Topic: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
245 posts, 107806 views
📖 Pagination options
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
Multe multumiri, Bercenicity, pentru scheme. Daca tot ai pornit la acest drum, incerc sa aduc cateva completari, care desi nu le pot data exact, sper sa fie folositoare. La ce a scris Rosetti61 as adauga urmatoarele:
Voi reveni cu precizari despre refacerea retelei din acea zona in anii '90.
Multe multumiri, Bercenicity, pentru scheme. Daca tot ai pornit la acest drum, incerc sa aduc cateva completari, care desi nu le pot data exact, sper sa fie folositoare. La ce a scris Rosetti61 as adauga urmatoarele:
- Am uitat sa mentionez linia 62 care a aparut in anul 1985 pe traseul CET Vest - Bodnaras -Universitate -Icoanei - Barbu Vacarescu - Verdi , doar ca "ranforsare", adica circula doar in zile de lucru la orele de varf. La infiintarea sa, linia 90 a fost scurtata de la Cet Vest la Frigocom. Bucla de la Frigocom a ramas activa pana la desfiintarea retelei de troleibuz pe Bd. Emil Bodnaras/Timisoara. Dupa desfiintarea retelei pe Bodnaras 62 a fost redirectionat din Piata Mihail Kogalniceanu la Gara de Nord, iar la desfiintarea retelei din Tei, capatul a fost mutat la Spitalul Fundeni. Traseul acesta (Spitalul Fundeni - Gara de Nord) a fost desfiintat in 1988 sau 1989 (dar cel mai probabil in 1989 la desfiintarea retelei pe Calea Plevnei intre Vasile Parvan si Gara, cum a spus si Rosetti61).
- in ianuarie 1986, se infiinteaza urmatoarele linii de ranforsare:
67 V.Ialomiţei – Universitate – Rosetti
70 Bd.Muncii – Universitate – Vasile Parvan - Tot in acea perioada, dar nu stiu exact cand dar oricum in primele luni ale anului 1986 se monteaza retea noua de troleibuz pe str. Sibiu – Str. Compozitorilor – Valea Argesului si sunt infiintate liniile:
69 V.Argesului – Compozitorilor – Universitate – Dianei
71 V. Argesului – Compozitorilor – Plevnei – Gara de Nord - Troleibuzele pe Bodnaras (68 si 91) se desfiinteaza in cursul anului 1986 (candva in vara-toamna). 90 a fost redirectionat la acel moment la Valea Ialomitei (pe traseul Valea Ialomitei – Verdi), dar nu pentru mult timp, fiindca in 1987 s-a scos si reteaua din Tei.
- Dupa desfiintarea buclei de la Hasdeu, 96 a fost redirectionat la Gara.
- Modificarile survenite in august 1989 pregatitoare zilei de 23 august le-a descris deja Rosetti61. Cu precizarea ca la Vasile Parvan intorcea si linia 89 (Stadionul Naţional – Universitate – Vasile Parvan), care a circulat asa pana in vara anului 1991, cand s-a desfiintat. Iar liniile 63, 65, 67, 68 de care aminteste Rosetti61 au fost intr-adevar infiintate in 1989, dar toate intorceau la Piata Rosetti, deci nu fac obiectul retelei de care vorbim aici.
Voi reveni cu precizari despre refacerea retelei din acea zona in anii '90.
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
bercenicity
Am actualizat cu info de la Domix pentru perioada pre-1990. Astept info si pentru post-1990
Am actualizat cu info de la Domix pentru perioada pre-1990. Astept info si pentru post-1990
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
Refacerea retelei de troleibuz in anii '90:
Cam asta e povestea.
Refacerea retelei de troleibuz in anii '90:
- In ianuarie sau februarie 1991, liniile 71 si 93 se prelungesc de la Elefterie in dublu sens pe Bd. Eroilor - Splai (malul cu Casa Radio) - str. Stefan Furtuna - Str. Baldovin Parcalabul - Bd. Garii de Nord - Gara de Nord, cu intoarcere prin str. Witting - Calea Plevnei - str. Stefan Furtuna - Splai - Pod Eroilor.
- In aprilie 1991 se reface reteaua in dublu sens pe str. Stirbei Voda si Cal. Plevnei intre Podul Eroilor si Vasile Parvan. Se infiinteaza linia 69 pe traseul Valea Argesului - Baicului (prin Stirbei Voda - Plevnei).
