Regiunile RomânieiMoldovaJudețul GalațiTransportul în comun din municipiul Galaţi (SC TRANSURB SA)

 

Topic: Tramvaiele din Galati

106 posts, 58650 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 
 

📖 Pagination options
Re: Tramvaiele din Galati stefan_br

1327
ex-Berlin 9132
ex 78 Transurb
ex 0099 Transurb
IMG_6653.JPG (175.13 KB; downloaded 7947 times)
IMG_7603.JPG (166.63 KB; downloaded 7970 times)
IMG_1995.JPG (167.92 KB; downloaded 7943 times)

 


Re: Tramvaiele din Galati stefan_br

1328
ex-Berlin 9133
ex 0100 Transurb
IMG_2025.JPG (98.44 KB; downloaded 7151 times)
IMG_2062.JPG (156.53 KB; downloaded 7157 times)

 


Re: Tramvaiele din Galati stefan_br

1331
ex-Berlin 9008
ex 52 Transurb
ex 0103 Transurb
IMG_1738.JPG (168.35 KB; downloaded 7133 times)
IMG_3155.JPG (83.87 KB; downloaded 7138 times)

 



Re: Tramvaiele din Galati stefan_br

1346 (ex-118)
(ex-9059 Berlin)


A trecut recent printr-o revopsire! 8-)
IMG_4129 (800x600).jpg (270.4 KB; downloaded 6946 times)
IMG_4130 (800x600).jpg (267.58 KB; downloaded 6976 times)

 


Re: Tramvaiele din Galati Dominatrix

O filmare din colectia lui Richard Lomas cu tramvaiele din Galati in 1993. La acea vreme nu existau decat Timis, Tatra T3 si Tatra T4 (T4 nu apar in filmulet).
Foarte curios ca nu apar cupluri de Tatre, desi am vazut in unele poze din anii '80 chiar si trenuri de tramvai compuse din 3 vagoane Tatra, lucru rarisim.
http://www.youtube.com/watch?v=xpb2NUTFWao


 


Re: Tramvaiele din Galati Onofrei Sergiu-Gabriel

Dominatrix. Tramvaie Tatra T3-R cuplate in cate 3 sau 4 vagoane, au fost pana la sfarsitul anilor '70 si o scurta perioada de inceput a anilor '80 ( deci 1979-1982). Perioada cand s-au pus in circulatia tramvaiele Timis-2. Pana la sosirea Timisurilor, legea pe cursele conventie catre marile centre industriale ale acelor vremuri: CSG (Combinatul Siderurgic Galati) si SNG (Santierul Naval Galati), o faceau Tatrele. Era perioada de inceput a carierei lor la Galati si in Romania implicit. Era perioada de inceput a liniei de ecartament standard: 1435 mm. Si ultimele clipe de viata ale ecartamentului metric: 1000 mm ( IC-Frimu --- Piata Centrala si Bariera Traian --- Piata Centrala). Deci apusul tramvaielor ITB-V56/ V-10... Asa ca tandemuri de Tatre a cate 3 vagoane au fost pana in 1982. Ulterior au aparut Timisurile cu doua remorci atasate vagonului motor. De mentionat ca in anii '79-'82 au fost vagoane Tatra in tandem vopsite in bleo pe fond crem. Cam asta e din ce imi aduc vag aminte.

 


Re: Tramvaiele din Galati Dominatrix

Multumesc pentru precizari. Eu nu am vazut tramvaiele Tatra cuplate cate 3 la Galati decat in poze. Interesant ca in unele poze vagoanele par cuplate in stil "rusesc" adica numai primul vagon are pantograful ridicat la retea, al doilea il are coborat, iar al 3'lea nu il are deloc. In altele, primele 2 vagoane merg cu pantograful pe fir, iar al 3'lea nu are pantograf.

Este stiut faptul ca Tatrele sunt tramvaie energofage, de aceea ma intreb toate cele 3 vagoane erau motoare? Sau vagonul 3 functiona ca remorca?
Si o alta intrebare ar fi: chiar au existat cupluri de cate 4 tramvaie Tatra in serviciul comercial, si daca totusi au existat, ce modificari au fost aduse retelei de distributie?

