea ce trebuia, nu am avut NICI PROBLEMA!!
Diferenta de 2,40 E ramane in buzunarul vostru!
Nu-i o suma considerabila dar la finalul unui sejur conteaza fiecare EURO cent, nu?!
📖 Pagination options