- In vara anului 1991, se infiinteaza si linia 90 pe traseul Valea Ialomitei - Stadionul National. Nu stiu exact daca acest lucru a coincis cu desfiintarea liniei 89 (Stadionul National – Universitate – Vasile Parvan), dar e foarte posibil sa fi fost asa. Oricum, in iunie 1991 nu exista decat 89, in septembrie circula 90, iar 89 fusese desfiintat.
- In februarie 1993, linia 96 se prelungeste de la sf. Elefterie la Gara de Nord, pe acelasi traseu cu 71 si 93. Reteaua (simpla la acel moment) prin Eroilor Sanitari - Sf. Elefterie ramane in conservare.
- In noiembrie 1994 se reface reteaua pe relatia Vasile Milea - Leul - Cotroceni. Troleibuzele 71 si 93 incep sa circule pe traseele actuale, troleibuzul 96 este prelungit la Spitalul Fundeni (prin Stirbei Voda - Plevnei, comun cu 69 si 90), reteaua pe Splai este abandonata si se renunta la un set de fire si la banda speciala de pe contrasens pentru troleibuze de pe Splai.
- in august 1996 ca urmare a terminarii partiale a lucrarilor edilitare pe Calea Plevnei se monteaza retea de troleibuz pe sensul Stefan Furtuna - Stirbei Voda, linia 96 incepe sa circule pe traseul actual.
- In septembrie 1996 se deschide reteaua de troleibuz in cartierul Militari si se infiinteaza linia 62 pe traseul actual.
- In octombrie 1996 se termina lucrarile pe Plevnei, si se monteaza retea dubla pe toata lungimea, liniile 66 si 85 sunt prelungite experimental la Gara.
- In decembrie 1996, 66 se scurteaza inapoi la Parvan (probabil s-a considerat nerentabila??)
- In primavara anului 1997 se incep lucrari ample de refacere a axei E-V intre Opera si Universitate, troleibuzele sunt deviate astfel:
66, 70, 85, 92 scurtate la Rosetti, 69 Valea Argesului - Eroilor Sanitari, cu intoarcere prin Str. Sf. Elefterie, 90 impartit in 2 ramuri: 90 Valea Argesului - Str. Sf. Elefterie si 60 Piata Rosetti - Stadionul National. Cu aceata ocazie se reface reteaua dubla intre Piata Mihail Kogalniceanu si Gradina Botanica prin Kogalniceanu - Eroilor Sanitari - Gheorghe Marinescu si breteaua pe Davila (spre Drumul Taberei) si se abandoneaza reteaua pe str. Stirbei Voda pe sensul Pod Eroilor - Plevnei. - in septembrie 1997 se revine la trasele anterioare pentru toate liniile, 69 si 90 incep sa circule pe traseele actuale si se infiinteaza si linia 61 pe traseul Master - Piata Rosetti.
Cam asta e povestea.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Tom
Este o mica greseala in imaginea de mai sus. Pe Eroii Sanitari au inceput sa circule troleibuzele spre Drumul Taberei mult mai tarziu. Initial pe acolo nu circula decat 61.
Macazul spre Carol Davila - Academia Militara a aparut mai tarziu, nu retin data exacta si a conicis cu abandonarea liniei de pe Stirbey spre Plevnei (mai putin sensul de revenire al lui 96).
Reteaua de pe Eroii Sanitari - Elefterie nu a fost abandonata sau trecuta in conservare odata cu prelungirea lui 71, 93 si 96 la gara, pe acolo circulau foarte multe troleibuze de scoala. Cel putin cat au existat troleibuzele articulate de scoala 7101-7107, le vedeam foarte des trecand pe acolo si mergeam zilnic prin zona.
Linia 66 a revenit la traseul initial din cauza ca spre gara nu era rentabila.