La Bucuresti, cehii au facut o demonstratie in 1975 in depoul Militari cu 4 vagoane Tatra cuplate electric si comandate doar de la primul vagon, dar doar cu titlu experimental si numai in depou. S-a incercat in anii '80 cuplarea a 3 Tatre dar din cauza ca erau mari consumatoare de curent nu rezista reteaua. De fapt, si in 1974 la aparitia lor in Bucuresti, din cauza consumului mare s-a constat ca centre care alimentau portiuni de retea cu consumuri de maxim 500-700A in anul 1970 (consumul aproximativ pentru 10 Thomson) s-au trezit brusc subdimensionate pentru un minim de 2000A (adica doar 3 cupluri Tatra). La Galati cum au fost rezolvate aceste probleme?

 


Re: Tramvaiele din Galati Dominatrix

Inca o filmare, de data asta din 1996:


 


Re: Tramvaiele din Galati Onofrei Sergiu-Gabriel

Dominatrix wrote:
Multumesc pentru precizari. Eu nu am vazut tramvaiele Tatra cuplate cate 3 la Galati decat in poze. Interesant ca in unele poze vagoanele par cuplate in stil "rusesc" adica numai primul vagon are pantograful ridicat la retea, al doilea il are coborat, iar al 3'lea nu il are deloc. In altele, primele 2 vagoane merg cu pantograful pe fir, iar al 3'lea nu are pantograf.

Este stiut faptul ca Tatrele sunt tramvaie energofage, de aceea ma intreb toate cele 3 vagoane erau motoare? Sau vagonul 3 functiona ca remorca?
Si o alta intrebare ar fi: chiar au existat cupluri de cate 4 tramvaie Tatra in serviciul comercial, si daca totusi au existat, ce modificari au fost aduse retelei de distributie?


In cazul cuplurilor compuse din 3 vagoane, primele doua erau motoare iar al treilea era pe post de remorca ( lipsea doar pantograful).
In cazul cuplurilor compuse din 4 vagoane, au fost in perioada cand T4R-urile galatene au fost scoase din uz. Acestea fiind descompletate de echipamentele electrice( motoare de tractiune, acceleratoare, grupuri de ventilare, echipamentele de comanda,etc.) si folosite ca remorci pentru o perioada foarte scurta de timp. Deci din 4 vagoane ale cuplurilor, primele doua erau motoare, iar celelalte doua erau T4R transformate in remorci.

Referitor la la modificarile aduse retelei de contact pentru tramvaiele TATRA ....Sa nu uitam ca vagoane Tatra tip T3-R au fost doar pentru Galati si adaptate tensiunii aferente retelei. Erau diferite fata de conceptia T4-R. De aceea T4-R nu a avut viata lunga la Galati. Erau mult mai sensibile ca T3-R.
In acea perioada, T4R erau abia in fazele de inceput, erau modele abia produse, nu erau finalizate complet si deci ca atare fapt, la Galati s-au adus si 20 de vagoane T4R nefinalizate. Din cate se stie au fost experimentale. De aceea nu au rezistat!!!

 