Din cate imi amintesc, refacerea liniei spre Opera nu a dus la intreruperea circulatiei troleibuzelor. Pur si simplu s'a montat un macaz la Kogalniceanu, troleibuzele intrau pe atunci in rond, ieseau si mergeau inainte. La intersectia urmatoare s'a montat macazul de intrare si atat. Aceste lucrari, ca si cele dela intersectia cu bd.Eroilor nu necesitau intreruperea circulatiei si s'au realizat probabil noaptea, din cauza traficului. Din cate stiu, lucrarea care a impartit reteaua in doua a durat mai mult, cel putin 3-4 zile, nu retin exact cat, dar din cate imi amintesc, cauza era o lucrare mai mare care nu tinea de troleibuze, dar impiedica circulatia acestora. Poate daca isi aminteste cineva exact ce a fost atunci, ar putea sa clarifice aceasta problema.
Mai mult, imi amintesc ca a existat o perioada cand troleibuzele din zona estica au intors la Izvorul Rece, iar celelalte la Rosetti, rezultand astfel o linie 90, de fapt 91 de astazi si un 60 spre Stadion, precum si un 85 intre gara si Rosetti si un 65 intre Izvorul Rece si Baicului.
Este o mica greseala in imaginea de mai sus. Pe Eroii Sanitari au inceput sa circule troleibuzele spre Drumul Taberei mult mai tarziu. Initial pe acolo nu circula decat 61.
Macazul spre Carol Davila - Academia Militara a aparut mai tarziu, nu retin data exacta si a conicis cu abandonarea liniei de pe Stirbey spre Plevnei (mai putin sensul de revenire al lui 96).
Reteaua de pe Eroii Sanitari - Elefterie nu a fost abandonata sau trecuta in conservare odata cu prelungirea lui 71, 93 si 96 la gara, pe acolo circulau foarte multe troleibuze de scoala. Cel putin cat au existat troleibuzele articulate de scoala 7101-7107, le vedeam foarte des trecand pe acolo si mergeam zilnic prin zona.
Linia 66 a revenit la traseul initial din cauza ca spre gara nu era rentabila.
Din cate imi amintesc, refacerea liniei spre Opera nu a dus la intreruperea circulatiei troleibuzelor. Pur si simplu s'a montat un macaz la Kogalniceanu, troleibuzele intrau pe atunci in rond, ieseau si mergeau inainte. La intersectia urmatoare s'a montat macazul de intrare si atat. Aceste lucrari, ca si cele dela intersectia cu bd.Eroilor nu necesitau intreruperea circulatiei si s'au realizat probabil noaptea, din cauza traficului. Din cate stiu, lucrarea care a impartit reteaua in doua a durat mai mult, cel putin 3-4 zile, nu retin exact cat, dar din cate imi amintesc, cauza era o lucrare mai mare care nu tinea de troleibuze, dar impiedica circulatia acestora. Poate daca isi aminteste cineva exact ce a fost atunci, ar putea sa clarifice aceasta problema.
Mai mult, imi amintesc ca a existat o perioada cand troleibuzele din zona estica au intors la Izvorul Rece, iar celelalte la Rosetti, rezultand astfel o linie 90, de fapt 91 de astazi si un 60 spre Stadion, precum si un 85 intre gara si Rosetti si un 65 intre Izvorul Rece si Baicului.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
Eu am descris modificarile scotandu-mi de la "naftalina" notitele din epoca.
Eu am descris modificarile scotandu-mi de la "naftalina" notitele din epoca.
Tom wrote:Din ce stiu eu, si asa cum am scris si mai sus, 61 s-a infiintat la reluarea circulatiei troleibuzelor pe Kogalniceanu dupa lucrarile de refacere a bulevardului care au durat cateva luni bune. Daca zici ca a existat o perioada in care 61 circula singur pe Eroii Sanitari, inseamna ca reteaua pentru 61 a fost montata candva in prima parte a anului 1997 si oricum a circulat asa o perioada scurta pana la inceperea lucrarilor de refacere a bulevardului, in vara aceluiasi an. Cel putin in iarna 1996 - 1997 inca nu se montase retea de troleibuz pe Kogalniceanu intre Hasdeu si Podul Operei, si nici pe Eroii Sanitari (in ambele sensuri) sau pe Gheorghe Marinescu.
Este o mica greseala in imaginea de mai sus. Pe Eroii Sanitari au inceput sa circule troleibuzele spre Drumul Taberei mult mai tarziu. Initial pe acolo nu circula decat 61.
Macazul spre Carol Davila - Academia Militara a aparut mai tarziu, nu retin data exacta si a conicis cu abandonarea liniei de pe Stirbey spre Plevnei (mai putin sensul de revenire al lui 96).
Tom wrote:Multumesc pentru observatie, chiar nu stiam ca reteaua aceea a fost ulterior utilizata de troleibuzele de scoala, dar oricum nu mai era folosita in serviciul comercial. Eu treceam pe acolo mai ales in weekend, posibil de aceea nu am vazut vreun troleibuz pe acolo.
Reteaua de pe Eroii Sanitari - Elefterie nu a fost abandonata sau trecuta in conservare odata cu prelungirea lui 71, 93 si 96 la gara, pe acolo circulau foarte multe troleibuze de scoala. Cel putin cat au existat troleibuzele articulate de scoala 7101-7107, le vedeam foarte des trecand pe acolo si mergeam zilnic prin zona.
Tom wrote:Da-mi voie sa te contrazic. Intreruperea circulatiei tuturor vehiculelor (nu numai a troleibuzelor) pe bulevardul Elisabata a fost de durata, iar devierile au fost cele scrise de mine mai sus. Sunt absolut sigura de acest lucru, si sunt la fel de sigura ca la terminarea lucrarilor, reteaua din zona (inclusiv zona Eroilor Sanitari - Cotroceni - Marinescu) a capatat configuratia existenta in prezent. Singura "problema" ar putea fi existenta liniei 61 inainte de demararea acestor lucrari, cum am spus mai sus, daca zici ca a existat o perioada cand 61 era singura linie de troleibuz pe Eroilor Sanitari - Gh. Marinescu. Oricum, pe perioada lucrarilor pe Kogalniceanu 61 nu a circulat, deci daca circulase inainte fusese suspendata.
Din cate imi amintesc, refacerea liniei spre Opera nu a dus la intreruperea circulatiei troleibuzelor. Pur si simplu s'a montat un macaz la Kogalniceanu, troleibuzele intrau pe atunci in rond, ieseau si mergeau inainte. La intersectia urmatoare s'a montat macazul de intrare si atat. Aceste lucrari, ca si cele dela intersectia cu bd.Eroilor nu necesitau intreruperea circulatiei si s'au realizat probabil noaptea, din cauza traficului. Din cate stiu, lucrarea care a impartit reteaua in doua a durat mai mult, cel putin 3-4 zile, nu retin exact cat, dar din cate imi amintesc, cauza era o lucrare mai mare care nu tinea de troleibuze, dar impiedica circulatia acestora. Poate daca isi aminteste cineva exact ce a fost atunci, ar putea sa clarifice aceasta problema.
Tom wrote:Ulterior, au existat mai multe devieri de acest gen, dar de scurta durata, de obicei in weekend, dar care mi s-au parut prea "efemere" ca sa le contabilizez. E posibil ca aceasta amintire sa fi fost legata de asa ceva. Iti mai amintesti cat timp a durat modificarea respectiva?
Mai mult, imi amintesc ca a existat o perioada cand troleibuzele din zona estica au intors la Izvorul Rece, iar celelalte la Rosetti, rezultand astfel o linie 90, de fapt 91 de astazi si un 60 spre Stadion, precum si un 85 intre gara si Rosetti si un 65 intre Izvorul Rece si Baicului.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Tom
Nu retin exact data introducerii liniei 61, dar imi amintesc ca par'ca ningea cand am vazut prima data troleibuze pe acolo. E posibil sa fi fost fie prima zi in care incepeau cursurile universitare in acel an, fie inceputul celui de-al doilea semestru, deci prin februarie sau martie, mai curand ultima varianta, iar montarea retelei sa fi inceput cu cateva saptamani inainte.
Ce imi amintesc sigur este ca am vazut reteaua de pe Kogalniceanu montata, dar inca neintrodusa in circulatie, dar nu retin data. Practic, conectarea retelei nu era o problema care sa dureze prea mult.
Lucrarile de care intr'adevar imi amintesc acum au fost de modernizare a bulevardului Elisabeta si a retelei de troleibuz de pe acesta. Acest lucru intr'adevar impunea intreruperea circulatiei. Nu stiu ce s'a intamplat cu 61 in aceasta perioada, probabil a fost desfiintat. Dupa acea lucrare, e posibil ca liniile 69 si 90 sa fi inceput sa circule pe traseul actual.