Re: Tramvaiele din Galati Dominatrix

Sergabi34 wrote:
In cazul cuplurilor compuse din 3 vagoane, primele doua erau motoare iar al treilea era pe post de remorca ( lipsea doar pantograful).
Pe forumul Tramclub, aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=10803&start=0 (mai in josul paginii) utilizatorul nik_galati care a si lucrat pe aceste tramvaie sustine ca toate cele 3 vagoane erau motoare. Si mi se pare o varianta mult mai logica, fiindca asa s-a intamplat si in alte orase in care au circulat cupluri de 3 tramvaie Tatra T3, de exemplu Kiev sau Kosice. Adica toate cele 3 vagoane erau motor.
Sergabi34 wrote:
In cazul cuplurilor compuse din 4 vagoane, au fost in perioada cand T4R-urile galatene au fost scoase din uz. Acestea fiind descompletate de echipamentele electrice( motoare de tractiune, acceleratoare, grupuri de ventilare, echipamentele de comanda,etc.) si folosite ca remorci pentru o perioada foarte scurta de timp. Deci din 4 vagoane ale cuplurilor, primele doua erau motoare, iar celelalte doua erau T4R transformate in remorci.
La Bucuresti au fost cazuri cand un cuplu defect de 2 vagoane T4R a trebuit impins de un alt cuplu (adica aproximativ situatia din Galati cu un ansamblu de 4 vagoane pe care o descrii tu). Chiar si in conditiile in care ansamblul de 4 vagoane circula fara calatori, motoarele electrice de tractiune se supraincalzeau si au fost si cazuri de ardere a acestora. Din acest motiv ma indoiesc ca la Galati in cuplurile de 4 vagoane, care mai mergeau si supraincarcate pe deasupra (cel putin la intrarea/iesirea din schimb de la Combinat) trageau doar 2 din 4 vagoane. Mai degraba 3 din 4.
Sergabi34 wrote:
Referitor la la modificarile aduse retelei de contact pentru tramvaiele TATRA ....Sa nu uitam ca vagoane Tatra tip T3-R au fost doar pentru Galati si adaptate tensiunii aferente retelei. Erau diferite fata de conceptia T4-R. De aceea T4-R nu a avut viata lunga la Galati. Erau mult mai sensibile ca T3-R.
Despre tensiune, a spus nik_galati pe Tramclub ca statiile de redresare au fost adaptate la 1000 V. Evident ca asta a facut praf vagoanele care circulau solo.
Sergabi34 wrote:
In acea perioada, T4R erau abia in fazele de inceput, erau modele abia produse, nu erau finalizate complet si deci ca atare fapt, la Galati s-au adus si 20 de vagoane T4R nefinalizate. Din cate se stie au fost experimentale. De aceea nu au rezistat!!!
Ma indoiesc ca acesta a fost motivul. In afara de latimea diferita a caroseriei, T4 nu difera in mod esential de T3 decat prin tipul motoarelor de tractiune, mai imbunatatite la T4. In rest, totul e la fel ca la T3. In afara de asta, e putin absurd sa spunem ca in 1978 cand au fost aduse cele 20 de vagoane T4 la Galati modelul era "in faza de inceput" sau "experimental". La Bucuresti si Arad, aceleasi tramvaie au fost livrate incepand cu 1974, si nu au existat probleme deosebite.

Iar T4 in varianta identica cu cea din Romania a fost livrat in URSS inca din 1971 (vagoanele T4SU pentru Kaliningrad si Lvov), deci cu 7 ani inaintea celor de la Galati :!: Iar modelul T4D/T4YU, (care difera de modelul romanesc si cel sovietic doar prin raportul de transmitere a fortei de tractiune de la motorul electric  la osia motoare) a fost livrat in Germania si Yugoslavia inca din 1967! Deci la momentul livrarii la Galati, T4 era deja un model "consacrat" in nici un caz nou sau experimental.

 


Re: Tramvaiele din Galati Dominatrix

Tramvaie in Galati (zona I.C.Frimu) in anul 2005. Filmare de David Spencer.
http://www.youtube.com/watch?v=dsUmz79oXIE


 


Re: Tramvaiele din Galati autob368

Mai exact filmarea este facuta in Piata Energiei, la intersectia strazilor Basarabiei, Siderurgistilor, Magistrala CSG, 1 Decembrie 1918.

 


Re: Tramvaiele din Galati stefan_br

1334 si 1342, iesite de la revopsit recent!

-cel mai probabil urmatoarele vor fi 1326 si 1344.
IMG_4922 (800x600).jpg (213.06 KB; downloaded 6697 times)
IMG_4927 (800x599).jpg (187.57 KB; downloaded 6693 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Galaţi (SC TRANSURB SA)  • 
Choose destination

Since our 2363 forum members have written 428490 posts in 5314 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use