Nu-mi amintesc cauza pentru care troleibuzele intorceau la Izvorul Rece, dar este posibil sa fi fost o lucrare legata de reteaua de troleibuz in zona intersectiei cu Calea Mosilor. O modificare similara imi amintesc ca a mai fost si datorita unui balci NATO sau de alta natura "mondiala".
Nu retin exact data introducerii liniei 61, dar imi amintesc ca par'ca ningea cand am vazut prima data troleibuze pe acolo. E posibil sa fi fost fie prima zi in care incepeau cursurile universitare in acel an, fie inceputul celui de-al doilea semestru, deci prin februarie sau martie, mai curand ultima varianta, iar montarea retelei sa fi inceput cu cateva saptamani inainte.
Ce imi amintesc sigur este ca am vazut reteaua de pe Kogalniceanu montata, dar inca neintrodusa in circulatie, dar nu retin data. Practic, conectarea retelei nu era o problema care sa dureze prea mult.
Lucrarile de care intr'adevar imi amintesc acum au fost de modernizare a bulevardului Elisabeta si a retelei de troleibuz de pe acesta. Acest lucru intr'adevar impunea intreruperea circulatiei. Nu stiu ce s'a intamplat cu 61 in aceasta perioada, probabil a fost desfiintat. Dupa acea lucrare, e posibil ca liniile 69 si 90 sa fi inceput sa circule pe traseul actual.
Nu-mi amintesc cauza pentru care troleibuzele intorceau la Izvorul Rece, dar este posibil sa fi fost o lucrare legata de reteaua de troleibuz in zona intersectiei cu Calea Mosilor. O modificare similara imi amintesc ca a mai fost si datorita unui balci NATO sau de alta natura "mondiala".
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
Tom wrote:Da, deci in acest caz inseamna ca intr-adevar reteaua dubla pe Kogalniceanu - Eroilor Sanitari - Gheorghe Marinescu a functionat o perioada in primavara anului 1997 pentru linia 61. Nu imi aminteam de acest lucru, multumesc pentru corectura. Ce e sigur e ca odata cu intrarea in "modernizare" a bulevardului Elisabeta, 61 a fost suspendat iar restul modificarilor de trasee le-am mentionat deja. Intre timp s-a montat si breteaua pe str. Carol Davila, iar la finalizarea lucrarilor in septembrie 1997, traseele au luat configuratia pe care o au si azi.
Nu retin exact data introducerii liniei 61, dar imi amintesc ca par'ca ningea cand am vazut prima data troleibuze pe acolo. E posibil sa fi fost fie prima zi in care incepeau cursurile universitare in acel an, fie inceputul celui de-al doilea semestru, deci prin februarie sau martie, mai curand ultima varianta, iar montarea retelei sa fi inceput cu cateva saptamani inainte.
Ce imi amintesc sigur este ca am vazut reteaua de pe Kogalniceanu montata, dar inca neintrodusa in circulatie, dar nu retin data. Practic, conectarea retelei nu era o problema care sa dureze prea mult.
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
linia 69
Cele 4 linii s-au infiintat de la aceeasi data, stiu ca era iarna iar in prima zi de circulatie m-am dus la capat la V. Argesului sa vad troleibuzele, pana atunci aici intorceau numai autobuze. Constructia retelei pe str. Sibiu – Str. Compozitorilor – Valea Argesului a durat aproximativ 1 an.
Liniile 69 si 67 apartineau Dep. Nitu Vasile si ambele intorceau prin str. Dianei.
Liniile 70 si 71 apartineau, ca si astazi, dep. Vatra Luminoasa respectiv Bujoreni.
Dominatrix wrote:
in ianuarie 1986, se infiinteaza urmatoarele linii de ranforsare:
67 V.Ialomiţei – Universitate – Rosetti
70 Bd.Muncii – Universitate – Vasile Parvan
Tot in acea perioada, dar nu stiu exact cand dar oricum in primele luni ale anului 1986 se monteaza retea noua de troleibuz pe str. Sibiu – Str. Compozitorilor – Valea Argesului si sunt infiintate liniile:
69 V.Argesului – Compozitorilor – Universitate – Dianei
71 V. Argesului – Compozitorilor – Plevnei – Gara de Nord
Cele 4 linii s-au infiintat de la aceeasi data, stiu ca era iarna iar in prima zi de circulatie m-am dus la capat la V. Argesului sa vad troleibuzele, pana atunci aici intorceau numai autobuze. Constructia retelei pe str. Sibiu – Str. Compozitorilor – Valea Argesului a durat aproximativ 1 an.
Liniile 69 si 67 apartineau Dep. Nitu Vasile si ambele intorceau prin str. Dianei.
Liniile 70 si 71 apartineau, ca si astazi, dep. Vatra Luminoasa respectiv Bujoreni.
Dominatrix wrote:
Refacerea retelei de troleibuz in anii '90:
- In ianuarie sau februarie 1991, liniile 71 si 93 se prelungesc de la Elefterie in dublu sens pe Bd. Eroilor - Splai (malul cu Casa Radio) - str. Stefan Furtuna - Str. Baldovin Parcalabul - Bd. Garii de Nord - Gara de Nord, cu intoarcere prin str. Witting - Calea Plevnei - str. Stefan Furtuna - Splai - Pod Eroilor.
- In aprilie 1991 se reface reteaua in dublu sens pe str. Stirbei Voda si Cal. Plevnei intre Podul Eroilor si Vasile Parvan. Se infiinteaza linia 69 pe traseul Valea Argesului - Baicului (prin Stirbei Voda - Plevnei).
- In vara anului 1991, se infiinteaza si linia 90 pe traseul Valea Ialomitei - Stadionul National. Nu stiu exact daca acest lucru a coincis cu desfiintarea liniei 89 (Stadionul National – Universitate – Vasile Parvan), dar e foarte posibil sa fi fost asa. Oricum, in iunie 1991 nu exista decat 89, in septembrie circula 90, iar 89 fusese desfiintat.
- In februarie 1993, linia 96 se prelungeste de la sf. Elefterie la Gara de Nord, pe acelasi traseu cu 71 si 93. Reteaua (simpla la acel moment) prin Eroilor Sanitari - Sf. Elefterie ramane in conservare.
[/quote:2r1vnjfp]
Odata cu montarea retelei pe Splai pe partea cu Casa Radio incepand cu aceeasi data se prelungesc liniile 71 si 96 pana la Gara de Nord si se reinfiinteaza linia 93 (a fost un timp desfiintata), la Elefterie ramanand sa intoarca doar 90.
Incepand de "luni 1 aprilie 1991" linia 90 se prelungeste pana la Vatra Luminoasa acesteia fiindui alocate 30 de troleibuze cu intervale de 4-5 minute la orele de varf si 6-7 minute in restul zilei. (Am gasit articolul ce l-am decupat atunci din ziar)
Ulterior prin vara reapare si linia 69 dar pe traseul Valea Argesului - Baicului.
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
rosetti61
Actuala linie 61 a aparut in septembrie 1997, dar nu stiu cand s-a infiintat si 91 (am impresia ca a aparut prin 1998, odata cu liniile 312 si 330 (apar in Ghidul RATB 1998, care prezenta situatia care era la nivelul lunii aprilie 1998 - toate liniile enumerate trebuie sa fi aparut pana atunci, nu cred ca vreuna a aparut ulterior publicarii ghidului - desi nu circula in zona, 312 a fost infiintat in februarie 1998).
Actuala linie 61 a aparut in septembrie 1997, dar nu stiu cand s-a infiintat si 91 (am impresia ca a aparut prin 1998, odata cu liniile 312 si 330 (apar in Ghidul RATB 1998, care prezenta situatia care era la nivelul lunii aprilie 1998 - toate liniile enumerate trebuie sa fi aparut pana atunci, nu cred ca vreuna a aparut ulterior publicarii ghidului - desi nu circula in zona, 312 a fost infiintat in februarie 1998).
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
rosetti61 wrote:Asa stiam si eu, dar din cele scrise mai sus, rezulta ca s-a infiintat candva la inceputul anului 1997. Oricum, in timpul lucrarilor de refacere a Bd. Elisabeta, sigur nu a circulat, deci e de presupus ca a fost suspendat daca mai circulase inainte. 91 s-a infiintat mai tarziu, din pacate nu am date exacte. Oricum, in vara anului 1998 circula.
Actuala linie 61 a aparut in septembrie 1997
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
rosetti61
In vara lui 1997 nu-mi amintesc de 61, mereu ma duce gandul la o zi de toamna; intai a functionat intre Master si Rosetti, dupa aia a fost prelungit experimental pana la Liceul Auto si apoi s-a revenit la Master (Nu avea cerere pana acolo, curios, daca asta nu avea, cum de rezista 62). Am o banuiala ca 91 a venit la "pachet" cu 312 si 330 (februarie 1998), dar nu se pomeneste exact cand - parca auzisem la radio de infiintarea lor "cu titlu experimental".
Cand o sa inceapa cu metroul la Eroilor - Academia Militara si mai departe, e posibil "sa revolutioneze" liniile din zona, se pot devia si prin Cotroceni apoi pe Plevnei, ramane de vazut pana unde o se intinda cu santierul si ce va fi afectat.
In vara lui 1997 nu-mi amintesc de 61, mereu ma duce gandul la o zi de toamna; intai a functionat intre Master si Rosetti, dupa aia a fost prelungit experimental pana la Liceul Auto si apoi s-a revenit la Master (Nu avea cerere pana acolo, curios, daca asta nu avea, cum de rezista 62). Am o banuiala ca 91 a venit la "pachet" cu 312 si 330 (februarie 1998), dar nu se pomeneste exact cand - parca auzisem la radio de infiintarea lor "cu titlu experimental".
Cand o sa inceapa cu metroul la Eroilor - Academia Militara si mai departe, e posibil "sa revolutioneze" liniile din zona, se pot devia si prin Cotroceni apoi pe Plevnei, ramane de vazut pana unde o se intinda cu santierul si ce va fi afectat.
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
Dominatrix
rosetti61 wrote:Asa este, in septembrie 1997 s-a reluat circulatia troleibuzelor pe bulevardele Regina Elisabeta si Kogalniceanu, si la acel moment a aparut/reaparut linia 61 pe traseul Master - Piata Rosetti. Singura problema e daca existase si mai inainte, si din discutiile de aici, rezulta ca asa a fost. Personal, nu imi aminteam de acest aspect.
In vara lui 1997 nu-mi amintesc de 61, mereu ma duce gandul la o zi de toamna
- linia 69
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
linia 69
Linia 61 s-a infiintat pe traseul MASTER SA - B-dul Eroii Sanitari - P-ta Operei - P-ta Rosetti la scurt timp dupa instalarea retelei in P-ta Operei - B-dul Kogalniceanu (era toamna lui 1997 din pacate nu mai stiu si luna, merg pe "mana" voastra). Pana atunci nu a mai circulat pe acest traseu in nici un sens. Nu ma refer la perioada anilor '80.
In perioada lucrarilor de refacere a bulevardelor Kogalniceanu si Elisabeta nu avea cum sa circule pentru ca nu avea unde sa intoarca, la P-ta Operei nu exista racord pentru intoarcere ca azi. Nici nu apucase sa se infiinteze inainte din moment ce-mi aduc aminte ca era toamna.
69 si 90 intorceau prin str. Elefterie.
Linia 91 a aparut in iarna 1997 - 1998 (decembrie 1997 sau ianuarie 1998).
Linia 61 s-a infiintat pe traseul MASTER SA - B-dul Eroii Sanitari - P-ta Operei - P-ta Rosetti la scurt timp dupa instalarea retelei in P-ta Operei - B-dul Kogalniceanu (era toamna lui 1997 din pacate nu mai stiu si luna, merg pe "mana" voastra). Pana atunci nu a mai circulat pe acest traseu in nici un sens. Nu ma refer la perioada anilor '80.
In perioada lucrarilor de refacere a bulevardelor Kogalniceanu si Elisabeta nu avea cum sa circule pentru ca nu avea unde sa intoarca, la P-ta Operei nu exista racord pentru intoarcere ca azi. Nici nu apucase sa se infiinteze inainte din moment ce-mi aduc aminte ca era toamna.
69 si 90 intorceau prin str. Elefterie.
Linia 91 a aparut in iarna 1997 - 1998 (decembrie 1997 sau ianuarie 1998).
- bercenicity
-
Posted:
-
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni
bercenicity
Evolutia hartii retelei actualizata cu ce s-a mai discutat:
Evolutia hartii retelei actualizata cu ce s-a mai discutat:
📖 Pagination options